Το Babyteeth, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας του 2019, θα μπορούσε να είναι μια τυπική ως και δακρύβρεχτη ιστορία ενηλικίωσης, έχοντας μάλιστα στον τίτλο ένα χαρακτηριστικό της ηρωίδας, το παιδικό δόντι που δεν έχει χάσει ακόμα στα 16 της χρόνια.

 

Η Μίλα Φίνλεϊ είναι καρκινοπαθής και διανύει μια εγκρατή εφηβεία σε μια μακάβρια, παρατεταμένη αναμονή για το χειρότερο. Η άχαρη, προστατευμένη ζωή της ανατρέπεται όταν γνωρίζει τον Μόζες, ένα βαποράκι, που εισβάλλει αδέξια σε ένα ήσυχο σπίτι και ταράζει όχι μόνο τις ισορροπίες αλλά και τα χρονικά περιθώρια. Ο πατέρας της Μίλα είναι ψυχίατρος, ένας πληγωμένος, αλλά χειριστικός άνδρας που παρακολουθεί τη σύζυγό του και την καταστέλλει με ηρεμιστικά.

 

Σε μια ζωτικής σημασίας σκηνή, η μάνα είναι τόσο φτιαγμένη στο δείπνο, που ακόμη και ο Μόζες, συνηθισμένος στην παραβατική συμπεριφορά, βλέπει μια παράδοξη επικύρωση στην απροσδόκητη φιλία του με τη Μίλα. Και ενώ η Αυστραλή σκηνοθέτις Σάνον Μέρφι έχει στα χέρια της ένα στάνταρ υλικό, μια ενδιαφέρουσα ελευθερία στον ρυθμό της ταινίας κάνει το Babyteeth να ξεχωρίσει άνετα από τον σωρό των εναλλακτικών, indie νεανικών δραμάτων.

 

Η Μέρφι παρακολουθεί και εμπιστεύεται τους χαρακτήρες και τον ψυχισμό τους, πλαισιώνοντάς τους με τους έμπειρους Μπεν Μέντελσον και Έσι Ντέιβις. Η Ελίζα Σκάνλεν είναι όσο εύθραυστη χρειάζεται, αναδίδοντας δυναμική επιθυμία και ακυρώνοντας την έντεχνα με απελπισία, ενώ ο φέρελπις Τόμπι Γουάλας, ο οποίος βραβεύτηκε για την ερμηνεία του στο Φεστιβάλ, προσδίδει αυθεντικότητα στην ευπρόσδεκτη τρέλα του Μόζες.