Δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την τσιμπίδα των ψηφιακών εκσυγχρονιστών ένας από τους μεγαλύτερους μυθιστορηματικούς ντετέκτιβ όλων των εποχών. Ο Σέρλοκ και ο πιστός, αμφίθυμος βοηθός του Γουότσον προσπαθούν να λύσουν μια φονική πλεκτάνη, σχεδιασμένη και εκτελεσμένη από έναν επιτήδειο που ισχυρίζεται πως χρησιμοποιεί μαύρη μαγεία και θέλει να καταλάβει το αγγλικό Κοινοβούλιο και στη συνέχεια να κατακτήσει τον πλανήτη. Ο Χολμς, με έναν κακό βγαλμένο από το ρεπερτόριο των μεγαλομανών αντιπάλων του Τζέιμς Μποντ, μπλέκει σε περιπέτειες εξωπραγματικές, υπερβολικές, αντιστρόφως ανάλογες προς την εποχή και τους ρυθμούς της.

Ο Γκάι Ρίτσι, με τη βοήθεια εντυπωσιακής ψηφιακής σκηνογραφίας και εκπληκτικής ακρίβειας και βάθους φωτογραφία από τον Γάλλο Φιλίπ Ρουσλό (φτιάχνει ατμόσφαιρα σε κοντινά και φόντα ταυτόχρονα, εναλλάσσοντας γκρίζους φωτισμούς και υγρές σκοτεινιές) σέρνει τον ρεβιζιονιστικό χορό σε ένα ύφος καρναβαλικό, κατ' επίφαση βικτωριανό, σίγουρα ειρωνικό και σκηνοθετικά ενεργητικό, χωρίς να ξεχνά τους διαλόγους που προσπαθούν, αν όχι να ψυχογραφήσουν, τουλάχιστον να περιγράψουν τα κίνητρα δράσης του Σέρλοκ, τις πηγές της ατελείωτης έμπνευσής του και τις σχέσεις του με τον Γουότσον και την Αϊρίν Άντλερ (Ρέιτσελ ΜακΆνταμς), μια παλιά του γκόμενα που τώρα άγεται και φέρεται από έναν κακόβουλο εντολέα. Ο Σέρλοκ Χολμς του Ρίτσι δεν είναι ακριβώς ο Σέρλοκ Χολμς που γνωρίζουμε από τα βιβλία και τις μεταφορές με τον Μπέιζιλ Ράθμποουν, ούτε καν από την πιο παιχνιδιάρικη βερσιόν του Μπίλι Γουάιλντερ.

Ούτε το θέαμα θα βρει σύμφωνους τους purists. Ο Ρόμπερτ Ντάουνι κωμικοποιεί τον Χολμς και ο Ρίτσι τον κομικοποιεί. Το αποτέλεσμα είναι ένα διασκεδαστικό κοκτέιλ παλιομοδίτικου μύθου με φρέσκα gadgets - ακριβώς αυτό που προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε το ξέπνοο League of extraordinary gentlemen και, ως ένα βαθμό, το καθηλωμένο στο μπέρδεμά του Watchmen - ας μη συζητήσουμε για τους άμα τη εμφανίσει μακαρίτες Avengers του Τζερεμάια Τσέτσικ. Ο Σέρλοκ Χολμς είναι ένα έξυπνα φτιαγμένο ζαχαρωτό ή μάλλον ένας μαγικός φανός για τη νέα γενιά.