Μοιάζει περίεργο το πώς για μια τόσο επιδραστική προσωπικότητα όπως ήταν ο Ζακ Κουστώ δεν είχε γίνει ως τώρα μια μεγάλη παραγωγή που θα ασχολούνταν με τη ζωή του. Ο άνθρωπος που εξερεύνησε και κυρίως διέδωσε τον υποθαλάσσιο κόσμο και έγινε ήρωας για μια ολόκληρη γενιά νέων παιδιών θα μπορούσε να γεννήσει διαφόρων τύπων βιογραφικά φιλμ, ανάλογα με τη σκοπιά από την οποία θα κοιτούσε κάθε δημιουργός το έργο του. Ο Ζερόμ Σαλ, διαπιστώνοντας αυτή την έλλειψη, αναλαμβάνει ένα δύσκολο εγχείρημα, να πάρει τους διαφορετικούς τύπους ταινιών που θα μπορούσαν να γυριστούν και να τις συμπτύξει σε μία. Ο Κουστώ του αναλύεται και κρίνεται ως επιστήμονας, σύζυγος, πατέρας, επιχειρηματίας και οικολόγος, κάτι που μοιραία γεννά υποπλοκές που δύσκολα μπορούν να αναπτυχθούν ορθά και δημιουργεί την αίσθηση της αποσπασματικής ματιάς στη ζωή του ήρωα. Όμως στην εξέλιξη του φιλμ αυτή η απόφαση φαίνεται να μετατρέπεται από ελάττωμα σε όπλο της ιστορίας.

 

Ο Σαλ αντιπαραθέτει εκπληκτικά υποθαλάσσια πλάνα (γυρισμένα με πολύ κόπο και ελάχιστα εφέ), όπου τονίζει τον θαυμασμό ενός επιστήμονα για έναν καινούργιο κόσμο, αλλά και πολλές στιγμές ανεμελιάς και μιας σχεδόν ουτοπικής ευφορίας, με τα ατοπήματα του ανθρώπου Κουστώ στην ξηρά που τον φέρνουν απέναντι στη σύζυγο και τον γιο του, χρησιμοποιώντας έτσι τη σύγκρουση των υποϊστοριών του ως δραματουργικό μέσο. Για τον Σαλ, τα όνειρά του Κουστώ για υποθαλάσσιες πόλεις αντικατοπτρίζουν τη θέληση του ήρωά του να βρει για πάντα εκεί κάτω τη δική του Ιθάκη, έναν ιδανικό κόσμο που θα έκανε και τον ίδιο καλύτερο άνθρωπο, μια διαφορετική, χωρίς εκδικητικές τάσεις, μορφή του Νέμο από τις 20.000 Λεύγες κάτω από τη θάλασσα, βιβλίο που τονίζεται σε καίριες στιγμές του φιλμ.