Όταν όμως το σπίτι της θα γίνει στόχος μιας βίαιης επίθεσης απ’ τις δυνάμεις του στρατού, η Νάνσι θα εξαφανιστεί κι εκείνος θ’ αρχίσει να την αναζητά. Καθώς οι στρατιώτες καταλαμβάνουν το νεκροτομείο και τα πτώματα αυξάνονται, ο Μάριο φοβάται ότι σύντομα θα την ανακαλύψει ανάμεσα στους νεκρούς. Λίγες μέρες αργότερα κι ενώ η τύχη της Νάνσι ακόμη αγνοείται, ο διοικητής του νεκροτομείου θα τον διατάξει να πάει στο στρατιωτικό νοσοκομείο της πόλης για να καταγράψει μια ξεχωριστή νεκροτομή...

Μια ιστορία καθόλου φωτογενής, αλλά πολύ διεισδυτική, μια σαφής αλληγορία χωρίς ωστόσο πομπώδεις συμβολισμούς, με νεκροτομεία και διάχυτη θανατίλα και πρωταγωνιστή ένα φάντασμα, νεκρό προ πολλού, έναν άνδρα-κοράκι που προσπαθεί να βυζάξει ζωή από έναν καταδικασμένο έρωτα στα συντρίμμια της εθνικής καταστροφής. Ο Πάμπλο Λαρέν, γνωστός απ’ το Τόνι Μανέρο (2008), σκιαγραφεί μελανά τη σκοτεινότερη σελίδα της Χιλής, κάνοντας μια σκηνοθετική αυτοψία πάνω στην κηδεία του ανατραπέντος Αλιέντε αλλά και στο πτώμα ενός στεγνού υπαλλήλου κι ενός εξαφανισμένου λαού - το σάουντρακ αποτελείται συχνά από αλυχτά σκυλιών και ήχους τανκς.

Οι κινήσεις είναι ρομποτικές, το στιλ διαδικαστικό, σαν την υπογραφή εγγράφων σε μια παρακμασμένη δημόσια υπηρεσία. Ο Μάριο κινείται σ’ ένα εφιαλτικό, βαμπιρικό περιβάλλον, με βλέμμα πέραν της απελπισίας κι εκμηδενισμένες προοπτικές, συγχέοντας τη ζωή με τη δουλειά του, ώσπου ξεπροβάλλει το πιο απίθανο πλάσμα απ’ το διπλανό διαμέρισμα, μια αρτίστα του καμπαρέ, η Νάνσι, που ενεργοποιεί μέσα από τη σκληρή μάσκα του προσώπου του ένα μικρό μυστικό. Αυτό το μυστικό, εκδηλωμένο με πινελιές ντελικάτου παραλογισμού και υποχθόνιου χιούμορ, είναι η ανθρωπιά και τινάζει τη ζοφερή κουβέρτα της ταινίας, το όψιμο κίνητρο ενός ανθρώπου που εκπροσωπεί την κρατική απουσία πρωτοβουλίας.

Το Post Mortem συμμετείχε στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Ο Αλφρέντο Κάστρο, αλύγιστος και άδειος, σκιερός και γωνιώδης, μ’ ένα πρόσωπο εγκατάλειψης, συνοψίζει την αγωνία της ταινίας και αξίζει να του γίνει μνεία.