Η Άγκαθα Κρίστι έγραψε το Crooked House το 1949 και οι παραγωγοί της ταινίας μετέφεραν τη δράση στα τέλη της δεκαετίας του '50, σε μια Αγγλία που βρίσκεται στο μεταίχμιο της αγκυλωμένης, συντηρητικής μεταπολεμικής κοινωνίας και της έκρηξης του rock'n'roll.

 

Κυριαρχεί, βέβαια, το στοιχείο του παλιομοδίτικου jet set, με τον νέο και γοητευτικό ιδιωτικό ντετέκτιβ, με παρελθόν στη κατασκοπεία και πατέρα με μεγάλη υπόληψη στη Σκότλαντ Γιαρντ, να ερευνά τον μυστηριώδη και ύποπτο θάνατο ενός Έλληνα μεγιστάνα, του αυτοδημιούργητου, αντικομμουνιστή Αριστείδη «Ari» Λεωνίδη ‒ σοβαρή ομοιότητα με τον Ωνάση. Η εγγονή του Σοφία είναι αυτή που τον κάλεσε.

 

Την γνωρίζει από παλιά, και είχαν ένα σύντομο φλερτ στο Κάϊρο, αλλά εκείνη υποτίθεται πως διέκοψε τον πολλά υποσχόμενο δεσμό γιατί δεν ήθελε να τον μπλέξει με την ανισόρροπη οικογένειά της: ο πατέρας της είναι τζογαδόρος, η μητέρα της μια απογοητευμένη, μέθυση ηθοποιός, ο θείος της, αγαπημένο παιδί του Λεωνίδη, ένας άχρηστος επιχειρηματίας, η γυναίκα του, εξαιρετικά χειριστική, ο αδελφός της, ατίθασο νιάτο της γενιάς του πρωτο-ρόκ και η μικρή της αδελφή, μια αεικίνητη και πανέξυπνη πιτσιρίκα που κρατάει σημειώσεις μανιωδώς και δείχνει να γνωρίζει τι έχει συμβεί.

 

Το γνωστό και μη εξαιρετέο πλέγμα χαρακτήρων με τις απατηλές κατευθύνσεις της Κρίστι, έχει υποστεί ένα ευπρόσδεκτο κινηματογραφικό lifting και φαντάζει πιο σύγχρονο

 

Τον «θίασο» που από ανάγκη έμενε στην αχανή, εντελώς βρετανική έπαυλη (με πολλά νεύρα), πλαισιώνουν η κάποιας ηλικίας εκκεντρική αδελφή του Λεωνίδη και εκείνη που αντικατέστησε τη μεγάλη του αγάπη, τη χορεύτρια Σοφία, η τελευταία του σύζυγος, μια χυμώδης Αμερικανίδα πρώην αρτίστα στο Λας Βέγκας που, απ' ό,τι φαίνεται, είχε παράνομο ερωτικό δεσμό με τον οικότροφο δάσκαλο των παιδιών.

 

Το γνωστό και μη εξαιρετέο πλέγμα χαρακτήρων με τις απατηλές κατευθύνσεις της Κρίστι, που διατηρεί, όπως και τα περισσότερα, ανέπαφα τα ιδιαίτερα συστατικά του (δηλητήρια και δεύτερος φόνος) έχει υποστεί ένα ευπρόσδεκτο κινηματογραφικό lifting και φαντάζει πιο σύγχρονο από τον Ζιλ Πακέ Μπρένερ, ο οποίος τροχονομεί με υπομονή ένα μεγάλο επιτελείο γνωστών ηθοποιών, που με τη σειρά τους αντικατέστησαν αναλόγως μεγάλους ηθοποιούς στην πρώτη διανομή που είχε αναγγελθεί 5 πέντε χρόνια νωρίτερα.

 

Από τους καινούργιους, ξεχωρίζουν η τρεκλίζουσα ερμηνεία της Γκίλιαν Άντερσον, το πονεμένο ύφος της ακατέργαστης σουμπρέτας από την Κριστίνα Χέντριξ και η Κάθριν Χέπμπορν μίμηση της Γκλεν Κλόουζ ‒ περισσότερο και από την αυθεντική της Κέιτ Μπλάνσετ στο Aviator. Ένοχη απόλαυση πλοκής.