Τα πρώτα λουκέτα εμφανίστηκαν μάλλον το 2000 στο Παρίσι σε ένα μικρό γεφυράκι. Η γοητεία του ρομαντισμού, μια μικρή αφέλεια και η μόδα, οδήγησαν χιλιάδες κόσμου να πιστεύει πως αν στο γεφυράκι του Pont de l'Archevêché βάλουν στα κάγκελα ένα λουκέτο και μετά πετάξουν στο νερό το κλειδί, η αγάπη και το πάθος τους θα αντέξει για όλη τους τη ζωή.

 

 


Αυτή η μανία γρήγορα εξαπλώθηκε και στα γύρω γεφυράκια, στις γειτονικές πόλεις και μέσα σε λίγα χρόνια πέρασε και σε άλλες χώρες. Τα λουκέτα του έρωτα άρχισαν να γίνονται πολλά και μερικές γέφυρες έχασαν το όνομά τους και ονομάστηκαν "Γέφυρες Της Αγάπης".

 

 

 

Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αν δεν είχε ξεπεραστεί το όριο! Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση μοιάζει να είναι εκτός ελέγχου έχει και πλέον ξεκίνησε καμπάνια για να σταματήσουν οι τουρίστες να κλειδώνουν τα λουκέτα. Τα λουκέτα έχουν γίνει χιλιάδες και αν έχουν υπάρξει φορές που ο δήμος με δική του πρωτοβουλία προχώρησε στην απομάκρυνσή τους το μόνο που κατάφερε ήταν να διατηρήσει τις γέφυρες καθαρές για λίγες εβδομάδες και να εισπράξει δεκάδες μηνύματα με ύβρεις και παράπονα από ζευγάρια που είχαν αφήσει το λουκέτο τους σε κάποιο γεφυράκι.

 

 

 

 

Το No Love Locks  ξεκίνησε πριν από μερικές εβδομάδες και έχει σκοπό να "συνεφέρει" τους ερωτευμένους. Μέσα από την καμπάνια γίνεται μια προσπάθεια ώστε να αντιληφθεί ο κόσμος αφενός το πόσο ρυπογόνο είναι αυτό που κάνουν και τελικά αυτό που μοιάζει αυτονόητο: To βάρος είναι υπερβολικό και υπάρχει κίνδυνος!. Το ζήτημα της στατικότητας προκύπτει στα μικρά γεφυράκια τα οποία έχουν πολλές χιλιάδες λουκέτα στα κάγκελά τους με το βάρος τους να φτάνει επίσης μερικούς τόνους. Όπως λέει και ο δήμαρχος  του 6ου διαμερίσματος που συντάσσεται με την καμπάνια, πρέπει ο κόσμος να καταλάβει πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει αν αυτό συνεχιστεί. Η ένσταση του αφορά επίσης και τα χιλιάδες κλειδιά που σύμφωνα με το έθιμο καταλήγουν στο νερό και σχηματίζουν ολόκληρους όγκους. Στο παρελθόν είχε προταθεί στο δημοτικό συμβούλιο η απαγόρευσή τους, αλλά τελικά η απόφαση δεν πάρθηκε. "Τώρα με αυτή την καμπάνια ίσως ο κόσμος ευαισθητοποιηθεί και καταλάβει σε πόσους μπελάδες μας βάζει" λέει ο Jean-Pierre Lecoq.

 

 

 

Προς το παρόν με την καμπάνια έχουν εκνευριστεί πολύ οι ιδιοκτήτες δεκάδων καταστημάτων που πουλάνε και χαράσσουν λουκέτα και που ξεπήδησαν κοντά στις γέφυρες.