Να μπει ένα τέλος στις κομματικές παρατάξεις στα πανεπιστήμια

Να μπει ένα τέλος στις κομματικές παρατάξεις στα πανεπιστήμια Facebook Twitter
19

Ως πρώην φοιτητής και νυν πτυχιούχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνω ότι στηρίζω την αποκομματικοποίηση των πανεπιστημίων και προτείνω σε όσους ειλικρινώς ενδιαφέρονται για συνδικαλισμό να συνεχίσουν τη δραστηριοποίηση τους σε κομματικές νεολαίες που έχουν την έδρα τους εκτός ακαδημαϊκού περιβάλλοντος - σε κάθε πόλη υπάρχουν.

Το πανεπιστήμιο είναι ένας χώρος "ιερός", στον οποίο ταιριάζει μόνο η γνώση, η επιστήμη και η έρευνα. Και το point μου δεν έχει καθόλου να κάνει με το αν κάποια παράταξη είναι καλύτερη ή χειρότερη απ' την άλλη και σε ποιο "στρατόπεδο" ανήκει ο καθένας. Έχει να κάνει με το σύνολο των φοιτητικών παρατάξεων και τη βαθειά τους διείσδυση σε κάθε πτυχή της ακαδημαϊκής ζωής, όπως την έχουμε γνωρίσει. Η πραγματικότητα αυτή δεν ωφελεί κανέναν πλέον, καθώς αναπαράγει εντός του πανεπιστημίου τις ίδιες πρακτικές & λογικές που έφεραν προ πολλού την Ελλάδα στο σημερινό της χάλι και κατάντημα.

Σας ρωτώ, λοιπόν, φίλοι και συνάδελφοι, για ποιο λόγο σπουδαίο και σημαντικό να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε με φανατισμό ή έστω απλά να ανεχόμαστε με αδιαφορία/απαξία μια τέτοια κατάσταση, η οποία υποβαθμίζει διαρκώς τα ΑΕΙ μας; Από τα οποία στη συνέχεια αξιώνουμε να παίρνουμε πτυχία ανταγωνιστικά και διεθνώς αναγνωρισμένα..

Ένας διάλογος θα πρέπει να ανοίξει, με κριτική διάθεση και πνεύμα ανοιχτό, ανάμεσα στους ακαδημαϊκούς πολίτες αυτής της χώρας και την κυβέρνηση για το πως οι κομματικές παρατάξεις μπορούν να αποχωρήσουν από τα πανεπιστήμια, χωρίς αυτό να ζημιώσει την πολιτική συνείδηση, σκέψη και δράση κανενός νέου με γνήσιες ανησυχίες.

Τρόποι υπάρχουν! Απλά αποδεικνύεται ότι στη χώρα αυτή το πιο ακραίο τόλμημα είναι να σκέφτεσαι εναλλακτικά, out-of-the-box και να προτείνεις νέους δρόμους.

Δε θέλω να θίξω κανέναν προσωπικά, απλά τυγχάνει να έχω διαμορφώσει μια διαφορετική άποψη για το πως θα επρέπε να είναι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Ελπίζω το όραμα μου για ένα πιο "καθαρό" πανεπιστήμιο να συμμερίζονται κι άλλοι πολλοί νέοι φοιτητές, ώστε με τον καιρό να σχηματίσουμε συγκροτημένο λόγο απέναντι σε αυτή την παράνοια.

Παναγιώτης Μποζέλος,
πτυχιούχος Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, του ΔΠΘ
> [email protected]

19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

10 σχόλια
Έχει να κάνει με το σύνολο των φοιτητικών παρατάξεων και τη βαθειά τους διείσδυση σε κάθε πτυχή της ακαδημαϊκής ζωής, όπως την έχουμε γνωρίσει. Πηγή: www.lifo.grΕχω πραγματική απορία,με ποιό τρόπο γίνεται αυτό;Δηλαδή,πώς και σε ποιές πτυχές εμπλέκονται οι φοιτητικές παρατάξεις;
Παράλληλα όσοι παραπονούνται συνέχεια για τις κομματικές παρατάξεις στα πανεπιστήμια (το έκανα κι εγώ κάποτε)να κάνουν και κάτι πρακτικά για αυτό (ούτε εγώ έκανα τίποτα).Έχω βαρεθεί να ακούω από διάφορα άτομα για το πόσο έχουν βλάψει τα πανεπιστήμια οι παρατάξεις και στις εκλογές να ψηφίζουν τους φίλους, τους γνωστούς του που κατέβηκαν υποψήφιοι χωρίς μάλιστα κανένα άλλο πολιτικό κριτήριο (τουλάχιστον αυτό ποτέ δεν το έκανα).Καλό θα ήταν οι ανένταχτοι φοιτητές να οργανώνονται απέναντι στις κομματικές παρατάξεις, να ασχοληθούν οι ίδιοι με τα πραγματικά προβλήματα της σχολής τους και να παράξουν οι ίδιοι πολιτική. Να μειώσουν στην πράξη την επιρροή των κομματικών παρατάξεων. Δημοκρατικά πράγματα. Επίσης να χρησιμοποιήσουν τα social media για την προώθηση των ιδεών τους και το άνοιγμα του δημόσιου διαλόγου για το θέμα. Κάτι υπάρχει στο fb αλλά ψιλοψόφια την βλέπω την κατάσταση.
@ MrQuestions Όπα! Μάλλον δε σου είναι ξεκάθαρο από τα σχόλια μου ότι ΔΕΝ ανήκω σε καμία παράταξη! Τα κομματόσκυλα προφανώς παίρνουν γραμμή από το κόμμα. Εγώ που δεν ανήκω πουθενά, ΟΧΙ! Αυτό για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα!Στο θέμα μας τώρα. Αν θέλεις να συμμετέχεις στις κινητοποιήσεις, πρέπει η σχολή σου να είναι κλειστή για το απλούστατο λόγο ότι τα συλλαλητήρια, οι πορείες, οι παραστάσεις διαμαρτηρίας δε γίνονται στις 9 το βράδυ, άρα ο καθένας που έχει εργαστήριο εκείνη την ώρα, προφανώς θα πάει στο μάθημα του και δε θα τρέξει στην πορεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συμμετοχή μας ως φοιτητικός σύλλογος στις κινητοποιήσεις όσο ήταν κλειστή η σχολή και πώς σταμάτησε κάθε δράση όταν άνοιξε. Η πίεση μπορεί να ασκηθεί όταν θα είναι κλειστά όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και θα υπάρχει μαζική συμμετοχή στις δράσεις. Δε λέω ότι θα συγκινηθεί ιδιαίτερα η κυβέρνηση, αλλά είναι διαφορετικό να βλέπεις ανοιχτά πανεπιστήμια και 200 φοιτητες στο κέντρο να προσπαθούν να διαμαρτηρηθούν τη στιγμή που περνάς ένα σχέδιο που υποβαθμίζει και καταστηλιτεύει κ άλλο την εκπαίδευση και διαφορετικό να βλεπεις φοιτητές που αγωνίζονται και δεν είναι παθητικοποιημένοι.Τη ζημιά στο φοιτητόκοσμο δεν την κάνει η κατάληψη, αλλα η κυβέρνηση που στοχευει στην ιδιωτικοπόιηση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Αν είσαι σε μία σχολή που την καταργούν, όταν πάρεις το πτυχίο σου βάλτα με τους καταληψίες που σου στρέρησαν τη γνώση! Όλο αυτό το διάστημα έγιναν κινητοποιήσεις και παρότι δυστυχώς το σχέδιο αθηνά πέρασε, καταφέραμε να μην περαστούν κάποιες αποφάσεις του σχεδίου που αφορούσαν συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων κατι που αποδίδω και στην κατάληψη. Δεν ξύπνησαν μια μέρα και κατάλαβαν οτι το ένα τμήμα που επρόκειτο να συγχωνεύσουν με ένα άλλο, είχαν τελείως διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο και θα το αφήσουν αυτόνομο. Εκεί όντως ασκήθηκε πίεση. Όταν είσαι ενεργός πολίτης και διεκδικείς, πολλά μπορούν να ανατραπούν. Όσο κάθεσαι στον καναπέ σου, τόσο θα σε πηδάνε!
@Gypsy SpiritΕίναι γνωστό ότι ο λόγος για τη δημιουργία από την κυβέρνηση υπεράριθμο τμημάτων ανώτατης εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα με κάθε λογής εξειδίκευση, δεν ήταν ότι η αγορά θα μπορούσε να απορροφήσει τον αριθμό των αποφοίτων, αλλά αποσκοπούσε σε ψήφους από την εκάθε περιοχή.Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο γιατί να υπάρχουν τμήματα τα οποία να υπολειτουργούν και όχι μόνο λόγο προσωπικού αλλά λόγο αριθμό των φοιτητών. Κακά τα ψέματα συγχωνεύσεις τμημάτων δεν γίνονται σε τμήματα μεγάλης ζήτησης που για να περάσεις πρέπει πραγματικά να προσπαθήσεις. Κάθε χώρα πρέπει να προσαρμόζει το σύστημα σπουδών της ανάλογα με τις ανάγκες αγοράς της για να μπορούν μετά οι απόφοιτοι να απορροφηθούν από την αγορά και να μην ξενιτεύονται όπως γίνεται στις μέρες μας. Έτσι κάνουν χώρες κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Το να υπάρχουν τμήματα με 0% ζήτηση δεν εξυπηρετούν πουθενά και πρωτίστως το φοιτητή και τους αποφοίτους λυκείου που καταθέτουν μηχανογραφικά. Καλόν είναι να βλέπουμε και λίγο μακροπρόθεσμα και πιο συλλογικά. Τώρα όσον αφορά το επίπεδο παιδείας και συγκεκριμένα των ΑΕΙ, καθώς γι αυτά κατέχω κάποια γνώση, θέλεις ή μη να το πιστέψεις είναι αρκετά υψηλό σε θέμα γνώσεων (Αυτό μπορείς να το δεις στην περίπτωση που πας για μεταπτυχιακό στο εξωτερικό) Τα πανεπιστήμια δεν βρίσκονται ψηλά στις παγκόσμιες κατατάξεις διότι το ερευνητικό έργο των πανεπιστημίων είναι μηδαμινό συγκριτικά με εκείνα του εξωτερικό. Τα Ελληνικά πανεπιστήμια δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικά. Ο τρόπος λοιπόν για να γίνουν ανταγωνιστικά κακός ή καλός είναι με την ιδιωτικοποίηση. Ιδιωτικοποίηση δεν σημαίνει μόνο πληρώνω δίδακτρα σημαίνει τα έσοδα του πανεπιστημίου δεν προέρχονται εξολοκλήρου από κρατικές επιχορηγήσεις (δηλ. από τους φόρους του φορολογούμενου Έλληνα) αλλά προσπαθεί να φέρει έσοδα από εξωτερικούς παράγοντες. Είτε αυτά είναι διάφορα προγράμματα, είτε project, είτε από εταιρίες, είτε από articles σε επιστημονικά περιοδικά κ.α. όσον αφορά τα συγγράμματα, εσύ από τα βιβλία που έχεις πάρει σε κάθε μάθημα πόσα από αυτά έχεις ουσιαστικά ανοίξει και διαβάσει; Εμένα στα 5 χρόνια σπουδών μου ζήτημα είναι να είχαν χρησιμοποιηθεί βιβλία για 5 αντίστοιχα μαθήματα από τα 60 χοντρικά που είχα. Όλα τα μαθήματα περνιόνταν με σημειώσεις. Και τέλος όσον αφορά για τις καταλήψεις δυστυχώς η πίεση που ασκείται είναι στους φουκαράδες τους γονείς που έχουν στείλει το παιδί τους για να σπουδάσει σε άλλη πόλη και τα νοίκια και οι λογαριασμοί τρέχουν χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο ενώ τα εξάμηνα χάνονται και όχι στην κυβέρνηση. Όταν λες ότι στο ελλαδιστάν δεν χωράνε τέτοιες απαιτήσεις είναι προφανώς γιατί το ατομικό συμφέρον και οι ψήφοι στην Ελλάδα δυστυχώς έρχονται πάνω από όλα. Το θέμα δεν είναι να διεκδικείς εκεί που θεωρείς ότι αδικήσαι μόνο. αλλά να σκέφτεσαι και λίγο πέρα από τον εαυτό σου. Θέλοντας ή μη το όλο σύστημα πρέπει να αλλάξει για να καλυτερέψει τουλάχιστον ή κατάσταση για την επόμενη γενιά. Με το να γίνεται πανικός με κάθε καινούργια μεταρίθμηση και να παραλύει το σύστημα για μήνες δεν θεωρώ ότι είναι λύση.
Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα. Οι παρατάξεις είναι απλά προέκταση των κομμάτων (που είδαμε τι καλό κάνανε στον τόπο) για να ελέγχουν το πανεπιστήμιο. Ελάχιστη σχέση έχουν με την προάσπιση των συμφερόντων του απλού φοιτητή. Ωστόσο η ενασχόληση με το φοιτητοπατερισμό ανταμείβεται, ως και υπουργοί έχουν γίνει κάποιοι (αρκετοί!).
@ MrQuestions Όπα! Μάλλον δε σου είναι ξεκάθαρο από τα σχόλια μου ότι ΔΕΝ ανήκω σε καμία παράταξη! Τα κομματόσκυλα προφανώς παίρνουν γραμμή από το κόμμα. Εγώ που δεν ανήκω πουθενά, ΟΧΙ! Αυτό για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα!Στο θέμα μας τώρα. Αν θέλεις να συμμετέχεις στις κινητοποιήσεις, πρέπει η σχολή σου να είναι κλειστή για το απλούστατο λόγο ότι τα συλλαλητήρια, οι πορείες, οι παραστάσεις διαμαρτηρίας δε γίνονται στις 9 το βράδυ, άρα ο καθένας που έχει εργαστήριο εκείνη την ώρα, προφανώς θα πάει στο μάθημα του και δε θα τρέξει στην πορεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συμμετοχή μας ως φοιτητικός σύλλογος στις κινητοποιήσεις όσο ήταν κλειστή η σχολή και πώς σταμάτησε κάθε δράση όταν άνοιξε. Η πίεση μπορεί να ασκηθεί όταν θα είναι κλειστά όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και θα υπάρχει μαζική συμμετοχή στις δράσεις. Δε λέω ότι θα συγκινηθεί ιδιαίτερα η κυβέρνηση, αλλά είναι διαφορετικό να βλέπεις ανοιχτά πανεπιστήμια και 200 φοιτητες στο κέντρο να προσπαθούν να διαμαρτηρηθούν τη στιγμή που περνάς ένα σχέδιο που υποβαθμίζει και καταστηλιτεύει κ άλλο την εκπαίδευση και διαφορετικό να βλεπεις φοιτητές που αγωνίζονται και δεν είναι παθητικοποιημένοι.Τη ζημιά στο φοιτητόκοσμο δεν την κάνει η κατάληψη, αλλα η κυβέρνηση που στοχευει στην ιδιωτικοπόιηση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Αν είσαι σε μία σχολή που την καταργούν, όταν πάρεις το πτυχίο σου βάλτα με τους καταληψίες που σου στρέρησαν τη γνώση! Όλο αυτό το διάστημα έγιναν κινητοποιήσεις και παρότι δυστυχώς το σχέδιο αθηνά πέρασε, καταφέραμε να μην περαστούν κάποιες αποφάσεις του σχεδίου που αφορούσαν συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων κατι που αποδίδω και στην κατάληψη. Δεν ξύπνησαν μια μέρα και κατάλαβαν οτι το ένα τμήμα που επρόκειτο να συγχωνεύσουν με ένα άλλο, είχαν τελείως διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο και θα το αφήσουν αυτόνομο. Εκεί όντως ασκήθηκε πίεση. Όταν είσαι ενεργός πολίτης και διεκδικείς, πολλά μπορούν να ανατραπούν. Όσο κάθεσαι στον καναπέ σου, τόσο θα σε πηδάνε!
οσο ομοιοι ειμαστε εμεις οι 2, αλλο τοσο απεχουν οι κοσμοι μας..δε μιλησα ποτε να καθεσε στο καναπε σου..αναφερομαι παντα στην 'αποτελεσματικοτητα' του 'αγωνα' που μου αναφερεις..και θα στο εξηγησω..εγω οσαν κυβερνηση, ενω εχω αποδειξει οτι αδιαφορω για το λαο, εχω παρολαυτα εκλεχτει ουκ ολιγες φορες...λοιπον, κατα τους χειμερινουνς και ανοιξιατικους μηνες, φοιτητες κανουν καταληψεις και μερικες πορειες...πραγματικα πιστευεις τωρα οτι ιδρωνει το αυτι μου για την αποψη μερικων καταληψηων..παει αυτο..ας μιλησουμε για αποτελεσματικοτητα τωρα..ουδεποτε καταλαβα γτ δε μπορεις να κανεις πορεια το ΣΚ...ετσι και κυριος θα εισαι με τις απαιτησεις του πανεπιστημιου, και το σαββατο θα κατεβεις σωστος στο συνταγμα να κανεις πορεια..ποια η διαφορα μεταξυ ΣΚ, και βδομαδα...κανεις τη ζωη πιο δυσκολη για τους εργαζομενους? οποτε ηδη απετυχες, αλλοι θελουν ζορια..για αποτελεσματικοτητα τωρα..οπως λες εισαι στο συλλογο..λευτα υπαρχουν, δωρεες μπορουν να γινουν απο τα μελη..καντε κατι συμβολικο..μικρη συναυλια, μικρη 'παρασταση' οπου δειχνετε τα αρνητικα αποτελεσματα των μετρων της κυβερνησης..κατι ρε φιλε, οχι παλι πορεια, τα παπαρουνια μου εχουν πρηστει με τις πορειες στην ελλαδα..παμε στο αλλο..ιδιωτικοποιηση..θελω να μου εξηγσεις γιατι εισια κατα της ιδιωτικοποιησης των πανεπιστημιων, αφου το κανεις θα απαντησω και γω..αυτα, αναμενο απαντηση..ΥΓ..για τπτ ΕΑΑΚ σε ειχα κοψει..:D
Μα το έγραψα πιο πάνω ότι δε θα συγκινηθεί η κυβέρνηση αν κλείσεις τη σχολή για 2 βδομάδες, αλλά σου εξήγησα πώς το βλέπω. Είναι και συμβολική η κατάληψη, από την άποψη ότι δείχνεις στην κυβέρνηση ότι αντιδράς και πρακτική, για να προλάβεις να διοργανώσεις και να συμμετέχεις στις δράσεις. Οι δράσεις δεν είναι μόνο μια πορεία που μπορείς να την κάνεις και το Σάββατο, είναι και αυτές που αναφέρεις... έγιναν παραστάσεις διαμαρτηρίας, συναυλία, προβολή ταινίας, πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που καλούσε η ΟΛΜΕ(άρα δεν εξαρτιώταν από εμάς), γενικές συνελεύσεις και πολλά άλλα που αν δεν ήταν κλειστή η σχολή, δε θα υπήρχε ο χρόνος να γίνουν.Η κατάληψη και η απεργία, αν υπάρχουν οι σωστές προυποθέσεις, είναι πολύ ισχυρά όπλα!Η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένους στόχους. Περνάει το σχέδιο Αθηνά για να μπορέσει στη συνέχεια να περάσει και το νόμο-πλαίσιο για την ιδιωτικοποίηση. Είμαι κατά (όπως θα έρεπε να είναι και κάθε φοιτητής) γιατί έχω περάσει σε ένα ΔΗΜΟΣΙΟ πανεπιστήμιο και παρότι η εκπαίδευση δεν έχει αποκλειστικά δωρεάν χαρακτήρα(αφού για να περάσεις πλουτίζεις τα φοντιστήρια), έχουμε κάποια ''προνόμια'' όπως η στέγαση, η σίτιση, τα δωρεάν συγγράμματα, που σιγά σιγά αρχίζουν να τα κόβουν. Δεν έχουν λοιπόν κανένα δικαίωμα να μας ζητάνε να αγοράσουμε τα βιβλία και να πληρώνουμε δίδακτρα!!! Επιλέξαμε να διαβάσουμε και να περάσουμε στη σχολή που μας ενδιαφέρει. Ρωτάνε αν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουμε ένα σκασμό λεφτά σε ΙΕΚ και κολλέγια;; Επίσης, δεν έχουν το δικαίωμα να εξισώνουν τα ΙΕΚ με τα ΤΕΙ γιατί πολύ απλά δεν παρέχεται η ίδια εκπαίδευση. Οταν για παράδειγμα, στο τμήμα φυσικοθεραπείας στο ιεκ, φοιτούν 2 χρόνια και στο τει 4, καταλαβαίνεις ότι τα παιδια που βγαίνουν από το ιεκ δεν έχουν το ίδιο επίπεδο γνώσεων. Αν είναι έτσι, να πάμε στο εξωτερικό για σπουδές, που τουλάχιστον εκεί γίνεται και σωστα και οι γνώσεις που σου παρέχουν καθώς και το σύστημα, κατά καποιο τρόπο αξίζουν τα χρήματα που θα διαθέσεις. Στο ελλαδιστάν, δε χωράνε τέτοιες απαιτήσεις.Υ.Γ ούτε ΕΑΑΚ ούτε τιποτα :-)! Τις καλησπέρες μου!
Ευγε ΠαναγιωτηΤα λεμε χρονια τωρα αλλα κανενας δεν ακουειΟι κομματικες νεολειες στα ΑΕΙ ειναι εστιες παρανομιας και διαφθορας και εχουν μεγαλη ευθηνη για το χαλι της Ελληνικης ανωτατης εκπαιδευσης.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, μόνο που σε βρίσκω πολύ ευγενικό. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι δουλειά μπορεί να έχουν οι νεολαίες των κομμάτων μέσα στα πανεπιστήμια. Θα μπορούσες να γίνεις πιο συγκεκριμένος:1. Σε κάθε σχολή δυσκολεύεσαι να βρεις κομμάτι τοίχου που να μην έχει αφίσα παράταξης. Τώρα να πάει κάποιος και να ανοίξει πανεπιστήμιο στην πιο υποαναπτυκτη χώρα του πλανήτη, το εσωτερικό του δεν θα καταντήσει έτσι.2. Σε όσες σχολές που τυχαίνει να γνωρίζω από παιδιά που σπουδάζουν εκεί, υπάρχουν καθηγητές που για τους δικούς τους λόγους ο καθένας, βοηθάει τους φοιτητές συγκεκριμένων παρατάξεων από το να τους δώσει τα θέματα, μέχρι να τους περάσει με λευκή κόλλα.3. Κλείνουν το πανεπιστήμιο για ποιον λόγο; Με το να στερούνε από τους εαυτούς τους την γνώση και από τους υπόλοιπους συναδέλφους τι κερδίζουν; Το πανεπιστήμιο είναι για να προσφέρει γνώσεις και παιδεία. Θα μπορούσε να γίνει η κάθε κατάληψη-πορεία-διαμαρτυρία χωρίς την διακοπή των μαθημάτων. Το να μένουμε εμείς χωρίς μόρφωση, μόνο καλό κάνει στο σάπιο σύστημα και στους σάπιους πολιτικούς που το υπηρετούν αλλά και στο ίδιο το πανεπιστημιο.Άλλα εμείς οι λίγοι που τα λέμε αυτά είμαστε πολύ ρομαντικά τυπάκια και οι παρατάξεις είναι το κατεστημένο. Σε καιρό κρίσης και παρατηρείς ελάχιστο προβληματισμό για το τι έφταιξε και φτάσαμε εδώ. Αλλά δυστυχώς αυτή η παιδεία, αυτή η υγεία, αυτοί οι πολιτικοί και αυτή η κοινωνία γενικότερα μας αξίζουν...
Συμφωνώ μαζί σου σε όλα εκτός απο το 3ο. Πρώτον, τα πανεπιστήμια δεν τα κλείνουν αποκλειστικά οι κομματικές παρατάξεις. Γίνονται γενικές συνελεύσεις, κατεβαίνουν πλαίσια- από παρατάξεις, σχηματα, ανένταχτους- και ψηφίζουμε. Δεύτερον, η κατάληψη είναι μορφή αγώνα και αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί με ανοιχτό πανεπιστήμιο. Είναι σαν να λες ότι θα πας κανονικά στη δουλειά σου, δε θα απεργήσεις, αλλά θα κατέβεις και στο συλλαλητήριο.Δε γίνεται γιατί οι κινητοποιήσεις χρειάζονται μαζικότητα και η κατάληψη μπορεί να ασκήσει πίεση.
και η απεργεια πεινας ειναι μορφη αγωνα, δεν ειδα κανεναν απο σας ομως να κανει αυτον τον 'αγωνα' εξω απο το πανεπιστημιο ξερω γω..γιατι ξερεις πολυ καλα, οτι οσοι φοιτητες δεν ειναι σε παραταξεις, συνηθιζουν να απεχουν απο τις συνελευσεις, καθοτι καταληγει να γινεται καυγας μεταξυ τα σκυλολογια σας..αλλα τα εχουμε πει αυτα, κατσε να φυγουν πρωτα οι παρωπιδες και τα κερια απο τα αυτια, και υστερα θα μπορουμε να κανουμε καμια κουβεντα
@ MrQuestions το επιχείρημα σου είναι ότι δεν κάνουμε απεργία πείνας; Επίσης, στο σύλλογο μου τουλάχιστον, φροντίζουμε οι ανένταχτοι να εμφανιζόμαστε στις συνελεύσεις. Άλλοι είναι αυτοί που απέχουν... Και στην τελική είναι ευθύνη του καθενός αν θα δώσει το παρόν ή θα αδιαφορήσει και το γεγονός ότι ρίχνουν την απάθεια τους στους καυγάδες, είναι απαράδεκτο. Προσωπικά χέστηκα αν θα την πει ο κνίτης στο δαπίτη(που δεν εμφανίζεται αλλα λεμε)σκοπός είναι να κάνουμε κάτι συλλογικό! Και κάτι τελευταίο, επειδή έχεις ξανααπαντήσει σε σχόλιο μου με το ίδιο ύφος και αναφέρεσαι σε παρωπίδες, θες να μου εξηγήσεις κ εμένα από που το συμπέρανες; Καλό είναι να υποστηρίζουμε αυτά που λέμε!
@ Gupsy Spiritθυμαμαι που σου ειχα ξαναπαντησει, εκει που την 'ελεγες' στο κοσμο οτι τους ξινισε η 'Αναρχικη' σημαια στο πανεπιστημιο..και σου εξηγησα γιατι φοραγες παρωπιδες..στα τιαυτα τωρα..ποτες μου δε καταλαβα, γιατι αγωνας σημαινει να κλεινεις το πανεπιστημιο..να συμφωνησω οτι εαν κλεισεις την παραγωγη της χωρας, πιεζεις ωστε να ληφθουν καποιες αποφασεις..με το να κλεινεις τα πανεπιστημια νομιζεις συγκινεις τη κυβερνηση? ζημια στο φοιτητοκοσμο κανεις..ενα το κρατουμενο..Δευτερον, δε με σκοτιζει σε τι παραταξη εισαι, διαφωνεις ομως οτι ολοι εκει μεσα περνετε γραμη απο το κομμα? οποτε, οταν θα γινει συνελευση, η αποφαση θα ειναι αυτη που σας πασαρε η 'ανωτατη αρχη'? Οποτε τι μπουρδελολογιες ειναι αυτες που μου τσαμπουνας?και θα γινω πιο σαφης για τις παρωπιδες...πιστευω στην ιδεολογια, πραγματικα..μας καθοριζει και ειναι κ κατι που μας οδηγει στη ζωη γενικα..υπαρχει διαφορα ομως οταν βαζεις ολο σου το ειναι στην ιδεολογια σου και αδιαφορεις για το γυρω, για τον απλουστατο λογο...ποτε δεν θα εισαι απολυτα σωστος..αυτο ειναι το Α και το Ω..εφοσον το δεχτεις, θα καταλαβεις γιατι η κινηση να κατεβασεις ενα πανι που 'ποναει' πολλους, και ας μην ειναι φασιστοειδη, ειναι λαθος..θα καταλαβεις γιατι το να κλεινεις το πανεπιστημιο κανεις ζημια στο κοσμο που εχει καθαρα βλεψεις να σπουδασει..τελος..εαν θες να κανεις κατι μαζικο, πρεπει να βρεις τι ειναι αυτο που θα συγκινησει τη 'μαζα', και οχι κανα-δυο δωδεκαδες..
Αν και με καλύπτει σε μεγάλο βαθμό ο MrQuestions πιο κάτω, να τονίσω κάποια πράγματα και εγώ.Να ξεκινήσω από το δεύτερο που είπες. Ναι η κατάληψη είναι μορφή αγώνα φυσικά. Είναι όταν κάνεις σε ένα υπουργείο για να ακούσει ο υπουργός τα αιτήματα σου, σε μια επιχείρηση όπου ο εργοδότης παρανομεί (ασφάλεια, καταβολή μισθών, συνθήκες εργασίας) και θες να τον πιέσεις να ακολουθήσει τους νόμους για να μην χάσει ο ίδιος και άλλα χρήματα κτλπ. Στο πανεπιστήμιο με το να μην γίνονται μαθήματα δεν πιέζεις κανέναν, γτ πολύ απλά δεν είναι δουλειά! Είναι υποχρεώση σου να μορφωθείς, υποχρέωση στον εαυτό σου, στους γονείς σου και στην ίδια την κοινωνία. Όσο για το συλλαλητήριο ναι φυσικά και να πας και εσύ και ο καθένας μας να διαμαρτυρηθεί. Ωστόσο αν υπάρχει καλή θέληση από τον καθηγητή και εσύ δεν θες να χαθεί το μάθημα, μπορεί να γίνει και άλλη ώρα, ακόμα και το Σάββατο. Τουλάχιστον στην δικιά μου την σχολή έτσι γίνεται (με μερικούς καθηγητές).Όσο για το πρώτο, ναι πράγματι θεωρητικά όλοι αποφασίζουμε στην γενική συνέλευση. Το κατεστημένο όμως είναι οι παρατάξεις, οι οποίες αντί να αποδυναμώνονται, γιατί στην πλειοψηφία τους εξυπηρετούν συμφέροντα, συνεχίζουν και κάνουν κουμάντο στις σχολές. Το να κατεβάσει λοιπόν κάποιος ανένταχτος ή καποιο σχήμα ένα πλαίσιο το οποίο η πλειοψηφία των φοιτητών που βρίσκονται στην γενική συνέλευση μπορεί και να μην το ακούσει καν δεν έχει κανένα νόημα. Με λίγα λόγια θα ψηφιστεί ένα πλαίσιο το οποίο θα είναι μια γραμμή από κάποιο κόμμα και όχι η γνώμη των ίδιων των φοιτητών.Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι οι ίδιες οι παρατάξεις, αλλά ο τρόπος που λειτουργούνε. Κυνηγάνε ψηφοφόρους από την πρώτη μέρα που θα φθάσουν οι φοιτητές για εγγραφή στην σχολή και εξαγοράζουν ψήφους με αντάλλαγμα ακόμα και μερικές σημειώσεις. Πόσο τραγικό μπορεί να είναι κάτι τέτοιο; Όταν αυτά γίνονται μέσα στις σχολές πως περιμένουμε να είναι η κοινωνία;ΥΓ Δεν χρειάζεται να επισημάνω ότι υπάρχουν και άτομα που είναι πραγματικά ιδεολόγοι και δεν έχουν καμία σχέση με τα παραπάνω ακόμα και αν ανήκουν σε παράταξη. Έτσι και αλλιώς πιστεύω οι περισσότεροι θα κατάλαβαν και ποιες παρατάξεις περιγράφω.
@ Gypsy Spirit 29.4.2013 | 02:45 Νισάφι πια με τις καταλήψεις δρόμων, σχολείων, σχολών και ό,τι του καπνίσει του καθενός σ' αυτή τη χώρα! Αυτός ο τρόπος διαμαρτυρίας θα ήταν αποτελεσματικός αν γινόταν κατ' εξαίρεση και για πολύ σημαντικούς λόγους, όχι στο βαθμό που γίνεται τώρα. Κάποιοι κάνουν καταλήψεις σχεδόν "εθιμοτυπικά" - βλέπε αγρότες το χειμώνα, μαθητές γύρω στον Οκτώβριο, φοιτητές στην εξεταστική κλπ.Η κατάληψη εκπαιδευτικού χώρου εμπεριέχει το οξύμωρο ότι αναστέλλει ακριβώς αυτό που υποτίθεται ότι προασπίζεται: την εκπαιδευτική διαδικασία. Κοινώς, ζητάμε καλύτερη παιδεία, αλλά δε μας χαλάει να τα κάνουμε όλα μπάχαλο για μερικές εβδομάδες.
συμφωνο οτι ειναι η λερα των πανεπιστημιων..θα σου πω ομως γιατι δε προκειτε ποτε να ξεκουμπιστουν..Ειναι παραρτηματα των 'μεγαλων' κομματων, οποτε1. Ψαρευουν νεα πελατεια. Πολλοι 18αριδες κουβαλανε τη πολιτικη των γονεων τους, αλλα σιγουρα υπαρχουν και αυτοι που θα φανε φολα απο τους παραταξιακους μουλους, οποτε αυξανουν τη πελατεια των κομματων.2. Γεφυρονουν το χασμα της νεολαιας με 'ενηλικο' κοσμο.3. Εφαρμοζουν/ εξασκουν τις πολιτικες σκοπιμοτητες των κομματων.4. Διαιρει και βασιλευε.