Η σιωπή των ιστορικών

Η σιωπή των ιστορικών Facebook Twitter
53
  • Έμαθα αρκετά πράγματα από τις αντιδράσεις στο κείμενό μου περί Ρεπούση.
  • Ο κάθε Έλληνας είναι αυθεντία στην ιστορία. Πήρα μαθήματα ιστορίας από βιοτέχνες μέχρι μοριακούς βιολόγους. Έκαστος διαφωνών έχει μία δική του αφήγηση. Μάταια αναφέρεσαι σε βιβλιογραφία και πηγές. Δεν πείθεις. Όσες απόψεις δεν συμφωνούν με τη δική τους απορρίπτονται, συνήθως με επιχειρήματα πλάγια και θεωρίες συνωμοσίας. «Αυτοί οι ιστορικοί είναι νεοταξίτες, εβραιομασόνοι, πουλημένοι» κ.λπ. Και, βέβαια, πρώτος εσύ, που τους επικαλείσαι. Κατηγορήθηκα ως κομμουνιστής (επιτέλους!), ως ισλαμοφασίστας, αλλά και ακροδεξιός, άνθρωπος του Μιχαλολιάκου... Προσπάθησαν να μου προσάψουν κίνητρα και διασυνδέσεις. Αδύνατον να δεχτούν την ιδέα ενός ελεύθερου ανθρώπου που δεν προσκύνησε ποτέ, είναι 78 ετών, δεν προσδοκά τίποτα και λατρεύει την πατρίδα του – αλλά τη θέλει χωρίς μακιγιάζ.
  • Η συζήτηση αρχίζει με επιχειρήματα, αλλά κατά βάση είναι (όπως όλα στην Ελλάδα) συναισθηματική. Ένας αλληλογράφος μου, επιστήμων (μη ιστορικός), έκλεισε το τελευταίο μήνυμά του με τη φράση: «Θα ακολουθήσω τη συμβουλή ενός παππού από το Αϊβαλί, "Ποτέ ο Τούρκος δεν πιάνεται φίλος. Ποτέ"».
  • Στο Διαδίκτυο η Ρεπούση αναφέρεται ως μία σκέτη «γαλλικού» – ήτοι καθηγήτρια Γαλλικών. Πράγματι, το πρώτο της πτυχίο ήταν Γαλλικής Φιλολογίας. Αλλά μετά πήρε άλλα πέντε, τα τέσσερα στην Ιστορία και το ένα στις Πολιτικές Επιστήμες, με κορυφαίο το Διδακτορικό στην Ιστορία, από τη Σορβόννη.  Όταν τα αναφέρεις, η απάντηση είναι: «ξέρουμε πώς δίνονται τα πτυχία». Επίσης: «ξέρουμε πώς γίνεται κάποιος καθηγητής πανεπιστημίου».
  • Ο Julien Benda είχε γράψει το 1927 ένα βιβλίο με τίτλο La trahison des clercs (Η προδοσία των διανοουμένων). Έγραφε πως οι Γάλλοι και Γερμανοί πνευματικοί άνθρωποι, αντί να ξεπεράσουν τις εθνικιστικές αγκυλώσεις και να συμβάλουν στο να φέρουν τους λαούς πιο κοντά, από καιροσκοπισμό, λαϊκισμό, συμφέρον ή και δειλία, έκαναν το αντίθετο. Το βιβλίο είχε μεγάλη επιτυχία, αλλά δεν άλλαξαν πολλά πράγματα – κι έτσι φτάσαμε στον Δεύτερο Παγκόσμιο. Το θυμήθηκα όταν πρόσεξα τη σιωπή των επιφανών ιστορικών μας σε όλα τα καίρια θέματα που συζητάμε πρόσφατα. Ενώ στα βιβλία τους έχουν υποστηρίξει παρόμοιες απόψεις, δεν βγήκε κανείς τους να τις υπερασπιστεί δημόσια. Μάλιστα, μερικοί έχουν εκδώσει βασικά συγγράμματά τους σε ξένες γλώσσες και αρνούνται να τα μεταφράσουν στα ελληνικά, γιατί φοβούνται τις αντιδράσεις.
  • Το φάουλ της Ρεπούση: είπε δημόσια αυτά που οι ειδικοί αποδέχονται στα σπουδαστήρια. Δεν είμαστε ακόμα ώριμοι γι' αυτά.
53

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Αρθρο του Προέδρου του ΙΣΑ κου Γιώργου Πατούλη στο parapolitika.grΤο έκανα copy-paste από την ιστοσελίδα www.isathens.grΔεν έχω να προσάψω κάτι συγκεκριμένο, σα σχόλιο το βάζω, σαν κερασάκι. Πολύ Ελληνοχριστιανικό Ιδεώδες, μωρ' αδερφάκι μου. Χθες άκουσα στο real θαρρώ τον Άνθιμο, που έλεγε ότι η ομοφυλοφιλία είναι αρρώστια. Αλήθεια, βλέπετε να έχει ρεύμα η επαναψυχιατρικοποίηση στην Ελλάδα; Την ώρα που διαπραγματευόμαστε με ανοικτά gay υπουργούς μέσα στην Ευρωζώνη; Γιατί όχι; Έτσι κι αλλιώς, μια κύστη είμαστε, μέσα στην ΕΕ."Ένα έθνος με εδραιωμένες τις ελληνοχριστιανικές αξίες, με αγάπη στην πατρίδα και τον πολιτισμό της, προβάλλει ξανά σήμερα ως κοινό όραμα όλων των σιωπηλών Ελλήνων που καιρό τώρα βιώνουν τη λέξη θυσία σε κάθε βήμα της καθημερινότητάς τους.Γερά θεμέλια προς την κατεύθυνση προσπαθεί να θέσει ο Πρωθυπουργός της χώρας, με τη σημερινή κυβερνητική πολιτική, μέσα από πράξεις πολιτικής ευθύνης και ευθιξίας, τα αποτελέσματα των οποίων άρχισαν ήδη να φαίνονται.Με πυξίδα τη Δημοκρατία, με εμπιστοσύνη στο κυβερνητικό έργο, με τη δική μας συμμετοχή στη θυσία και την πίστη μας στις διαχρονικές αξίες του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού, θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε στην πραγματική διέξοδο από την κρίση και να αντιταχθούμε στις σκοτεινές δυνάμεις που επιβουλεύονται την αδυναμία των αδυνάτων για να μας αποκόψουν από την Ευρώπη. Αυτές τις σκοτεινές δυνάμεις που χρόνια τώρα κάνουν τα οικονομικά συμφέροντα των ισχυρών ισχυρότερα, και την Ιστορία του Ελληνικού Λαού φτωχότερη.Στην απειλή αυτή, οφείλουμε όλοι να πάρουμε θέση.Η Δημοκρατία στη χώρα μας και η Ορθοδοξία δεν έχουν ανάγκη από τους «Δημαγωγούς Προστάτες» του Λαϊκισμού και της Αναρχίας. Αιώνες τώρα, η Ελλάδα γράφει κάθε μέρα την Ιστορία της, παράγει κάθε μέρα την Παράδοση και τον Πολιτισμό της. Η Ελλάδα έχει Έλληνες υπερήφανους και δημιουργικούς, Έλληνες που διαπρέπουν παντού στο παγκόσμιο στερέωμα, όπου και αν βρεθούν.Μέσα από κάθε κυβερνητική πρωτοβουλία, ο Πρωθυπουργός επιβεβαιώνει ότι μια ισχυρή κυβέρνηση, με άξιους πολιτικούς και άξιες πολιτικές, έχει και μπορεί να παρουσιάσει τα κατάλληλα εκείνα μοντέλα διοίκησης που εδραιώνουν την Υγεία, την Παιδεία, την Αυτοδιοίκηση αλλά και την Εξωτερική Πολιτική σε ένα ευρωπαϊκό προσανατολισμό ανάπτυξης και εθνικής δημιουργίας.Η πολιτική αυτή πρέπει να είναι εθνική και να ασκείται από πολιτικούς που σέβονται τον πολίτη.Η πολιτική αυτή μπορεί να σώσει την Ελλάδα και τους Έλληνες από τυχόν επικίνδυνους καιροσκόπους άνομων και άγνωστων συμφερόντων, που καιροφυλακτούν να χειραγωγήσουν τον πολίτη, την πολιτεία και την πολιτική.Αυτοσχέδιες πολιτικές , που δεν εφαρμόζονται σε κανένα κράτος, αποτελούν ακάλυπτες επιταγές που εξαπατούν τους πολίτες με απατηλά όνειρα σε μια πολιτική και πολιτισμική οπισθοδρόμηση και υποβάθμιση.Τέσσερις μεγάλοι εχθροί απειλούν τις Αξίες μας, την Ιστορία μας, την Εθνική μας ταυτότητα: Οι Λαϊκιστές, οι Ψεύτες, οι Κλέφτες και οι Τεμπέληδες.Εξ αιτίας όλων αυτών, τον τελευταίο καιρό, ο λαός μας κλήθηκε να υποστεί μεγάλες θυσίες και καθημερινές δυσκολίες μιας οικονομικής κρίσης που γιγαντώθηκε, και στην απέλπιδα προσπάθεια της επιβίωσης, μετατράπηκε σε ανθρωπιστική και πολλές φορές ανθρωποκτονική.Σε αυτή την πορεία , όλο το αξιακό μας σύστημα κλυδωνίστηκε. Όμως, σήμερα γνωρίζουμε ότι η θυσία του καθενός μας αξίζε...αξίζει. Γιατί ο Πρωθυπουργός προσπαθεί να δείξει το δρόμο στις αξίες μιας Ελλάδας όπως την ονειρευτήκαμε, αλλά δε τη ζήσαμε.Σε αυτό το δρόμο, δεν υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Σε αυτό το δρόμο, δεν υπάρχουν οι παχυλοί μισθοί των ολίγων και η πείνα των πολλών.Το φαινόμενο, κάποιοι να κερδίζουν χιλιάδες ευρώ το μήνα από το Δημόσιο, και κάποιοι άλλοι καταξιωμένοι επιστήμονες, να είναι άνεργοι και να τρώνε από τα συσσίτια, δείχνει μια κοινωνία ανισότητας και αδικίας που δεν αρμόζει, ούτε ανθρωπιστικά ούτε συνταγματικά, στη Δημοκρατία της διαχρονικής Ελλάδας.Η πατρίδα μας, η χώρα αυτή με τις τόσες ομορφιές, μπορεί να μεταμορφωθεί σε διεθνή κοιτίδα τουρισμού και πολιτισμού, μέσα από την αξιοποίηση της κάθε γωνιάς της, τον ιατρικό τουρισμό και τη δημιουργία ενός Εθνικού Πανεπιστημίου Τουρισμού.Σε όποιο μέρος και αν κατοικεί ο κάθε πολίτης, ο συνοριοφύλακας, ο αγρότης, ο ναυτικός, πρέπει να μπορεί να βρίσκει την υγειά του μέσα από έναν Εθνικό Υγειονομικό Επανασχεδιασμό Ισότιμης Κάλυψης σε όλη την Ελλάδα.Είναι καιρός λοιπόν, τώρα και στην Ελλάδα, να δομήσουμε ένα Αξιακό Σύστημα μέσα από την επιχειρηματικότητα, τον ελεύθερο ανταγωνισμό , την πρόνοια και την κοινωνική προσφορά.Η αδράνεια και το αίσθημα ότι «όλοι φταίνε για όλα και εγώ δε φταίω για τίποτε» γαλούχησε στρεβλά μια γενιά Νεοελλήνων που ανέδειξε ως lifestyleτην απραξία, την αδιαφορία, την κλοπή και τη μαζική βία. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Και σ αυτή την αλλαγή, ευθύνη έχουμε όλοι.Έχουμε όλοι μία πολιτειακή, πολιτική και κοινωνική συνευθύνη για τις Αρχές που θα επαναπροσδιορίσουμε στα παιδιά μας. Έχουμε όλοι τη συνευθύνη να αναδείξουμε τους Άξιους και τις Αξίες που θα τιμήσουν την Ελλάδα και δε θα την προδίδουν πια , αυτούς που θα την εκπροσωπήσουν στο ευρωπαϊκό και διεθνές στερέωμα επάξια με λεβεντιά.Τότε θα δούμε το μαύρο παρόν να σβήνεται και το μέλλον να διαγράφεται ξανά ελπιδοφόρο, δίκαιο και κυρίως...εθνικό".
Σωστα κυριε Δημου. Ετσι ειναι οπως τα λετε. Τελευταια εχω απογοητευτει πολυ απο τους συμπατριωτες μας. Η πλειοψηφια ειναι αμορφωτοι (η μαλλον ημιμαθεις), συνωμοσιολογοι, υπερφιαλοι, αγενεις, πατριδολαγνοι χωρις να εχουν ιδεα τι σημαινει πατριδα, "γνωστες της ιστοριας" του Αδωνη και του Λιακοπουλου και πολεμιοι καθε σοβαρου ιστορικου! Χαμενα πανε τα λογια σας...
κ.Δήμου. Ξεχάστε, ότι στο μέτρου του δυνατού, τα είπατε σωστά. Και κάντε μια μεγάλη αναδρομή και δείτε μόνο το ύφος σας και τον τρόπο σας. Ειλικρινά, τι βρίσκονταν πιο πολύ πίσω από αυτά; Ένα εγώ που ήθελε να εξέχει ή κάτι που ήθελε να βοηθήσει;
Κε Δήμου, ακόμα δεν καταλάβατε ότι ζείτε στην χώρα που κατοικείται από τον εκλεκτότερο λαό του κόσμο; Που όλοι συνωμωτούν εναντίον της ; Στη χώρα όπου πάντα φταίνε οι άλλοι και ποτέ εμείς για το χάλι μας; Στη χώρα που ανακάλυψε προ τριών χιλιετιών τη μυθολογία και συνεχίζει να ζεί μακάρια μέσα της; Στη χώρα όπου σε τελική ανάλυση η ιστορία χωρίζεται και αυτή όπως και όλα τα υπόλοιπα σε άσπρο και μαύρο, ανάλογα με την υστερία και την πίστη (αλλά όχι την γνώση) του καθενός; Δεν γνωρίζω τι θα έχει να πει στο μέλλον η επιστήμη της ιστορίας για την νεοελληνική κοινωνία, πάντως η ψυχιατρική θα έχει σίγουρα πλούσιο αντικείμενο...
Προσπαθησα εχθες να ακουσω την Κα Ελλη Σταη και τους προσκαλεσμενους της online, αλλα δεν αντεξα. Ρωταει η Κα Σταη... "για εσας αυτο το μαυρο που επεσε στην οθονη τι σημαινει;" Απαντηση..."οπως ξερουμε το μαυρο ειναι το χρωμα του διαβολου"(!!!) Με αλλα λογια, για οσους δεν καταλαβαν, ολοι οι Ελληνες ιερεις φορανε το χρωμα του διαβολου. Κι' οσο για το αν ενας που δεν ειναι λευκος αλλα μαυρος μας ακουσει να λεμε οτι "το μαυρο ειναι το χρωμα του διαβολου" προβλημα του! εμας τι μας νοιαζει;;; Και ουτε ενας απ ολους τους "ωριμους" προσκαλεσμενους δεν γυρισε να πει... "παρακαλω, ας μην φτανουμε σε τετοιου ειδους λαϊκισμους"... ισως γιατι τους ειχε πιασει οχι "η σιωπη των ιστορικων", αλλα η "μουγγα της στρουγκας".
Εγώ καταρχήν συμφωνώ με την απαίτηση του κ.Δήμου να ακούμε με προσοχή τους ιστορικούς. Εννοείται βέβαια όλους τους ιστορικούς. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω όμως είναι αυτός ο ξαφνικός έρωτας με τη Ρεπούση. Αναρωτιέμαι απλά αν ξαφνικά η Ρεπούση γράψει ένα άρθρο που θα αναλύει τις βλαπτικές επιδράσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην υγεία μας, θα συνεχίσει να την υποστηρίζει με τόση θέρμη;
Δεν βαριέστε κ.Δήμου? Υπάρχουν "Ελληνες" που θεωρουν οτι το κατασκευασμα του "Ελληνο-Ορθόδοξου Χριστιανικού" πολιτισμου το αποδεχονται οι πάντες στην οικουμένη εκτος απο μια δρακα "ξεπουλημένων αριστερων"! Υπάρχουν "Ελληνες" που θεωρούν οτι οι Σουλιώτες ως χριστιανοί αλβανόφωνοι Τσαμηδες τραγουδούσαν σε απταιστα ελληνικά πως "στην στεριά δεν ζει το ψαρι,κλπ". Υπάρχουν "Ελληνες" που πιστευουν οτι οι αγωνιστες Υδραίοι και Σπετσιώτες του 21 δεν ήταν αρβανίτες χριστιανοί αλλά ... απευθείας απόγονοι του Θεμιστοκλή και του Κίμωνα! Υπάρχουν "Ελληνες" που θεωρούν οτι ο θεός είναι ελληνικής [και μαλιστα νεο-ελληνικής] καταγωγής,λατρευει την ρετσίνα,ακούει Notis και απαιτει να σηκώνουν το χερι ψηλά οι πιστοί για να τον χαιρετήσουν με τρόπο "αρχαιο-ελληνικό"! Υπάρχουν "Ελληνες" που αμα τους πεις οτι ο Ιησούς ήταν Εβραίος απο μάνα κι απο πατέρα θα πεταχτούν εξω από τα ρούχα τους οργισμένοι! Πρόκειται για τους διαχρονικούς Ελληναράδες,για τους τύπους αυτούς που αφησαν τον τόπο ακαλλιεργητο και υπαναπτυκτο. Εκείνοι που "ολα τα ξέρουν" παρα το γεγονός ότι ειναι ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ.
Οι φίλες μου οι Εβραίες!Αν με το "Εβραίος" εννοούμε (μόνο) την μοντέρνα απόρροια αυτού: "Rabbinic Judaism or Rabbinism (Hebrew: "Yahadut Rabanit" - יהדות רבנית) has been the mainstream form of Judaism since the 6th century CE, after the codification of the Babylonian Talmud. Growing out of Pharisaic Judaism, Rabbinic Judaism became the predominant stream within the Jewish diaspora between the 2nd and 6th centuries, with the redaction of the oral law and the Talmud as the authoritative interpretation of Jewish scripture and to encourage the practice of Judaism in the absence of Temple sacrifice and other practices no longer possible."https://en.wikipedia.org/wiki/Rabbinic_Judaism... είναι -προφανώς- αναχρονιστική η χρήση του "Εβραίος", για την εποχή του Ιησού.Ποια λέξη, όμως, προϋπάρχει του Ιουδαίος; Μήπως το "Εβραίος";The difference between the two Greek terms Ioudaios and Hebraios is hard to define precisely. Usage varied considerably from time to time and place to place, but the basic distinctions seem to be as follows:(i) The ancient Israelites were Hebraioi, contemporary Jews Ioudaioi. So Josephus (37 – c. 100) says the Jews were originally called Hebrews and Tertullian, `those who are now called Jews were previously called Hebrews'? Hebrews (`Ibrim) is the name used in the Bible of the Israelites in Egypt; it was taken up by Jewish apologists, and plays a part too in Origen's theory of election, as will be seen.(ii) Although Ioudaioi in various places and periods was neutral in its connotations it did easily tend to take on derogatory overtones, in which case Hebraioi became the polite word for the Jews (iii) The adjective Hebra'ikos was of course used for the Hebrew language and alphabet,5 and so Hebraioi could refer to Hebrew- or Aramaic-speaking Jews as opposed to Hellenistai or Hellenes.http://watchmenservices.info/Books%20on%20Judaism%20and%20the%20History%20of%20the%20Jewish%20People/Nicholas_De_Lange-Origen_and_the_Jews__studies_in_Jewish-Christian_relations_in_third-century_Palestine%20(1976).pdfΣτο λεξικό: Εβραίος: 1α. Παλαιότερη (πριν από τον 4ο αι π.Χ) ονομασία των Ιουδαίων. 1β. αυτός που ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής και την πολιτική υπηκοότητά του κατάγεται από τον αρχαίο λαό της Παλαιστίνης και, κυρίως, πιστεύει στην μονοθεϊστική του θρησκεία (παίρνει και προσθήκες το 1β. εν τοιαύτη περιπτώσει).Να πάμε πιο πίσω, λοιπόν:"Second Temple Judaism refers to the religion of Judaism during the Second Temple period, between the construction of the second Jewish temple in Jerusalem in 515 BCE, and its destruction by the Romans in 70 CE. This period witnessed major historical upheavals and significant religious changes that would affect not only Judaism but also Christianity (which calls this the Intertestamental period). The origins of the authority of scripture, of the centrality of law and morality in religion, of the synagogue and of apocalyptic expectations." https://en.wikipedia.org/wiki/Post-exilicκαι ναι:"Properly speaking, Jews refer to the adherents of beliefs and practices associated with the Mishnah rather than the temple cult of Judea. Only by the third century had a Jewish religion really emerged, or a common pattern of religion irrespective of locale. The *predecessors* of the Jews, the Judeans, were localized and provincial, with a very different pattern of religion based on the temple cult. Given that the temple's destruction in 70 CE was "the ancient world's equivalent of a nuclear explosion" (Donald Akenson, Saint Saul, p 62) -- forever changing the religion of the chosen people -- we should take seriously distinguishing between Judeans and later Jews."http://lorenrosson.blogspot.gr/2006/06/jew-or-judean-translating-ioudaiou.htmlThe Israelites were a Semitic Hebrew-speaking people of the Ancient Near East, who inhabited part of the Land of Canaan during the tribal and monarchic periods (15th to 6th centuries BCE), later evolving into the Jews and Samaritans of the Hellenistic and Roman periods, inhabiting the territories of Judea and Galilee, and Samaria respectively, though a Jewish diaspora had already developed outside of Judea and Galilee.For the post-exilic period, beginning in the 5th century BCE, the remnants of the Israelite tribes *came to be referred to as Jews* (tribes of Judah, Simeon, Benjamin and partially Levi), named for the kingdom of Judah. This change is explicit in the Book of Esther (4th century BCE). On the other hand, Samaritans (tribes of Menasseh, Ephraim and partially Benjamin and Levi) became named for Samaria.https://en.wikipedia.org/wiki/Twelve_Tribes_of_IsraelΕπίσης την εποχή του Ιησού δεν υπήρχαν πια 12 φυλές (αν αυτές υπήρξαν, με όχι ακριβώς τη βιβλική έννοια) ..."The Ten Lost Tribes of Israel refers to those tribes of ancient Israel that formed the Kingdom of Israel, and which disappeared from biblical and all other texts after the kingdom was destroyed in about 722 BCE by Assyria.""Modern Jews, moreover, trace their lineage to the tribes of Judah and Benjamin (absorbed by Judah) or to the tribe, or group, of clans of religious functionaries known as Levites. This situation was brought about by the Assyrian conquest of the Kingdom of Israel in 721 bc, which led to the partial dispersion of the 10 northern tribes and their gradual assimilation by other peoples. (Legends thus refer to them as the Ten Lost Tribes of Israel.)"http://www.britannica.com/EBchecked/topic/307146/JudahΛεξικό μου δείνει το Ιουδαίος ως εξής: Αυτός που ανήκει στο έθνος των Ιουδάιων, στους Εβραίους της αρχαίας Παλαιστίνης.και 2ο λεξικό: Ο πιστός της Ιουδαϊκής θρησκείας, ο Εβραίος (κυρίως στην ελληνορομαίκή εποχή)"Judean" (Ioudaios) is an admittedly slippery term; K.C. Hanson and Douglas Oakman list five possible meanings depending on context: (1) the inhabitants of Judah, distinct from Galilee, Samaria, Perea, Idumea, etc; (2) all the inhabitants of Palestine, including Galilee, Samaria, Perea, Idumea, etc; (3) all those in the Mediterranean and Middle-East with ethnic connections to Judah; (4) all those professing allegiance to the state religion of Judah (even if converts); (5) the elites of Judah (as opposed to peasants). (See Palestine in the Time of Jesus, p 176)http://lorenrosson.blogspot.gr/2006/06/jew-or-judean-translating-ioudaiou.htmlΟ Ιησούς ο Ναζαρέος, ήταν από τη Γαλιλαία, μεν, αλλά ποιοι απήρτιζαν -πληθυσμιακά- τη Γαλιλαία την εποχή του Ιησού;"One major question is exactly how "Jewish" the Jews of Galilee really were in the Post-Exile period. For most laymen, the question itself is somewhat surprising. They would ask, "Hasn't Galilee been Jewish since the Twelve Tribes conquered Israel in the 13 century BCE?" The best answer to this question is, yes and no.""The problem can be traced back to historical developments in Ancient Israel, long before the time of Jesus. Galilee was settled by the tribes of Zebulon, Naphtali, Issachar and Asher." "The region later belonged to David's kingdom and then to the northern nation of Israel. The situation was straightforward enough until the Assyrians under Emperor Tiglath-Pileser III conquered Israel in 733 BCE, and obliterated the kingdom entirely under his successor Shalmaneser V in 722. Most historians believe that the victorious Assyrians, as was their custom, evacuated and relocated the entire population out of the Galilee and replaced them with other peoples from their far-flung empire.""Another school of thought, however, says that when the Assyrians conquered Israel and evacuated the Galilee, they left the land virtually empty.""Who were these new inhabitants? These new archaeological findings indicate that they were transplanted Judeans. The ancient historian Josephus relates how Alexander Jannaeus, the King of Israel from 102 to 76 BC, extended the northern boundary of his Judean-centered country into Galilee during his reign using military means."http://www.travelujah.com/articles.php?action=viewarticle&articleID=40Επίσης ο Ιησούς δεν υποτείθεται ότι ήταν από το πιο ισχυρό Εβραϊκό λινεάζ: In Matthew 1:1-6 and Luke 3:31-34 131 of the New Testament, Jesus Christ is described as a member of the tribe of Judah by lineage.The Gospels, Acts of the Apostles and Pauline epistles refer to Jesus of Nazareth as a descendant of David (tribe of Judah).(Τουλάχιστον πρόγονος των "μοντέρνων" Εβράιων γαρ, με τις όποιες ιστορικές-εθνολογικές συμβάσεις δυνάμεθα να κάνουμε και 'μείς άλλωστε, για την "ελληνικότητα" του λινεάζ μας;).
"Αδύνατον να δεχτούν την ιδέα ενός ελεύθερου ανθρώπου που δεν προσκύνησε ποτέ, είναι 78 ετών, δεν προσδοκά τίποτα". Το σημαντικότερο είναι πως δεν έχετε ούτε παιδιά να βολέψετε ή να κληροδοτήσετε. (Μόνο γατιά).
Οσο για την σιωπή των ιστορικών, συνάδει με την παραπληροφόρηση σε θέματα οικονομίας και ακόμα χειρότερα, με την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας και αξιοπρέπειας.Βουλιαζουμε.
Ε, αφού δεν κατασκευάζουμε ούτε αυτοκίνητα, ούτε γλομπους ούτε κατσαβιδια, κατασκευάζουμε...την ιστορία μας. Και ο κάθε ένας...μάστορας αυθεντία.Δείγμα υπό ανάπτυξης και παρακμής ενός λαού, που δεν έχει μάθει να ψάχνει για την αλήθεια, έχει φάει την Ακρόπολη, τον Περικλή και τον Σωκράτη αμασητο, που να χωνεψει και αλλα. Μεγαλείο στην τραγωδία. Κατι ειναι και αυτο...
... κι ο κάθε Βραζιλιάνος είναι προπονητής(παράπονο του Ζίκο: στη Βραζιλία παίζεις μπρος σε 40.000 προπονητές)Λογικό. Στη Βραζιλία έχουν μπάλα. Και στους καφέδες ο Λουμίδης.Ακολούθως, οι "ιστορικοί" σιωπούν επειδή δε βρίσκουν κάτι πιασάρικο να πουν. Προλαβαίνει πρώτη και κόβει την ουρά του σκύλου της η κ. Μαρία ...
Επιμένω.Εδώ η ΕΡΤ (εκεί όπου προ ημερών "απειλήθηκε" ο κ. Ν. Δήμου με θρυμματισμό του κινητού του) χάνεται και..."στης Μαρίας την ποδιά σφάζονται παλληκάρια".
> πρόσεξα τη σιωπή των επιφανών ιστορικών μας σε όλα τα καίρια θέματα που συζητάμε πρόσφατα. Ενώ στα βιβλία τους έχουν υποστηρίξει παρόμοιες απόψεις, δεν βγήκε κανείς τους να τις υπερασπιστεί δημόσια. Μάλιστα, μερικοί έχουν εκδώσει βασικά συγγράμματά τους σε ξένες γλώσσες και αρνούνται να τα μεταφράσουν στα ελληνικά, γιατί φοβούνται τις αντιδράσεις.Τα ΜΜΕ τι έκαναν; Ρώτησαν τους ιστορικούς;
κυρε δημου ως διανοουμενος θα μας γραψεται καποτε για την ολιγαρχια στην ελλαδα?συμφωνω στα περισσοτερα απο οσα κατα καιρους γραφεται,για την ολιγαρχια που ειναι η γαγγραινα της ελλαδας γιατι δεν εχετε γραψει κατι ακομα?μηπως δεν υπαρχει?μηπως εχετε λογο κ δεν γραψατε ως τωρα κατι?οκ,ετσι οι ελληνες οι κλεφτες οι τεμπεληδες οτα κομματοσκυλα τα τα τα ,ολα καλα,περιμενω με εγωνια,γιατι δεν γραφεταιθ κατι κ δημου?ε?ε?
Ένα μόνο θα πω και τυγχάνει να είμαι και διπλωματούχος ιστορικός. Έπρεπε να φτάσω πρωτοετής φοιτήτρια, κάμποσα χρόνια πριν, για να μάθω ότι το κρυφό σχολειό ήταν μύθος!! (ουδέποτε υπήρξε απαγόρευση παιδείας στον ελληνικό χώρο επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας). Ο μέσος Έλληνας γνωρίζει ότι ιστορία έμαθε στο Δημοτικό. Αυτό είναι η καταστροφή μας. Κάναμε το γυμνάσιο και το λύκειο πολυτέλεια και το δημοτικό πλύση εγκεφάλου και υπεραπλούστευση. Βαυκαλιζόμαστε με το δικό μας Λοχ Νες, αλλά στο πολύ πιο επικίνδυνό του...
Όταν λέτε ότι δεν υπήρξε "απαγόρευση παιδείας" εννοείται ταυτόχρονα κι ότι υπήρχε "πρόβλεψη παιδείας" ? Ή μήπως όποιος ήθελε να μάθει δυό κολλυβογράμματα θάπρεπε να διαβάζει το Οχτώχι μαζί με τον Κολοκοτρώνη ? (και γιατί τα λέμε "κολλυβο" ... γράμματα ???)Περαιτέρω, όταν γράφετε "ουδέποτε ... στον ελληνικό χώρο" εννοείται ότι έχετε υπόψη Σας και τις διαταγές, φετφάδες, απαγορεύσεις, κλπ, κλπ, κλπ, του κάθε πασά της κάθε περιοχής ? (υποθέτω ότι θάχει τεθεί υπόψη Σας το διοικητικό σύστημα του οθωμ. κράτους)Να σημειώσω ότι καρφάκι δε μου καίγεται για τις απόψεις του οποιουδήποτε, αλλά ο εγκέφαλός μου ως καλά-καλά πλυμένος είναι και περίεργος για το είδος-τρόπο-μορφή των διάφορων αντιδράσεων στα διάφορα ερεθίσματα.Ευχαριστώ και συγνώμη.
Δαναέ, με το εθνικά φορτισμένο nom de plume,μιας και συχνά η "πολεμική" στα διαδικτυακά σχόλια λαμβάνει χαρακτήρα αμφοσβήτησης της όποιας αυθεντίας (εντός κι εκτός εισαγωγικών), να σας απαντήσω με λεπτομέρεια και να διαλύσω κάθε τυχόν αμφιβολία και δεκτή η αίτηση συγγνώμης, αλίμονο, δεν παρεξηγούμαι. Για να το θέσω πολύ απλά, τα σχολεία δεν έκλεισαν με οθωμανική διαταγή, θα υπήρχαν γραπτά μνημεία εάν κάτι τόσο σημαντικό συνέβαινε, το οθωμανικό κράτος ήταν αρκούντως γραφειοκρατικό ~για να φέρω ένα αντιπαράδειγμα, υπήρχε φερ'ειπείν φιρμάνι με το οποίο αντίθετα απαγορευόταν οι κωδωνοκρουσίες στις εκκλησίες των χριστιανών -οι οποίες επίσης δεν έκλεισαν και λειτουργούσαν κανονικότατα. Τα εσωτερικά ζητήματα των ραγιάδων ήταν δική τους απόφαση, οι οθωμανοί δεν επενέβαιναν στο να ανοίγουν σχολεία δια λογαριασμό μας (και όλων των άλλων υπόδουλων λαών επί της επικράτειάς τους, άλλωστε). Εκείνο που τους απασχολούσε είναι η διοίκηση και συλλογή φόρων, για τα διαδικαστικά ήταν υπεύθυνοι οι ντόπιοι. Αν οι ντόπιοι (και σε αυτούς εντάσσονται ασφαλώς οι κοτσαμπάσηδες και λοιποί άρχοντες) δεν είχαν "πρόβλεψη παιδείας" όπως το θέτετε, οι Οθωμανοί τι μας φταίνε? Ας έκοβαν κάτι άλλο (πχ, τις πολυτέλειες, τις πολλές γυναίκες και τα βίτσια τους) και να ανοίγαν ένα σχολείο, αν είχαν τόσο καημό για το μέλλον του γένους. Μη γελιέστε, ο Κορδάτος και η Ρεπούση δεν έχουν εντελώς άδικο, η επανάσταση είχε ΚΑΙ ταξικό χαρακτήρα.(Αν έχετε πάει στο σπίτι του Κολοκοτρώνη στο Λιμποβίσι θα καταλάβετε τι εννοώ, επιπλέον υπάρχουν αποσπάσματα με τα λόγια του -καθ'υπαγόρευσιν, καθότι αγγράματος- που συμβουλεύει τους νέους της εποχής του να απέχουν από τα παίγνια και αντίθετα να αναζητούν την παιδεία! )Είχα την τιμή και χαρά (γιατί υπήρξε εξαίρετη δάσκαλος) να έχω καθηγήτρια στο μάθημα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας την καθηγήτρια του Καποδιστριακού Παν/μίου κ.Μαρία Ευθυμίου. Η πείρα της, η πολυγραφότητά της και οι περγαμηνές της στα θέματα αυτά, καθοδηγώντας μεταπτυχιακούς φοιτητές, πιστοποιούν το ότι οι διατάξεις κι απαγορεύσεις σχετικά με το θέμα μας (αν οι Οθωμανοί έκλεισαν σχολεία ή απαγόρευσαν την μάθηση) αφορούν στο σύνολο της επικράτειας. Παρεπιμπτόντως, μιας και ρωτήθηκε, τα "κολλυβογράμματα" ονομάζονται έτσι γιατί είναι τα αναγκαία (λίγα) γράμματα που χρειάζεται ο παπάς για να διαβάσει τα ...κόλυβα. Τέτοια ήταν η εγκατάλειψη της παιδείας στον αγώνα για τον επιούσιο που μόνο οι παπάδες σε πολλά χωριά ήταν στοιχειωδώς εγγράματοι. Κι έτσι ξεπήδησε και ο μύθος του...κρυφού σχολειού. (Δραματικό mise en scene: με το φως του κεριού της εκκλησίας, με τον παπά, με τα παιδιά του κατηχητικού κλπ. κλπ.)Ελπίζω σας απάντησα ικανοποιητικά και συγγνώμη για την καθηστέρηση της μιας μέρας, είμεθα εκτός από nerds και κανονικοί άνθρωποι και βγαίνουμε τα Σάββατα. :-)
Και συγγνώμη για τα δύο/τρία typo/ορθογραφικά: το σωστό είναι "καθυστέρηση" και "εγγράμματοι/αγράμματος" (ας όψονται τα διπλά ένρινα κι ο δακτυλικός κάματος...)
Αγαπημενε κυριε Δημου μπορω οποτε μου το ζητησετε να σας στειλω 2-3 ανοικτες επιστολες ομαδων σχολικων συμβουλων εναντιον της κυριας Ρεπουση οι οποιοι ανεφεραν και τα πλουσια σε διδακτορικα βιογραφικα τους. Απο κει και περα η μεγαλη ρηξη στο χωρο της ιστορικης μας μνημης δεν εχει γινει ακομα. Και αυτο γιατι ουτε η κυρια Ρεπουση καταφερε να ξεφυγει απο την πεπατημενη δηλαδη παρουσιαση μονο εκκλησιαστικων, καλλιτεχνικων και στρατιωτικων γεγονοτων. Σε οτι με αφορα λογω κλαδου η Ελλαδα εχει πλουσια επιστημονικη και τεχνολογικη ιστορια και στις 3 φασεις υπαρξης της η οποια αμελειται σχεδον...υποπτα! Και καθως ξερω οτι ειστε ενθερμος ομοιδεατης μου στο θεμα τεχνολογια-επιστημη πειτε μου: Σε πιο σχολικο βιβλιο σημερα γινεται αναλυτικη αναφορα των επιτευγματων του Καραθεοδωρη και του Παπανικολαου? Ποιος γνωριζει για τις μηχανολογικες εφευρεσεις και τις ιατρικες ανακαλυψεις του Βυζαντιου? Ειναι αληθεια ή ψεμα οτι ολοι ξερουν τον Μ.Αλεξανδρο αλλα λίγη τον Κτησιβιο τον Αλεξανδρεα? Τοσες γενιες μεγαλωνουν με προτυπα στρατιωτικους, πολιτικους κτλ και οχι επιστημονες. Και μετα προσδοκαμε συγχρονη Ελλαδα....