Οι χαρισματικές καλλονές της Νορβηγίδας Αν Κιέρστι Μπιόρν, με συνδυασμό κυρίως animation και αρχειακού υλικού, είναι εξαιρετικές περιπτώσεις γυναικών που σημάδεψαν τις ζωές των μεγάλων σουρεαλιστών και με τη σειρά τους έγραψαν τη δική τους ιστορία στο κίνημα αυτό - από τη Φρίντα Κάλο του Ντιέγκο Ριβέρα ως την πραγματική καλλονή, μια από τις ωραιότερες διάσημες γυναίκες όλων των εποχών και ερωμένη του Μαν Ρέι, τη φωτογράφο Λι Μίλερ, που είχε παίξει στο Αίμα του ποιητή του Κοκτό. Κεντρικός άξονας είναι η συνέντευξη της τελευταίας επιζήσασας, ζωγράφου Λεονόρα Κάρινγκτον, η οποία είναι σήμερα 93 ετών και σημαδεύτηκε από την περιπετειώδη σχέση της με τον Μαξ Ερνστ. Μιλάει καταπληκτικά, μεταφέροντας όλο το αυθάδικο, σκληρό και ανατρεπτικό πνεύμα των σουρεαλιστών του μεσοπολέμου. Όλες οι μούσες μοιάζουν με τον ρόλο της Μίλερ στο φιλμ του Κοκτό - καλλίπυγα και μοναδικά αγάλματα που ήρθαν στη ζωή κι έδειξαν ποια είναι η προσωπικότητα τους.

Η Κλεώνη Φλέσσα φωτίζει τη ζωή μιας γυναίκας μεγάλης σπουδαιότητας αλλά όχι ανάλογης φήμης. Πρόκειται για την Ελένη Μπούκουρα Αλταμούρα, την πρώτη Ελληνίδα ζωγράφο, που σπούδασε στη Φλωρεντία μεταμφιεσμένη σε άνδρα και ερωτεύθηκε έναν ζωγράφο και γαριβαλδινό επαναστάτη, κάνοντας μαζί του τρία εξώγαμα παιδιά. Αξίζει να δείτε το ντοκιμαντέρ: οι τραγωδίες που τη σημάδεψαν είναι μυθιστορηματικές.