Ροντρίγκο Γκαρσία

Ροντρίγκο Γκαρσία Facebook Twitter
0
Η υιοθεσία, ο αποχωρισμός και η μοναξιά, δηλαδή τα κύρια θέματα της ταινίας σας, προέρχονται από προσωπικές εμπειρίες;

Όχι. Οι φίλοι μου που έχουν υιοθετηθεί ή έχουν υιοθετήσει παιδιά έχουν ευτυχώς πιο ευτυχείς εμπειρίες. Αυτό που με ενδιέφερε ως βάση δεν ήταν η υιοθεσία, αλλά ο αναγκαστικός αποχωρισμός (της Κάρεν από το μωρό της) και πώς αυτός ο χωρισμός έπλασε ή παραμόρφωσε τους χαρακτήρες. Όσον αφορά τις υιοθεσίες, η ταινία αναφέρεται στο παλιό σύστημα της κλειστής υιοθεσίας, όπου η απόκρυψη της ταυτότητας έφερνε αναπόφευκτα σύγχυση και απογοήτευση. Τους στερούσε το δικαίωμα να γνωρίζουν.

Μέχρι πρότινος συνηθιζόταν η αποσπασματική αφήγηση σε πολλές ταινίες. Αναφέρω χαρακτηριστικά το Crash και τη Βαβέλ. Είστε από εκείνους που συνεχίζουν το είδος αυτό. Γιατί αναπτύσσετε τις ταινίες σας με τον συγκεκριμένο τρόπο;

Το έχω κάνει, αλλά δεν θεωρώ το Μέχρι να σε βρω παρόμοιας αφήγησης. Είναι μια «μονή» ιστορία: πώς η Κάρεν αποχωρίστηκε το μωρό της και η διαδρομή μέχρι την επανένωση με τη χαμένη κόρη της. Τα πάντα σε αυτή την ιστορία, συμπεριλαμβανομένης και της ζωής της τρίτης γυναίκας, της Λούσι, έπαιξαν έναν ρόλο σε αυτήν ένωση.

Γιατί σας ενδιαφέρουν τόσο οι δραματικές ιστορίες με κεντρικές ηρωίδες γυναίκες 40 ετών και πάνω;

Αγαπώ τις γυναίκες και με ενδιαφέρουν. Τις διασκεδάζω, με προβληματίζουν, έλκομαι από αυτές. Γιατί όχι γυναίκες; Κανείς δεν έχει ρωτήσει τον Μάικλ Μαν για ποιο λόγο κάνει ταινίες με άνδρες. Το θέμα είναι πως όποτε οι γυναίκες απεικονίζονται σε ταινίες, αποτελούν θέμα για ανάλυση. Οποιοδήποτε γεγονός περιλαμβάνει γυναίκα γίνεται αντικείμενο συζήτησης. Επιπλέον, πιστεύω πως υπάρχει μακρά παράδοση ανδρών σκηνοθετών που κάνουν «γυναικείες» ταινίες, όπως ο Κιούκορ, ο Ροσελίνι, ο Μπέργκμαν, ο Αντονιόνι, ο Τριφό, ο Γκοντάρ, ο Οζόν. Και γιατί 40άρες; Επειδή είναι αρκετά μεγάλες για να έχουν ξεκαθαρίσει ποιες πραγματικά είναι και για να κουβαλάνε «αποσκευές» που τις κάνουν πιο ενδιαφέρουσες κι επειδή η ζωή τους έχει αρκετό δρόμο ακόμη.

Ο πατέρας σας χρησιμοποιεί φαντάσματα ανάμεσα στους ζωντανούς χαρακτήρες των βιβλίων του. Εν μέρει, το Μέχρι να σε βρω είναι μια ταινία για τα φαντάσματα που μας στοιχειώνουν. Μπήκατε ποτέ στον πειρασμό να υπερβείτε τον ρεαλισμό και να προσεγγίσετε το μεταφυσικό στοιχείο στις ταινίες σας;

Δεν το έχω κάνει ιδιαίτερα, αλλά δεν το αποκλείω. Ό,τι λειτουργεί είναι και χρήσιμο. Το παρελθόν είναι το αγαπημένο μου φάντασμα!

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ