Θα σαρώσει απόψε τα Όσκαρ η «Επιστροφή»;

Θα σαρώσει απόψε τα Όσκαρ η «Επιστροφή»; Facebook Twitter
2

Η μεγαλύτερη κατηγορία δεν είναι άλλη από αυτήν της καλύτερης ταινίας. Είναι αυτή που αθροίζει τα καλύτερα στοιχεία στο σύνολό της και που συνήθως αν όχι πάντα βρίσκεται υποψήφια στις περισσότερες κατηγορίες. Με δεδομένα αυτά τα στοιχεία δεν είναι τυχαίο που το The Revenant συγκεντρώνει 12 υποψηφιότητες και είναι η πιο πιθανή να φύγει με το χρυσό αγαλματάκι από την τελετή. Για πολλούς, όχι άδικα, είναι ούτως ή άλλως η καλύτερη ταινία της χρονιάς.

Αλλά ας δούμε όλους τους υποψηφίους:

Spotlight: Michael Sugar, Steve Golin, Nicole Rocklin και Blye Pagon Faust.

Μπορεί να είναι η έκπληξη της βραδιάς, όπου ένα μικρό στούντιο όπως το Open Road θα τα βάλει με τα μεγαθήρια της Paramount Picture και 20th Century Fox. Η πραγματική ιστορία του σκανδάλου που ξεσκέπασε μια ομάδα δημοσιογράφων αρέσει και έχει δημιουργήσει αρκετή συζήτηση γύρω από την δυνατή υποψηφιότητάς της.

The Big Short: Brad Pitt, Dede Gardner και Jeremy Kleiner.

Αν και έχασε τις Χρυσές Σφαίρες, κέρδισε το PGA. Ένα δράμα σχετικά με την οικονομική κρίση, που άρεσε αλλά που δεν ξέρουμε αν έπεισε την κριτική επιτροπή για να δώσει για δεύτερη συνεχή χρονιά το Όσκαρ σε δραματική ταινία.

The Revenant: Arnon Milchan, Steve Golin, Alejandro G. Iñárritu, Mary Parent και Keith Redmon. Η δραματική περιπέτεια του μεξικανού σκηνοθέτη είναι το μεγάλο φαβορί, έχοντας ήδη την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας και υποψηφιότητα σε 12 κατηγορίες. Επιπλέον, ο Di Caprio είναι σχεδόν ήδη νικητής. Πιθανόν να σαρώσει τα φετινά βραβεία.

Mad Max: Fury Road: Doug Mitchell και George Miller. Η περιπέτεια καταστροφής από το μακρινό μέλλον είναι δύσκολο να βγει σε αυτήν την κατηγορία αλλά σε άλλες πιο τεχνικής κατεύθυνσης δείχνει πιο σίγουρη, όπως και στην κατηγορία καλύτερου σκηνοθέτη, ως το μεγάλο αουτσάιντερ.

The Martian: Simon Kinberg, Ridley Scott, Michael Schaefer και Mark Huffam. Υποψήφια σε εφτά κατηγορίες και με Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία ταινιών δράσης, θα πρέπει αυτή η ταινία επιστημονικής φαντασίας να λαμβάνεται υπόψη.

Πιθανός νικητής: The Revenant

Αουτσάιντερ: Spotlight

Οι υπόλοιπες ταινίες που βρέθηκαν στην εικοσάδα των υποψήφιων της μεγάλης κατηγορίας ήταν:

6. Bridge of Spies

7. Brooklyn

8. Room

9. Carol - The Weinstein Company

10. Straight Outta Compton - Universal Pictures

11. Sicario - Lionsgate

12. Ex Machina - A24

13. Inside Out - Pixar

14. Trumbo - Bleecker Street

15. The Hateful Eight - The Weinstein Company

16. Beasts of No Nation - Netflix

17. Steve Jobs - Universal Pictures

18. The Danish Girl - Focus Features

19. Star Wars: The Force Awakens - Walt Disney

20. Son of Saul - Sony Pictures Classics

Όσοι αγαπούν τα Όσκαρ και ειδικά όλοι όσοι αγαπούν τον κινηματογράφο, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τα κανάλια Novacinema θα προβάλουν ζωντανά την τελετή αλλά και πρώτα και αποκλειστικά βραβευμένες οσκαρικές πρεμιέρες λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα πολυσυζητημένα The Revenant, Room, Spotlight, Mad Max: Fury Road, Carol, Joy, Brooklyn, Bridge of spies, Creed, The Martian κ.ά. Επιπλέον, θα μπορεί κανείς να τις δει live και σε ότι τύπου ταμπλέτα διαθέτει tablet, laptop ή smartphone μέσω του Nova GO χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση. Τέλος, για όσους χάνουν το ραντεβού με την ώρα, οι περισσότερες από αυτές θα διατίθενται και on demand, μέσω του Nova GO, για να τις βλέπει κανείς όποτε επιθυμεί στο tablet, laptop ή smartphone, επίσης χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Πιστεύω πως Η Επιστροφη δεν είναι η καλύτερη ταινία του Ντι Κάπριο. Καλύτερη του ταινία ήταν το Τhe Wolf of Walt street. Αδιαμφισβήτητα ο Ντι Κάπριο αξίζει όχι ένα, αλλά πολλά Όσκαρ. Φέτος όμως κατα τη γνώμη μου το άξιζει ο Ματ Ντέιμον ή ο εκπληκτικός Michael Fassbender.
Επαναλαμβανομαι ...Αν θελουν να δωσουν στον σκηνοθετη βραβειο για τις δουλειες του γενικα ας ειναι...Η επιστροφη ομως ειναι μια εντελως κλισε ταινια που σε σημεια μου θυμιζε το first blood με τον Σταλλονε.Επιβιωση και δεν μασαω τιποτα και ραβω τις πληγες μονος μου και τετοια ανατρεπτικα στοιχεια.Αυτα...