Απεργία της ΓΣΕΕ

Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο

Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο Facebook Twitter
10

Σάλος έχει ξεσπάσει στην Κίνα, καθώς οι οργανώσεις για τη διάσωση του παλιού Πεκίνου δε σταματούν να γράφουν άρθρα γεμάτα κατηγορίες εναντίον της Ζάχα Χαντίτ, δηλώνοντας ότι με την φουτουριστική κατασκευή της Galaxy Soho, "κατέστρεψε το Πεκίνο".

Παρόλο που η Χαντίντ με αυτό το έργο της απέσπασε το κορυφαίο βραβείο από το Royal Institute of British Architects (RIBA), οι Κινέζοι δε σταματούν να διαμαρτύρονται.
Για τη (RIBA), το κτίριο της Χαντίντ θεωρείται ως το καλύτερο νέο κτίριο που κατασκευάστηκε εκτός Ευρώπης.

Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται για να σωθεί η αρχιτεκτονική κληρονομιά της παλιάς πόλης υποστηρίζουν ότι αυτό το σύμπλεγμα των 30.000 τ. μ., το οποίο συμπεριλαμβάνει γραφεία, εμπορικά κέντρα και χώρους διασκέδασης, αλλοιώνει τον χαρακτήρα του Πεκίνου και δηλώνουν σοκαρισμένοι με αυτή τη βράβευση.

Επίσης την κατηγορούν για το ότι παρέβη πολλούς οικιστικούς νόμους και κανονισμούς που αφορούν στη διατήρηση της παλιάς πόλης, ότι διέλυσε το σύστημα των παλιών μικρών δρόμων και των μικρών παραδοσιακών σπιτιών. Η RIBA ενισχύει την καταστροφή του παλιού πολιτισμού με αυτή τη βράβευση, λένε.

Παρόλα αυτά, η Χαντίντ, έχει γίνει «σούπερ σταρ» στην Κίνα. Το έργο της διδάσκεται στα μαθήματα αρχιτεκτονικής και πρόσφατα, έκανε μια ομιλία στο Πεκίνο, την οποία παρακολούθησαν 15.000 αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες.

*****

Εικαστικά
10

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

7 σχόλια
@Ανηθικος αυτουργοςΑυτά που φαίνονται στην φωτογραφία είναι τα λεγόμενα hutong, παλιές γειτονιές του Πεκίνου (και γενικά, οποιασδήποτε κινέζικης πόλης), που διατηρούν τα προφίλ χαμηλών σπιτιών και την αντίστοιχη αρχιτεκτονική. Έχουν καταστραφεί πολλές τέτοιες γειτονιές στο Πεκίνο, χάριν της "ανάπτυξης", ήτοι για να χτιστούν μεγαθήρια, ουρανοξύστες και mall.Στο Πεκίνο υπάρχει μια αρκετά ενεργή κοινότητα ανθρώπων που αντιστέκεται - όσο μπορεί κανείς να αντισταθεί στην κινεζικη πραγματικότητα - και παλεύει να διατηρήσει άθικτες αυτές τις γειτονιές.Μην κρίνεις από τη συγκεκριμένη φωτογραφία που τις αδικεί. Έχοντας ζήσει στο Πεκίνο για αρκετά μεγάλο διάστημα, μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως αν υπάρχει κάτι που μου έμεινε από αυτή την πόλη είναι ακριβώς αυτό το οποίο αφορίζεις: τα hutong (Nanluoguxiang, Xijiaominxiang κ.λπ.).http://en.wikipedia.org/wiki/HutongKι επειδή όπως είπα η φωτο αδικεί πολύ τις συγκεκριμένες περιοχές, θα σου πω πως ένας φίλος μου έμενε σε μια τέτοια γειτονιά, σε ένα hutong με κεντρική, εσωτερική αυλή (τα περισσότερα είναι έτσι) και ήταν σίγουρα το πιο όμορφο σπίτι που επισκεύφθηκα ποτέ, κατά την διαμονή μου στην κινεζικη μητρόπολη.
και για να μην ξεχνιόμαστε για το τι σημαίνουν και τι πραγματικό αντίκτυπο έχουν αυτά τα μεγαλειώδη κινέζικα έργα https://www.facebook.com/photo.php?fbid=200849783415388&set=a.174514202715613.1073741826.174509436049423&type=1&theater
αν θυμαμαι καλα το συγκεκριμενο mall που μας δειχνεις βρισκεται εκτος πολης και μαλιστα σε μια ερημη περιοχη . Το επειχειρημα εξαρχης ηταν λαθος οσο για τη Ζαχα Χαντιν ουτε εμενα με ενθουσιαζουν τα εργα της και ειναι λογο γουστου καθαρα αλλα δεν τα αμφισβητω σε καμια περιπτωση . Ο ολος ντορος γινεται καθαρα για το οτι η γυρω αγορα θα κατεστραφει με αυτο το θηριο εκει
Το παλιό Πεκίνο έχει κάτι το πολύ ιδιόμορφο και οχι μόνο δεν ταιριάζει η γειτνίασή του με μοντέρνες, πόσο μάλλον φουτουριστικές, κατασκευές αλλά ο συνδυασμός είναι απωθητικός στο μάτι. Τηρουμένων τον αναλογιών βέβαια, φαντάσου στη μέση στ' Αναφιώτικα ένα πύργο του Βωβού ... μπλιάχ, ξέρω.Στη φωτογραφία που είναι μόνο του το έργο βλέπουμε ακόμα ένα δημιούργημα Ντουμπαίσιας αισθητικής που απ ότι φαίνεται πρόκειται να μας ταλαιπωρήσει για πολύ,στην άλλη φωτό που φαίνεται μαζί μ'ενα απειροελάχιστο τμήμα της παλιάς πόλης, η σύνθεση είναι αποκρουστική, κάτι σαν ο Μεγάλος Αδελφός, κάτι σαν ο Μεγάλος Καννίβαλος έξω απ' την πόρτα μας.