-Τι σημαίνει ΗUMBA;
Η λέξη προέρχεται από τη Γερμανία. Είναι πλέον μια τυπική διαδικασία, κατά την οποία, μετά από κάθε αγώνα, μαζεύεται η ομάδα στο πέταλο των οπαδών και απευθύνεται στο κοινό, λέγοντας «Gimmie an H» και μετά ένα U, ένα M, ένα B, ένα A. HUMBA! Το Ηumba δεν σημαίνει κάτι, συμβολίζει όμως κάτι πολύ σημαντικό: πως οι οπαδοί –ούτε οι παίκτες, ούτε οι προπονητές, ούτε οι παράγοντες– είναι τα πιο σημαντικά μέλη ενός αθλητικού συλλόγου.


-Πώς θα προσδιόριζες το περιεχόμενό του;
Ιστορίες από το γήπεδο, από την εξέδρα, τον αγωνιστικό χώρο. Ιστορίες γύρω από αυτά ή με αφορμή αυτά. Γενικώς, ό,τι μας κάνει να αισθανόμαστε συγκίνηση αλλά και να σκεφτόμαστε τις αλλαγές στο ευρύτερο γίγνεσθαι μέσω του αθλητισμού.


-Πώς επιλέξατε να ασχοληθείτε με την κοινωνική πλευρά του αθλητισμού, τη στιγμή που τα περισσότερα αθλητικά μέσα ασχολούνται με το οπαδιλίκι;
Μα, επειδή ακριβώς τα μέσα πουλάνε χουλιγκανιλίκι, αποφασίσαμε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, ακολουθώντας την παράδοση των γηπεδικών φανζίν σε Αγγλία-Σκωτία.


-Τι κρύβεται για εσάς πίσω από την κουλτούρα του φιλάθλου, όσον αφορά την κοινωνική του προέλευση;
Η φίλαθλη κουλτούρα σίγουρα σχετίζεται με την παιδεία του καθενός, αλλά κυρίως με την κυρίαρχη κουλτούρα. Π.χ. στην Αγγλία είχαμε βίαια περιστατικά έξω από τα γήπεδα. Αλλά συνεχίζουμε κι έχουμε, πλην εξαιρέσεων, μια κουλτούρα στήριξης της ομάδας ακόμα και στις ήττες, χειροκροτήματος του αντιπάλου και κυρίως σεβασμού στη ζωή του αγωνιζομένου.


-Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται ο χώρος του ποδοσφαίρου την εποχή της κρίσης;
Του ελληνικού ποδοσφαίρου θα πάει από το κακό στο χειρότερο, εκτός κι αν οι νέοι ποδοσφαιριστές μπορέσουν να αντιπαρέλθουν το όλο κλίμα μιζέριας. Ως προς την Ευρώπη, βλέπω μια κυριαρχία των ελίτ συλλόγων, που αργά ή γρήγορα θα αποκοπούν από τις κοινότητες υποστηρικτών τους και θα μετατραπούν σε brand names με fan clubs.