Συμβουλές για να γράψουμε ένα σωστό βιογραφικό και tips για αλλαγή καριέρας

Συμβουλές για να γράψουμε ένα σωστό βιογραφικό και tips για αλλαγή καριέρας Facebook Twitter
5
Ποιο είναι το πιο συχνό λάθος που βλέπεις στα βιογραφικά;

Το πιο συχνό και πιο σοβαρό λάθος είναι να μη δώσει κάποιος σημασία στο βιογραφικό του συνολικά. Ένα στέλεχος που αξιολογεί βιογραφικά δαπανά περίπου 10 δευτερόλεπτα για να διαβάσει κάθε βιογραφικό. Αν αυτό που στέλνω σε κάποιον που δεν με γνωρίζει είναι μια πρόχειρη ή ελλιπής παρουσίαση του εαυτού μου, πώς θα ξεχωρίσω;

Βάζουμε φωτογραφία ή όχι;

Η φωτογραφία στο βιογραφικό μπορεί να σε βοηθήσει, αλλά μπορεί και να σε καταστρέψει. Έχει τύχει αρκετές φορές να δω έναν υποψήφιο από κοντά και να μην έχει καμία σχέση με τη φωτογραφία που έχει στο CV του. Επίσης, φωτογραφίες από διακοπές ή «τύπου facebook» μπορούν πραγματικά να χαλάσουν ένα βιογραφικό. Αν δεν αναφέρεται ρητά στην αγγελία, καλό είναι να αποφεύγεται.

Πότε συμπεριλαμβάνουμε cover letter;

Το cover letter, ή συνοδευτική επιστολή όπως λέγεται, κάνει αυτό που δηλώνει, συνοδεύει, δηλαδή, το βιογραφικό. Σε βοηθά να παρουσιάσεις τις ικανότητές σου, να μιλήσεις για τους στόχους σου, να αναφέρεις για ποιον λόγο επιλέγεις τη συγκεκριμένη εταιρεία και να απαντήσεις σε ερωτήματα που μπορεί να προκύπτουν από το CV σου, όπως εργασιακά κενά ή αλλαγή καριέρας. Δεν ζητείται πάντα από όλες τις εταιρείες, αλλά, αν δίνεται η δυνατότητα, καλό είναι να το στέλνεις.

Πώς ντυνόμαστε στις συνεντεύξεις;

«Καλό ντύσιμο» σημαίνει «επαγγελματικό ντύσιμο», δηλαδή πουκάμισο, υφασμάτινο παντελόνι ή φούστα σε ήπια χρώματα και όχι υπερβολές σε μακιγιάζ ή κομμώσεις. Αν ξέρω ότι πηγαίνω σε ένα πιο «συντηρητικό» περιβάλλον εργασίας, τότε επιβάλλεται να φορέσω κουστούμι. Αλλά, ακόμα κι αν γνωρίζω ότι υπάρχει ένα πιο «casual dress code», το ντύσιμό μου πρέπει να μείνει επαγγελματικό γιατί πηγαίνω σε συνέντευξη.

Τι συμβουλές δίνεις σε επαγγελματίες ειδικοτήτων που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση στη χώρα μας;

Εκτός από την επιλογή του εξωτερικού, μπορεί να αναγνωρίσει ποιες είναι οι μεταβιβάσιμες δεξιότητές του (transferable skills), δηλαδή δεξιότητες που έχει αποκτήσει από την επαγγελματική του εμπειρία ή από άλλες δραστηριότητες που βοηθούν σε μια αλλαγή καριέρας. Επίσης, μπορεί να βρει ένα αντικείμενο που να είναι «παρόμοιο» με το δικό του. Τέλος, αν μένει σε μεγάλο αστικό κέντρο, καλό θα ήταν να ψάξει αν υπάρχουν ευκαιρίες σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις.

Συνεντεύξεις
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Το πρόβλημα με αυτές τις "συμβουλές" είναι ότι φτιάχνουν υποψήφιους ρομποτάκια που πάνε στις συνεντεύξεις με το ίδιο χαζοφοβισμενοσοβαροφανοσπούδαστο ύφος, έχοντας χάσει κάθε ίχνος αυθορμητισμού και προσωπικού στυλ. Εξάλλου τα δύο τελευταία θα μπορούσαν να είναι τα μόνο που θα έκαναν κάποιον ξεχωριστό!