Η αμαρτία τού να πουλάς πολύ

Η αμαρτία τού να πουλάς πολύ Facebook Twitter
0

Γεννηθήκατε στην Κωνσταντινούπολη. Πιστεύετε πως η καταγωγή σας έχει επηρεάσει τον τρόπο που γράφετε και τη θεματολογία των βιβλίων σας;
Αν εξαιρέσουμε τη Θεανώ που το θέμα της έχει να κάνει με την Κωνσταντινούπολη, όλα τα άλλα βιβλία μου δεν έχουν καμία σχέση με την καταγωγή μου και δεν νομίζω ότι στο μέλλον θα γράψω πάλι κάτι σχετικό. Δεν μ’ αρέσει η τυποποίηση.

Είστε ίσως από τις λίγες περιπτώσεις συγγραφέων που οι αναγνώστες αφήνουν σχόλια λατρείας κάτω από τις παρουσιάσεις των βιβλίων σας στην ιστοσελίδα του εκδοτικού οίκου όπου ανήκετε. Πώς αισθάνεστε όταν τα διαβάζετε;
Όσο κι αν αυτό που κάνω απαιτεί ικανότητες στην περιγραφή, είναι δύσκολο να σας περιγράψω πώς αισθάνομαι. Δεν είναι μόνο συγκίνηση, δεν είναι μόνο χαρά. Είναι η αίσθηση ότι ξαφνικά απέκτησες πολλούς φίλους, ανεκτίμητους. Απαντώ σε καθέναν ξεχωριστά και με πολλούς από αυτούς έχω τακτική επικοινωνία μέσω του διαδικτύου.

Σας ενοχλεί η αρνητική κριτική, όταν υπάρχει;
Θα ήταν παράλογο να πιστεύω ότι τα βιβλία μου αρέσουν σε όλους. Όταν η αρνητική κριτική είναι τεκμηριωμένη, φυσικά και δεν μ’ ενοχλεί. Όταν εκτίθεσαι, πρέπει να περιμένεις και αρνητικά σχόλια. Μάλιστα, κάποια από αυτά σε βοηθούν να βελτιώνεσαι.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τον τρόπο που χτίζετε ένα μυθιστόρημα; Πόσο χρόνο σας παίρνει; Δουλεύετε καθημερινά με συγκεκριμένο ωράριο; Κάθε βιβλίο ξεκινάει με διαφορε-τικό τρόπο και δομείται και διαφορετικά. Κάποια από τα βιβλία μου ξεκίνησαν από τη σκιαγράφηση των χαρακτήρων και η πλοκή ήρθε τμηματικά. Σε άλλα ήρθε πρώτα η πλοκή και μετά οι χαρακτήρες αναδύθηκαν σχεδόν από μόνοι τους. Για να γράψω ένα μυθιστόρημα, χρειάζομαι συνήθως 6-7 μήνες με καθημερινή εργασία 7 ωρών κι αυτό μόνο τον χειμώνα. Το καλοκαίρι δεν μπορώ να συγκεντρωθώ και προτιμώ να το περνώ διαβάζοντας έργα άλλων συγγραφέων και να ενημερώνομαι.

Η πλοκή των βιβλίων σας έχει έντονο κινηματογραφικό χαρακτήρα. Κάποιο από τα βιβλία σας θα μπορούσε άνετα να γίνει ταινία ή τηλεοπτική σειρά. Είναι αυτό κάτι που επιδιώκετε; Θα σας άρεσε αν συνέβαινε;
Θα ήταν ψέμα αν έλεγα ότι δεν θα ήθελα να έβλεπα κάποιο από τα βιβλία μου στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο και πιστεύω ότι κάποτε ίσως και να γίνει, αλλά δεν το επιδιώκω, δεν το κυνηγάω. Προς το παρόν, αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι το επόμενο βιβλίο μου.

Πολλοί σας κατηγορούν ότι τα βιβλία σας ανήκουν σε ένα είδος πιο "ελαφριάς" λογοτεχνίας. Σας επηρεάζει καθόλου αυτό;
Δεν θεωρώ ότι με κατηγορούν λέγοντας κάτι τέτοιο και μάλιστα θα συμφωνήσω μαζί τους! Δεν βγήκα ποτέ να πω ότι τα βιβλία μου ανήκουν στη σφαίρα της "βαριάς διανόησης", ούτε φιλοδοξώ να γράψω τέτοια βιβλία. Υπάρχουν άλλοι, πολύ πιο κατάλληλοι γι’ αυτό, που σέβομαι απόλυτα και θαυμάζω τη δουλειά τους. Θα συνεχίσω, λοιπόν, να κάνω αυτό που θεωρώ ότι κάνω καλά χωρίς να επηρεάζομαι - αν και σαν άνθρωπος αποφεύγω να
βάζω ταμπέλες.

Ποιοι συγγραφείς, Έλληνες και ξένοι, σας αρέσουν;
Εδώ, πρέπει να ομολογήσω ότι, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, επιλέγω βιβλία Ελλήνων συγγραφέων. Μ’ αρέσει πολύ η γραφή της Ευγενίας Φακίνου, αγαπώ τις ιστορίες της Πασχαλίας Τραυλού και του Κώστα Καρακάση, θαυμάζω πολύ τον Γιώργο Πολυράκη και διαβάζω τον Νίκο Θέμελη. Γενικά, παρακολουθώ τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία και προσπαθώ να διαβάζω όσα περισσότερα βιβλία μπορώ.

Μιλήστε μας λίγο για την Αθήνα. Τι σας αρέσει, τι σας ενοχλεί, πού συχνάζετε;
Θα σας απογοητεύσω… Δεν έχω συγκεκριμένα μέρη που συχνάζω και δεν υπάρχει κάτι στην Αθήνα που να μη μ’ ενοχλεί, γι’ αυτό και αποφεύγω να την επισκέπτομαι. Μένω μόνιμα στο Καπανδρίτι και πρέπει να είναι απόλυτη ανάγκη για να κατέβω σε μια πόλη που υποφέρει από τον υπερπληθυσμό της.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Έτσι μας πέταξαν μέσα στην Ιστορία

Βιβλίο / Το φιλόδοξο λογοτεχνικό ντεμπούτο του Κώστα Καλτσά είναι μια οικογενειακή σάγκα με απρόβλεπτες διαδρομές

«Νικήτρια Σκόνη»: Μια αξιοδιάβαστη αφήγηση της μεγάλης Ιστορίας του 20ού και του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, από τα Δεκεμβριανά του 1944 έως το 2015.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Βιβλίο / Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Ένας από τους τελευταίους κοσμοπολίτες καλλιτέχνες και συγγραφείς αυτοβιογραφείται στο αριστουργηματικό, σύμφωνα με κριτικούς και συγγραφείς όπως ο Τζον Μπάνβιλ, βιβλίο του «Τα περσινά χιόνια», θέτοντας ερωτήματα για τον παλιό, σχεδόν μυθικό κόσμο της Ευρώπης που έχει χαθεί για πάντα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CARRIE

Βιβλίο / H Carrie στα 50: Το φοβερό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Στίβεν Κινγκ που παραλίγο να καταλήξει στα σκουπίδια

Πάνω από 60 μυθιστορήματα που έχουν πουλήσει περισσότερα από 350 εκατομμύρια αντίτυπα μετράει σήμερα ο «βασιλιάς του τρόμου», όλα όμως ξεκίνησαν πριν από μισό αιώνα με την πρώτη περίοδο μιας ντροπαλής και περιθωριοποιημένης μαθήτριας γυμνασίου.
THE LIFO TEAM
Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Το πίσω ράφι / Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Γεννημένος στο Όρεγκον τα χρόνια που ακολούθησαν την οικονομική κρίση του '29, γιος μιας σερβιτόρας κι ενός εργάτη σε εργοστάσιο ξυλείας, ο κορυφαίος εκπρόσωπος του «βρόμικου ρεαλισμού» βίωσε στο πετσί του την αθλιότητα, τις δυσκολίες και την αποξένωση που αποτύπωσε στο έργο του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε σε μια εποχή βαθιάς μοναξιάς, μέσα σε μια θάλασσα διαδικτυακών “φίλων”».

Βιβλίο / Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε στη βαθιά μοναξιά των διαδικτυακών μας “φίλων”»

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για τη δύναμη της λογοτεχνίας, για τα βιβλία που διαβάζει και απέχουν απ’ όσα σήμερα «συζητιούνται», για τη ζωή στην επαρχία αλλά και για το πόσο τον ενοχλεί η «αυτοπροσωπολατρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ