Το γιατί πάει στραβά η ρομαντική κομεντί ως είδος είναι μια μεγάλη κουβέντα. Από τη σταδιακή συρρίκνωση των μεσαίου προϋπολογισμού παραγωγών και την απουσία δυνατών ανδρικών ρόλων σε ταινίες που βασικά απευθύνονται σε ένα γυναικείο κοινό ως την απροθυμία ηθοποιών με ταλέντο και αυτή την ιδιαίτερη ζωηράδα που δεν απειλεί, όπως η Έμα Στόουν και η Αν Χάθαγουεϊ, να χρισθούν επίγονοι της Τζούλια Ρόμπερτς και της Μεγκ Ράιαν (και της Κάρολ Λόμπαρντ, αν πάμε πιο πίσω), προτιμώντας πιο ζουμερούς, άρα δραματικούς ρόλους, ο καθένας μπορεί να επικαλεστεί διάφορες αιτίες, και να προσθέσει, αν θέλει, τον πιο βασικό: ότι οι περισσότερες είναι από εντελώς αδιάφορες ως κάκιστες, ειδικά όσες έχουν ως πρωταγωνίστρια την Κάθριν Χάιγκλ, που σχεδόν καταστράφηκε από τον πολύ ρομαντισμό από το 2005 κι έπειτα. Όσοι ξεχωρίζουν, η Νάνσι Μέγιερς και ο Τζέιμς Μπρουκς παλιότερα, για να θυμηθούμε δύο από τους πιο χαρακτηριστικούς, εφηύραν ένα υβρίδιο με προσωπικά «σουσούμια» στη σκηνοθεσία και κυρίως στο σενάριο ή ανήκουν στο δικό τους κλαμπ, όπως ο Γούντι Άλεν, που δεν τον λες εύκολα auteur ρομαντικών κομεντί, όσο κι αν έχει σκηνοθετήσει καμιά δεκαριά, κατ' ουσία.

 

Το Σπίτι μου, Σπιτάκι μας μοιάζει αρκετά με Νάνσι Μέγιερς, ίσως γιατί το υπογράφει η κόρη της – ο μπαμπάς ήταν επίσης διάσημος σεναριογράφος και συνεργάτης της Νάνσι σε πολλές κομεντί. Ευτυχώς, το ζητούμενο δεν είναι ο γαμπρός και πώς να τον αποκτήσετε, και το πνεύμα πόρρω απέχει από την υστερία και τη βεβιασμένη καταδίωξη της ροζ ευτυχίας. Ωστόσο, για να είμαστε ρεαλιστές, δεν είναι εύκολο να χωνέψει ο θεατής γιατί ένας φρεσκότατος 25χρονος ποθεί τόσο πολύ τη Ρις Γουίδερσπουν, την οποία διεκδικεί και ο (μια χαρά, αλλά ανεύθυνος, Μάικλ Σιν) πρώην σύζυγός της. Το ζητούμενο είναι πιο σύγχρονο: η σταθερότητα μιας γυναίκας στις φουρτούνες και στις σκοτούρες, αλλά το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ήπιο, με μια γυαλάδα που φλερτάρει τη φαντασία. Και κάπου εκεί, στο νερόβραστο συμπέρασμα, οφείλεται ίσως η ασθμαίνουσα προσπάθεια της ρομαντικής κομεντί να βρει τη θέση της σε έναν κόσμο, και μια μυθοπλασία, πολύ πιο σοφιστικέ.