Daddy Cool

Daddy Cool Facebook Twitter
0
Προσεχώς και στη χώρα μας: εναλλακτικά λογοτεχνικά εγχειρίδια για «ψαγμένους» μπαμπάδες. Τρομάζει κανείς αν αναρωτηθεί ποιο θα μπορούσε να είναι το «πατρικό» αντίστοιχο του «ευπώλητου» (τι απαίσια λέξη κι αυτή, χειρότερη κι απ’ το «ταχυφαγείο») Μαμάδες Βορείων Προαστείων, αλλά το βέβαιο είναι ότι θα υπάρξει, αφού η σχετική τάση είναι ξεκάθαρη «έξω» και εξαπλώνεται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Πιο πρόσφατο σύμπτωμα, το βιβλίο του Neal Pollack Alternadad, το οποίο εξελίσσεται ραγδαία σε «κόκκινο βιβλιαράκι του Μάο» για τους απανταχού «μπαμπάδες/ροκάδες». Έχοντας διαβάσει κείμενα του συγγραφέα στο παρελθόν, που διακρίνονταν κυρίως για τον αιρετικό και ξεκαρδιστικό κυνισμό τους, στράβωσα λίγο με τη μεταμόρφωσή του σε «καλό κι ανθρώπινο και καθημερινό και συμπονετικά πνευματώδη και λα-λα-λα-λα»… Πώς να μην είσαι δύσπιστος για κάτι –όσο καλογραμμένο κι αν είναι– που μοιάζει να καλύπτει συγκεκριμένη τρύπα στην αγορά χρησιμοποιώντας αυτοβιογραφικό και αναπόφευκτα «πιασάρικο» υλικό (μόλις θυμήθηκα ότι είμαι κακοποιημένος ή υιοθετημένος ή ορφανός ή κι εγώ δεν ξέρω τι, και αποφάσισα να γράψω γι’ αυτό εκπληρώνοντας κι ένα αφηρημένα κοινωνικό χρέος…).
Επιπλέον, οι όποιες εμπειρίες μου με σύγχρονα «μπαμπαδίστικα» memoirs κατά το παρελθόν –όπως το χαζοχαρούμενα ηθικοπλαστικό Καημένε Μπαμπά του Μπιλ Κόσμπι (από τις «μπεστ σέλερ» εκδόσεις Bell, αν δεν απατώμαι) που βρήκα ένα καλοκαίρι προ αμνημονεύτων ετών στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου του πατέρα ενός φίλου ψάχνοντας για τσιγάρα, ή το απαράδεκτο για τον χειρουργικό ρεβιζιονισμό που επιχειρεί ο συγγραφέας στη νεότητά του Man and Boy του Tony Parsons– ήταν μάλλον δυσάρεστες.
Αλλά αυτά συνέβαιναν πριν αποκτήσει παιδιά η αλήστου μνήμης πρώην Generation X (βοήθειά μας…). Πρόκειται για τους αποκαλούμενους «yupsters» (yuppie + hipster), «yindies» (yuppie + indie) και άλλες τέτοιες ακαλαίσθητες γλωσσικά μετεξελίξεις του παλαιότερου bobo («μπουρζουά μποέμ», για όσους θυμούνται), για τους οποίους η, έτσι κι αλλιώς «ανώριμη» και «παιδική», ποπ κουλτούρα αποτελεί θρησκεία και ο κυνισμός ακούσιο αντανακλαστικό…
Ωραία όλα αυτά, αλλά τελικά μιλάμε για άλλη μια marketing σαχλαμάρα που θα ξεχαστεί (τέτοιου είδους ταμπέλες ξινίζουν πολύ γρήγορα), ή για ένα άμεσο αποτέλεσμα του περίφημου Τέλους του Χάσματος Γενεών που υποτίθεται ότι βιώνουμε εσχάτως και για το οποίο υπάρχουν όντως σοβαρές ενδείξεις ότι δεν πρόκειται (εντελώς) για «μόδα», αλλά για φαινόμενο που μουλάρωσε και σκοπεύει να μείνει; Οι καινούργιοι γονείς έχουν τις ίδιες υπερπροστατευτικές εμμονές με τις αμέσως προηγούμενες γενιές, αλλά θέλουν να διατηρήσουν όσο γίνεται τις εμμονές, τα τικ, τα «Πίτερ Παν» σύνδρομα και τα βασικά συστατικά της «προ αναπαραγωγής» ταυτότητάς τους. Με άλλα λόγια, να συνεχίζουν ν’ ακούνε τις μουσικές τους, να πηγαίνουν στις συναυλίες τους, να πίνουν τα τσιγαράκια τους (πού και πού) κ.ο.κ. –όσο γίνεται, επαναλαμβάνω–, και όταν τα παιδιά κοιμούνται ή είναι σε ασφαλή και νηφάλια χέρια. Η καβάτζα πάντως στην Ελλάδα υπάρχει πιο προσβάσιμη από αλλού και λέγεται «Παππούς» και «Γιαγιά» (τώρα που τους έχουμε ανάγκη, είναι καλοί ξανά), και μάλιστα τα φρικιά και γενικώς οι «εναλλακτικοί» (προνομιούχοι και μη) με μυαλό είναι οι πρώτοι που εκμεταλλεύονται –με την καλή έννοια– τους γονείς τους για να αφήνουν τα παιδιά και να κάνουν μια προσομοίωση, έστω, της προηγούμενης ζωής τους. Είναι και πρώτης τάξεως ευκαιρία να συγκολλήσει κανείς τη ραγισμένη ενδεχομένως –κατά την εφηβεία ή/και τη νεότητα– σχέση με τους δικούς του γονείς.

Πολλοί από τους «εναλλακτικούς» μπαμπάδες μάλιστα που κάνουν μουσική (κάποιοι υπήρξαν και σταρ του indie ροκ στα νιάτα τους) βγάζουν και πολύ επιτυχημένους δίσκους παίζοντας ένα υβρίδιο παιδικής μπαλάντας και ροκ ύμνου, το οποίο έχουν βαφτίσει με το εντυπωσιακό όνομα «Κοινωνική Μουσική του 21ου Αιώνα για Όλες τις Ηλικίες» (!) Στην Ελλάδα, βέβαια, υπάρχουν ακόμα πατεράδες που δεν το έχουν σε τίποτε να βάζουν το κοριτσάκι τους να τραγουδά «το νινί σέρνει καράβι», αλλά γενικά είναι δύσκολο να αμφισβητηθεί η κυριαρχία της Λιλιπούπολης ως ιδανικού soundtrack «ποιοτικού χρόνου» ενηλίκων και παιδιών, το οποίο έχει γαλουχήσει ήδη τρεις γενιές. Είναι νωρίς ακόμη για ελληνικό εναλλακτικό παιδικό ροκ… Το Βερολίνο είναι τίγκα στους επιμελώς ατημέλητους μπαμπάδες με καροτσάκια (είναι σαν αξιοθέατο σχεδόν)· στην Αθήνα όμως πού μπορεί να πετύχει κανείς τους 30 και 40 κάτι «Alternadads» με τις φρικοcasual στολές περιπάτου, τα iPod και τους ταχυδρομικούς σάκους; Κυρίως σε καμιά Δεξαμενή, ή ξέμπαρκους στα πιο αστικά προάστια και σε κανένα Γκάζι…
Λίγοι και σε αραιά διάταξη προς το παρόν, αλλά μοιάζουν να απολαμβάνουν την «αιωνίως νεανίας» φάση τους και τη ροκ μουσική που μοιράζονται με τον σπόρο, ακόμα κι αν κατά βάθος ξέρουν ότι η εφηβεία τον/την περιμένει στη γωνία και μετά τον πιτσιρικά μην τον είδατε μην τον απαντήσατε, όσο cool κι αν είναι ο μπαμπάς του…
Shortcut
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ