Η Βένα Γεωργακοπούλου εξηγεί τη νέα κατάσταση στο Εθνικό Θέατρο και τις κινήσεις του ΥΠΠΟ

Η Βένα Γεωργακοπούλου εξηγεί τη νέα κατάσταση στο Εθνικό Θέατρο και τις κινήσεις του ΥΠΠΟ Facebook Twitter
2
Ποια είναι η γνώμη σου για τον τρόπο που χειρίζεται το ΥΠΠΟ και η κυβέρνηση γενικότερα τα θέματα του πολιτισμού;

H κυβέρνηση γενικότερα και το υπουργείο ειδικότερα χειρίζονται τα θέματα πολιτισμού στην τύχη. Όπου δεν τους παίρνει να κάνουν ταρζανιές (ας πούμε στα θέματα των μουσείων, της νέας Λυρικής και τα αρχαιολογικά) ακολουθούν, δόξα τω Θεώ, την πορεία που έχει ήδη χαραχτεί. Όπου θεωρούν ότι η πατρίδα ή, ακόμα χειρότερα, κάποιοι δικαίως περιθωριοποιημένοι άνθρωποι του χώρου το απαιτούν, βάζουν χέρι στους θεσμούς. Ο Λούκος ευτυχώς τη γλίτωσε (χάρη στη ΔΗΜ.ΑΡ.), το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου θυσιάστηκε και το σινεμά απειλείται από αλλαγές. Γιατί κάθε υπουργός Πολιτισμού θέλει σώνει και καλά να βάλει την τζίφρα του με νέους νόμους, δεν το καταλαβαίνω. Όσο για χρήματα, ναι, δεν υπάρχουν. Αλλά αυτό είναι άλλοθι. Ο Κώστας Τζαβάρας θα μπορούσε, ακόμα και μέσα στην κρίση, να στηρίξει, να ακούσει και να εμπιστευτεί τις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις σε αυτό τον τόπο. Θέλει να το παίξει, αντίθετα, θεματοφύλαξ των παραδόσεων. Όχι επειδή είναι δεξιός - κι άλλοι δεξιοί πέρασαν από το ΥΠΠΟ και τέτοια κολλήματα δεν είχαν. Απλώς βρίσκεται σε λάθος θέση.

Γιατί πιστεύεις πως ο κ. Χατζάκης δεν είναι κατάλληλος για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού;

Γιατί είδαμε ήδη το έργο του στο ΚΘΒΕ. Δεν φτάνει αυτό; Την ώρα που ο Χουβαρδάς ανέτρεπε τα πάντα, ξάφνιαζε, ανανέωνε, τολμούσε και κέρδιζε το στοίχημα και το κοινό, αυτός φερόταν σαν 100 χρόνων. Ένα βαρετό, παλιό ρεπερτόριο, που πρώτα απ' όλους υποτιμούσε τους Θεσσαλονικιούς, με την τόσο μεγάλη θεατρική παράδοση. Δεν ξέρω αν είναι ικανός να δείξει στην Αθήνα ένα διαφορετικό πρόσωπο, αλλά αυτό θα ήταν ακόμα χειρότερο. Οπορτουνιστικό. Λαϊκίσαμε όσο λαϊκίσαμε, και τώρα θα εκσυγχρονιστούμε;

Αν καταφέρει και γεμίσει τις αίθουσες με θεατές, αυτό δεν θα είναι επιτυχία;

Σιγά την πρωτοτυπία! Έχει γεμίσει πολλές φορές το Εθνικό (και πολλά άλλα θέατρα) και με χάλια παραστάσεις. Άλλωστε, δεν παραλαμβάνει, δα, ο Χατζάκης κι ένα θέατρο σε κρίση. Ακριβώς το αντίθετο. Έναν ζωντανό, καταξιωμένο οργανισμό τού παρέδωσαν, που μπήκε με τα μπούνια στην καρδιά της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας, πλημμυρισμένο θεατές. Νέους θεατές. Αλλά και τους παλιούς του, που δεν θέλω να πιστέψω ότι θα ξεχάσουν εύκολα τι είδαν τα τελευταία χρόνια στο Τσίλερ και στις άλλες σκηνές του.

Τελικά, ποιος είναι ο ρόλος ενός Εθνικού Θεάτρου;

Μεγάλη κουβέντα. Μια απλή, όμως, ματιά στα αλλά Εθνικά Θέατρα της Ευρώπης μας δείχνει ότι αναλαμβάνουν πια ρόλο πρωτοπόρο. Ψάχνουν νέους συγγραφείς, κοιτούν με σύγχρονη ματιά το κλασικό ρεπερτόριο, έχουν επαφή με την κοινωνία. Κλισέ εκφράσεις; Μπορεί. Εθνικό σήμερα, όμως, είναι ό,τι μας ανοίγει στον κόσμο, όχι ο,τι μας αναδιπλώνει και κολακεύει το παρελθόν μας. Εθνικό είναι ό,τι αμφισβητεί και όχι ό,τι επιβεβαιώνει. Μπορεί ο Χατζάκης και οι συνεργάτες του, κυρίως ο εισηγητής δραματολογίου Κώστας Γεωργουσόπουλος, που κατά καιρούς έχει λοιδορήσει κάθε τολμηρή πρόταση που έφερε ο Λούκος, κάθε ερευνητική πρόταση πάνω στο αρχαίο δράμα, να το καταφέρουν;

Συνεντεύξεις
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Όταν βλέπεις να υπάρχουν υποψήφιοι όπως ο Λιβαθινός και ο Μαρμαρινός για την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή,άνθρωποι ανοιχτοί σε φρέσκιες ιδέες,με έμπνευση και πείρα και επιλέγεται ο κ.Χατζάκης παρά την απογοητευτική του θητεία στο ΚΘΒΕ και με την εξόφθαλμη προσκόλλησή του σε πολιτικά πρόσωπα,δεν σου μένουν περιθώρια αισιοδοξίας ούτε για το μέλλον του Εθνικού και σε καμία περίπτωση για την πολιτική που ακολουθείται...Ελπίζω το αποτέλεσμα να με διαψεύσει...