Τι είναι το Love Your Local Market;

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
To Love Your Local Market είναι μια πανευρωπαϊκή γιορτή αφιερωμένη στη σημασία που έχουν οι τοπικές αγορές για τις πόλεις και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται...
0



—Τι είναι το Love Your Local Market ;

Είναι μια πανευρωπαϊκή γιορτή αφιερωμένη στη σημασία που έχουν οι τοπικές αγορές για τις πόλεις και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται. Φέτος συμμετείχαν 19 χώρες και περισσότερες από 2.000 τοπικές αγορές, οι οποίες ένωσαν τις δυνάμεις τους σε έναν κοινό εορτασμό από τις 15 μέχρι τις 31 Μαΐου 2015. Συμμετείχαν χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Αγγλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Ολλανδία, η Πολωνία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, το Βέλγιο, η Ελλάδα, η Δανία, η Σουηδία, η Ουγγαρία, η Σερβία, και επικουρικά το Χονγκ Κονγκ και οι ΗΠΑ, οι οποίες δεν ανήκουν βέβαια στην Ευρώπη, αλλά αναγνωρίζουν το δυναμικό των τοπικών αγορών και ότι αξίζει να τις στηρίξουμε. Το διεθνές μήνυμα για το 2015 είναι το εξής: «Markets Save, Markets Create!». Ωστόσο, κάθε χώρα, στο πλαίσιο του LYLM, προβάλλει το δικό της εθνικό μήνυμα. Το σύνθημα της ελληνικής καμπάνιας είναι: «Τρώμε Σωστά, Ψωνίζουμε στην Αγορά!». Η διεθνής καμπάνια LYLM 2015 υπογραμμίζει τον ρόλο που διαδραματίζουν οι αγορές στην προστασία του περιβάλλοντος, στη διαφύλαξη της παράδοσης και του πολιτισμού, στην αναβάθμιση της ποιότητας της διατροφής και στην οικονομική ανάπτυξη, καθώς και τα οφέλη που προσφέρουν οι αγορές μέσω της δημιουργίας θέσεων εργασίας, της ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της δυνατότητας που παρέχουν στον καταναλωτή να αγοράζει ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές.

—Ποιοι το διοργανώνουν στην Ελλάδα;

Ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας που είναι μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης Αγορών (World Union of Wholesale Markets), η οποία έχει και την παγκόσμια επίβλεψη αυτού του γεγονότος. Ο οργανισμός είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις και διαχειρίζεται τις 2 Κεντρικές Αγορές (Αθήνας /Ρέντη και Πάτρας) καθώς και τις 11 ιχθυόσκαλες του Δημοσίου σε όλη την Ελλάδα. Για τη μεγαλύτερη επιτυχία των εκδηλώσεων, ο οργανισμός ήρθε σε επαφή και με τοπικούς φορείς, όπως οι Δήμοι Καλλιθέας, Χανίων και Πειραιά, οι οποίοι αγκάλιασαν το γεγονός, του πρόσθεσαν τοπική αύρα και συντέλεσαν στην επιτυχία του.

Οι τοπικές αγορές είναι ένας από τους σοβαρότερους οικονομικούς αλλά και κοινωνικούς πόλους σε μια πόλη και γι' αυτό οι καταναλωτές-πελάτες θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.


—Τι εκδηλώσεις έχουν γίνει ως τώρα, πού, και τι συμπεριλάμβαναν;

Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν στην Αγορά του Καταναλωτή, στην Κεντρική Αγορά Αθηνών στο Ρέντη. Το Σάββατο 16 Μαΐου, ο γνωστός σεφ Βασίλης Καλλίδης μύησε τους επισκέπτες στο street food, ενώ και ο σεφ Γιώργος Γλυνός ετοίμασε στο Food Truck του ποντιακούς μεζέδες. Το επόμενο Σάββατο, πάλι στην Αγορά του Καταναλωτή, οι γνωστές food bloggers Funky Cook, Gourmelita και Madame Ginger δρόσισαν τον κόσμο με φρουτένιες συνταγές και στη συνέχεια τα «ηνία» ανέλαβε η ομάδα του Hotntroulis με νόστιμα, καλοψημένα κρεατικά. Την Πέμπτη 28 Μαΐου, σε δύο από τα πιο κεντρικά σημεία της Καλλιθέας –στην Κλειστή Αγορά το πρωί και στην πλατεία Δαβάκη το απόγευμα– στήθηκε μια ολοήμερη γιορτή με μουσική, κεράσματα από τους εμπόρους της αγοράς και γευστικές δοκιμές του κοινού, προσφορά των εστιατορίων της περιοχής. Για δύο μέρες, στις 29 και 30 Μαΐου, το Love Your Local Market γιόρτασε με «άρωμα Κρήτης». Παραδοσιακοί χοροί, κρητικές συνταγές και θεατρικά δρώμενα γέμισαν τη Δημοτική Αγορά των Χανίων! Στις 24 και 31 Μαΐου, στην Ιχθυόσκαλα Πειραιά, στήθηκε μια μεγάλη γιορτή με χορούς και τραγούδια από παραδοσιακά συγκροτήματα, εκθέσεις αλιευμάτων, ξεναγήσεις σε αλιευτικά σκάφη, ζωγραφική και, φυσικά, πολλές ψαρολιχουδιές. Μάλιστα, η γιορτή της 31ης Μαΐου είχε ενταχθεί από τον Δήμο Πειραιά και στους εορτασμούς για τις Ημέρες Θάλασσας, που συνέπιπταν χρονικά. Υπήρχαν και εναλλακτικά events, όπως η δημιουργία ενός τεράστιου γκράφιτι 300 μέτρων με φρούτα και λαχανικά στον περίβολο της Κεντρικής Αγοράς στο Ρέντη ή η φιλοξενία στο Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας. Πολύ σημαντικό γεγονός θεωρούμε επίσης ότι σε όλους τους χώρους όπου γίνονταν οι εορτασμοί υπήρχαν παιδιά που έπαιξαν, ξεναγήθηκαν και διασκέδασαν. Είχαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι, τον «δρόμο του φαγητού», μέσα από το οποίο τα παιδιά έμαθαν για τη διατροφική αλυσίδα. Είναι πολύ μεγάλη χαρά για εμάς να φιλοξενούμε παιδιά, και μάλιστα σε χώρους που μέχρι πριν από λίγα χρόνια θεωρούνταν «άβατο» για τους περισσότερους καταναλωτές.

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Ιωάννης Τριανταφύλλης


—Πώς μπορούμε να ορίσουμε την «αγορά»;

Στην Ελλάδα ο όρος «αγορά» είναι συνυφασμένος με πολλές και βαθιές έννοιες. Όσο και αν στις ημέρες μας οι αγορές δεν είναι αυτό που ήταν στην αρχαιότητα, δεν παύουν να είναι πόλοι οικονομικής δραστηριότητας και ένα μέρος όπου συναθροίζονται πάρα πολλοί άνθρωποι. Η οικονομική δραστηριότητα στις ανοιχτές αγορές είναι ο κινητήριος μοχλός για πολλές τοπικές κοινωνίες.

—Γιατί πρέπει να ψωνίζω από την τοπική αγορά μου;

Οι τοπικές αγορές είναι ένας από τους σοβαρότερους οικονομικούς αλλά και κοινωνικούς πόλους σε μια πόλη και γι' αυτό οι καταναλωτές-πελάτες θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Μπορεί να υπάρχουν πολυκαταστήματα στα οποία κάποια προϊόντα είναι φθηνότερα, αλλά η διαπροσωπική επαφή και η φροντίδα δεν αντικαθίστανται με τίποτα. Προσθέστε σε αυτό ότι τα προϊόντα στις αγορές είναι φρέσκα και ποιοτικά ελεγμένα, δεδομένου του γεγονότος ότι όλοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί μπορεί να έρθουν κάθε στιγμή, ξέροντας ότι οι έμποροι και τα προϊόντα τους είναι εκεί.

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Το σύνθημα της ελληνικής καμπάνιας είναι: «Τρώμε Σωστά, Ψωνίζουμε στην Αγορά!»...

—Ποιος είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής αυτών των αγορών στη σημερινή Ελλάδα;

Η εύκολη απάντηση θα ήταν πως οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές είναι τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και οι αλυσίδες των σουπερ μάρκετ. Όμως μια τέτοια απάντηση θα ήταν εξαιρετικά επιφανειακή. Στην πραγματικότητα, ο μεγαλύτερος εχθρός των αγορών είναι η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος και η κακή ψυχολογία του καταναλωτή. Πολλές φορές, μια βόλτα στην αγορά και τα ψώνια που συνεπάγεται η βόλτα αυτή μας ανεβάζουν το ηθικό και μας φτιάχνουν τη διάθεση. Παρά το γεγονός ότι ως καταναλωτές μπορεί να γκρινιάζουμε για την ακρίβεια, η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δείχνουν ότι οι Έλληνες είναι από τους πιο ικανοποιημένους καταναλωτές όσον αφορά την ποικιλία επιλογών στην τιμή και την ποιότητα των νωπών τροφίμων που αγοράζουν.

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Στην Ελλάδα ο όρος «αγορά» είναι συνυφασμένος με πολλές και βαθιές έννοιες...
Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα, ο μεγαλύτερος εχθρός των αγορών είναι η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος και η κακή ψυχολογία του καταναλωτή...
Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Συνεντεύξεις
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ