Τις τελευταίες μέρες, ο Μιχάλης Δέλτα αποτίει φόρο τιμής στους Στέρεο Νόβα και στους ανθρώπους που συνέβαλαν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο στην επιτυχία τους, μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook.

Ακολουθούν μερικές από τις αναρτήσεις του, ακριβώς έτσι όπως τις υπογράφει, συνοδευόμενες από σπάνιο -και μη- φωτογραφικό υλικό:

 

 

«Ευχομαι οταν θα εχω γινει συννεφο, οι ΣΝ να βλαστησουν στις καρδιες των ανθρωπων, αυτο θα ειναι μεγαλη χαρα για μενα που θα θυμαμαι απο εκει ψηλα στους ουρανους.»

 

«Ο Μιχαλης Εψιλον ειναι ενας Στερο Νοβα. Ανθρωποι διπλα μας και πισω απο εμας, γνωστοι και αγνωστοι ενισχυσαν το βασικο μας πυρηνα με την αγαπη τους.»

 

 

 

«Ο Σταθης Τσαγκαρουσιανος υπηρξε για τους σΝ αναφορα για τη γραφη του, απο τα πρωτα του χρονια στην ελευθεροτυπια αλλα μεχρι και σημερα.
Ηταν ο πρωτος που βαπτισε με λιτα και ομορφα λογια τον πρωτο μας δισκο στη στηλη του στην εφημεριδα το 1992. Θυμαμαι πηγαμε μαζι με τον Κωστα και τον Σταθη για ενα τριημερο στο εξοχικο του Βητα στην Κορινθο. Με τον Σταθη μας ενωνε μια πνευματικη φλογα, μια παιδικοτητα και μια αρσενικη δυναμη για να αλλαξουμε τον κοσμο. Συνεργαστηκαμε μαζι του για το καλυτερο περιοδικο-ταπεινη μου γνωμη- που εκδοθηκε ποτε στην Ελλαδα, το 01.»

 

KB MD AP
KB MD AP

 

«Ο Dimitris Pantsos (Δημητρης Παντσος) αλλος ενας Στερεο Νοβα ,τρυφερος στο γραψιμο του και παιδι της γενιας των Smiths, φιλος με ανελεητο χιουμορ και μεγαλος fan ,μιλησε μεσα απο τα κειμενα του για τη μουσικη μας με ειλικρινεια και καθαρη αγαπη.»

 

«Ο Αργυρης Ζηλος (Περιοδικο Ηχος) ειναι ενας απο τους βασικους ανθρωπους που εξαιτιας του ανθισε και εξαπλωθηκε η ανεξαρτητη ελληνικη μουσικη στη χωρα. Με ροκ πεποιθησεις αλλα και διανοουμενος στο πετσι του βαθια,μας καλεσε να πιουμε εναν καφε πριν πολλα χρονια ενα ανοιξιατικο απογευμα, για να συμμετασχουμε σε μια μουσικη εκπομπη που εκανε αν θυμαμαι καλα το 1993-94. Τα κειμενα του παντοτε μου θυμιζαν δοκιμια του Καρλ Γιουνγκ.»

 

 

 

«Ο Μακης Μιλατος, αλλος ενας σπουδαιος οραματιστης και μεγαλη επιρροη για την εξελιξη της συγχρονης ελληνικης μουσικης σκηνης.Υπηρξε ο εγκεφαλος σε διαφορους ραδιοφωνικους σταθμους και εντυπα (Athens Voice),απο το Rock fm στο Rodon Fm οπου και περασαμε για ενα διαστημα,παιζοντας καθε Παρασκευη ενα τριωρο μουσικο σετ που περιλαμβανε απο Wagon Christ μεχρι Lena Platonos,μουσικες που κυλουσαν σα σκοτεινα ποταμια κατω απο ακυκλοφορητα κειμενα του Kbhta.»

 

«Ο Konstantinos Kiriakos aka Coti K ηταν ο ηχοληπτης μας και βοηθουσε στην παραγωγη των δισκων μας στο studio Praxis. Οι γνωσεις του ηταν ανεξαντλητες, οι ιδεες του παντα ωφελιμες,ταξιδεψαμε μαζι κανοντας αρκετα live σχεδον σε ολη την ελλαδα. Ο Coti ειναι ενα φωτεινο μικρο παιδι με την ευφυια ενος μεγαλου ανδρα, ειχε παντα υπομονη οταν εμενα και τον Βητα μας επιανε υστερια :P Το 1994 θυμαμαι, ειχε ερθει το πρωτο PC στο Praxis οποτε εγκαταλειψαμε τον Atari (ευτυχως θεε μου) και σε λιγο καιρο μιλουσαμε και για automation στην κονσολα!»

 

«Ο Yannis Nenes και ο Νικος Μουρατιδης οι δυο μεγαλοι παραγωγοι και μορφες στον Klik Fm (και οχι μονο) επαιξαν σημαντικο ρολο στη διευρυνση της μουσικης μας. Ανεξαρτητα απο αυτο το γεγονος,ο ιδιος υπηρξα μεγας fan και των δυο, σχεδον δεν εχανα εκπομπη τους. Τον Νενε το συναντησα για πρωτη φορα με τον Βητα στο κτηριο της Βαβελ, οπου τον ενημερωνε ο Κωστας για την κυκλοφορια του πρωτου δισκου μας. Με τον Νικο ειχα βρεθει αρκετες φορες απο κοντα στο στουντιο παρουσιαζοντας αργοτερα δικες μου δισκογραφικες κυκλοφοριες. Η απουσια τους μου ειναι ακομα αισθητη απο τις συχνοτητες των Fm. Θα αναφερθω και σε αλλους παραγωγους του Klik radio.»

 

Περιοδικο 01. Η Εκδικηση του Καλου. ΜΔ ΚΒ
Περιοδικο 01. Η Εκδικηση του Καλου. ΜΔ ΚΒ

 

Live @ Rodon 1993
Live @ Rodon 1993

 

«Οι Στερεο Νοβα αγαπουσαν την Techno, το Bauhaus κινημα,το club Graffiti,το περιοδικο Face,τη σιωπη,τις βολτες γυρω απο τα εργοστασια στο Περιστερι,τη χορτοφαγια,τα κοριτσια που ντυνονταν εξαλλα και παντα κοιτουσαν τον οριζοντα της πολης ως το μοναδικο οριο της ελευθεριας.»

 

A twisted afternoon
A twisted afternoon

 

«Ο Andreas Angelidakis ιδιοφυης και μοναδικος στη δουλεια του ως αρχιτεκτονας, επιμεληθηκε τα σκηνικα για τη μουσικη παρασταση "Ηλεκτρομηχανικη" στο θεατρο Φουρνος καθως επισης σκηνοθετησε το video για το ορχηστρικο κομματι "Ασυρματος Κοσμος" στη Νεα Υορκη. Με τον Ανδρεα καναμε σχεδον κολλητη παρεα εκεινη την εποχη.Μας ενωνε η μουσικη κουλτουρα της Acid House,η σχεση της αρχιτεκτονικης και της μουσικης,το ξασμενο μας χιουμορ, ο Eric Satie,η Disco, αλλα και το οτι πηγαιναμε στο club Factory φορωντας περουκες, χορευοντας ασταματητα μεχρι το ξημερωμα. Το κομματι "Annabella" εχει γραφτει για αυτον.»

 

Kbhta MDelta
Kbhta MDelta

 

«Τα "Ηλιθια αστεια" ηταν το πρωτο τραγουδι για το οποιο φτιαξαμε video σε δυο μερες με blue box,παρεα με την αγαπημενη μας φιλη Sheila R. Megalooikonomou.»

 

«"Νεα Ζωη 705" ηταν ενα λεωφορειο με το οποιο πηγαιναμε στο κεντρο της Αθηνας οταν δεν ειχαμε λεφτα για ταξι.»

 

«Αρκετους απο τους δισκους, δηλαδη τα βινυλια μας τα αγοραζαμε απο το George Discobole Kanellis.Ο Γιωργος ηταν απο τους πρωτους στον οποιο εδωσα να ακουσει μια απο τις φρεσκοκομενες κοπιες του πρωτου album μας. Ειχαμε παντοτε μια ζεστη σχεση και κοινη αγαπη για τη μουσικη. Εχω περασει ωρες ατελειωτες ακουγοντας βινυλια μεσα στο θρυλικο Discoble,το οποιο ηταν στεκι ολων των ελληνων Djs αλλα και παραγωγων ηλεκτονικης μουσικης, μεχρι και την εποχη του Mike Dee :-)»

 

MDelta Popi Asteriadi Kbhta
MDelta Popi Asteriadi Kbhta

 

«Ξεκινησαμε να φτιαχνουμε τις πρωτες λουπες σε κασετες μεταλλου τις οποιες χρησιμοποιουσαμε στο studio για τις παραγωγες μας. Ο Coti aka Konstantinos Kiriakos μας βοηθησε αρχικα και στο programming μεσω ενος υπολογιστη Atari. Για οσους δε γνωριζουν, μεσω του Atari, χρησιμοποιουσαμε ενα προγραμμα sequencing το οποιο διαβαζε μοναχα midi πληροφορια, οχι audio. Περνουσαμε τα samples απο ενα Alesis sampler για midi loops και μαζι με τα υπολοιπα μουσικα μερη που τα γραφαμε απο hardware synths, στην κονσολα του studio και στη συνεχεια ηχογραφουσαμε σε αναλογικο μπομπινοφωνο κι απο εκει περνουσε σε dat για το τελικο master.»

 

«Ο Δημητρης Ρηγοπουλος υπηρξε ενας επισης αξιολογος παρατηρητης της μουσικης μας πορειας,τα κειμενα του σαν αισθηση, μου θυμιζουν εικονες απο ταινιες του Haneke,οπου το συναισθημα δεν τραγικοποιειται.»

 

Live @ Rockwave Festival 1996
Live @ Rockwave Festival 1996

 

«Τον Kbhta τον γνωρισα σε ενα παρτι μιας κοινης φιλης της Νατασσας Κ η οποια μετα απο χρονια τραγουδησε το "Λιγοτερο απο αυτο". Εγω τοτε ημουν 17 χρονων περιπου.Πλησιασα τον Βητα και του ειπα οτι χορευε πολυ ωραια The Smiths! Απο την επομενη ημερα, ημασταν μαζι σε μεγαλη συχνοτητα, μιλουσαμε και ακουγαμε μουσικες,ζωγραφιζαμε και σκιτσαραμε ασταματητα,οταν το θυμομασταν φτιαχναμε καμια μακαροναδα,μετα συνεχιζαμε με κατι φτηνα casio,μια κιθαρα εκεινος και ενα yamaha που ειχα και γραφαμε μικρα μουσικα θεματα τα οποια τα ηχογραφουσαμε με εξωτερικη μαγνητοφωνηση σε κασετοφωνα ντουμπλαροντας και κλεβοντας λουπες απο βινυλια. Φτιαχναμε τσαι ζεστο, καπνιζαμε δισεκατομμυρια τσιγαρα και βουτηγμενοι μεσα σε βαθια σιωπη ακουγαμε αυτα που ειχαμε γραψει και χαζευαμε εναν τοιχο που φαινοταν απο το ανοιχτο παραθυρο. Ενα χρονο αργοτερα ηρθαμε σε επαφη με την Techno (Acid House) και αντιληφθηκαμε οτι αυτος ηταν ενας νεος προσανατολισμος και για τους δυο μας.»

 

«Το 1992 κυκλοφορησε ο πρωτος δισκος με τιτλο "Στερεο Νοβα" απο την ανεξαρτητη δισκογραφικη Wipe Out records.
Λεφτα δεν ειχαμε ουτε υπηρξε budget απο την εταιρια.Mιξαραμε σε συντομο διαστημα το δισκο,δε ξεραμε φυσικα πολλα απο παραγωγη τοτε, τη μιξη για την "Ευδοκια" την τελειωσαμε σε 20 λεπτα θυμαμαι αν κι εγω γκρινιαζα στον Βητα -για τις χαμηλες συχνοτητες που ηθελαν δουλεια- που ειχε αγχωθει λογω του χρονου και με εναν τροπο νομιζω πως το αποτελεσμα ηταν περαν του δεοντος και των συνθηκων.»

 

Klik Mag. July 1994. Alpha P Kbhta Mikael Delta
Klik Mag. July 1994. Alpha P Kbhta Mikael Delta

 

«Οι Στερεο Νοβα εφεραν Φως αν και οι προσωπικες ζωες του καθενα οπως καθε ανθρωπου ακροβατουσαν με τους σκοτεινοτερους υπαρξιακους γκρεμους, αδυναμιες, εγωισμοι,κατωτερα αισθηματα,συγκρουσεις μεταξυ μας,αλλα ταυτοχρονα απο την αλλη μερια μια ανυπολογιστη Δυναμη σαν κατι να μας κατευθυνε απο αλλη διασταση, απο μια μελλοντικη εξελιγμενη μας πνευματικη υποσταση. Σαν την ιδια στιγμη να βουλιαζαμε σε φουρτουνες που αναστατωναν τα εγωικα μας τοπια και απεναντι ακριβως ,εμεις οι ιδιοι ενας τεραστιος Φαρος που μας οδηγουσε στην Αγαπη. Στην Αγαπη ναι.»

 

«Το album "Βιταμινα Τεκ" το παρουσιασαμε στο Μυλο Θεσσαλονικης πρωτα και μετα στην Αθηνα. Εκει για πρωτη φορα ηρθαμε κοντα στη σκηνη εκτος απο την Ποπη Αστεριαδη και με την Tania Tsanaklidou ,η οποια τραγουδησε το "Να με θυμασαι" του Ξαρχακου που το ειχαμε διασκεβασει μαζι της. Η Τανια ηταν αερινη απιστευτα θηλυκη και φλογερη και, ηταν τοτε που ενιωσα πως καποια στιγμη στο αμεσο μελλον θα καναμε κατι δικο μας.»

 

 

 

«Despina Kraounakis Katia Mylona Liana Mastathi (Fm Records)

Τα τρια κοριτσια που μας βοηθησαν,που προσπαθησαν να επικοινωνησουν το εργο μας με τον "Εξω κοσμο" με πιστη σε εμας.Τα τρια κοριτσια που προσπαθησαν να μας καταλαβουν, ωστοσο ποσο μπορει κανεις να καταλαβει τη Φωτια?»

 

«Radio Producers

Τρια κοριτσια που αγαπουσαν τα βινυλια, τα δυνατα beats, την electronica, τους Stereo Nova. Πολλα βραδια με γεμιζαν -απο τη συχνοτητα του Klik radio αλλα και του Best αργοτερα- με τη δυναμη και την αγαπη για τη ζωη που τρεφει η Ηλεκτρονικη μουσικη.

Lamar MaxhAnnaMaria Harokopou Cleopatra Fyntanidou»

 

«Το "ΤΕΛΣΟΝ" υπηρξε ο αγαπημενος μας δισκος μετα το πρωτο album.Ηταν ενα ολοκληρωμενο βημα στον κοσμο της electronica μουσικης σχολης,μια πολυ καλη παραγωγη,μιξαραμε στο sudio Crystal με τον Βασιλη. Κυκλοφορησε το 1996. Η παρουσιαση του στο Rodon,ηταν εμπειρια μεγαλη.»

 

 

 

«Ο Mikee Qbase ειναι ο αγαπημενος μου Dj απο την εποχη του θρυλικου Graffiti.Εχουμε ζησει μαζι με τις μουσικες του αμετρητες βραδιες παγανιστικων μουσικων εμπειριων μεσα απο τα sets του.Θυμαμαι παντοτε του πηγαινα σε κασετα και βιντλιο τις δουλειες των Στερεο Νοβα, αλλα και Τ19. Περιμενα με αγωνια να τα παιξει,να τα ακουσω αν εχουν καλη παραγωγη,αν θα αρεσουν στον ιδιο και στον κοσμο, σα μικρο παιδι.Ενα κομματι που ελιωσε στο Factory ηταν το "Onar". Εντος ημερων ετοιμαζω ενα remix για μια κυκλοφορια του, οπως επισης και ο ιδιος εφτιαξε ενα για το "Save The Blues".»

 

«Οταν εγραψα το Onar περνουσα τη βαθυτερη καταθλιψη που εχω ζησει μεχρι και σημερα. Θυμαμαι χαρακτηριστικα, επεστρεψα απο μια βραδινη βολτα με τη νηχανη, τα εκανα λιμπα ολα μεσα στο σπιτι και μετα ανοιξα το SY-77 και χωρις να εχω την αισθηση του χρονου το τελειωσα μεχρι το ξημερωμα.Κοιμηθηκα 3 ωρες,πηγα στον Κωστα του ειπα, "Ακου αυτο" προσθεσε ηχους, κι εγω διαπιστωνα πως ημουν ευτυχως εντελως καλα :-)»

 

«Ο Petros Birbilis ηταν ο ανθρωπος που εδωσε ενα ξεχωριστο στιγμα αισθητικα στις εικονες των Στερεο Νοβα (video clips). Τον θυμαμαι ενα βραδυ στο camel club παρεα με τον Σταθη Τσαγκαρουσιανο ο οποιος και μας συστησε. Το "New LIfe 705" ηταν το πρωτο video clip του Πετρου για τους σΝ το οποιο αγαπω πολυ μαζι με το "3000 μερες".»

 

«Το video clip για "Το ταξιδι της Φαλαινας" το φτιαξαμε ενα απογευμα στο σπιτι του Γιαννη Μομπιλ (Τ19), συγκεκριμενα στην κουζινα του,οπου ηταν τοπος συναντησης αστειρευτης πλακας και των πιο τρελων συζητησεων.Ηταν και ο Θωμας εκει κι αλλα παιδια,φιλοι ολοι απο το Περιστερι, παιδια που εκαναν ονειρα, καποιοι που τα εχασαν στην πορεια, αλλοι που τα πραγματοποιησαν.Τωρα μετα απο 21 χρονια,αναγνωριζω το μερος οπου μεγαλωσα ως μερος ιερο, σημειο απ' το οποιο καθοριστηκε η καρμικη μου ευθεια.»

 

Inspired by the movie "Caravaggio" directed by Derek Jarman
Inspired by the movie "Caravaggio" directed by Derek Jarman

 

«Η διαλυση των σΝ ηταν αναποφευκτη, ανεξαρτητα απο τον τροπο με τον οποιο συνεβη ,δυστυχως και το λεω για πρωτη φορα, επηρεαστηκε βαθια απο "πολυ οικεια προσωπα και συγγενεις..." που εστριψαν μετα απο πολλες προσπαθειες το τιμονι και αποπροσανατολισαν την ενεργεια που ακουγε στο ονομα Στερεο Νοβα. Οταν βιωνεις την επιτυχια τυφλωνεσαι, γινεσαι ευαλωτος και ανυπερασπιστος.Το ευτυχες γεγονος απο την αλλη ειναι πως αυτο συγκυριακα εγινε στο σωστοτερο χρονο, στο Peak της επιτυχιας του συγκροτηματος κι ετσι ποτε δεν φτασαμε στο σημειο του εκφυλισμου και της εκπορνευσης.Με τον Βητα το ληξαμε πολιτισμενα ενα μεσημερι στο σπιτι μου, σαφως με μια δοση καθωσπρεπισμου και υπερηφανης ηρεμιας, αποφασισαμε απο κοινου να τελειωσει η ιστορια,υποκρινομενοι αλλους λογους απο τους πραγματικους.Τωρα οι Στερεο Νοβα ειναι για μενα μια προσευχη, αλλα και μια σφαιρα στο σωμα μου που υπαρχει για να μου υπενθυμιζει πως ερχομαι απο τον πολεμο.

Νικητης.»

 

«Η Anna Vlavianou αλλο ενα σημαντικο προσωπο στη διαδρομη μας. Αρχισυντακτρια στο περιοδικο Διφωνο το οποιο φιλοξενησε και κυκλοφορησε το πρωτο μας δισκο (CD) στο τευχος 47 το 1999 αν δεν κανω λαθος. Η Αννα υπηρξε παντα γλυκια και ηρεμη τοτε, αλλα και στη μετεπειτα πορεια μας με μια διαθεση καθαρη να υποστηριξει την ηλεκτρονικη μουσικη μεσα στο φασισμο του εντεχνου τραγουδιου αλλα και τον ξεπεσμο του λαικου.»

 

 

 

«Η εβδομαδα αναφορα στους Στερεο Νοβα τελειωνει με την αποψινη βραδια στο Sporos Bar οπου θα παιξω τραγουδια απο ολη τη δισκογραφια μας.Θελω να ευχαριστησω θερμα ολους οσους μας στηριξατε με αγαπη και εμπιστοσυνη μεχρι και σημερα και, να ευχηθω να στεκεστε δυνατοι στις αγριες εποχες που βιωνουμε, μεχρι να ερθει η στιγμη που θα μας επιστραφει αυτο ακριβως που πραγματικα αξιζουμε ολοι μας. Να ζουμε συμφιλιωμενοι με τη χαρα και την αληθινη δημιουργια, τη συλλογικη. μάκια!»