Στην απονομή των Όσκαρ του 1964, το σπονδυλωτό Χθες, Σήμερα, Αύριο του Βιτόριο ντε Σίκα κέρδισε δύο καταπληκτικές ταινίες, τη Γυναίκα στους Αμμόλοφους του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα και τις Ομπρέλες του Χερβούργου του Ζακ Ντεμί, αποκλειστικά χάρη στη γοητεία που ασκούσε εκείνη την εποχή στο παγκόσμιο σινεμά η Σοφία Λόρεν.

 

Η Ιταλίδα ντίβα υποδύεται τρεις διαφορετικές, εξίσου ισχυρού χαρακτήρα και αποφασιστικότητας γυναίκες στα ισάριθμα επεισόδια, μία Ναπολιτάνα που συντηρεί τον άνεργο σύζυγό της, μία πλούσια Μιλανέζα που αναρωτιέται αν αγαπάει περισσότερο τον άνδρα της ή τα υλικά αγαθά που της παρέχει (βασικά βαριέται, ντυμένη φουλ με Ντιόρ), και τη Μάρα τη Ρωμάνα, μια πόρνη, που ανάμεσα στους πελάτες της συγκαταλέγεται και ο γιος ενός πλουσίου, για τον οποίο κάνει το περίφημο στριπτίζ στο φινάλε, το οποίο επανέλαβε ως φόρο τιμής στο Pret a Porter δεκαετίες αργότερα, πάντα με παρτενέρ τον Ματσέλο Μαστρογιάνι.

 

Ελαφρύ σχόλιο της κοινωνίας στην Ιταλία των '60s, η ταινία είναι κυρίως ένα ακόμα όχημα/ωδή στη Λόρεν και βλέπεται ευχάριστα, αν και δείχνει τα χρόνια της.