Αυτοί είναι οι νικητές των βραβείων Bafta 2018

Αυτοί είναι οι νικητές των βραβείων Bafta 2018 Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Μάρτιν Μακντόνα (αριστερά), ο παραγωγός Πίτερ Τσερμίν, η ηθοποιός Φράνσις Μακντόρμαντ και ο παραγωγός Γκράχαμ Μπρόαντμπεντ. EPA/ANDY RAIN
0

Σε μια λαμπερή βραδιά στο Ρόγιαλ Αλμπερτ Χολ του Λονδίνου, απονεμήθηκαν τα βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η απονομή ήταν χωρίς εκπλήξεις καθώς τα βραβεία πήγαν στα φαβορί.

Το βραβείο Bafta καλύτερης ταινίας απονεμήθηκε στην ταινία «Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι» του Βρετανού σκηνοθέτη Μάρτιν Μακντόνα.

Η δραματική ταινία, που αφηγείται την ιστορία μιας μητέρας η οποία ζητά δικαιοσύνη, μετά τον θάνατο της κόρης της, επικράτησε έναντι των «Να με φωνάζεις με το όνομά σου» του Λούκα Γκουαντανίνο, «Η πιο σκοτεινή Ώρα» του Τζο Ράιτ, «Η μορφή του νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν.

Αυτοί είναι οι νικητές των βραβείων Bafta 2018 Facebook Twitter
EPA/NEIL HALL

Ο Βρετανός ηθοποιός Γκάρι Όλντμαν βραβεύτηκε κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των βρετανικών βραβείων κινηματογράφου, με το Bafta καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του στην ταινία «Η πιο σκοτεινή ώρα» όπου υποδύεται τον Ουίνστον Τσόρτσιλ.

Ο Όλντμαν επικράτησε των Ντάνιελ Ντέι Λούις (Αόρατη Κλωστή), Ντάνιελ Καλούγια (Τρέξε!), Τζέιμι Μπελ (Τα αστέρια δεν πεθαίνουν στο Λίβερπουλ) και Τιμοτέ Σαλαμέ (Να με φωνάζεις με το όνομά σου).

Την ίδια ώρα, στην Αμερικανίδα ηθοποιό Φράνσις Μακντόρμαντ απονεμήθηκε το βραβείο Bafta καλύτερης ηθοποιού για την ερμηνεία της στην ταινία «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι).

Αυτοί είναι οι νικητές των βραβείων Bafta 2018 Facebook Twitter
Η Αλισον Τζάνεϊ τιμήθηκε με το BAFTA β’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο «Εγώ, η Τόνια». EPA/ANDY RAIN

Η Αμερικανίδα αναδείχθηκε νικήτρια έναντι των άλλων συνυποψήφιων της: της Άνετ Μπένινγκ (Τα αστέρια δεν πεθαίνουν στο Λίβερπουλ), της Μάργκοτ Ρόμπι (Εγώ, η Τόνια), της Σάλι Χόκινς (Η μορφή του Νερού) και της Σίρσα Ρόναν (Lady Bird).

Αυτοί είναι οι νικητές των βραβείων Bafta 2018 Facebook Twitter
O Σαμ Ρόκγουελ πήρε και το βραβείο β’ ανδρικού ρόλου, επίσης για το φιλμ «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». EPA/ANDY RAIN

Οι νικητές στις βασικές κατηγορίες των BAFTA:

 

Καλύτερη ταινία: Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι

Α΄ Ανδρικού ρόλου: Γκάρι Όλντμαν - Η πιο σκοτεινή ώρα

Α' Γυναικείου ρόλου: Φράνσις Μακ Ντόρμαντ - Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι

Β' Ανδρικού ρόλου: Σαμ Ρόκγουελ - Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι

Β΄Γυναικείου ρόλου: Άλισον Τζάνεϊ - «Εγώ, η Τόνια»

Καλύτερη Βρετανική Ταινία: Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι, Μάρτιν Μακντόνα, Γκράχαμ Μπρόαντμπεντ, Πιτερ Τσέρνιν

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο: Να με φωνάζεις με το όνομά σου

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο: Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι

Σκηνοθεσίας: Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, Η μορφή του νερού

Πρωτότυπης μουσικής: Η μορφή του νερού, Αλεξάντερ Ντεσπλά

Ειδικών Οπτικών Εφέ: Blade Runner

Ταινίας Animation: Coco, των Lee UknRich και Darla K. Anderson

Βρετανική Animation, μικρού μήκους: Poles Apart

Ντοκιμαντέρ: I am not your negro, του Ραούλ Πεκ

Ξενόγλωσσης ταινίας: The Handmaiden, Νότια Κορέα

Βρετανικής Μικρού Μήκους: Cowboy Dave, Colin O'Toole, Jonas Mortensen

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ