Η Σιδηρά Μέριλ

Η Σιδηρά Μέριλ Facebook Twitter
0

Η ΦΗΜΗ ΚΑΙ Ο ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΟΣ χαρακτήρας της με κέντρισαν ώστε ν’ αναλάβω τον ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ. Δηλώνω ένοχη γιατί στα νιάτα μου τη σνόμπαρα, ανάγοντάς την σ’ ένα απλό αντικείμενο χλεύης, γιατί ήταν φίλη του Ρόναλντ Ρίγκαν, φορούσε περίεργα ρούχα και ήταν συντηρητική. Δεν με ενδιέφερε και τη μείωνα.

ΩΣΤΟΣΟ, ΟΤΑΝ ΕΚΛΕΧΤΗΚΕ για πρώτη φορά, οι φίλες μου κι εγώ χαρήκαμε γιατί δεν είχε ξαναγίνει - γυναίκα πρωθυπουργός στη Δύση! Κυρίως το ότι διατήρησε τη θέση ήταν απίστευτο. Τότε δεν υπήρχαν καν κορίτσια στη Νομική Σχολή. Κανένα! Τα επαγγέλματα για μας ήταν νοσοκόμες και δασκάλες. Και πόρνες. Αυτό ήταν πάντα ανοιχτό επάγγελμα για τις γυναίκες. Και η ηθοποιία. Που είναι το ίδιο (γελάει).

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΧΑΝ πολύ περιορισμένο όραμα για τις γυναίκες. Και κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός πως η πόρτα μισάνοιξε επειδή η Θάτσερ βρέθηκε εκεί. Φυσικά, δεν το χρωστάει στο φεμινιστικό κίνημα. Ούτε οι φεμινίστριες τη συμπάθησαν ποτέ. Κάθε μικρή κίνηση μετράει. Το ίδιο λέω και για την καριέρα μου. Το γεγονός πως στα 62 μου χρόνια παίζω σε ταινίες που προβάλλονται σε όλο τον πλανήτη είναι εκπληκτικό. Κανείς δεν θα το προέβλεπε στα 40 μου χρόνια.

Η ΤΑΙΝΙΑ Η ΣΙΔΗΡΑ ΚΥΡΙΑ αφορά 3 μέρες από τη ζωή μιας πολύ γηραιάς κυρίας, αδύναμης στο μυαλό και στο σώμα, όπου οι τοίχοι ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν είναι διαπερατοί. Αυτό το κινηματογραφικό τέχνασμα μάς επέτρεψε να κοιτάξουμε στο παρελθόν της, αλλά μόνο μέσα από τα δικά της μάτια. Δεν πρόκειται με τίποτε για ένα ντοκιμαντέρ. Φανταστήκαμε πώς θα ήταν αν έπαιρνε άδεια από τις υποχρεώσεις της και ποιο θα ήταν το κόστος των επιλογών της.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΒΙΝΤΕΟ που καταγράφουν την εποχή που ήταν στην εξουσία. Αυτό δεν συζητιέται. Ωστόσο, το νοερό ταξίδι των γηρατειών της είναι μέρος όλων μας, μας αφορά. Όλοι θ’ αντιμετωπίσουμε την αναδρομή στις ευχές και τις επιλογές μας, τι κάναμε και τι όχι. Στο τέλος φτάνουμε σε μια υπαρξιακή ματιά της ζωής και του θανάτου.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΩ τα δυνατά μου για ν’ ανακαλέσω το συναίσθημα του να παραλαμβάνω ένα Όσκαρ, γιατί πάνε 30 χρόνια από τότε. Πιο πολύ θυμάμαι πώς είναι να χάνω. Αλήθεια το λέω, έχω χάσει 13-14 φορές. Ίσως 15. Έχω πολλές ομιλίες που δεν έχω εκφωνήσει και αν κερδίσω, θα τις πω όλες μαζεμένες!

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ