1. Ο φασισμός είναι η ιδεολογία της βίας και της ωμής δύναμης. Δίκαιο, γνώση, σωστό, λάθος, αποφασίζονται από την πυγμή του ισχυρού.
2. Δεν είναι η φτώχεια και η κρίση που οδηγούν τον άνθρωπο στον φασισμό – αλλά η δίψα για ισχύ. Του δίνει μια απλή εξήγηση για όλα και μια ακόμα απλούστερη λύση.
3. Η θεωρία της δύναμης δεν απευθύνεται μόνο στους απλοϊκούς και τους αμόρφωτους. Γοητεύει διανοούμενους και καλλιτέχνες όπως ο Χάιντεγκερ, ο Σελίν, ο Χάμσουν.
4. Υπάρχει και μία μαύρη αισθητική στον φασισμό. Δείτε τις ταινίες της Λένι Ρίφενσταλ.
5. Ο φασίστας είναι αναγκαστικά ρατσιστής. Οι κάθε λογής αδύναμοι είναι κατώτεροι.
6. Η πειθαρχία και η άσκηση αποκοιμίζουν τη νόηση. (Παράδειγμα: ο στρατός.)
7. Ο φασισμός, όπως και ο ρατσισμός, φωλιάζει μέσα σε κάθε άνθρωπο. Τα πειράματα έχουν δείξει πόσο εύκολα το πρόβατο γίνεται λύκος και ο καθένας βασανιστής.
8. Ο φασίστας δεν έχει παράταξη – είναι όποιος ασκεί βία. Η βία είναι η ενσάρκωση της δύναμης στην οποία πιστεύει ο φασίστας.
9. Φασισμός υπάρχει παντού: στην οικογένεια, στο σχολείο, ακόμα και στο οδήγημα. Αυτός που σε κόβει μπαίνοντας μπροστά σου με σκληρή σφήνα τι είναι;
10. Οι διανοούμενοι σνομπάρουν την αστική ευγένεια. Όμως η ευγένεια δεν είναι τίποτα λιγότερο από τον σεβασμό του άλλου. Που τον σπρώχνεις για να μπεις την ώρα που βγαίνει από το μετρό ή το ασανσέρ. Που καπνίζεις μέσα στη μούρη του.
11. Οι πολλοί μικροί φασισμοί οδηγούν στον μεγάλο. Φαίνεται αστείο να μιλάμε για κώδικες ευγένειας – όταν γίνονται δολοφονίες. Αλλά ο άνθρωπος που σκοτώνει τον ύπνο σου βάζοντας τη μουσική του στη διαπασών – θα χτυπήσει κι εσένα όταν θα διαμαρτυρηθείς.
12. Και πριν από τη Χρυσή Αυγή ήμασταν μια δυνάμει φασιστική κοινωνία. Εθνικιστική, βίαια, πολεμοχαρής, με ρητορική μίσους και φθόνου. Το δίκιο του ισχυρότερου επικρατούσε. Εκείνου με τα λεφτά, με τα μέσα, με την πολιτική επιρροή, με τον μεγαλύτερο τσαμπουκά. Ο καθένας, όπου τον έπαιρνε, πατούσε τον νόμο και καταπατούσε τον άλλο.
13. Οι ποινικοποιήσεις και απαγορεύσεις είναι χρήσιμες σαν ασπιρίνες. Η ριζική όμως θεραπεία έχει να κάνει με τη νοοτροπία, τη στάση, τον πολιτισμό μας. Μπορούμε να περιορίσουμε τον φασίστα μέσα μας; Μπορούμε να αντισταθούμε σε κάθε ανομία και βία; Μπορούμε να στρατευθούμε με τη μεριά της αληθινής δημοκρατίας και της δικαιοσύνης; Να είμαστε άνθρωποι ανθρώπινοι;
Για παράδειγμα, φασισμό χωρίς αναφορά σε ολοκληρωτικό κράτος δύσκολα μπορώ να φανταστώ, οπότε την εγωιστική και αντικοινωνική στάση του τυχαίου οδηγού που κάνει τη σφήνα θα την χαρακτήριζα χοντροκοπιά και καγκουριά. Αν όμως ήταν ένα πρωτοπαλίκαρο του φασιστικού κόμματος που θεωρεί τον εαυτό του ανώτερο πολίτη, τότε ναι, θα ήταν μια έκφανση του φασιστικού τραμπουκισμού.
Ο φασισμός είναι εξαιρετικά επικίνδυνο φαινόμενο για να το επικαλούμαστε τόσο συχνά - αυτή τέλος πάντων είναι η προσωπική μου άποψη.
σεβασμου σε τί και καλής συμπεριφοράς σε τι;;;
δεν μας δινει ενα μέτρο πως κινεισαι και δραστηριοποιείσαι σε ένα κοσμο που δεν ειναι πεδιο ουτε καλης συμπεριφοράς είτε δικαιοσύνης αλλα πεδιο αντικρουομενων ταξικων κοινωνικων προσωπικων περιφερειακων και καθε αλλο είδους συμφεροντων.
τα 13 σημεία που αναφέρονται είναι ίσως αναγκαία συνθήκη αλλά όχι και ικανή.
Σε εθνικό επίπεδο δε, όπου κατά την ακρίβεια της ορολογίας ενέχει εθνικιστικό χαρακτήρα και άρα και διακρισιακό, προηγήθηκε το παράδειγμα των Νεότουρκων και των Γερμανών φίλων τους πριν και κατά τον Α' ΠΠ, και ας μην είχε ακόμη επινοηθεί ο όρος φασισμός.
Ολοκληρωτικό καθεστώς είναι αυτό ελέγχει και κατευθύνει άμεσα ή έμμεσα τις ατομικές και κοινωνικές δραστηριότητες των ατόμων (τουλάχιστον έτσι εγώ εννοώ τα ολοκληρωτικά καθεστώτα).
Οπότε νομίζω ότι έφτασε η ώρα να μιλήσουμε και για το φασισμό του κομμουνισμού (Στάλιν, Λένιν, Ceauşescu ......).
και αν και η βια ειναι σημείο κατάπτωσης ωστόσο απο μόνη της δεν ειναι σημειο φασισμου.
Δίκιο του τσαμπουκά είναι να επικρατώ επιτιθέμενος πρώτος λόγω φυσικής υπεροχής ή να χρησιμοποιώ αυτήν την απειλή για να φοβίσω και οπότε να επικρατήσω και όλα αυτά μόνο και μόνο επειδή το μπορώ.
Είναι δηλαδή η δικαιοσύνη του bulling, ας πούμε.
Ο φασιστας προχωρει πολυ περαν αυτων.Στην ψυχικη και βιολογικη εξοντωση του ,οποιου,αντιθετου προς αυτον.Και εχει παντοτε στοχο.Παντοτε.Την ολοκληρωτικη επικρατηση του,ως ομαδα,επι ολων των αλλων.
Τους δε ανθρωπους,ακομη και τους 'πιστους"του τους αντιμετωπιζει ως "αριθμους",και μονον.Οι οποιοι οφειλουν να αυξανονται,αν τον υπηρετουν,και να λιγοστευουν ραγδαια στην αντιθετη περιπτωση.
Πάλι η θεωρία των δύο άκρων...
Αυτό που λέει ο patsis είναι το σωστό, ο φασισμός είναι ένα συγκεκριμένο ιδεολόγημα και η πρακτική του εφαρμογή ήταν η Ιταλία του Μουσσολινι. Φασιστικές μέθοδοι χρησιμοποιούνται ακόμα, κυρίως σε ότι αφορά την προπαγάνδα, και από αστικοδημοκρατικά κόμματα παντού στον κόσμο, αλλά αυτό δεν τους κάνει απαραίτητα και φασίστες.
Η φτηνή μαγκιά, ή αλλιώς καγκουριά, παραμένει μια απλή φτηνή μαγκιά χωρίς ιδεολογικό υπόβαθρο.
Βλεπετε οσοι εξ ημων τα λενε εντασσονται αμεσως στην αντιπαθη ταξη των ''νοικοκυραιων''. Και αυτο γιατι ολοι συμφωνουν στις πρωτες 7 θεσεις σας αλλα μονο λιγοι εχουν το σθενος να παραδεχτουν τις τελευταιες 6.
Μακαρι να βρειτε απηχηση.
Συμμεριζεστε βλέπω τους βιαιους και αμορφωτους. Η ιστορια εδειξε με σαφηνεια που οδηγηθηκαν οι επαναστασεις αυτων και πως ξεπουλήθηκαν. Γιατι ελλειπε η δυνατότητα διαχείρισης του μετά.
Για το τελευταιο να σας πω οτι ξεκινησα απο γιος δασκαλου αλλα ειμαι πολύ κοντα στο να αποκτήσω 'λατιφούντιο' και χαίρομαι ιδιαίτερα γιατι δεν το εκλεψα αλλα δούλεψα γι αυτο.
Γιατι τελικά ο πιο αυστηρος κριτης των Κατω ειναι εκεινος που προερχεται απο αυτους.
Εξαιρετικό - σας προτρέπω να το διαβάσετε!!!
> Εξαιρετικό - σας προτρέπω να το διαβάσετε!!!
Πράγματι!
> Λίγες μέρες αργότερα, είδα τον Αδόλφο Χίτλερ να απευθύνεται σε μια μαζική συγκέντρωση στο Βερολίνο, δίπλα σε ένα κτίριο τόσο τεράστιο που καταλάμβανε το σύνολο του οικοδομικού τετραγώνου, τα κεντρικά γραφεία του Γερμανικού Κομμουνιστικού Κόμματος. Ένα προσωρινό ενιαίο μέτωπο ήταν τότε σε ισχύ ανάμεσα στους ναζί και τους κομμουνιστές, ενάντια στους διεφθαρμένους ρεφορμιστές και τους σοσιαλδημοκράτες.
> Η πλατεία ήταν κυριολεκτικά πλημμυρισμένη με 25-30.000 κομμουνιστές εργάτες. Ο Χίτλερ ήρθε με συνοδεία περίπου χιλίων ανδρών. Διέσχισαν την πλατεία και σταμάτησαν κάτω από ένα παράθυρο, από το οποίο παρακολουθούσαν οι ηγέτες του Κομμουνιστικού Κόμματος. Ήμουν μεταξύ τους, έχοντας προσκληθεί από τον Μίντσενμπεργκ, που βρισκόταν στα δεξιά μου. Στα αριστερά μου στάθηκε ο Τέλμαν, γενικός γραμματέας του Κόμματος. Ο Μίντσενμπεργκ εξηγούσε τα σχόλιά μου στον Τέλμαν, και μετέφραζε την ομιλία του Χίτλερ σε μένα.
> Οι κομμουνιστές φίλοι μου έκαναν κοροϊδευτικές παρατηρήσεις για τον «αστείο ανθρωπάκο» που επρόκειτο να εκφωνήσει τον λόγο στη συγκέντρωση, και θεωρούσαν εκείνους που τον θεωρούσαν απειλή δειλούς ή ανόητους.
> Καθώς ετοιμαζόταν να μιλήσει, ο Χίτλερ ορθώθηκε άκαμπτα, σαν να περίμενε να διογκωθεί και να γεμίσει το μεγάλο αγγλικό στρατιωτικό αδιάβροχό του ώστε να μοιάζει με γίγαντα. Στη συνέχεια, έκανε ένα νεύμα για να επικρατήσει σιωπή. Μερικοί κομμουνιστές εργαζόμενοι τον αποδοκίμασαν, αλλά μετά από λίγα λεπτά όλο το πλήθος σώπασε απολύτως.
> Καθώς ζεστάθηκε, ο Χίτλερ άρχισε να ουρλιάζει και να κουνά τα χέρια του σαν επιληπτικός. Κάτι σ’ αυτόν ανατάραξε, φαίνεται, το βάθος της ψυχής των ομοεθνών του, γιατί μετά από λίγο ένιωσα ένα περίεργο μαγνητικό ρεύμα μεταξύ αυτού και του πλήθους. Ήταν τόσο βαθύ που, όταν τελείωσε, έπειτα από δύο ώρες ομιλίας, επικράτησε μια στιγμή πλήρους σιγής. Ούτε καν οι ομάδες της κομμουνιστικής νεολαίας, που είχαν εντολή να τον γιουχάρουν, δεν το έκαναν. Και τότε, η σιωπή έδωσε τη θέση της σε ένα τεράστιο, εκκωφαντικό χειροκρότημα από όλη την πλατεία.
Πραγματικά απορώ αν όλ’ αυτά που περιγράφονται είναι αλήθεια ή υπερβολές του συγγραφέα. Είναι δυνατόν να συνέβη στ’ αλήθεια η περιγραφόμενη τελετή σαν των αρχαίων δρυΐδων σε δάσος έξω από το Βερολίνο με συμμετοχή του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας Paul von Hindenburg και του Στρατάρχη Ludendorff;
έλα ντέ!!!
προφανώς όμως ήταν - και εδώ αντίστοιχο ρόλο επαιξε το αυξανόμενο κύμα της αρχαιοπληξίας, της ουφολογίας, των Ελ, των γερόντων κλπ κλπ το οποιο το ειδαμε μεσα απο το ΛΑΟΣ, και τωρα μεσα απο Αδώνιδες κλπ.
αυτή η πνευματική χειραγώγηση, και η σχέση ουφολογιας, αποκρυφισμου, αρχαιοπληξιας κλπ (και η ελλειψη παιδείας) περιγράφεται πολίτικά μεν αλλά με ακρίβεια πιστεύω και εδώ http://ardin-rixi.gr/archives/8387
...
ο Ριβερα τα γράφει καλύτερα από τον καθένα για τον ελληνορωμαική πολιτιστική παράδοση και την αποτυχία της.
> http://www.amazon.com/My-Art-Life-Autobiography-History/dp/0486269388 αναφέρει ότι εχει και στοιχεια fiction!
Ο αυτοβιογραφούμενος γράφει ότι «έγινε άντρας» σε ηλικία εννέα ετών…
φασισμός ο [fasizmós] Ο17 : 1. πολιτικοκοινωνικό σύστημα της άκρας δεξιάς, με έντονα αυταρχικό και εθνικιστικό χαρακτήρα, που καταργεί τον κοινοβουλευτισμό και τη δημοκρατία και βασίζεται στο μονοκομματισμό και στον ολοκληρωτισμό: Ο ~ αιματοκύλησε την Ευρώπη. Δε θα περάσει ο ~!
2. (ιστ.) δικτατορικό καθεστώς που, με αρχηγό το Mουσολίνι, επικράτησε στην Iταλία: Ο ιταλικός ~ κράτησε από το 1922 ως το 1943.
3. χαρα κτηρισμός αυταρχικής ενέργειας, πράξης ή καταπιεστικής, δεσποτικής συμπεριφοράς: Ο κοινωνικός / καθημερινός ~ του άντρα απέναντι στη γυναί κα / των γονιών απέναντι στο παιδί.
[λόγ. < ιταλ. fascismo (-ismo = -ισμός)]
Παραδόξως πως τελιώνοντας την πρώτη ανάγνωση του υπερκειμένου, θυμήθηκα την ιστορία της νοικοκυράς που ούρλιαζε σχεδόν υστερικά στον άντρα της, να βγάλει τον ποντικό από το κιούπι με το λάδι αλλά προσεκτικά, μην τυχόν και στάξει η ουρά του γιατί θα μαγαριστεί το λάδι.
Αντιλαμβάνομαι ότι η αστική τάξη έχει προχωρήσει πολύ, έχει και ευγένεια και μόρφωση, καθώς επίσης πολλούς και ποικίλους τρόπους προκειμένου να εξοντώνει τους αντιπάλους της, πάντοτε με το χαμόγελο και χωρίς να τσαλακώνει το sur mesure κοστουμάκι της. Επιτρέποντας έτσι στους μπράβους και τους μαχαιροβγάλτες να κάνουν τη βρώμικη δουλειά για λογαριασμό της.
Ωστόσο εάν η γενίκευση είναι αρχή φασισμού. Εάν το "λαϊκό" σύνθημα "Εξω οι Κλέφτες" ακούγεται γενικόλογο και φασιστικό, ωσαύτως γενικόλογα και φασιστικά είναι στη ρίζα τους τα συνθήματα "Ολοι μαζί τα φαγαμε", και "Ο φασισμός, όπως και ο ρατσισμός, φωλιάζει μέσα σε κάθε άνθρωπο".
Ωστε λοιπόν αθώα η οικονομική κρίση και οι εκπρόσωποί της στην πολιτική σκηνή. Σωστά γιατί αν ενοχοποιηθεί η κρίση στην ουσία ενοχοποιείται στο σύνολό του το σύστημα και οι εκπρόσωποι του, οπότε που να αλλάζουμε σύστημα, ειδικά αν δεν μπορούμε να προβλέψουμε τη θέση μας μέσα στο καινούριο, ας επισκευάσουμε όπως όπως το παλιό.
Βγάλτους όλους λαμόγια, απατεώνες, φασίστες και δεν ξέρω τι άλλο και στρογγύλευε τις αιχμές της κατάστασης, σωστή η συστημική αντίδραση, μόνο που είναι δύσκολο να στρογγυλέψει κανείς, την ματωμένη αιχμή του μαχαιριού
Δεν είναι η φτώχια και η κρίση που οδηγούν τον άνθρωπο στον φασισμό...Μέχρι εδώ συμφωνώ μαζί σας, μετα συμφωνώ με τον Βίλχελμ Ράϊχ (Η ΜΑΖΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ) είναι η σεξουαλική καταπίεση που υφίστανται οι άνθρωποι, κυρίως στην νηπιακή και παιδική ηλικία (αλλα και καθ΄όλη την διάρκεια της ζωής τους) που τους σπρώχνει στην έκφραση της ωμής βίας. Στις οικογένειες ζεί και αναπαράγεται ο φασισμός κύριε Δήμου, είτε φτωχές είτε πλούσιες, αυτο που κυριαρχεί, είναι το αποφασίζω και διατάσω (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) και η σεξουαλική ενοχή. Όποιο παιδί δεν υπακούει, δέχεται την ωμή βία απο τους γονείς που το λατρεύουν, (πόσους γονείς γνωρίζεται που να μην έχουν χτυπήσει τα παιδιά τους;) και φυσικά σχεδόν όλοι οι έφηβοι, ζούν με το άγχος του κρυφού αυνανισμού, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στις οικογένειες, είναι παντελώς άγνωστη, αν οχι κατακριτέα.
Υ.Γ - Φυσικά να μη ξεχνάμε, οτι το σύστημα το ελέγχει η οικονομική ελίτ, απο την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ "δωρεάν εκπαίδευση, μέχρι την ενημέρωση, διασκέδαση, νομοθεσία, θρησκεία.
> Η πειθαρχία και η άσκηση αποκοιμίζουν την νόηση; Μόνο όταν επιβάλλονται απο κάποια αρχή, γιατι όταν είναι αυτόβουλες, την προάγουν, ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΗ.
«Orandum est, ut sit mens sana in corpore sano» σημαίνει να μην προσευχόμαστε μόνο για ένα υγιές σώμα, αλλά και για έναν υγιή νου μέσα στο υγιές σώμα.
Η αυτοπειθαρχία και η άσκηση εξυψώνουν το πνεύμα, αυτό μας λέει το νούς υγιής εν σώματι υγιή. Η στρατιωτική πειθαρχία και άσκηση, έχουν στόχο να σε εκμηδενίσουν σαν προσωπικότητα, γι΄ αυτό έκανα την διευκρίνηση στον κύριο Δήμου, που στην προσπάθειά του να χωρέσει σε 13 θέσεις τον φασισμό, τσουβάλιασε ενα σωρό καθημερινές ανθρώπινες συμπεριφορές, αφήνοντας παραδόξως απ΄έξω, δυο απο τις βασικές γενεσιουργές αιτίες του φασισμού, τις θρησκείες, και την σεξουαλική καταπίεση. Ίσως γιατι ελέγχονται και προωθούνται και οι δύο, απο την οικονομική ελίτ, την οποία μάλλον δεν θέλει να στενοχωρίσει.
> Δεν κατάλαβα το νόημα του σχολίου σου
Η ερμηνεία που δίνεις στο (λατινικό και όχι ελληνικό) ρητό είναι λανθασμένη. Το ρητό δεν σημαίνει ότι η καλή κατάσταση του νου προϋποθέτει τη σωματική υγεία, αλλά προτρέπει τους ανθρώπους να μη νοιάζονται μόνο για το σώμα τους, αλλά και για το πνεύμα τους. Δυστυχώς η παρερμηνεία του ρητού είναι ευρέως διαδεδομένη.
Παρεμπιπτόντως, η δοτική του «υγιής» θέλει στο τέλος ει, όχι η.
Σπάνια συμφώνησα με αυτά που γράφετε .
Ομως συμφωνώ με τα σημερινά .
Και βέβαια οι ναζί
είναι η - ματωμένη - κορυφή από το
"παγόβουνο" του καθημερινού φασισμού
που κατατρίχει την κοινωνία μας
λίγο-πολύ σε όλα τα "πατώματα".
Με άλλα λόγια, ΔΥΣΤΥΧΩΣ
όλοι είμαστε λίγο-πολύ
στην ίδια πολυκατοικία
με μεσοτοιχία με "αυτούς"
άλλοτε τσιγαρόχαρτο,
αλλοτε τούβλο μπατικό κ.λπ.
Αν δεν καταπολεμηθεί ο φασισμός αυτός
πριν απ' όλα στους "πολλαπλασιαστές γνώμης"
( π.χ. τα παιδιά μας δεν έχουν δυό γονείς
αλλά τρείς, πολύ συχνά τον εξής ένα,
την τηλεόραση της διαφήμισης/προπαγάνδας
της αντιδημοκρατικής "διαπαιδαγώγισης" ) .
Μ.Μ.Ε., "πολιτικοί", κ.λπ. "ταγοί",
αν δεν στερέψει η πηγή . . .
Α Υ Τ Ο Κ Ρ Ι Τ Ι Κ Η Π Ρ Ω Τ Α
Οι ναζί δεν είναι οι "κακοί"
και οι υπόλοιποι οι "καλοί" .
Οι ναζί είναι οι χειρότεροι
πασαλειμένοι και με αίμα
αλλά σε πόσο βαθμό τους μοιάζει ο καθένας μας !
Και μιά παρατήρηση στο κείμενό Σας.
Οι ναζί δεν έχουν στρατιωτική πειθαρχία
Δεν "άρχονται από καμμιά πειθώ" .
Μαθαίνουν "υπακοή πτωμάτων" .
Εγώ είμαι με κάποιες πολιτικές
ΘΕΣΕΙΣ και ΣΤΑΣΕΙΣ
αυτού που τον λέν "προδότη".
Φοβάμαι πως ο ΠΑΠΑΚ
είναι ο Ντρέυφους της εποχής μας .
Θου Του
Στα σοβαρά, τώρα: οι φασκιές, αυτές οι πυκνές και δυνατές πλεξούδες, είναι... βλάχικη υπόθεση και προέρχονται από τις λατινικές fascies και το σύμβολο της ρωμαϊκής παντοδυναμίας (fascio littorio) με τους πραιτωριανούς που κοπάναγαν τον κοσμάκη για να ανοίξουν χώρο στον καίσαρα. Όντας ένα δεμάτι γερές βέργες (δέσμες), απηχούσαν την αδιαφιλονίκητη ισχύ της εξουσίας, σύμβολο που αντέγραψε και το φασιστολόϊ του Μουσολίνι, οραματιζόμενο την Γ΄Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία!!!
Ως εκ τούτου, ο φασισμός, στη σύλληψη και εφαρμογή του, δεν είναι καθόλου μα καθόλου αποκλειστικό γέννημα των μελανοχιτώνων. Οπότε, άνθρακες ο θησαυρός εκείνων που τον... συνέλαβαν να αναδύεται ιστορικά, στις απαρχές του "πασίγνωστου φασισμού", δηλαδή στην Ιταλία του Μεσοπολέμου και στους δολοφόνους τους Ματτεότι.
Το να λες ότι ο φασισμός ξεκινάει αμέσως με την "Πορεία προς τη Ρώμη", είναι μάλλον αφελές για πάρα πολλούς λόγους, που θα τους βρείτε στην Σκοτεινή Ήπειρο του Μαζάουρερ, όπου αποκαλύπτονται οι γενικευμένες φασίζουσες νοοτροπίες και εξουσιαστικές πρακτικές και πολιτικές αντισημιτισμού σε όλη την Ευρώπη της εποχής (ενόσω ο Χίτλερ έχτιζε τα κρεμματόρια).
Σε κάποιο σημείο θυμάμαι να λέει (Μαζάουερ) ότι οι Ευρωπαίοι ενοχλήθηκαν από το Χίτλερ, μάλλον επειδή τούς συμπεριφέρθηκε ως... ιθαγενείς, όπως δηλαδή οι ίδιοι Ευρωπαίοι συμπεριφέρονταν επί αιώνες στον κοσμάκη των αποικιών τους!
Και τώρα, προκαλώ όποιον καλοθελητή επιθυμεί, να αντικρούσει τον ισχυρισμό, σύμφωνα με τον οποίο η "νέα ευρωπαϊκή αποικιοκρατία" (που ξεκίνησε μετά τη βιομηχανική επανάσταση και κρατήθηκε γερά ως το μεσοπόλεμο),η βρετανική, η γαλλική, η ολλανδική, η ιταλική, η βελγική, η ρωσική και πάει λέγοντας (η γερμανική διαλύθηκε μετά την ήττα της στον Α΄ Π.Π) δεν ήταν παρά ένα αμάλγαμα εθνικισμού, ρατσισμού και φασισμού (όπου φασισμός, δες την αυθαίρετη εξουσία και τα βάναυσα τσιράκια της).
Εδώ θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τη χώρας που επί δεκαετίες βασάνιζε το Βαρλαάμ Σαλαμώφ και τα εκατομμύρια ψυχών που εκείνος μνημονεύει στις "Ιστορίες από την Κολιμά".
Εν κατακλείδι, έχει δίκιο ο ΝικόΔημος που θέλει το φασισμό πολυεπίπεδο και ευρύ, απολύτως συνδεδεμένο με την ισχύ της όποιας εξουσίας, εν αντιθέσει προς κάποιους που τον προτιμούν μονοδιάστατο και... ανιστόρητο.
Με εκτίμηση,
Κάπα
"Όσον αφορά την πολιτική, δεν χρειάζεται να είναι κανείς εξτρεμιστικών εθνικιστικών πεποιθήσεων για να χαρακτηριστεί φασίστας. Αρκεί με το έτσι θέλω, λόγω θέσης ισχύος, να επιβάλει τη βούλησή του με μη πολιτικά μέσα"
Από την άλλη, θεωρώ κάπως ατελή τον ορισμό μου. Π.χ. η "δικτατορία του προλεταριάτου", είναι στην ουσία όπως ερμηνεύει τον όρο η Ρόζα Λούξεμπουργκ, μια αυθεντική δημοκρατία της εργατικής τάξης και του λαού, που επιβάλλει τα ταξικά συμφέροντά της στην μειονότητα, (για την εποχή), αστική τάξη. Αυτό δεν είναι φασισμός, άσχετα αν μιλάμε για μη πολιτικά μέσα (επιβολή). Όταν όμως το μπολσεβίκικο κόμμα, εφάρμοζε την πολιτική του διά πυρός και σιδήρου, έχοντας ήδη προ Στάλιν, πνίξει κάθε αντιπολίτευση και τελείως ανεξέλεγκτο από τα κάτω, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για φασισμό, αναφερόμενοι στις απολυταρχικές μεθόδους του; Φυσικά όχι με την αυστηρή ιστορική-κοινωνιολογική έννοια, αλλά την μεταφορική πλέον, που αναφέρεται στη συμπεριφορά. Άρα, στον ορισμό του φασισμού, πέρα από την ιστορική του σημασία, καθοριστικό ρόλο παίζει η φύση της βίας που ασκείται και της επιβολής. Φυσικά η σύγχυση παραμονεύει. Όταν στη σφαίρα της πολιτικής, μπαίνουν απροκάλυπτα και ωμά, μη πολιτικά μέσα, λόγω ισχύος, τότε έχουμε να κάνουμε με φασισμό, γιατί επικρατεί ο Δυνατότερος. Και δεν μιλάμε όταν πρόκειται για μια μεγάλη μάζα ανθρώπων αληθινά καταπιεσμένων, που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ άλλα περιθώρια από το σύστημα για να διεκδικήσουν το Δίκιο τους, και αναγκάστηκα συγκρούονται με τους καταπιεστές τους. Με λίγα λόγια, όταν, λόγω Δύναμης, εφαρμόζεις το Έτσι Θέλω-Έτσι Κάνω, μπορούμε τότε να χαρακτηρίσουμε τη συμπεριφορά αυτή ως φασιστική. Αλλά και πάλι, δεν νομίζω πως μπορεί να κλείσει έτσι το θέμα...
"Τελευταία έχει επανέλθει μιά αντιδραστική σχολή σκέψης που χρησιμοποιεί αντιεπιστημονικές γελοιότητες, ώστε να επιβληθεί η λογική της συλλογικής ενοχής...
Διάφοροι πολιτικοί αγύρτες χρησιμοποιούν έναν κατάπτυστο βιολογικό ντετερμινισμό που τον χρησιμοποιούν ως φονταμενταλιστές για να 'αποδείξουν' πως όλοι γεννιούνται φασίστες και ρατσιστές..
Με αυτό τον τρόπο αθωώνουν τον ρατσισμό, τον Ναζισμό, και την ταξική εκμετάλλευση...
Διάφορα νεοφιλελεύθερα μπουμπούκια που για χρόνια πούλησαν ''προοδευτιλίκι'' συμμετέχουν σε αυτή την αθλιότητα..που υπό συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να οδηγήσει σε ολοκαυτώματα..
Ο γνωστός διαφημιστής -''φιλόσοφος'' που περιφέρεται πλέον σε τζαμπέ γκουρμεδοφυλλάδες ο Δήμου μαζί με τα παρεάκια του δίνουν ρέστα..
Ετσι προσπαθούν να δημιουργήσουν κοινωνίες στιγματισμένες,ενοχικές και απαθείς που να μην μπορούν να αντιδράσουν στους δυνάστες τους..
Εχουν καταντήσει η χαρά των Χρυσαυγιτών".
Γελάω. Τι εγινε τον ενόχλησε που δεν τις έγραψε αυτός;;;
Στην πραγματικότητα στο ίδιο ακριβως νεοφιλευλευθερο μετεριζι του ακρατου σχετικισμου (ναι φασιστας ειναι και αυτος που φτυνει και αυτος που γενοκτονει, κατα το γενοκτονια ειναι και ενας πολεμος και μια γενοκτονια) μαχεται και ο Νασος. Απορώ τι τον ενόχλησε!!
Ας θυμηθούμε τι εγραφέ ο Νάσος για αλλα θέματα λοιπον
http://archive.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=617492
http://archive.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=500456
και αντιγράφοντας δειτε τι γράφει ο "μεγάλος πολέμιος" του φασισμου Θεοδωρίδης - οταν το ερώτημα ήταν αν θα πολεμούσε τον πραγματικο φασισμο:
"έχει έρθει η ώρα για μια ψύχραιμη ιστορική αποτίμηση που να απαντάει στο ερώτημα αν τελικά βγήκε κερδισμένη η ελληνική κοινωνία από μια εξ αντικειμένου σύμπλευση με το φασιστικό καθεστώς Μεταξά στην οποία οδηγήθηκε από τον εθνικιστικό παροξυσμό της εποχής, προκειμένου να αποτραπεί η απλή διέλευση ενός άλλου φασιστικού στρατού, με μόνο επιχείρημα ότι ο δεύτερος στρατός ήταν «ξένος» (αλλά εξίσου φασιστικός). Υποστηρίζω ότι η εμπλοκή της Ελλάδας σε αυτό το σφαγείο θα έπρεπε να είχε αποφευχθεί. Η 28η Οκτωβρίου δεν σήμαινε ούτε την «ενότητα» ούτε «το μεγαλείο του έθνους», αλλά την είσοδο της Ελλάδας σε ένα παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό πόλεμο."
> Ας θυμηθούμε τι εγραφέ ο Νάσος για αλλα θέματα λοιπον
Argumentum ad hominem.
Μάταια ψάχνω το κείμενο του Θεοδωρίδη στον ιστότοπο της Αυγής και στο υπόλοιπο Διαδίκτυο. Το κατέβασαν ήδη ή δεν το έχουν αναρτήσει ακόμα;
Π.Ρ. Η έννοια του ισχυρού έχει πολλές εκδοχές. Ισχυρός είναι και ο λαός και η η πυγμή του πολύ μεγάλη! Το θέμα είναι «τι κάνει ο ισχυρός» και όχι τι είναι.
2. Δεν είναι η φτώχεια και η κρίση που οδηγούν τον άνθρωπο στον φασισμό – αλλά η δίψα για ισχύ. Του δίνει μια απλή εξήγηση για όλα και μια ακόμα απλούστερη λύση. Π.Ρ. Εξήγηση δεν του δίνει, λύση όμως ναι. Η δίψα για ισχύ, προέρχεται από την υπερεπάρκεια σε «αδυναμία» εσωτερική. Γιατί αυτός που διψά, διψά για κάτι που πιστεύει πως δεν έχει.
2. Η θεωρία της δύναμης δεν απευθύνεται μόνο στους απλοϊκούς και τους αμόρφωτους. Γοητεύει διανοούμενους και καλλιτέχνες όπως ο Χάιντεγκερ, ο Σελίν, ο Χάμσουν.
Π.Ρ. Η θεωρία της δύναμης εφαρμόζεται σε όλους ανθρώπους ανεξαιρέτως.
3. Υπάρχει και μία μαύρη αισθητική στον φασισμό. Δείτε τις ταινίες της Λένι Ρίφενσταλ.
Π.Ρ. Η «μαυρίλα» στην αισθητική, συνάδει με το κύρος και την εξουσία, που πάντα είναι μαύρη.
4. Ο φασίστας είναι αναγκαστικά ρατσιστής. Οι κάθε λογής αδύναμοι είναι κατώτεροι.
Π.Ρ. Όντως, αλλά με άλλη εξήγηση. Ρατσιστής είναι γιατί έτσι καλύπτει την ανάγκη του για «ανωτερότητα» ΚΑΙ στο θέμα της φυλής.
5. Η πειθαρχία και η άσκηση αποκοιμίζουν τη νόηση. (Παράδειγμα: ο στρατός.)
Π.Ρ. Δεν είναι απαραίτητο, αν σκεφτούμε πόση πειθαρχία και άσκηση έκαναν οι αρχαίοι έλληνες και μάλιστα οι φιλόσοφοι. Η πειθαρχία πάντα προσφέρει ασφάλεια γιατί την ευθύνη της απόφασης την έχει εκείνος που διατάσσει. Η άσκηση δημιουργεί μυϊκή δύναμη που προσδίδει «ανωτερότητα» έναντι των αδύναμων σωματικά. Παράλληλα καλύπτει την ανυπαρξία των ιδεών, που ως γνωστόν είναι ισχυρότερη από τους μύες.
6. Ο φασισμός, όπως και ο ρατσισμός, φωλιάζει μέσα σε κάθε άνθρωπο. Τα πειράματα έχουν δείξει πόσο εύκολα το πρόβατο γίνεται λύκος και ο καθένας βασανιστής.
Π.Ρ. Αυτό ισχύει γιατί ο κάθε άνθρωπος με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, νοιώθει μειονεκτικά. Το θέμα είναι πώς αναπληρώνει την μειονεξία αυτή. Ο φασίστας την αναπληρώνει με αρνητικό τρόπο, ο γιατρός με θετικό.
7. Ο φασίστας δεν έχει παράταξη – είναι όποιος ασκεί βία. Η βία είναι η ενσάρκωση της δύναμης στην οποία πιστεύει ο φασίστας.
Π.Ρ. Η βία είναι έκφραση της δύναμης, αλλιώς η δύναμη χάνει το νόημα της. Γιαυτό και η βία εκφράζεται με διάφορους τρόπους (ψυχολογικούς, οικονομικούς, λεκτικούς κλπ.).
8. Φασισμός υπάρχει παντού: στην οικογένεια, στο σχολείο, ακόμα και στο οδήγημα. Αυτός που σε κόβει μπαίνοντας μπροστά σου με σκληρή σφήνα τι είναι;
Π.Ρ. Όντως, γιατί όλοι οι άνθρωποι έχουν μειονεξίες και γιατί κάποιοι από αυτούς (οι περισσότερο φοβισμένοι) επιλέγουν να την αναπληρώσουν με αρνητικό τρόπο.
10. Οι διανοούμενοι σνομπάρουν την αστική ευγένεια. Όμως η ευγένεια δεν είναι τίποτα λιγότερο από τον σεβασμό του άλλου. Που τον σπρώχνεις για να μπεις την ώρα που βγαίνει από το μετρό ή το ασανσέρ. Που καπνίζεις μέσα στη μούρη του.
Π.Ρ. Η ευγένεια είναι έκφραση του ενδιαφέροντος προς τον άλλον. Ευγενής είσαι πάντα όταν ενδιαφέρεσαι να αισθανθεί ωραία, σεβαστός, υπολογίσιμος, αποδεκτός. Η έλλειψη ευγένειας είναι έκφραση εγωκεντρισμού και αδιαφορίας για τους άλλους.
11. Οι πολλοί μικροί φασισμοί οδηγούν στον μεγάλο. Φαίνεται αστείο να μιλάμε για κώδικες ευγένειας – όταν γίνονται δολοφονίες. Αλλά ο άνθρωπος που σκοτώνει τον ύπνο σου βάζοντας τη μουσική του στη διαπασών – θα χτυπήσει κι εσένα όταν θα διαμαρτυρηθείς.
Π.Ρ. Ισχύουν ακριβώς οι παρατηρήσεις του 10.
12. Και πριν από τη Χρυσή Αυγή ήμασταν μια δυνάμει φασιστική κοινωνία. Εθνικιστική, βίαια, πολεμοχαρής, με ρητορική μίσους και φθόνου. Το δίκιο του ισχυρότερου επικρατούσε. Εκείνου με τα λεφτά, με τα μέσα, με την πολιτική επιρροή, με τον μεγαλύτερο τσαμπουκά. Ο καθένας, όπου τον έπαιρνε, πατούσε τον νόμο και καταπατούσε τον άλλο.
Π.Ρ. Όλα τα πάρα πάνω είναι συμπτώματα έλλειψης Δημοκρατίας.
13. Οι ποινικοποιήσεις και απαγορεύσεις είναι χρήσιμες σαν ασπιρίνες. Η ριζική όμως θεραπεία έχει να κάνει με τη νοοτροπία, τη στάση, τον πολιτισμό μας. Μπορούμε να περιορίσουμε τον φασίστα μέσα μας; Μπορούμε να αντισταθούμε σε κάθε ανομία και βία; Μπορούμε να στρατευθούμε με τη μεριά της αληθινής δημοκρατίας και της δικαιοσύνης; Να είμαστε άνθρωποι ανθρώπινοι;
Π.Ρ. Η Δημοκρατία, δεν ενδιαφέρεται μόνο για την καταστολή, αλλά κυρίως για την πρόληψη των αρνητικών ενεργειών. Η νοοτροπία, η στάση και ο πολιτισμός μας είναι προϊόντα πίστης και εφαρμογής αρχών και ποιοτικών προδιαγραφών που βεβαίως δεν υπάρχουν σήμερα. Ο φασίστας μέσα μας περιορίζεται μόνο με την αυτογνωσία και με την αντικατάσταση του ανταγωνισμού με συνεργασία, ισοτιμία, σεβασμό και αποδοχή των άλλων. Η μόνη θετική αντίσταση σε κάθε μορφής βίας είναι να την αποφύγουμε, να της γυρίσουμε την πλάτη, να μην είμαστε εκεί όταν συμβαίνει. Κάθε άλλη «αντίσταση» μπορεί να πάρει πολύ εύκολα μια άλλη μορφή βίας. Μπορούμε να συστρατευθούμε, αλλά χρειάζεται παιδεία, προσπάθεια και υπέρβαση του μειονεκτικού εαυτού μας. Αν τελικά γίνουμε «άνθρωποι» είναι σίγουρο πως θα είμαστε και «ανθρώπινοι» γιατί δεν υπάρχει άλλο είδος για τον άνθρωπο.
Στο θεμα της οδηγησης ομως δεν τα λετε καλα. Η λογικη του 'πραττω ετσι γιατι μπορω..' ειναι απο τη ριζα της φασιστικη ειτε προκειται για οδηγηση ειτε για θεση στην ουρα της ρεσεψιον ειτε ακομα και για μεταμεσονυκτιο παρτυ σε οικοδομη.
Τελος μια ιστορικη διορθωση. Ειναι αρκετα 'επιπολαιο' να λεμε οτι η Γερμανια ηταν δυνατοτερη των συμμαχων. Εχασε τον πολεμο κυριως για λογους αριθμητικους. Π.χ. η Αμερικη αναπληρωσε αμεσως τις απωλειες του Περλ Χαρμπορ ενω η Ιαπωνια στη ναυμαχια του Μιντγουει εχασε σχεδον ολα τα αεροπλανοφορα της (3-4) και δεν μπορουσε να τα αναπληρωσει. Αντιστοιχα στα χρονικα της μαχης του Κουρσκ οι Ρωσοι νικησαν παρατασσοντας 5-8.000 τανκς εναντι 2-3000 και εχασαν πανω απο 5000 μεχρι να τα καταφερουν!
Απέναντι σε εχθρούς όπως το κρύο, η βροχή και το χαλάζι, οι σεισμοί, οι δηλητηριάσεις κλπ έχουμε φτιάξει ήδη πολλές άμυνες.
Όταν έχουμε λύσει αυτά τα προβλήματα σε γενικές γραμμές, έρχεται κάτι κάτι άλλο, γενικό κι αόριστο να μάς φοβίζει. Φτιάχνουμε λοιπόν υποθετικούς εχθρούς, μεταξύ άλλων. Κι όπως κάναμε και στα προϊστορικά χρόνια, μαζευόμαστε όλοι μαζί και φτιάχνουμε πολιτικο-στρατιωτικές παρατάξεις, για να "αμυνθούμε". Έστω και μέσω επίθεσης.
Εσείς λοιπόν από μέσα βλέπετε φασισμούς κλπ. Εγώ που παρατηρώ την Ελλάδα από μακριά, μέσα από πολλές προσωπικές μαρτυρίες, βλέπω κάτι άλλο: Φόβο. Είστε πολύ φοβισμένοι, σχεδόν όλοι.