Βαδίζω και παραμιλώ στην Πανεπιστημίου
Τραμπολίνο και κρινολίνο

 

Πεζόδρομος έγινε το περασμένο Σάββατο η οδός Πανεπιστημίου για πέντε ολόκληρες ώρες. Βέβαια, η οδός Πανεπιστημίου είναι πεζόδρομος τις περισσότερες μέρες του χρόνου, εξαιτίας των συλλαλητηρίων, αλλά αυτήν τη φορά η πεζοδρόμηση έγινε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας. Οι Ευρωπαίοι δεν κινούνται καθόλου επειδή είναι τεμπελχανάδες, οπότε η Κομισιόν αποφάσισε να τους βάζει να περπατάνε υποχρεωτικά τα Σαββατοκύριακα, για να χάσουν κάνα κιλό, αφού, σε διαφορετική περίπτωση, θα γεμίσουν τα νοσοκομεία όλης της Ευρώπης με εκατομμύρια χοντρομπαλάδες, οι οποίοι θα είναι άρρωστοι του θανατά και θα ρίξουν έξω τους κρατικούς προϋπολογισμούς για την Υγεία, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει το ευρωπαϊκό οικοδόμημα και να ανακοπεί η πορεία προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως από τη μια θεωρείται πολύ ευρωπαϊκό και μοντέρνο να κλείνει η Πανεπιστημίου για να περπατάνε οι αργόσχολοι και οι χαβαλέδες, ενώ, από την άλλη, θεωρείται οπισθοδρομικό και ανώριμο εκ μέρους των εργαζομένων να περπατούν στην Πανεπιστημίου και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Επίσης, κάποιοι πολιτικοί έχουν προτείνει να απαγορευτούν οι διαδηλώσεις στο κέντρο της πόλης και να γίνονται στη Βαρυμπόμπη, αλλά κανείς ποτέ δεν πρότεινε να πεζοδρομείται η Αττική Οδός στο ύψος της Παιανίας για να σουλατσάρουν οι Αθηναίοι την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου είχε ως αποτέλεσμα να φρακάρουν όλοι οι υπόλοιποι δρόμοι του κέντρου της Αθήνας και χιλιάδες Αθηναίοι να μη γιορτάσουν την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας -αλλά την απόλυτη ακινησία- και να ξεσκιστούν στα γαμωσταυρίδια, τις χριστοπαναγίες, τις απειλές και τις κατάρες, όπως δηλαδή κάνουν και τις υπόλοιπες ημέρες. Βέβαια, σύμφωνα με τους ειδικούς, σε λίγα χρόνια τα αυτοκίνητα θα είναι τόσο πολλά που θα είναι ακινητοποιημένα στους δρόμους της Αθήνας· έτσι θα λυθεί οριστικά και το πρόβλημα του παρκαρίσματος, αφού θα παρκάρεις το αυτοκίνητό σου στη μέση της Ακαδημίας ένα ωραίο πρωινό του 2017 και θα μένει εκεί για πάντα. Η ακινητοποίηση των αυτοκινήτων στους δρόμους της Αθήνας θα επιτρέψει στους οδηγούς να κοιμούνται ήσυχοι, χωρίς να ανησυχούν πια ότι κάποιος θα τους κλέψει την αγαπημένη τους Πόρσε, ενώ, παράλληλα, θα γλιτώσουμε κι από τους συναγερμούς που βαράνε όλη τη νύχτα και μας παίρνουνε τ' αυτιά. Επειδή τα πεζοδρόμια θα είναι γεμάτα κόσμο, οι οδηγοί θα πηγαίνουν στις δουλειές τους περπατώντας πάνω στα αυτοκίνητα· για την ακρίβεια, θα πηδάνε από την οροφή του ενός αυτοκινήτου στην οροφή του άλλου, μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους. Τα ξεσκέπαστα αυτοκίνητα θα απαγορεύονται, για να μη σκοντάψει κάνας οδηγός στον λεβιέ των ταχυτήτων και φάει τα μούτρα του. Όταν κανένα αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να μετακινηθεί, το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να τοποθετήσει ειδικά υφάσματα και ελατήρια στις οροφές και στα καπό των αυτοκινήτων, ώστε οι οδηγοί να μετακινούνται μέσα στην Αθήνα κάνοντας τραμπολίνο και να διασκεδάζουν στη διαδρομή·  η εικόνα εκατοντάδων χιλιάδων Αθηναίων να κάνουν τραμπολίνο πάνω στα αυτοκίνητα θα αποτελέσει μια μοναδική και ανεπανάληπτη τουριστική ατραξιόν, ενώ η χώρα μας θα έχει εξασφαλισμένα τα χρυσά μετάλλια στο τραμπολίνο των Ολυμπιακών Αγώνων, τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες. Το περασμένο Σάββατο, τα παιδιά δεν είχαν την ευκαιρία να κάνουν τραμπολίνο στην Πανεπιστημίου, αλλά έκαναν ποδήλατο και ξεχαρμάνιασαν (σ.σ. Προσέξατε με πόσο αριστοτεχνικό τρόπο επέστρεψα στο θέμα, αν και είχα ξεφύγει εντελώς;). Τα παιδιά είχαν ακόμα την ευκαιρία να δουν από κοντά ένα λεωφορείο κι ένα τρόλεϊ του '60 και να μπουν μέσα. Βέβαια, καλό θα ήταν να υπήρχε κι ένα σημερινό λεωφορείο -ώστε να δουν επιτέλους όλα τα παιδιά το εσωτερικό του-, γιατί στις μέρες μας τα μόνα παιδιά που μπαίνουν στο λεωφορείο είναι τα παιδιά των μεταναστών και τα γυφτάκια που τραγουδάνε το «Ραγίζει απόψε η καρδιά με το μπαγλαμαδάκι». Ένας υπάλληλος του Δήμου Αθηναίων εξηγούσε στα παιδιά πόσο όμορφη και ανέμελη ήταν η ατμόσφαιρα μέσα στα αθηναϊκά λεωφορεία τη δεκαετία του '60, όταν όλοι οι επιβάτες ήταν άπλυτοι, οι άντρες μπαλαμούτιαζαν αβέρτα τις γυναίκες και τους έλεγαν προστυχόλογα την ώρα που τους τον ακουμπούσαν, οι πορτοφολάδες έκαναν θραύση, οι χαφιέδες και οι ρουφιάνοι έστηναν αυτί για να εντοπίσουν τους δημοκρατικούς πολίτες, και οι ΚΥΠατζήδες με τους μπασκίνες πλάκωναν στο ξύλο όποιον νόμιζαν πως τους στραβοκοιτούσε. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις περιγραφές από τη χρυσή δεκαετία του '60 και βλαστημούσαν την ώρα και τη στιγμή που γεννήθηκαν με σαράντα χρόνια καθυστέρηση και δεν αξιώθηκαν να απολαύσουν έστω μια φορά στη ζωή τους τη θρυλική και αξέχαστη διαδρομή που έκανε το μπλε λεωφορείο στη γραμμή Χαβούζα - Χωματερή - Νεκροτομείο. Το ταξίδι των παιδιών στα μυθικά χρόνια του '60 συνεχίστηκε, αφού οι παπατζήδες είχαν στήσει τα πρόχειρα τραπεζάκια τους στην Πανεπιστημίου και έπαιξαν με τα παιδιά τον παπά, αφαιρώντας τους όλο τους το χαρτζιλίκι και τα ποδήλατά τους. Οι αβανταδόροι και οι τσιλιαδόροι δεν χρειάστηκαν το περασμένο Σάββατο, αφού οι παπατζήδες είχαν ως σκοπό να διασκεδάσουν τα παιδιά και είχαν την άδεια των αστυνομικών, οι οποίοι πήραν, βέβαια, τη μίζα τους. Η εκδήλωση στην Πανεπιστημίου έκλεισε με την κοινή εμφάνιση των υποψήφιων δημάρχων Νικήτα Κακλαμάνη και Γιώργου Καμίνη, οι οποίοι διασκέδασαν τα παιδιά, περπατώντας πάνω στα κάρβουνα και αναβιώνοντας το πανάρχαιο έθιμο των αναστενάρηδων. Στη συνέχεια, οι δυο υποψήφιοι δήμαρχοι έδωσαν έναν αγώνα ελληνορωμαϊκής πάλης, αφού πρώτα γδύθηκαν εντελώς και πασαλείφτηκαν με λάδι, για να δείξουν στα παιδιά πως δεν πρέπει να ντρέπονται για το σώμα τους, αλλά να το προβάλλουν, όπως έκαναν και οι αρχαίοι Έλληνες, που ήταν επιδειξίες και κυκλοφορούσαν ξεβράκωτοι. Διαιτητές του αγώνα ήταν δυο συνεργάτες των υποψήφιων δημάρχων: από την πλευρά του κ. Καμίνη -και εξαιτίας της προϋπηρεσίας του στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη- διαιτητής ήταν ο Πολίτης Κέιν, ενώ, από την πλευρά του κ. Κακλαμάνη, διαιτητής ήταν ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Ηλίας Ψινάκης, ο οποίος δήλωσε πως, αν εκλεγεί, θα κάνει την Πανεπιστημίου θεά.