Σύμφωνα με την περσική μυθολογία, υπάρχει μια μαγική πέτρα που τη βάζεις μπροστά σου και της λες όλα σου τα βάσανα, τους πόνους, όλα σου τα μυστικά... Μέχρι που μια μέρα η πέτρα σκάει, εκρήγνυται. Κι εκείνη ακριβώς τη μέρα λυτρώνεσαι. Η ιστορία διαδραματίζεται σε μια μουσουλμανική χώρα που βρίσκεται σε πόλεμο. Μια νεαρή γυναίκα μιλά στον άντρα της που είναι σε κώμα για τη σχέση τους, τα όνειρά της, τη ζωή της, τα θέλω της, τον πόλεμο, τη βία, τη θρησκεία, τον φόβο, τον έρωτα... Του εξομολογείται για πρώτη φορά αλήθειες που ίσως κάθε γυναίκα σε αυτόν τον κόσμο θέλει να πει στο σύντροφό της, αλλά δεν το τολμά... Και μάλλον κρύβει μέσα της αλήθειες γυναικών από κάθε γωνιά της γης. Σε αυτό το παραλήρημα αποφασίζει να του φανερώσει και τα πιο μεγάλα μυστικά της... Έτσι, ο άντρας της γίνεται γι’ αυτήν η πέτρα της υπομονής...

Ο Ατίκ Ραχίμι μεταφέρει στην οθόνη το μυθιστόρημα που του χάρισε το σημαντικό βραβείο Γκονκούρ, σε συνεργασία με πασίγνωστους συντελεστές (Καριέρ, Αρμπογκάστ, Ντε Λιζ) και με τη διάθεση να πάρει μια απόσταση από τους άξονες της αφήγησης του βιβλίου, εμπλουτίζοντας τη γυναικεία οπτική και διαφοροποιώντας τον ρόλο του κεντρικού αφηγητή. Η κάμερα βγαίνει έξω από τους τοίχους του δωματίου, που μοιάζει με νεκροτομείο, και περιγράφει ελλειπτικά μια εμπόλεμη, ζοφερή κατάσταση πολιορκίας. Ο πραγματικός διωγμός, ωστόσο, βρίσκεται στα σωθικά της γυναίκας, μιας πολιτικά και κοινωνικά καταπιεσμένης συζύγου από τον πόλεμο, τον εκ της θρησκείας επιβεβλημένο σεξισμό, την υπαρξιακή της κατάρρευση και τον πόνο της επικείμενης απώλειας, που ξεδιπλώνει τη ζωή της με εξομολογήσεις, εκρήξεις και τρυφερότητα. Όλο το έργο είναι η εκφραστικότητα και η ομορφιά της Φαραχανί, που έχουμε θαυμάσει και στο Τι απέγινε η Έλι του Φαραντί, σε μια ερμηνεία που αποτυπώνει μεταπτώσεις και αγωνία. Η ποιητικότητα της πρωτότυπης γραφής μεταφράζεται με ευπρόσδεκτη αφαίρεση και μια αίσθηση συγκρατημένης ελπίδας. Η διακριτική μυθολογική διάσταση που φέρνει ο Ραχίμι στο δράμα (με τη συμβολική Πέτρα της Υπομονής) βοηθάει στη διαφυγή της ιστορίας μακριά από το ασφυκτικό αδιέξοδο του κλοιού των στρατιωτών που απειλούν με σύληση, βιασμό και εξόντωση, μέσα από μεταφυσικά μονοπάτια.