Η  Μίλλισεντ Χόντσον και ο Κέννεθ Άρτσερ είναι γνωστοί ως «αρχαιολόγοι του χορού» καθώς ειδικεύονται στην αναβίωση «χαμένων» χορογραφιών. Λίγο πριν συμπράξουν με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για το έργο «La creation du monde» μίλησαν αποκλειστικά στο LIFO.gr για την περίφημη χορογραφία του Jean Borlin και τις προκλήσεις της αναβίωσης της.

 

«Όταν το 2000 η Cynthia Odier του Ιδρύματος Fluxum μας πρότεινε να κάνουμε τη «Δημιουργία του κόσμου» μαζί με το Μπαλέτο του Grand Théâtre της Γενεύης, συνειδητοποιήσαμε ότι η δοκιμασία μας, είχε να κάνει και με την κατασκευή ενός κολλάζ.

 

Αφορμή στάθηκε η έκθεση πάνω στον Λεζέ και την αφρικανική τέχνη της Συλλογής Barbier-Mueller στο Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας της Γενεύης, όπου και στήθηκε το μπαλέτο σε μια ειδικά διαμορφωμένη σκηνή στον προαύλιο χώρο. Από τότε η παράσταση έχει ταξιδέψει στις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης σε χώρους χορού αλλά και σε εκθεσιακούς χώρους.

 

Η παράσταση «La creation du monde» έχει ταξιδέψει στις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης σε χώρους χορού αλλά και σε εκθεσιακούς χώρους.
Η παράσταση «La creation du monde» έχει ταξιδέψει στις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης σε χώρους χορού αλλά και σε εκθεσιακούς χώρους.

 

Τα πρώτα κοστούμια που είχε δημιουργήσει το 1923 ο Λεζέ είχαν χαθεί, δεν υπήρχαν στοιχεία, ευτυχώς όμως, βρήκαμε μία από τις χορεύτριες που είχαν συμμετάσχει στην παράστασή του και μας βοήθησε με τη μαρτυρία της.

 

Φανταστείτε ότι τα πρώτα κοστούμια ήταν από ξύλο και σκληρό χαρτόνι και οι χορευτές τραυματίζονταν. Ήταν αδύνατον να κινηθούν, πόσο μάλλον … να χορέψουν τσάρλεστον! Εμείς δημιουργήσαμε κοστούμια από νέα υλικά που ενώ έχουν ακριβώς την ίδια εικόνα με τα πρώτα είναι ελαφρά και εύκολα στη μεταφορά τους. Παράλληλα έχουν εντονότερη γλυπτική αίσθηση, ώστε να ιδωθούν ανεξάρτητα από τις αρχικές προθέσεις του δημιουργού τους.

 

Η χορογραφία του Μπορλίν επιτείνει το συμβολισμό του ζωικού, του ανθρώπινου και του μεταφυσικού. Πάνω σε αυτό τον καμβά κινήθηκε τόσο η αναβίωση της χορογραφίας όσο και η επαναδημιουργία των κοστουμιών. Σε αυτή την γήινη αίσθηση συντελεί φυσικά ο ρυθμός της μουσικής του πρωτοποριακού για την εποχή του Ντάριους Μιγιώ.

 

 

 

Τώρα είμαστε εδώ…στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και προετοιμαζόμαστε εντατικά  για τις παραστάσεις  στις 3&4 Φεβρουαρίου. Και θέλουμε να σας πούμε ότι για  πρώτη φορά νοιώθουμε ότι τα έχουμε όλα! Είμαστε ενθουσιασμένοι με την αίθουσα το χρόνο αλλά και χώρο.

 

Πολλές φορές είχαμε δώσει παραστάσεις σε αίθουσες που δεν ήταν πάντα γενναιόδωρες και άνετες ως προς όλες τους τις διαστάσεις. Εδώ για πρώτη φορά έχουμε βάθος, πλάτος και ύψος. Μπορούμε να αναπτυχθούμε. Με αυτή την έννοια η παράσταση στην Αθήνα θα είναι εντελώς διαφορετική από όλες τις προηγούμενες αλλά και μοναδική.

 

Υπάρχει ένα επιπλέον στοιχείο που μας βοηθά. Έχουμε χρόνο με τους εξαιρετικούς  χορευτές που είναι απόφοιτοι της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης. Το μεγάλο ατού είναι ότι γνωρίζονται μεταξύ τους. Έχουν κώδικες. Υπάρχει μια συνεννόηση μυστική, μυσταγωγική που είμαστε βέβαιη ότι θα δώσει μια αξεπέραστη χημεία την οποία θα νοιώσει το κοινό».

 

Info

από 03/02 έως 04/02
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Χίλτον,
Ώρα: 20:30, Εισιτήριο: 7- 35 ευρώ
Μέρος των εσόδων της συναυλίας θα διατεθεί υπέρ του κοινωνικού προγράμματος «Ροζ Κουτί».