Διεθνής συμπαραγωγή γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, το Παρί του Σιαμάκ Ετεμάντι παντρεύει δημιουργικά τα βιώματά του γύρω από την ιρανική κουλτούρα με τη γνώση για την ελληνική πραγματικότητα στην περιπετειώδη ιστορία μιας γυναίκας που μαζί με τον άτεγκτο, αυταρχικό, πιστό μουσουλμάνο σύζυγό της περιδιαβαίνουν τη φλεγόμενη Αθήνα, ψάχνοντας τον γιο τους Μπάμπακ, ο οποίος φοιτά σε ελληνικό πανεπιστήμιο, αλλά έχει εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει ίχνη πίσω τους.

 

Η ταινία, η οποία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον περασμένο Φεβρουάριο στο 70ό Φεστιβάλ Βερολίνου, περνά από το μυστήριο ενός χαμένου παιδιού στην αναζήτηση της ταυτότητας και στη δεύτερη ευκαιρία σε ακραίες καταστάσεις: η Παρί, μια γυναίκα η οποία δεν γνωρίζει ούτε η ίδια τα όριά της, βαθμηδόν φανερώνεται, κυριολεκτικά και μεταφορικά, μέσα από τις συναντήσεις της με φίλους και εχθρούς, έχοντας να αντιμετωπίσει την επιτίμηση του άνδρα που την εμποδίζει, αντί να τη στηρίζει πραγματικά, αλλά και ένα περιβάλλον που δοκιμάζει τα ταμπού που την περιορίζουν και τη φέρνει σε αμηχανία και άμυνα ‒ γραφειοκρατικά εχθρικό, απειλητικό, επικίνδυνο, συχνά απροσδόκητα αποκαλυπτικό, πάντα αποσταθεροποιητικό.

 

Το φόρτε του Παρί είναι η τριπλή προσέγγιση του Ετεμάντι στο πρόσωπο και την ψυχή της γυναίκας, με τη Γερμανο-Ιρανή πρωταγωνίστρια Μελίνα Φαρουτάν να καθορίζεται, σε μια θαρραλέα, ευθύβολη ερμηνεία, από το καταλυτικό καθρέφτισμά της στη Σοφία Κόκκαλη και στη Λένα Κιτσοπούλου, δυο αγγέλους σε έναν σύγχρονο γολγοθά αυτογνωσίας στο υπογάστριο της χώρας όπου συγκλίνουν η Δύση με την Ανατολή, συμβολικά και εύθραυστα.