Η θρησκεία δεν είναι το όπιο του λαού. Είναι η κόκα του. Δίκιο έχει ο Ουμπέρτο Έκο και όχι ο Μαρξ. Δεν υπάρχει πόλεμος στην υφήλιο που να μην είναι καθαγιασμένος απ’ το θρησκευτικό μίσος. Δεν υπάρχει θρησκευτικός δρόμος αγάπης που δεν είναι στρωμένος με πτώματα απίστων.
Αν υπάρχει Θεός, κριτικός και παντοδύναμος, τότε σίγουρα θα έχει τη δύναμη να αυτοαναιρεθεί, βλέποντας όλα αυτά που έχει δημιουργήσει. Αφού πρώτα κάψει τους αντιπροσώπους του στη Γη. Ο Θεός δεν χρειάζεται ενδιάμεσους, δόγματα, τελετουργικά. Αν υπάρχει Θεός, δεν μπορεί να γίνει κακός ή καλός επειδή του καίνε πέντε γραμμάρια παραφίνης ή γδέρνουν τα γόνατά τους για να φτάσουν ως το ευλογημένο θησαυροφυλάκιο της Τήνου.
Προσωπικά, δεν έχω καταλάβει γιατί ο Θεός, ο οποίος είναι Παντογνώστης, δημιούργησε πλούσιους για να τους δοκιμάζει και ταυτόχρονα φτωχούς για να τους δοκιμάζει και αυτούς. Και γιατί να τους δοκιμάσει, αφού ο ίδιος το γνωρίζει το αποτέλεσμα και το προκαθορίζει; Μάλλον δίκιο έχει ο Ταρκόφσκι που έλεγε πως «γι’ αυτούς που πιστεύουν, Θεός υπάρχει, ενώ γι’ αυτούς που δεν πιστεύουν, δεν υπάρχει». Ας αφήσουμε, όμως, τον Θεό ν’ ασκήσει το τιμωρητικό του έργο στα χιλιάδες παιδιά της Αφρικής που πεθαίνουν και ας πάμε στους ανθρώπους του.
Σε μικρή ηλικία δεν μπορούσα να καταλάβω πώς οι παπάδες είναι τόσο χοντροί με τόση νηστεία. Παιδική αφέλεια, που στην ηλικία μου ακούγεται ως αυθάδης λαϊκισμός. Η ιστορία, λοιπόν, των εκπροσώπων της Εκκλησίας στην Ελλάδα δεν είχε τίποτα θαυματουργό. Στάθηκαν στο πλευρό της εξουσίας, όπως αυτή εκφράστηκε. Αφόρισαν τη Φιλική Εταιρεία, τον Υψηλάντη, την Επανάσταση και αργότερα τον Καζαντζάκη. Προσκύνησαν τους Γερμανούς κατακτητές, ευλόγησαν το μυστρί του Παττακού και τις θηριωδίες του Παπαδόπουλου ως αναπλαστική διαδικασία του Έθνους.
Στις μέρες μας συνεχίζουν να ασχημονούν. Το ότι μετατρέπουν τη μεταφυσική αγωνία σε φυσικό εμπόριο είναι το λιγότερο. Εμπορεύονται ακόμη και τα πτώματα. Ποια θρησκευτικότητα έχει αυτό; Καμία.
Τις δύσκολες ημέρες που περνάμε, το κήρυγμά τους είναι κήρυγμα μισαλλοδοξίας. Τους φταίνε ο Κύρκος, οι μετανάστες, οι γκέι. Μισούν προκαταβολικά τη σκέψη που μπορεί να τους αφήσει απ’ έξω ως περιττούς κι επικίνδυνους.
Θα ήθελα πολύ να δω άγιους Πατέρες, αλλά βλέπω, όπως πάντα, αφιονισμένους φονταμενταλιστές και υποκριτές. Και δεν έχει σημασία ποιο δόγμα εκπροσωπούν. Είναι τραγικά ίδιοι. Ενοχοποιούν το ανθρώπινο σώμα, τον έρωτα, το γέλιο. Θέλουν πόνο, αίμα, ανέχεια. Για τους άλλους, συνήθως. Ακόμη και η αγάπη, συναίσθημα χωρίς όρους και όρια, γι’ αυτούς είναι ένα σύστημα προαπαιτούμενων. Η αγάπη τους παράγεται απ’ τον φόβο της τιμωρίας. Ηθικολογούν υποκριτικά με την ίδια ευκολία που έλεγαν κάποτε πως η μαλακία τυφλώνει. Μόνο που τώρα λένε πως η ομοφυλοφιλία είναι κουσούρι. Τακτοποιώντας προσεκτικά τα ράσα, μη φανεί από κάτω η ζαρτιέρα.
Ανακαλύπτουν τη φιλανθρωπία μόνο όταν είναι εξευτελιστική για την ανθρώπινη προσωπικότητα και γεμίζει ιδρύματα όπου παιδιά, δεκαετίες τώρα, πέφτουν θύματα κακοποίησης και παιδοφιλικών ορέξεων.
Πού είναι, αλήθεια, η φιλανθρωπία τους τώρα που η χώρα δοκιμάζεται; Απειλούν για να μη φορολογηθεί η Εκκλησία, για να μη χάσουν ούτε ουγγιά από τα θησαυροφυλάκια της Τήνου, της Σουμελά, της Αγιάσου. Παναγίες καρατίων για φτηνή θεολογία.
Δεν τους αγγίζει κανένας. Συναλλάσσονται μόνο μαζί τους για να γεμίζει μαζί με το παγκάρι των εκκλησιών και αυτό της κάλπης. Ο κόσμος ήδη πεινάει και αυτοί συνεχίζουν να φτιάχνουν εκείνους τους ναούς-τέρατα για να ικανοποιούν μια θρησκευτικότητα τέρας. «Υπέρ αποπερατώσεως του ιερού ναού». Έχω γίνει μεσήλικας και αυτοί ακόμη αποπερατώνουν τη ματαιοδοξία του Πλουμιστή, με χρυσά καντήλια, χρυσές απολαβές κι έναν θεό φιλάργυρο. Μόνο το πρετ α πορτέ του Άνθιμου με τα χρυσά άμφια και οι σταυροί θα έχτιζαν ένα νοσοκομείο. Έχω μετρήσει 20 διαφορετικά, μόνο από φωτογραφίες στο ίντερνετ.
Το θέμα δεν είναι αν εγώ είμαι βλάσφημος και άπιστος, αλλά αν αυτοί έχουν πραγματικά Θεό. Αν υπάρχει Θεός, δεν θα πάω στην κόλαση. Θα είναι ασφυκτικά γεμάτη απ’ αυτούς.

Σκέφτομαι συχνά ότι θα είχε ενδιαφέρον ένα δημοψήφισμα, να μετρήσουμε ρε παιδί μου πόσοι επιθυμούν να συνεχίσει να επιδοτείται η Εκκλησία, να εξαιρείται διαρκώς από όσα υφιστάμεθα οι υπόλοιποι.
Βάζω στοίχημα ότι το αποτέλεσμα θα ήταν καταλυτικό εναντίον τους και θα αποδομούσε μιά και καλή το περίφημο επιχείρημα περί δύναμης επί του συνόλου των εκλογέων...
Ιφιμέδεια
Επίσης, θεωρώ πως δεν χρειάζεται αυτή η γενίκευση, το τσουβάλιασμα όλων. Δεν είναι όλοι οι παπάδες παιδόφιλοι ούτε διεφθαρμένοι. Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που φορούν ράσα, νιώθουν την αγάπη του Θεού τους και έχουν ανάγκη να τη μοιραστούν και να βοηθήσουν σε αυτό το πλαίσιο τους συνανθρώπους τους. Είναι γι' αυτούς άδικη τέτοια κριτική.
Ολοι αναρχικοί είναι όλοι ναρκομανείς...
Ολοι οι Αστυνομικοί είναι Χρυσή αυγή..
Ολοι οι δημοσιογράδοι γράφουν οτι λένε τα αφεντικά τους..
Ολοι στην Εκκλησία είναι παιδόφιλοι και υπερβάροι..
Το άρθρο στην ουσία του δεν εχει λάθη παγιδεύτηκες
στην τσαντίλα σου για κάτι που σου έτυχε....
Συμβαίνουν αυτά..:)
Τα είπες όλα. Respect.
Επιχειρήματα περί πίστης κλπ (που ζητούν μερικοί) δόξα τω ιντερνετ άπειρα και εύκολα προσβάσιμα πλέον.
(μια καλή αρχή για πρωτάρηδες: http://vimeo.com/15117725 Sam Harris: Πίστη vs Λογικής, GREEK SUBS (ASPEN, 2007))
Αλλά το θέμα είναι άλλο.
Οι εκπρόσωποι μιας θρησκείας είναι απαράδεκτο να διεκδικούν θεσμικό ρόλο στη πολιτική, να έχουν λόγο στην παιδεία (οξύμωρο σχήμα), στις λειτουργίες του κράτους με θρησκευτικές τελετές (αγιασμοί και ορκωμοσίες) και θρησκευτικά σύμβολα σε δημ. υπηρεσίες, και -επίκαιρο αυτό- στην οικονομική ζωή του τόπου μέσα από κρατική μισθοδοσία και φοροαπαλλαγές.
Χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας Πότε;
Εγω, ο σχολιαστής των 15.50, μπορει και να κατέβω στο δρόμο με το παπαδαριό προκειμένου να μην δοθεί η εκκλησιαστική περιουσία στην παρέα του ΓΑΠ κι απο κεί στους δανειστές μας. Η εκκλησιαστική περιουσία πρέπει να περάσει στα χέρια μια ριζοσπαστικής λαϊκής κυβέρνησης που θα ανατρέψει το υφιστάμενο πολιτικό σύστημα, αλλιώς ας μείνει ασφαλής εκεί που βρίσκεται.
Εντάξει, έχεις δίκιο ρε φίλε στα περισσότερα, φτιάξε λίγο όμως το ύφος σου, ξεκαβάλα από τον "ανοιχτόμυαλο" σου βράχο και κατάλαβε ότι όλα είναι θέμα αντίληψης και εμπειριών. Ακόμα και πολύ πιο προηγμένοι πνευματικά πολιτισμοί από το σημερινό κατέληγαν αργά ή γρήγορα στην παραδοχή της ύπαρξης κάποιας άλλης μορφής του όντος. Φούμαρα για σένα (επειδή όντως έχει σαπίσει σαν θεσμός το πράγμα σήμερα, δε διαφωνούμε σε αυτό) αλλά ανάγκη ζωτική για άλλους. Μην είσαι κοντόφθαλμος όπως αυτοί που κρίνεις (με τελείως αφηρημένα επιχειρήματα by the way).
Αλλη η δική σου POV και άλλη η δική τους. Κάτι μισείς εσύ και κάτι αυτοί. Δεν είσαι καλύτερος βάσει των -υποτίθεται- ιδεών σου.
Εσύ τα τηρείς όλα αυτά που λες ότι πρεσβεύεις;
Απο την ανθρωπότητα θεωρώ οτι λείπει παιδία και οχι χριστιανική ηθική(του κώλου).Το μόνο που κατορθώνει η εκκλησία και οι θρησκείες περισσότερο, είναι να διχάζουν τον άνθρωπο και να τον ταπεινώνουν ώς προσωπικότητα
Και για κάποιον κύριο που αναφέρει ότι είναι σάν να λές χαζούς τους εκατομμύρια πιστούς,θα του πώ ότι όλοι είμαστε θύματα μιας τεράστιας σε μέγεθος προπαγάνδας και τα κατάπιαμε αμάσητα
Το ότι προπαγανδίζετε κάτι για 2000 χρόνια και το ότι το πιστεύουν εκατομμύρια άνθρωποι δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι και αλήθεια.
Ο ανθρωπος για τον ανθρωπο.
Και για παράδειγμα και μόνο σχετικά με τις ανακρίβειες αναφέρω τον Αρχιεπίσκοπο Χρύσανθο και με ποιό τρόπο "προσκύνησε" τους Γερμανούς.
http://www.istorikathemata.com/2010/10/x-1881-1949.html
Αναρωτιεμαι ομως κ εγω το ιδιο: ποτε θα διαχωριστει η εκκλησια απο το κρατος κ ποτε επιτελους θα παψει να ειναι επιχειρηση; Κ στην τελικη αφου ειναι επιχειρηση να φορολογειται!
ΥΓ. Και μόνο ότι δε βοηθούν την πατρίδα με την Εκκλησιαστική Περιουσία είναι εκνευριστικό από μόνο του.
Το χειρότερο όμως είναι ότι η Κυβέρνηση δεν τους το ζητά καν!
Και δε λέω καν να τους το επιβάλλει -όπως το επιβάλλει σε όλους μας, να τους το ζητήσει λέω!
Όσο για τους παπάδες δεν θα τους κρίνω εγώ. Σύμφωνα με τους πατέρες της Εκκλησίας θα κριθούν πολύ πιο αυστηρά από τους υπόλοιπους όταν έρθει η ώρα.
Βέβαια συμφωνώ πως ο φανατισμός κάθε μορφής δεν είναι καλό πράγμα και δημιουργεί πολλές φορές κακό.
Ας ψάξουμε μέσα μας και θα βρούμε τον Θεό. Ας του μιλήσουμε και αυτός θα μας ακούσει.
Επειδή όμως η πείνα φτάνει για πολλούς ακόμα, κρατάτε και μια πισινή, αν και στην εκκλησία όταν βοηθάνε τον φτωχό ποτέ δεν βάζουν ως προϋπόθεση την πίστη, την καταγωγή ή το χρώμα. Εκεί βρίσκονται ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΕΣ.
Συγχαριτήρια...
Oso kai an mas fenete geleio.. yparxoun anthropoi to 2011 .. pu auta ta pragmata den ta vlepun!
Apla axioioi tis moira mas!
Bravo Kwsta!
Το έχουμε πληρώσει αυτό το "πιάτο-φαγητό" στους Ρασοφόρους, χρυσό από φόρους που πληρώνουμε χρόνια τώρα...
Κατ' αρχήν να σας ευχηθώ καλό σχολικό έτος, γιατί από το επίπεδο της γραφής σας φαίνεται ότι είστε μαθητής δημοτικού.
Ως μαθητή δημοτικού λοιπόν θα σας αντιμετωπίσω χωρίς εμπάθεια.
Η Εκκλησία δεν είναι οι Παπάδες αλλά όλοι εμείς που πιστεύουμε σε αυτή και προσπαθούμε να την δούμε να προσφέρει.
Η Εκκλησία δεν είναι ένα αλλά δέκα χιλιάδες νομικά πρόσωπα, (κάθε ενορία είναι αυτοτελής, κάθε μητρόπολή ή μονή). Τα προβλήματα της μιας μην θεωρείται δεδομένο οτι θα τα βρείτε και αλλού. Υπάρχουν ενορίες με έργο.
Όσον αφορά το παρελθόν, ως άνθρωπος που σας αρέσει να είστε μοντέρνος γιατί κοιτάτε πίσω τι έκανε η εκκλησία. Ότι έχει ιστορία έχει και εκπροσώπους που έκαναν σφάλματα. Έτσι και ο θεσμός της Εκκλησίας. Δεν ειναι οι άνθρωποί της Αλάθητοι.
Γενικά αν θέλετε να κάνετε τέτοιου είδους κριτικές να τις περιορίζεται στο ιερατείο και μάλιστα σε τμήμα αυτού που θεωρείται ότι δεν κάνει σωστά την δουλειά του παρά σε όσους ζουν μέσα στις ενορίες τους και κάνουν ότι μπορούν για να βοηθήσουν ή να γίνουν μερικά πράγματα καλύτερα στο επίπεδο που τους πέφτει λόγος.
Ο Θεός λέτε να φταίει που ο πλανήτης γή δεν έχει δει μια μέρα παγκόσμιας ειρήνης εδώ και χιλιετίες;
Ο θεός φταίει που εκμεταλλεύονται τις φτωχές χώρες και τις εξαθλιώνουν; Ο Θεός φταίει που κάποιοι ευημερούν και οι υπόλοιποι παλεύουν για επιβίωση;
Ο θεός καλά τα είπε εμείς οι άνθρωποι δεν μπορούμε να τα τηρήσουμε (γιατί είναι πολύ δύσκολο να είσαι τόσο καλός όπως κυρήτει ο Χριστός) και τα έχουμε κάνει όλα χάλια. Και οι ιερείς κάνουν λάθη γιατί είναι άνθρωποι.
Επίσης, αν σε νηστεία τρως ψωμί ή λάδι δεν θα παχύνεις; Κι αν το σκεφτείτε καλύτερα η διατροφή που προτείνει η νηστεία (χωρίς κρέας και γαλακτοκομικά) είναι η πιο υγιεινή που μπορείς να κάνεις και την προτείνουν και οι διατροφολόγοι. Μετά τις μεγάλες νηστείες ακολουθούν γιορτές και φαγοπότια οπότε καλό είναι να φυλαγόμαστε λίγο πριν.
Eutyxos pou den eimai monos mou kai eutyxos pou vlepo kai arketo kosmo edo mesa na symfonei
Makari na eimastan oloi mazi na kanoume mia omada ena kinima mia epanastasi an theleis me emas mesa me emas pou exoume koino orizonda koines isees
File s euxaristo
Mixalis
Είναι προκλητικό να τσακώνονται στα σκουπίδια ανήμπορες γριές στην Ελλάδα και να εκτοξεύονται οι τζίροι των εκκλησιαστικών ειδών στη Μητροπόλεως.
Αλλά μήπως μητέρα των κακών είναι η ατομική μας ευθύνη που εκλέγουμε τους ανεύθυνους -και ουδέποτε ευθυνόμενους- πολιτικούς;
Άραγε το παπαδαριό φταίει για τα χάλια μας; Μάλλον όχι.Απλά κι αυτοί, οικότροφοι ενός ιδιότυπου ασύλου απολαμβάνουν τα πρόσκαιρα υλικά "ελέη" που τους εξασφαλίζει η θέση τους.
Δυστυχώς.Καλή λευτεριά!
-Θρησκεία είναι ο βουδισμός, ο ταοισμός, το ισλάμ. Όταν ήρθε ο Χριστός, ο Υιός τού Θεού στη γή, θεμελιώσε την Αληθινή Εκκλησία Του, που είναι η Ορθόδοξη.
-Ο Θεός δεν τιμωρεί, αυτά είναι δόγματα των Καθολικών και άλλων αιρέσεων.
-Ο Θεός δημιούργησε ενα υπέροχο, πανέμορφο κόσμο. Δεν είναι ο άνθρωπος που επέλεξε την αλαζονεία, τον εγωισμό, την υπερηφάνεια και τον κατέστρεψε; Και τώρα, ζητάει και τα ρέστα, γιατί ο κόσμος που διαστρέβλωσε δεν τού "αρέσει".
-Χρυσόστομος Σμύρνης:Αυτός δεν ήταν που αρνήθηκε να φύγει με τα Ελληνικά πλοία, αλλά μαρτύρησε στην Μικρασιατική καταστροφή, ενώ πόσοι άλλοι ιερείς απαγχονίστηκαν, σφαγιάστηκαν ή θάφτηκαν ζωντανοί; Αλλά υποθέτω πως το ξεχάσατε..
-Για πολλούς φυσικά θα ήταν πολύ βολικό αν ο Θεός έτρεχε να λύνει όλα μας τα προβλήματα χωρίς να Τού το ζητήσουμε, μας έκανε όλους να περνάμε καλά στην ζωή δίνοντάς μας οτι επιθυμούσε η καρδιά μας, τιμωρούσε χωρίς μακροθυμία και υπομονή όποιον μας εκνεύριζε και εμείς το μόνο πού θα είχαμε να κάνουμε θα ήταν να ακουμπήσουμε στο μαξιλάρι να χαρούμε την ζωή.. Α, και αν χωρούσε στο πρόγραμμά μας, ίσως κοιτούσαμε τον πλησίον μας ή λέγαμε και κανένα "Θεέ μου σ' ευχαριστώ". Έτσι θα ήταν ωραία η ζωή, ε; Λες και μιλάμε για το λυχνάρι τού Αλλαντίν..
-Το οτι εσείς δεν πιστεύετε στον Θεό, δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχει.
-Μάθετε λοιπόν, πως ο Θεός υπάρχει, είναι μόνο αγάπη και αν θέλεις κάτι μπορείς απλά να Τού το ζητήσεις με πίστη και ειλικρίνεια.
-Μάθετε πως και αρκετοί απο τους ιερείς που γεμίζουν χρυσάφι, καλοπερνούν και αρπάζουν εις βάρος των ανθρώπων χωρίς να μετανοούν, θα υποφέρουν πολύ στην κόλαση. Γιατί υπάρχει, όπως υπάρχει και ο Παράδεισος που είναι η κοινωνία με τον Θεό.
-Για αυτό σας ρωτάω το εξής: Αν τόσο αρνείστε τον Θεό και την Εκκλησία, γιατί ασχολείστε όλη την ώρα μαζί Του; Θα μου πείτε, μα όλη την ώρα σας ακούμε να μιλάτε για Αυτόν. Ειλικρινά, δεν σας πέρασε ποτέ απο το μυαλό , οτι σαν εσάς περάσανε και κατηγορήσανε και πολεμήσανε τον Θεό και την Εκκλησία Του πολλοί; Όμως,σε όλους αυτούς τους αιώνες δεν κατάφεραν να την εξαφανίσουν. Γιατί,αν δεν ήταν θεμελιωμένη απο τον Θεό, θα είχε χαθεί και θα υπήρχε μόνο σαν ανάμνηση. Όμως κάτι τέτοιο ΔΕΝ έγινε. Γιατί ο Χριστός και η Εκκλησία υπήρχε πριν απο σας και θα υπάρχει μετά απο σας, για να δέχεται και να ξαναδέχεται κάθε αμαρτωλό και μετανοημένο, για να βοηθάει και κυρίως να αγαπάει ειλικρινά.
-Στον Θεό πιστεύει κανείς πρώτα με την καρδιά. Σκεφτείτε -αν θέλετε-τι σημαίνει αυτό.
-Στο εξωτερικό αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλοί αιρετικοί οι οποίοι είναι πολύ πιο Θεοσεβούμενοι απο πολλούς απο εμάς, που, αν και αγκαλιάζουμε την Αληθινή Εκκλησία Τού Χριστού, ωστόσο την αρνούμαστε, σαν να πετάμε εναν θησαυρό και μετά γκρινιάζουμε γιατί πεινάμε. Αυτή είναι η αληθινή δυστυχία πολλών Ελλήνων.
-Τέλος, ρωτήστε αν θέλετε, τους εαυτούς σας: Που νιώθουμε την πραγματική χαρά και ειρήνη; Δεν την νιώθουμε μήπως στην ψυχή; Όσα χρήματα και να αποκτήσετε, όσα σπίτια και να χτίσετε, όση κοσμική δόξα και να κερδίσετε, πάντα θα θέλετε και άλλο. Και στο τέλος, όλα θα χαθούν. Ενώ, αν έχετε τον Χριστό στην ζωή σας δεν θα μπορείτε να χορτάσετε απο την ΑΛΗΘΙΝΗ χαρά και αγάπη που ο Κύριος δίνει. Και τότε θα καταλάβετε πόσο λάθος κάνατε. Για αυτό λοιπόν εύχομαι σε όλους που δεν πιστεύετε, κάποτε να ανοίξετε την καρδιά σας και να αφήσετε έστω και λίγο να μπει ο Χριστός.
Χρήστος
μου θυμίζετε τη ρύση: "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα"!
το ιερατείο λοιπόν αφού το προτιμάτε έτσι είναι αυτό που έχει απομακρύνει τον κόσμο από τον Οίκο του Θεού...
Όσοι πιστεύουμε, γνωρίζουμε καλά τις αγαθοεργείες των κατά τόπους ενοριών (και προσφέρουμε από το υστέρημά μας και με την καρδιά μας!)
Δυστυχώς όμως, αυτές οι ενορίες αποτελούν τις εξαιρέσεις!
Τον κανόνα τον αποτελούν τα χρυσά άμφια, οι φοροαπαλαγές, το Βατοπέδι, οι ζαρτιέρες... Και αυτά δεν αποτελούν ιστορία, αφού δεν σας αρέσει να κρίνετε βάση του παρελθόντος! Αποτελούν σημερινές ενέργειες! Αλλά και επ'αυτού σας έχω μια ερώτηση: αν δεν κρίνουμε βάση των πεπραγμένων ιστορικά, βασή ποιών κριτηρίων θα σχηματίσουμε γνώμη;
Ευχαριστώ
samaki
ο ιδιος ο φιλτατος υπουργος μας ,κος Ε.Βενιζέλος μας το είπε: το να φορολογήσουμε την εκκλησία ειναι ανήθικο!(συγκριτικά, ας πούμε, με την συγχώνευση σχολείων,την κατάργηση τμημάτων και την γενικότερη υποβάθμιση της παιδείας των πολιτών αυτής της χώρας,το να θίξουμε την εκκλησία που βρίσκεται στον αντίποδα και να επιβουλευόμαστε ως κράτος τα"δεδουλευμένα" της αιώνων,ναι,είναι όντως ανήθικο!)
Περα απο το αν υπαρχει η οχι θεος και το οτι μεσηλικες ανθρωποι ακομη πιστευουν σε φαντασματα στον ουρανο, οσο υπαρχει ακομη εστω και μια εκκλησια, με ολο το decoration που αυτο συνεπαγεται και μεταφραζεται σε € για κατι που ο ιδιος ο θεος σας εχει απαγορευσει να κανετε, ο κοσμος δεν θα σας παρει στα σοβαρα.
Μια θρησκεια και καλα βασισμενη στη φιλανθρωπια και το ελεος, της οποιας οι αντιπροσωποι κανουν τους αμερικανους ραππερ να δειχνουν πληβειοι.
Φοβούνται καμία κατάρα ή κανένα ανάθεμα και μετά δεν πάνε στον Παράδεισο;
Μα με τέτοια πείνα που θα πέσει ο Παράδεισος δε θα μας χωράει σε λίγο, οπότε τζάμπα ο σεβασμός.
Από το καινούργιο χαράτσι των ιδιόκτητων είναι εκτός ναοί και μοναστήρια βεβαίως βεβαίως, ενώ οι άνεργοι είναι μέσα...
Μήπως να πάω στην ενορία της γειτονιάς μου, να θρονιαστώ εκεί πέρα με τα σέα μου και να δηλώσω νόμιμος κάτοικος Ι.Ν. Αγίου Φερεφράγκα;
Θα ηθελα να πω, πως και ο δικος μου παπας (της ενοριας μου) ειναι χοντροπαπας και δεν χωνευει ουτε καν καθολικους χριστιανους. Μην πας και σταυρωσεις ποδια θα σε κανει ρομπα με μικροφωνο! Οι αυλικες γριες του, απο αυτες που ριχνουν φολες στα γατια της γειτονιας. Οι ευεργετες του, οι χοντροεργολαβοι της περιοχης και κατι περιεργοι που δεν βγαζουν τα παιδια τους βολτα για να μην τους τα ματιαξουνε. Το κοινωνικο εργο..την ημερα που ενα παιδι πεθανε απο ναρκωτικα, αυτος μιλουσε για τις εκτρωσεις σε μεγαφωνο..
Αν εισαι πιστος σε κατι , πρωτα εσυ να θυμωνεις .
Γι αυτο δεν τους εκανε ο Καζαντζακης. Που τα κειμενα του και αμαρτωλους αγιαζουν.
Συγγνώμη εσείς τώρα ανακαλύψατε την Αμερική; Δεν μπορώ να εξηγήσω διαφορετικά τόση οργή. Συμφωνώ με τα όσα λέτε παρ'όλα αυτά η πλήρης ισοπέδωση δεν ωφέλησε ποτέ κανέναν... ΄Γίνεστε σαν τον κάθε παπά που στο κύριγμα του λέει ότι οι άπιστοι θα καούν στην κόλαση. Θα περίμενα ένα πιο συγκροτημένο / ήρεμο κείμενο -με αυτές της απόψεις δεν διαφωνώ. Μου δίνεται η εντύπωση ότι αν ήσασταν σε συζήτηση θα ουρλιάζατε λέγοντας αυτά που τώρα γράφετε. Δλδ τώρα ξυπνήσατε και είστε τόσο οργισμένος με την εκκλησία;
p.s Δεν πιστεύω γενικότερα πόσο μάλλον στον θεσμό της εκκλησίας... Παρ όλα αυτά υπάρχουν ενορίες που κάνουν καλά την δουλειά τους. Που φροντίζουν δλδ τους άπορους και τους άρρωστους. Είναι σαν να λέμε ότι όλοι οι γιατροί παίρνουν φακελάκια.. Αδικείτε έτσι τον κάθε γιατρό που κάνει το καθήκον του βάζοντας πάνω απ όλα τον ασθενή.
Η ψυχραιμία έίναι το μόνο που θα μας σώσει σε όλον αυτον τον παραλογισμό και την αδικία. Και η ψυχραιμία έλειπε απο το κείμενο σας.
Το ότι θα υπέγραφε η "πηγή" του Marcel Duchamp αυτή την ατάκα δεν μπορούσα να το φανταστώ. Απ' την άλλη, ο Marcel ήταν σουρεαλιστής...
Υ.Γ.: Καταγγέλω ότι ο/η Μ.Χ. είναι Φαρισαίος υποκριτής και κλέφτης και πρέπει να καεί στην κόλαση γιατί ενίοτε υπογράφει σχόλια άλλων, πράγμα που κατά τις χριστιανικές αρχές που πρεσβεύει είναι κορυφαίο αμάρτημα. Σταυρώστε τον!
Αποδεδειγμένα, οι άνθρωποι της εκκλησίας ΔΕΝ έχουν το ΘΕΟ ΤΟΥΣ...
Το γεγονός πως έστω και τώρα δεν προτίθενται οικειοθελώς να απαλύνουν τη θυσία του απλού κόσμου συνεισφέροντας: είτε παραχωρώντας περιουσία στο κράτος είτε αποδεχόμενοι τη φορολόγηση της περιουσίας τους (...γιατί όχι αναδρομικά από το 74...) τα λέει όλα.
Ας τους απαλύνουμε από την ύλη μπας κι επιστρέψουν στο βασικό τους έργο, το πνευματικό.
Οι καταλήξεις των ρημάτων στην ενεργητική φωνή γράφονται με ‘ε‘ ενώ στην μέση και παθητική με ’αι’. Οπότε το σωστό στην τελευταία παράγραφο είναι το ’περιορίζετε’ και ’θεωρείτε’.
Αυτά τα μαθαίνουν επίσης στο δημοτικό. Οπότε το πνευματώδες στιλάκι με το οποίο ξεκίνησατε το σχόλιο σας κάνει μεγάλη ρόμπα, αγαπητέ.
Ευλόγησον.
αψογο το αρθρο.! η πστη στο θεο δεν απαιτει μεσαζοντες.
σιγουρα αν υπαρχει κολαση θα ειναι γεματη απο αυτους.
ειναι οι αντιπροσωποι του κακου κ οχι του καλου βασει των πραξεων τους.
Η Εκκλησία της Ελλάδος, μιας και φωνάζει αριστερά και δεξιά για τον θεσμικό της ρόλο, θα έπρεπε εξ αρχής και με δική της πρωτοβουλία να ζητήσει την παύση πληρωμής από το κράτος του μισθού των ιερέων. Η Εκκλησία της Ελλάδος είναι απλά ένας "έμπορος" πίστης. Τίποτα περισσότερο. Δεν διάβασα πουθενά για αγίους και αποστόλους με χρυσά άμφια και πολυτελή αποκτήματα. Όλοι ζούσαν απλή ζωή και η κύρια μέριμνα τους ήταν να μιλούν για το παράδειγμα του Ιησού. Δίδασκαν ταπεινότητα, έλεος χωρίς ανταλλάγματα, καθαρότητα και υπομονή, βοηθώντας με ότι είχαν και δεν είχαν ορισμένες φορές τους άλλους.
Υπάρχει κάτι από τα παραπάνω στους σημερινούς ιερείς; Ναι φυσικά υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις, που είναι ακριβώς αυτό: εξαιρέσεις. Η συντριπτική πλειονότητα των ιερέων μου θυμίζει τους Φαρισαίους και οχι τους αποστόλους.
Δεν θα έλεγα φορολόγηση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Θα έλεγα κατάσχεση της περιουσίας πλην των Ναών. Άλλωστε δεν νομίζω οτι τα ενοίκια και τα οικόπεδα έχουν να προσφέρουν κάτι στις προσευχές των πιστών.
Πες τα χρυσόστομε !!!!
Έχει να πάρει πολλά σκαλπ..
Κι εγω απεχθανομαι το παπαδαριο, οχι ολους, καποιοι ειναι φωτισμενοι. Ειναι τοσο αφελης η σταση σας απεναντι στους παπαδες, που ειναι σα να λεμε οτι, αφου υπαρχουν πολλοι ταριφες καθαρματα (γιατι υπαρχουν), ειναι ολοι ετσι.
Οχι, δεν ειναι, καποιοι ειναι ευγενεστατοι και ναι, συγκρινω τους παπαδες με τους ταριφες. Και τα 2 ειναι επαγγελματα.
ΥΓ. Είναι πράγματι καταπληκτικό, ΜΧ, το γεγονός ότι σχολιάζεις απαξιωτικά το μορφωτικό επίπεδο του συντάκτη -ή όποιου άλλου- και την ίδια στιγμή κάνεις σε δέκα γραμμές "χτυπητά" ορθογραφικά λάθη. Ευλόγησον.
Η ανάγκη των ανθρώπων να αποποιηθούν τις ευθύνες τους για τα όσα κάνουν οι ίδιοι , καθώς και η ανάγκη της πίστης σε κάτι που δεν μπορούμε να ελέγξουμε , για να του αποδίδουμε κάθε κακό που δεν μπορούμε να αντέξουμε , δημιούργησαν τις θεότητες.
Εφόσον λοιπόν πιστεύετε στο Θεο 15/9/2011 10:21, ναι λοιπον, φταίει για όλα αυτά που λέτε.
Ο κόσμος θα ήταν ενδεχομένως καλύτερος, αν οι άνθρωποι ακολουθούσαν τα διδάγματα του Ιησού, του Βούδα κλπ. σαν φιλοσοφία ζωής και μόνο, χωρίς ναούς και χρυσάφια κρεμόμενα σε γερασμένους λαιμούς.
Διαβάστε το βιβλίο 'Η περι Θεού αυταπάτη" του R. Dawkins...αξίζει.
Καιρός να πάρει σύνταξη.
Εύγε Κώστα Βαξεβάνη ! Ακριβής και τολμηρός !
Σχετικά με τους παπάδες,δεν είμαι οπαδός της συλλογικής ευθύνης,ότι δηλαδή επειδή έκαναν κάτι οι 100 θα κατηγορήσω τους 1000 και επιπλέον δεν μπορώ να καταλάβω από πότε το να είναι κάποιος ιερέας θεωρείται τεκμήριο ταπεινότητας και αγαθοσύνης.Με το ιερατείο τα έβαλε άλλωστε και ο ίδιος ο Χριστός και επιπλέον όποιος πηγαίνει στην εκκλησία προφανώς δεν προσεύχεται στους κατά τόπους παπάδες και δεν είναι αυτοί το αντικείμενο της πίστης τους.
Η σχέση της Εκκλησίας με το Κράτος είναι μια σχέση συνεργασίας με πιο ισχυρό εταίρο την Εκκλησία.Το Κράτος πληρώνει τους παπάδες και η εκκλησία παρέχει ελπίδα στους μισούς Έλληνες και κοινωνική γαλήνη.Δεν είναι εύκολο να διαχωριστούν,αν χαρακτηριστεί Διωγμός από την Εκκλησία κινδυνεύει η συνοχή του ίδιου του Κράτους κυρίως γιατί οι ''υπο Διωγμόν'' πολίτες θα είναι συμπαθητικοί παπούδες γιαγιάδες και λοιποί φιλήσυχοι.Για μια λέξη στις ταυτότητες θυμάστε τί είχε γίνει....
Όσοι βρίσκονται με κάποιο τρόπο κοντά στην Εκκλησία γνωρίζουν και μέρος των έργων της.Πολλοί που βρίσκονται επίσης κοντά γνωρίζουν και τα αίσχη της.Όσοι είναι στην απόξω βλέπουν τα ράσα του Άνθιμου και δίκιο έχουν.Έχει να κάνει με το σημείο από όπου παρατηρεί κανείς τα πράγματα.Αυτό που με ενοχλεί κυρίως είναι να κρίνεται ο Λόγος του Θεού από τις πράξεις των ανθρώπων.Ο Θεός λέει είναι Αγάπη.Όσο και να χοντρίνει ένας παπάς η Αγάπη δεν θα γίνει ποτέ κάτι το κακό.
Δυστυχώς όταν εγώ θέλω παπούτσι Nike απο την Ινδονησία που πληρώνει 0.40EURO την ημέρα 6χρονα παιδάκια, ή όταν εγώ θέλω τζιπούρα απο την Ταϊβάν που το ημερομίσθιο του ειδικευμένου εργάτη είναι 1 δολάριο, τότε δεν φταίει ο Θεός κε. Βαξεβάνη για την αδικία στον κόσμο, αλλά το κούφιο μου το κεφάλι!!!!
Ο Θεός τα παιδάκια της Αφρικής τα έβαλε να ζούν σε έναν πλούσιο σε ορυκτό πλούτο τόπο. Αν είναι φτωχά είναι επειδή πλάκωσαν ένα κάρο πολυεθνικές και λιστεύουν τα πάντα: Τον χρυσό, τα διαμάντια, το πετρέλαιο κλπ... Τις πολυεθνικές απ την άλλη μεριά, όμως δεν τις έφτιαξε ο Θεός!
Καταγγέλετε τον Θεό για τους πλούσιους και τους φτωχούς αυτού του κόσμου, όμως υπάρχουν πολιτικο-οικονομικά συστήματα δικαιότερα απο τον Καζινοκαπιταλισμό που τους δημιούργισε! Περισσότερο ακόμα και απο τους πλούσιους, είναι οι φτωχοί που δεν θέλουν να αλλάξει η παρούσα κατάσταση (π.χ. λέγοντας "Όλοι ίδιοι είναι" ή ψιφίζωντας λευκό "για να στείλουν το μήνυμα" - οτι είναι μπετόβλακες προφανώς). Ίσως επειδή είναι τόσο αφελείς που πιστεύουν ότι μια μέρα θα πλουτίσουν! Γιατί φταίει λοιπόν ο Θεός όταν οι ίδιοι οι φτωχοί (ίσως και σείς) ψηφίζουν κόμματα που συντηρούν και γιγαντόνουν το υπάρχον σύστημα;
Όσο για τους παπάδες, μάλον δεν τα ξέρετε και πολύ καλά. Σίγουρα η ιεραρχία της εκκλησίας έκανε παραδοσιακά το γιουσουφάκι της εκάστοτε πολιτικής εξουσιάς. Αυτό όμως δεν ισχύει γενικά και αόριστα για τους παπάδες, οι αρκετοί εκ τον οποίων π.χ. κάνανε αρκετά ανδραγαθήματα (φυγαδεύανε Εβραίους, έκρυβαν αντάρτες) εώς και ένοπλο αντάρτικο στην περίοδο του ΒΠΠ
με όλη την εκτίμηση που τρέφω προς τα εσάς και προς τον τρόπο που εξασκείτε το επάγγελμα σας, στο συγκεκριμένο άρθρο μου δίνετε την εντύπωση ότι χάσατε την όποια ψυχραιμία πρέπει να έχει ένας δημοσιογράφος. Άλλο οι απόψεις και άλλο ο τρόπος που εκφέρονται. Δλδ για να καταλάβω αν κάνατε εκπομπή με θέμα την θρησκεία ή την εκκλησία και είχατε απέναντι σας έναν παπά αυτό το ύφος θα είχατε; Αν δεν σας ήξερα θα πίστευα ότι είστε 16 ετών και τα χετε βάλει με την εκκλησία επειδή κάθε Κυριακή σας σέρνουν στην λειτουργία. Προφανώς και έχουν βάση τα όσα λέτε. Μην κρυβόμαστε πίσω απο το δάχτυλο μας.. Η επίσημη εκκλησία εθελοτυφλεί μπροστά στα όσα συμβαίνουν για να μην πώ ότι προσπαθεί και να εκμεταλλευτεί την όποια δυστυχία.. Αλλά θα περίμενα απο σας -όπως άλλωστε μας έχετε συνηθίσει- μια πιο ώριμη αντιμετώπιση του θέματος.
Αλλη εντυπωση με την οποια εμεινα ειναι οτι δεν ταυτιζει την ιστορια της εκκλησιας με τις θυσιες καποιων αγωνιστων ιερεων που αγωνιστηκαν οχι απο την καψα τους για τον Χριστο - αλλα γιατι καιγοταν το σπιτι τους και καλα εκαναν - , αλλα με την ηρωικη ΜΗ αντισταση της επισημης εκκλησιας απεναντι σε καθε εξωτερικο η εσωτερικο κατακτητη.Οποτε που το προβλημα;Καποιοι αγωνιστηκαν , η πεπισημη εκκλησια κιοτεψε και καποιοι βρισκουν αλλοθι στις μερες μας για να πιστευουν σε αυτην , με αφορμη τις θυσιες των πρωτων . Τι να πεις ."Του Ελληνα ο τραχηλος ζυγο δεν υπομενει" σου λεει ο αλλος.
Το να πεις την γνωμη σου γι αυτα δεν χρειαζεται να κανεις ιδιαιτερο ρεπορταζ φανταζομαι μιας και ειναι γνωστα ακομα και σε παιδια δημοτικου.Πολυ πιο μορφωμενα απο τους πιστους κατα την γνωμη μου...
Επισης μεγαλη διαφορα εχει πιστευω αν ενας παπας αγοραζει ακριβα αυτοκινητα για την ματαιοδοξια του απο εμενα που κανω το ιδιο , πιθανον , γιατι πολυ απλα εγω δεν κυρρητω το αντιθετο ουτε πληρωνομαι για κατι τετοιο .
Και να θυμισω πως οταν ο Κοραης εμαθε για τον αποκεφαλισμο του Γρηγοριου του 5ου απο το Σουλτανο (τον αποκεφαλισε γιατι παρ ολους τους αφορισμους του στην Επανασταση αυτη ξεκινησε) σχολιασε: "Τον ηλιθιο τον σουλτανο...Σφαζει τωρα και τους φιλους του" Απο τοτε δηλαδη ηταν γνωστο πως αντεξε η εκκλησια στο περασμα των αιωνων...Ο θεος -ειναι φανερο αλλωστε!- φροντιζε παντα γι αυτο...
Οσο για το απιστευτο επιχειρημα οτι ολες οι κοινωνιες πιστευουν σε καποιο Θεο αρα Θεος υπαρχει...Τι να πω...Αλλα ξεχασα .Εδω μιλαμε για ανθρωπινες κοινωνιες αγγελικα πλασμενες...
Συγχαρητηρια κυριε Βαξεβανη για το αρθρο σας και καλη αρχη(?) .( Αν καταλαβα καλα , θα ξαναγραψετε εδω?)
Έχει ξεπληρώσει το χρέος της προς την Εκκλησία και μάλιστα με το παραπάνω.
Το Ελληνικό κράτος, εδώ και πολλές δεκαετίες, παρέχει το δικαίωμα προσηλυτισμού μέσω των θεσμών του αποκλειστικά και μόνο στην Ορθόδοξη Εκκλησία (μόνο η Ορθοδοξία δικαιούται να προσηλυτίζει ακόμη και ανήλικους). Το κράτος διδάσκει στα σχολεία τα δόγματά της, διορίζει κατηχητές στα σχολεία και το στρατό, επιβάλλει ομαδική προσευχή κι εκκλησιασμό σ’ όλες σχεδόν τις βαθμίδες τής εκπαίδευσης, χρηματοδοτεί με εκατομμύρια ευρώ αρχιεπισκοπές και πατριαρχεία του εξωτερικού, της παρέχει αξιόλογο κομμάτι από την πίτα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ανέχεται τις κραυγαλέες παρανομίες της κάνοντας τα στραβά μάτια στις καταπατήσεις δασικών εκτάσεων και στις πολεοδομικές αυθαιρεσίες της, αποδίδει στρατιωτικές τιμές στους λειτουργούς της, της παρέχει φοροαπαλλαγές, της επιτρέπει να ξεπλένει χρήμα (ειδικό καθεστώς για τις δωρεές προς την Εκκλησία), ενισχύει τα ιδρύματά της, την πριμοδοτεί με σημαντικά ποσά για να μπορεί να διεκπεραιώνει με ξένα κόλλυβα το αίσχος της “φιλανθρωπίας” (ο ΟΠΑΠ και το υπουργείο Εξωτερικών χρηματοδοτούν σε σταθερή βάση εκκλησιαστικά ιδρύματα), καθιέρωσε ως αργίες τις μεγάλες γιορτές της, συμμετέχει επισήμως στις μαγικές τελετές της (εξορκισμός των υδάτων) και σε προσκυνήσεις έργων εκκλησιαστικής ζωγραφικής, μεταδίδει τις κυριακάτικες λειτουργίες από τα κρατικά ΜΜΕ, δεν παραχωρεί την δυνατότητα για καύση των νεκρών στην ελληνική επικράτεια, μεταφέρει με αντιτορπιλικά κι ελικόπτερα επισκόπους και πατριάρχες, ναυλώνει αεροπλάνα και διαθέτει περιπολικά για την μεταφορά του “Αγίου Φωτός”, αποδίδει στρατιωτικές τιμές σε προϊόντα καλογερικής αγυρτείας (λείψανα, εικόνες, “θαυματουργά” αντικείμενα κλπ.) και γενικώς, καταστρατηγεί κάθε μέτρο και κάθε λογική, επιδιδόμενο σε προκλητική και σπάταλη επίδειξη μεσαιωνικής θρησκοληψίας προς όφελος των προνομίων και του status της Εκκλησίας.
Το ελληνικό κράτος, εδώ και πολλές δεκαετίες, για λογαρισμό της Εκκλησίας, εκτελεί μια εργολαβία, εκφάνσεις της οποίας είναι όλα τα παραπάνω. Στην πραγματικότητα, η διεκπεραίωση αυτής της εργολαβίας είναι το αντάλλαγμα για την παραχώρηση μέρους της ακίνητης περιουσίας της και όχι η μισθοδοσία των κληρικών. Η μισθοδοσία των κληρικών παραμένει ένα σκάνδαλο, όπως και ο τρόπος με τον οποίο “έκαναν” περιουσία η Εκκλησία και οι μονές της.
όμως το θέλεις πολύ.
Αυτό που λέει ο Ταρκόφσκι, πέρα για πέρα σωστό, μπορεί να σου το πει κι ένας πατέρας οποιασδήποτε θρησκείας ή παράδοσης, εγώ λέω και κάτι άλλο_ αυτός που πιστεύει σε κάτι είναι γενναίος. Δεν αποτελεί 'αν και μόνο αν' συνθήκη βέβαια.
υγ δεν ενδιαφέρει τον αναγνώστη το αν πιστεύεις ή όχι, σε τι, ή αν αυτά που λες αποτελούν βλασφημία. Τα γεγονότα και τα επιχειρήματα εκλείπουν ή είναι λειψά, μονόπλευρα κ επιφανειακά-- αυτό μετράει.
Μυρτώ
Rastart
Θα εξαφανιστεί η μισαλλοδοξία από τον κόσμο.
Τουλάχιστον μέχρι να βρείς κάποιον άλλον να μισήσεις, προτείνω τους ακροδεξιούς, να τους ράψουμε μια κίτρινη σβάστικα στο πέτο, μετά τους δεξιούς γιατί είναι όργανα των τραπεζών, μετά τους κεντροδεξιούς που κατέστρεψαν την Ελλάδα, μετά τους σοσιαλιστές μέχρι να μείνουμε μόνοι μας και να μισεί ο ένας τον άλλον.
Jim
Ενδεικτικά http://www.oodegr.com/neopaganismos/sykofanties/zeitgeist/zeitgeist_eisagwgi.htm
http://conspiracies.skepticproject.com/articles/zeitgeist/
Όποιος θέλει ας ψάξει.
Fusika kai epiviwsei aiwnes twra dioti exelisetai gia na parameinei zwntani alliws tha pethaine!!!
Oi kanones tis ekklisias exelissontai sumfwna me to ti epivalei i xroniki periodos pou dianuei.
Opote nai, einai xazoi ola auta ta ekatomuria ellinwn pou pistevoun se mia thriskeia kai idiws oi gunaikes oi opoies prin 15 xronia as tolmousan na katevoun apo ton gunaikonuti... kai twra pou einai o gunaikonutis?
Pou pistevoun se mia thriskeia i opoia katestrepse ton arxaio mas politismo(vlepe vuzantio).
Kai varethika na akouw to allo papas kai allo thriskeia.
Allo daskalos kai allo ekpaideusi?
Allo giatros kai allo ugeia?
Allo odigos leoforeiou kai allo m.m.m?
Θα συμφωνήσω με το κύριο Βαξεβάνη. Θα κατανοήσω τους φανατικούς!
Χρήστος Π.
calvin
- Ο απλός κόσμος βρίσκει παρηγοριά στις εκκλησίες και στις ενορίες όπως ο ναρκομανής "λύνει" τα προβλήματα του με την κόκα. Η εκκλησία δεν προσφέρει λύσεις, προσφέρει αποχαύνωση και απομόνωση. Προάγει την παθητικότητα και την κακομοιριά. "Έχει ο Θεός" για αυτό και το κράτος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εκκλησία. Κανείς άλλος οργανισμός δεν προσφέρει μεγαλύτερη υπηρεσία σε αυτό το κράτος από την εκκλησία. Η οποία φυσικά δεν είναι δωρεάν! Αυτή εξωθεί τον κόσμο να πιστεύει ότι τα προβλήματα της ζωής του είναι κάποιου είδους θεϊκή δοκιμασία που σκαρώνει κάθε μέρα ένας καλοκάγαθος θεός και όχι κάτι το απόλυτα εγκόσμιο.
- Δεν υπάρχει διαχωρισμός απλού κλήρου και ανώτερων ιεραρχών. Ο κλήρος (όπως και το κόμμα) είναι ένας προθάλαμος από τον οποίο επιβιώνουν μόνο όσοι έχουν σκοπό να υποταχθούν στο επιχειρηματικό πρόσωπο της εκκλησίας. Δεν είδα ποτέ κανένα απλό ιερέα να εκτελεί τα καθήκοντα του δωρεάν, ούτε να αρνείται τα πενηντάευρα κάτω από το ράσο. Και επίσης δεν είδα ποτέ κανέναν να υψώνει ποτέ τη φωνή του απέναντι στη φιλαργυρία και την υπεροψία που χαρακτηρίζει την ορθόδοξη εκκλησία. Κι αν υπήρξαν κάποιοι, σήμερα επέλεξαν το δρόμο του μοναχισμού, ο οποίος είναι ο μόνος ηθικός δρόμος που μπορεί να ακολουθήσει κανείς σε αυτή τη θρησκεία.
- Ο "Θεός" έχει άρρηκτη σχέση με την οργανωμένη θρησκεία. Δεν είναι ούτε υπήρξε ποτέ διαχωρισμένος. Ενέπνευσε τους "αγίους" πατέρες να συντάξουν το λόγο του και να τον διαδώσουν. Στο πέρασμα των χρόνων η άμεση παρέμβαση του χαρακτηρίζεται αποκλειστικά από εκδίκηση ενώ η καλή του παρεμβατικότητα δεν αποδεικνύεται πουθενά χειροπιαστά παρά μόνο αποδίδεται σε αυτόν από τα λόγια των πιστών του. Η εκκλησία του θεού είναι ακριβώς ότι επιτρέπει ο ίδιος να είναι. Ενώ στις γραφές είναι πάντα έτοιμος να εξαπολύσει το μένος του στον απλό κόσμο με πλημμύρες, οξύ, φωτιά και καταστροφή, με τους απεσταλμένους του έδειχνε πάντα μια ανεξήγητη ελαστικότητα. Αν υπάρχει θεός, τότε η συμπεριφορά του δεν διαφέρει πολύ από τον ηγέτη ενός κόμματος ως προς τα κομματόσκυλα του
Μονο αυτο εχω να πω
ειναι σαν να γραφεις ολες μου τις σκεψεις σ αυτο το αρθρο
Επιτελους,οσοι σκεφτονται και αυτοι τα παραπανω ας μαζευτουμε και ας κανουμε μια αλλαγη
Η θρησκευτικη φορμολη κρατησε 2.000+ χρονια
Ηρθε η ωρα να ληξει
Εστω και μονο στο ονομα αυτων των απειρων ανθρωπων που γεννηθηκαν και πεθαναν,στα τοσα χρονια της παγκοσμιας θρησκευτικης εξουσιας,κατω απο τα δηθεν "διδαγματα" και που δεν καταφεραν να τα αποτιναξουν και να ζησουν ελευθεροι
Για μενα ολα τα κοινωνικα και ψυχολογικα προβληματα του σημερα βασιζονται στην αρχεγονη αρρωστη αναγκη των ανθρωπων για εξουσια,πραγμα που χρησιμοποιοντας την πιστη ως (το πιο υσχιρο)μεσο επιβολης,απο οτι φαινεται επιασε και με το παραπανω"
-Ενας αμαρτολος..καθ οτι γεννημενος ομοφυλοφιλος,ετων 17-
Ειναι το καλυτερο αρθρο που εχω διαβασει στην ζωη μου,και πιστεψε με δεν εχει καθολου υπερβολη μεσα του αυτο
Κατι που,για μενα,πρεπει να διαβαστει απο ολους και ειδικα απο τα μικρα παιδια πριν οι γονεις τους τα αναγκασουν να κανουν τον πρωτο τους σταυρο
Αφού αποκλειστικά και μόνο υπεύθυνος για τη μοίρα του είναι ο άνθρωπος, τους παπάδες τι τους θέλετε και σας τους ακριβοπληρώνουμε;;;
Επιχειρηματολογούν: "Δεν είναι όλοι ίδιοι, ας μην τους βάζουμε στο ίδιο σακί". Ξεχνώντας βεβαίως πως αυτή ακριβώς είναι μια απο τις βασικές τακτικές της Εκκλησίας. Όσοι κάνουν προγαμιαίο σέξ, όσοι είναι gay, όσοι έχουν σύντροφο εφόρου ζωής αλλά δεν παντρεύονται, όσοι, όσοι, όσοι, είναι όλοι τους αμαρτωλοί. Αλλά βέβαια ξεχνώ πως θα απαντήσουν πως η Εκκλησία εκμοντερνήστικε. Δίοτι ο Θεός έγινε Χίπστερ τα τελευταία χρόνια.Έτσι ξαφνικά.
Ο κόσμος δεν σκέφτεται. Η πίστη έιναι κάτι προσωπικό λένε. Επιχειρηματολογούν ξανά. Τους διαβάζω. Και γιατί τότε δεν μένει μακριά απο το δικό μου πορτοφόλι; Γιατί πρέπει να πληρώνω εγώ την πίστη των άλλων;
Ποια είναι ακριβώς αυτή η "προσωπική φύση" της πίστεως όταν εγώ φορολογούμαι για αυτή;
Και συνεχίζουν. Να κοιτάς τα χάλια σου, λένε. Άνοιξε την ντουλάπα σου, δες τι έχεις μέσα και ξέχνα τα φο-μπιζού του Άνθιμου. Μα καλή μου εγώ ΔΕΝ είμαι πιστός. Γιατί να μπώ σε αυτή τη διαδικασία; Εγώ είμαι παιδί του Εοσφώρου, του Παζούζου, του Χάρη του Κρίσνα, της Λίλιθ, της δουλειάς. Ποσώς με ενδιαφέρει πόσα ιμάτια έχω στην ντουλάπα μου. Γιατί μου σφηνώνεις την πίστη σου στην καρωτίδα μου; Γιατί πρέπει ΠΑΝΤΑ να μιλάμε για αυτά τα θέματα πέρνοντας ώς δεδομένο ότι ο Θεός ΥΠΑΡΧΕΙ; Ενώ ρε γαμώτο μου το αντίθετο θα έπρεπε να γίνεται;
Christianity: The belief that a cosmic Jewish Zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as your master, so he can remove an evil force from your soul that is present in humanity because a rib-woman was convinced by a talking snake to eat from a magical tree...
Ας μην γινόμαστε γραφικοί προσπαθώντας να δείξουμε πως οι άλλοι είναι γραφικοί. Πια.
Α... επίσης είναι πολύ ωραίο, έξυπνο και βολικό να κρίνεις και κάνεις βαρυσήμαντες δηλώσεις σχετικά με κάποιον (τον Θεό για παράδειγμα...)που δεν μπορεί να σου απαντήσει. Μπράβο και πάλι. Συγχαρητήρια
Ξαφνικά ο "Θεός" έγινε και αδύναμος που δε πρέπει να μιλάμε γι' αυτόν όταν "δε μπορεί να απαντήσει" ή όταν "δεν είναι μπροστά" λες και είναι πολιτικός που απουσιάζει απ' το πάνελ...
Οταν ο κος Βαξεβάνης μπει και σε μια εκκλησία να παρακολουθήσει μια λειτουργία, και όχι να ψαχνει μόνο...στο ιντερνετ, όταν δει και κάποιο παπά πέρα από αυτους που βλέπει μόνο στην τηλεόραση, οταν δει πραγματικά για ποιο λόγο κάποιοι πηγαινουν γονατιστοι στην Παναγιά της Τήνου, όταν δει πραγματικά πιστους, πόσο νηφάλιοι είναι και πως δρουν στη ζωή τους, τότε ίσως καταλάβει τί ισοπεδωτικες μπαρουφες λέει.
Προφανως κανεις επιγειος δεν ειναι τελειος! Αν θες να βλέπεις μόνο τα στραβα τότε κακό του κεφαλιου σου!
Α! και μη ξεχάσω: Ευτυχως που όλοι αυτοι που μας κυβερνουν δεν εχουν καμια σχεση με την εκκλησία, Τον Χρηστό και το κυρηγμα Του και έτσι... πάμε μια χαρά! Ευτυχως!
Δεν εχουν καταλαβει οτι ο προβληματισμος του αρθρου δεν ειναι το αν υπαρχει η δεν υπαρχει θεος, η αν κανει καλα ο κοσμος που παει γονατιστος στην Παναγια της Τηνου. (Για μενα δεν κανει, αλλα αμα τους αρεσει, δεν μου πεφτει λογος!)
Το θεμα ειναι οτι η εκκλησια συγκεντρωνει τεραστια ποσα απο δωρεες, εκμεταλλευση ακινητων και διαφορες αλλες (ορισμενες απ αυτες αδιαφανεις δραστηριοτητες - ξεχασαμε την off shore "Ρασαντελ" του Βατοπεδιου!) και ενω τα κανει ολα αυτα φοροδιαφευγει συστηματικα με τις ευλογιες του κρατους!
Πολυ καλα τα λεει ο Κ. Βαξεβανης! Να πληρωσουν εδω και τωρα!!! Η μηπως νομιζουν οτι οργανωνοντας συσσιτια για μερικες δεκαδες φτωχων και αστεγων την εβγαλαν την υποχρεωση τους;
Κρίστοφερ Χίτσενς - Ο θεός δεν είναι μεγάλος. Πώς η θρησκεία δηλητηριάζει τα πάντα.
Και μια εκτενής παρουσίαση εδώ:
http://pandoxeio.com/2010/04/16/hitchens/
΄Εχω να καταθέσω σ' αυτά μια προσωπική μου μαρτυρία.
Δουλεύοντας κάποτε σε μεγάλο τραπεζικό ίδρυμα, στα νιάτα μου, ως δακτυλογράφος, μου ανατέθηκε να γράψω κατάλογο με τα ακίνητα ιδιοκτησίας της εκκλησίας στη Θεσσαλονίκη ( εκεί εργαζόμουν τότε). ΄Εγραφα τον κατάλογο, περιγραφή ακινήτου, διεύθυνση κλπ για δύο μέρες, επι 8 ωρες κάθε μέρα. Και ήμουν γρήγορη δακτυλογράφος...
Κάτι για τέλος ακινήτων άκουσα να κυκλοφορεί τελευταία...
Χορτασαμε ιντερνετικα λογακια.
Ayth einai mono h mia pleyra.
Gia thn allh pleyra giati den anafereste k.Baksevanh ?
Gia tis Ierapostoles ?
Gia th voh8eia pou prosferei h ekklhsia se astegous klp. ??
An 8elete na deite (an exete psaksei dhladh kai den exete vrei ) Agious pateres,mporeite na episkeyteite to Agio Oros.
Na ste kala.
Οσο κι αν ευθυνεται ο ''ανθρωπος'' κατω απο τα ρασα, αυτα ειναι ευλογημενα και μονο ο Θεος μπορει να τον κρινει....
Μέσα στα τόσα κακά που λέει κανένα καλό δεν βρήκε να πει; Να φανεί λίγο αντικειμενικός...
Για κάποιον λόγο που δεν ξέρω βγάζει μεγάλο μίσος!
Και δεν μας λες ρε φίλε, όλοι εμείς που πιστεύουμε ήμαστε χαζοί; Εσένα περίμενε η ανθρωπότητα για να βρει το φως της; Δεν είναι εγωηστικό αυτό;!!! Νομίζεις μήπως ότι το δικό σου "φωτισμένο" μυαλό συνέλαβε αυτά τα φοβερά επιχειρήματα που εμείς οι άλλοι δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ; Και επιτέλους ήρθες να μας τα αποκαλύψεις; Σε πληροφορώ ότι όλα αυτά που βασανίζουν το μυαλό σου ήταν τα πρώτα που κατανοήσουμε στην πνευματική μας πορεία.
Αλλά τι στο καλό; Ούτε έναν μας δεν παραδέχεσαι;
Κάποιον Άγιο που θυσίασε την ζωή του για τον Χριστό; (Που ήσουν να του δώσεις τα φώτα σου;)
Κάποιον επιστήμονα ίσως που ήταν πιστός; (Παστέρ, Νευτωνα, Πασκάλ, Μαξουέλ κτλ);
Μήπως κανένα πολιτικό έστω και στα τελευταία του; (Φλωράκης πχ)
Δεν αφήνεις ένα μικρό περιθώριο λάθους στα λεγόμενα σου;
Κι αφού δεν πιστεύεις δεν είναι ανήθικο να μην το ξεκαθαρίζεις κάθε φορά που ασχολήσει δημοσίως με θρησκευτικά θέματα;
Θα σε παρακαλούσα τέλος αν (λέμε αν) ποτέ ακούσεις ότι κάποιος παπάς έκανε κάτι καλό να βγείς να το πεις. Και μετά να πας να τον γνωρίσεις να δείς αν είναι κανένας χαζούλης να του εξηγήσεις να τον βάλεις στον σωστό δρόμο.