H ηρωίδα Ρεμπέκα Μπλούμγουολντ δικαιώνεται διά της δύναμης της τραπεζικής της πίστωσης. Ψωνίζει φίρμες για να δημιουργήσει μια μίμηση εικόνας που ξεσηκώνει από τα περιοδικά μόδας. Φυσικό επόμενο είναι να ονειρεύεται μια θέση στο αγαπημένο της ελιτίστικο περιοδικό, αλλά δεν τα καταφέρνει. Ωστόσο χώνεται σε ένα άλλο περιοδικό του ίδιου ομίλου, οικονομικό και τελείως άσχετο με την ψυχοσύνθεση και τις γνώσεις της, αλλά εκείνη το βλέπει ως ένα ικανό βήμα για τη ανέλιξή της στη θέση που διακαώς επιθυμεί. Χωρίς να το περιμένει κανείς, εκτός από το νεαρό διευθυντή που την πιστεύει και την ερωτεύεται σταδιακά, η Ρεμπέκα υπογράφει μια επιτυχημένη στήλη που ονομάζει το "Κορίτσι με το Πράσινο Μαντήλι" και δίνει συμβουλές οικονομικής φύσης, που θεωρητικά χρωστάει στους οικονόμους γονείς της αλλά πρακτικά απέχουν έτη φωτός από το lifestyle και την οικτρή κατάσταση που βρίσκεται ο τραπεζικός λογαριασμός και η ψυχολογία της.

Η ταινία έχει όλες τις προϋποθέσεις για μια διασκέδαση αντιδραστική σε σχέση με την ύφεση που διανύουμε: το θέμα βασίζεται σε μια μανιακή του shopping και παραγωγός είναι ο διόλου λεπτών αισθημάτων Τζέρι Μπρουκχάιμερ. Κάποιοι Αμερικανοί κριτικοί την κατακρεούργησαν με ιδεολογικά και μόνο επιχειρήματα. Λάθος. Η Ρεμπέκα παρουσιάζεται ως θύμα της κατανάλωσης και αναζητά θεραπεία, ως άλλη αλκοολική, για να απεξαρτηθεί από κάτι που αναγνωρίζει ως κοινωνική πάθηση. Μεγάλοι οίκοι μόδας συνεργάστηκαν σε ένα σενάριο που πονηρά τούς παρουσιάζει ως συνεργούς σε μια θελκτική μαζική αποπλάνηση, και οι γυναίκες στην ταινία εκτίθενται ως μανιακά όντα που εξαρτώνται ως ναρκομανείς, με την τσάντα και το παπούτσι με υπογραφή ως την απαραίτητη πρέζα πολυτελείας. Ιδεολογικά, το Ψωνίζω Άρα Υπάρχω δεν είναι καθόλου αντιδραστικό. Το πρόβλημα του είναι ότι δεν είναι αστείο, και ότι δεν στέκει ως σοφιστικέ κομεντί όπως ο Γάμος του Καλύτερού μου Φίλου, του ίδιου σκηνοθέτη. Η Ίσλα Φίσερ δεν επιλέγει τη χάρη μιας ωραίας γυναίκας που τσαλακώνεται, αλλά το σλάπστικ μιας κωμικού που κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να γίνει και όμορφη. Κάποιες φορές, δικαιώνεται.