Με όσο λιγότερα λόγια γίνεται, J.T. LeRoy είναι το λογοτεχνικό ψευδώνυμο της Αμερικανίδας Λόρα Άλμπερτ. Για να προωθήσει τα βιβλία της, το Sarah και το Heart is a deceitful thing, που έγιναν επιτυχίες και αγαπήθηκαν από την κινηματογραφική ιντελιγκέντσια στις αρχές των '00s, στρατολόγησε την ετεροθαλή αδελφή του φίλου της, τη Σαβάνα Κνουπ, τη μεταμφίεσε (ξανθή περούκα, μαύρα μεγάλα γυαλιά) στον επινοημένο συγγραφέα και η ίδια παρίστανε τη Βρετανίδα ατζέντισσά του, τη Σπίντι.

 

Πολλοί τσίμπησαν ώσπου, χρόνια αργότερα, έντυπα αποκάλυψαν το κίβδηλο κόλπο ‒ η Άζια Αρτζέντο, η οποία γύρισε την Καρδιά σε ταινία και έγινε καρδιακή φίλη με τον Τζερεμάια Τερμιντέιτορ Λιρόι, σκίζει τα ιμάτιά της πως ούτε ο πατέρας της δεν θα έγραφε τόσο φτηνή ψευτιά και πως δεν το έχει ξεπεράσει, κάνοντας δέκα χρόνια να επιστρέψει στη σκηνοθεσία. Η Άλμπερτ ισχυρίστηκε πολλά, με αποκορύφωμα το ότι έκανε ψυχανάλυση μέσω του άβατάρ της.

 

Η οπτική της ταινίας του Τζάστιν Κέλι περνάει μέσα από το βλέμμα της Κνουπ, πάνω στο αυτοβιογράφημα της οποίας βασίζεται το σενάριο. Δηλαδή, βλέπουμε ό,τι νομίζει εκείνη από το κουβάρι ενός πρωτοφανούς σε διάρκεια κόλπου.

 

Η οπτική της ταινίας του Τζάστιν Κέλι περνάει μέσα από το βλέμμα της Κνουπ, πάνω στο αυτοβιογράφημα της οποίας βασίζεται το σενάριο. Δηλαδή, βλέπουμε ό,τι νομίζει εκείνη από το κουβάρι ενός πρωτοφανούς σε διάρκεια κόλπου.

 

Η Κρίστεν Στιούαρτ είναι ιδανική ως λακωνική ανδρόγυνη μαριονέτα στα χέρια της ευέλικτης, πάντα αξιοπρόσεκτης Λόρα Ντερν, αλλά η Μεγάλη Απάτη χάνει δύο μεγάλες ευκαιρίες: δεν μιλάει καθόλου για το περιεχόμενο των βιβλίων, αποτρέποντάς μας να μπούμε στον πραγματικό κόσμο της πολυσχιδούς/σχιζοφρενούς Άλμπερτ, και, ενδεχομένως για να αποφύγει περαιτέρω νομικά μπλεξίματα, αδυνατεί να γυρίσει τον καθρέφτη σε μια κοινότητα εξαπατημένη και γοητευμένη με έναν ποζέρ.

 

Αν το θέμα έμενε συγκεντρωμένο στην ουσία, δηλαδή στη λογοτεχνική αξία, η ταυτότητα του συγγραφέα θα ήταν μια σκαμπρόζικη λεπτομέρεια. Αντ' αυτού, μένουμε στην περιγραφική σχέση των δύο γυναικών και στην προσπάθεια της Κνουπ να βρει το κουράγιο να αποκτήσει μια φωνή (έναν ψίθυρο, έστω), για να χειραφετηθεί.