Utters excess in between

Utters excess in between Facebook Twitter
Janis Rafa, A Sign of Prosperity to the Dreamer, 2014. Courtesy the artist.
0

Η ομαδική έκθεση utters excess in between έχει ως βασικό άξονα αυτό το οποίο δε μπορεί γίνει αντιληπτό μέσω της εκφοράς του λόγου, μέσω της γραμματικής ή συντακτικής κανονικότητάς του.

Το μη γλωσσικά αντιληπτό χρησιμοποιείται στην έκθεση ως μεταφορά καταγράφοντας όσα δεν υπάγονται στη γραμμική σκέψη, όσα διαφεύγουν, συνειδητά ή ασυνείδητα, από τις προϋπάρχουσες δομές της, και κατά συνέπεια από τις κοινωνικοπολιτικές ή οικονομικές συμβάσεις που συχνά ορίζει. Άναρχοι τρόποι λεκτικής επικοινωνίας, ιδιόλεκτοι, μουρμουρητά και άλλα παραγλωσσικά συστήματα, χρησιμοποιούνται στην έκθεση για τη σύνθεση ενός εναλλακτικού οπτικού χρονικού επιθυμιών, αναμνήσεων, αισθήσεων.

Η έκθεση θίγει τόσο προσωπικές όσο και συλλογικές αφηγήσεις που ξετυλίγονται σταδιακά, δημιουργώντας συνεχείς συνδέσεις ανάμεσα στα έργα των καλλιτεχνών.

Από τις γλυπτικές χειρονομίες της Falke Pisano στο φιλμ της Janis Rafa, και από τις εγκαταστάσεις του Christian Nyampeta και της Rana Hamadeh, στο υφαντό της Mehraneh Atashi, η έκθεση έχει ως στόχο να επικυρώσει την ύπαρξη αποσιωπημένων ιστοριών. Αντίστοιχα, μέσα από τις αρχειακές δομές της Μαρίνας Ξενοφώντος και το φωτογραφικό έργο του Γιώργου Πρίνου, φιλοδοξεί να λειτουργήσει τόσο ως μια συνεχής έρευνα και καταγραφή των πολλαπλών τρόπων συνύπαρξης, όσο και ως τρόπος επανεξέτασης των ιεραρχικών δομών που συντηρούν σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά συστήματα.

Πώς μπορεί η έκθεση αυτή να χρησιμοποιηθεί σαν μεθοδολογία νομιμοποίησης απείθαρχων, μη συμβατικών και πιθανώς πεισματικά διαταραγμένων τρόπων ύπαρξης; Πώς μπορούν τα έργα των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, καταγράφοντας 'ανοίκειες' σκηνές, δραστηριότητες, αμφιβολίες ή ακόμα δαιμονοποιημένα συναισθήματα να αποτελέσουν κινήσεις προς τη ρήξη με κυρίαρχους τρόπους σκέψης, δράσης, οριοθέτησης της ταυτότητας;

Η έκθεση utters excess in between, έχει ως στόχο να υπάρξει σαν μια προσπάθεια εναντίωσης στην πολιτική της απόλυτης, καθολικής κατανόησης μέσω της ποιητικής του μυθικού και μαγικού, του παραλόγου και αμέτρητου, του αλλόκοτου και ενίοτε αφανούς στοιχείου.

Συμμετέχοντες/Συμμετέχουσες καλλιτέχνες: Mehraneh Atashi, Rana Hamadeh, Christian Nyampeta, Falke Pisano, Yorgos Prinos, Janis Rafa, Marina Xenofontos

Επιμέλεια: Ιωάννα Γερακίδη, Δανάη Ηώ

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Εικαστικά / Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Η έκθεση «Re(a)Duchamp» μας προσκαλεί σε μια διανοητική συζήτηση με τα έργα του Duchamp, που περισσότερο από κάθε άλλου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν τους σύγχρονους δημιουργούς σε ένα ευρύ και σύνθετο πνευματικό πεδίο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Εικαστικά / O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Ένας αιώνας συμπληρώνεται φέτος από το «Σουρεαλιστικό Μανιφέστο» του Μπρετόν και μια σειρά από εκθέσεις και εκδηλώσεις ανά την υδρόγειο γιορτάζουν την επέτειο αναζητώντας τα ίχνη του κινήματος στις παράξενες μέρες μας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Εικαστικά / Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Ακολουθώντας το μότο της ζωής της «δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά», η κόρη του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα και εκδότη Τζίο Πόντι έκανε σχέδια που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί The Breeder.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Bijoy Jain, ο αρχιτέκτονας της γης και της φιλοσοφίας του ελάχιστου

Εικαστικά / Bijoy Jain, ο ασυμβίβαστος αρχιτέκτονας της γης και της φιλοσοφίας του ελάχιστου

Οι καρέκλες του πωλούνται για χιλιάδες ευρώ, το έργο του παρουσιάζεται σε διεθνείς μπιενάλε και σε συλλογές μεγάλων μουσείων. Αντίθετα με τους αρχιτέκτονες-σταρ, ο Bijoy Jain δουλεύει μόνο με πελάτες που αποδέχονται τους όρους του και συνεργάζονται με ντόπιους τεχνίτες.
THE LIFO TEAM
Πέτρινες, μεταλλικές, εικαστικές: Οι πολυτραγουδισμένες γοργόνες της Ελλάδας

Εικαστικά / Πέτρινες, μεταλλικές, εικαστικές: Οι πολυτραγουδισμένες γοργόνες της Ελλάδας

Από την εντοιχισμένη στην πολυκατοικία της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας μέχρι αυτή στις Καβουρότρυπες Χαλκιδικής που της έκοψαν πρόστιμο, στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές, συχνά παραγνωρισμένες γοργόνες.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ