Ένας φόνος που φαίνεται σίγουρος αποδεικνύεται πρόκληση για τον παραδοσιακά σίγουρο δικηγόρο που αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός άνδρα που ομολόγησε κλοπή και δολοφονία. Η καταδίκη του είναι δεδομένη, και μάλιστα θα είναι η δεύτερη, αφού έχει εκτίσει ήδη παλιότερα ποινή για φόνο.

 

Το τρίτο έγκλημα του τίτλου προκύπτει από μια σοβαρή ανατροπή: αν αρνηθεί το έγκλημα, τότε θα του αποδοθεί η θανατική ποινή. Η σχέση του κατηγορουμένου με τον «υπερασπιστή» του αναπτύσσεται σε ένα δικαστικό δράμα πολλών αποχρώσεων που ξεφεύγει από το γνώριμο ύφος του Χιροκάζου Κορέεντα και συγγενεύει περισσότερο με τη θεματική του Ακίρα Κουροσάβα, ο οποίος έχει πραγματευτεί ντοστογιεφσκικά δράματα σε κάποιες από τις δυτικότροπες ταινίες του.

 

Η αισθητική του Ιάπωνα σκηνοθέτη είναι υψηλή, ο ρυθμός του αργός, και το Τρίτο Έγκλημα, που συμμετείχε στο 74ο Φεστιβάλ Βενετίας και σάρωσε στα βραβεία της ιαπωνικής Ακαδημίας, γοητεύει με την εσωτερική ανησυχία του, αν και αποφεύγει τους κραδασμούς του σασπένς