Γυρισμένη στη Χάβρη, υποφωτισμένη και κατάλληλα σκιασμένη για να δημιουργεί ρωγμές στους αδύναμους χαρακτήρες που κινούνται ως έρμαια της τύχης, του background και των κακών υπολογισμών τους, η Ληστεία μάς θυμίζει πως ο Γεωργιανός Γκέλα Μπαμπλουανί του εξαιρετικού 13 Τζιαμέτι ξέρει να δημιουργεί ατμόσφαιρα και συνθήκες υπόκοσμου και να κρατάει το ενδιαφέρον με όρους σφιχτού θρίλερ.

 

Στην ταινία, δύο νέοι και η αδελφή του ενός οργανώνουν μια ληστεία, αλλά δεν τους αρκεί η λεία που βρίσκουν στο σπίτι ενός πολιτικού, του Μερσιέ, ο οποίος ετοιμάζεται να αυτοκτονήσει κάτω από το βάρος ενός μεγάλου σκανδάλου στο οποίο εμπλέκεται.

 

Επιστρέφουν για να ζητήσουν ένα εκατομμύριο που ένας από αυτούς είδε σε μια τσάντα. Μπορεί να πρωταγωνιστούν τέσσερις χαρακτήρες, αλλά ο πέμπτος, τα χρήματα, είναι ο βασικότερος και μεγαλύτερος στην ταινία, ορίζοντας την απατηλή ελπίδα και το λανθασμένο κίνητρο που διαβρώνουν και κινητοποιούν τον πραγματικό χαρακτήρα που υπνώττει κάτω από τον φόβο.

 

Ευτυχώς, ο Μπαμπλουανί δεν παρασύρεται από τον μεγαλόσχημο επιθανάτιο ρόγχο του Μερσιέ (κάπως υπερβολικός ο Λουίντο ντε Λανκσένγκ) αλλά κινείται στα κυβικά ενός μικρού νουάρ, όπως οφείλει.