Τι λες, λοιπόν, όταν ξεφεύγουν οι φίλοι στα social media;

Τι λες, λοιπόν, όταν ξεφεύγουν οι φίλοι στα social media; Facebook Twitter
5

 

«Εσύ, αν έβλεπες ότι ένας φίλος σου ξεφεύγει στα social media και δώσ’ του οι selfies και να τα αποφθέγματα και βαράτε βιολιτζήδες με τα status updates του, γενικώς, θα του το έλεγες;».

 

Η ερώτηση έπεσε από συνάδελφο σε ώρα «κοινής ησυχίας», εκεί που ο καθένας κυνηγιόταν με τα δικά του. Το επόμενο που έπεσε ήταν σιωπή.

 

Είναι από τις ερωτήσεις που δεν θες να (σου) γίνονται δημοσίως. Άλλωστε, με κάποιους (ή πολλούς), αν δεν είσαι «φιλο-γνωστός», κάπως «συνδέεσαι»– στα social media και πέρα από αυτά.

Είναι λίγο σαν τις πολιτικές κουβέντες που ποτέ δεν ξέρεις ποιος κάλος θα πατηθεί και τι «τυραννία» θα προκύψει από το πουθενά.

Ενδέχεται να πικραθείς και να πικράνεις.

 

Να πεις ψέματα; Αφού βλέπεις τι ποστάρει (ο φίλος), πώς σχολιάζει (ό,τι συμβαίνει), πως δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω, πόσο ψηλά «κρεμάει» μέσα στη μέρα του αυτό το «”κοίτα – εγώ”  παιχνίδι» («Κοίτα εγώ ΠΟΥ είμαι, με ΠΟΙΟΝ είμαι, ΤΙ κάνω, ΠΟΥ πήγα»), απανωτά, άκριτα, ακατάπαυστα. Από ένα σημείο και μετά, ακατάληπτα.

 

Και μετά οι selfies ή τα πορτρέτα, ατέλειωτα, «πυροβολητά», φωτογραφίες – σεντόνια, η μία πίσω από την άλλη, να «μυρίζουν» απόγνωση ή στρατηγική ή κυνήγι του χρόνου και της αποδοχής ή απλώς ναρκισσίλα.

 

Τι να πεις; Να γίνεις κακός;  Η cool απάντηση θα σε βρει στο μάτι, «άσε τον κόσμο να ζήσει τη ζωούλα του, όπως γουστάρει», η προβοκατόρικη ερώτηση θα σε βρει κατάκαρδα, «ζηλεύεις;». Όχι, δεν ζηλεύεις. Μπορεί να ντρέπεσαι λίγο, αλλά πού και πώς να εξηγείς. Δεν γίνεσαι κακός, λοιπόν.

 

Συνήθως, γίνεσαι “like”, ένας μπλε αντίχειρας και ξεμπέρδεψες. Είναι λιγότερο κουραστικό από το να τον πάρεις τηλέφωνο («γιατί, βρε άνθρωπε, αυτό το τρελαμμένο βλέμμα; Τι σου συμβαίνει;»). Και δίνει και υλικό να ‘χεις να λες, (αφού κάνεις "like").

Ή γίνεσαι «καπνός». Unfollow, unfriend, block, «να μην παρακολουθώ δημοσιεύσεις από τον/την...».

 

Να γίνεις επικριτικός; Αν όντως πρόκειται για φίλο, δεν ξέρεις "τι" να γίνεις (κάτω από μία ακόμη selfie, ένα ανόητο σχόλιο, μια φλυαρία πάνω σε 15 άλλες μέσα σε λίγες ώρες, μία χολή επιπλέον). Βασικά, δεν ξέρεις αυτόν τον τύπο που κάποτε είχατε πολλά να πείτε. Δεν τον ξέρεις. Σ’ αυτόν δεν έχεις τι να πεις.

(Κι ας καταλαβαίνεις και την απόγνωση και το καραγκιοζιλίκι και τον κομπασμό ή ακόμη χειρότερα την ανεργία και όλα τα ζόρια της ζωής του «εγκιβωτισμένα» στην 100η selfie με χαμόγελο πιο βεβιασμένο κι απ’ του Τζόκερ).

Θα παρεξηγηθεί, θα γίνει εχθρός.

Θα στενοχωρηθείς, θα γίνεις μίζερος.

 

Που δεν «μοιράζεσαι», που δεν λες πότε χαίρεσαι, πότε λυπάσαι, πότε χώρισες, που δεν ποστάρεις φωτογραφίες εκτός κι αν είναι με φίλους ή «τραβηγμένες» από φίλους, κανονικούς φίλους που μπορείς να τους πιάσεις, να μετρήσεις δοντάκια στα χαμόγελα και δάκρυα στις «στραβές», που δεν «μπλέκεις» σε «κορδόνια» συζητήσεων (εκτός κι αν είναι απολύτως απαραίτητο), που δεν απαντάς, όχι από απαξίωση, αλλά γιατί πάντα θα υπάρχουν πράγματα που λέγονται και δεν γράφονται και που πάλι θα πρέπει να σκεφτείς δυο και τρεις φορές, πριν μιλήσεις, που δεν «ακολουθείς» δημόσια, αλλά υβρίζεις ιδιωτικά, κόσμο, με τον οποίο – έξω από Twitter, Facebook και Instagram- δεν θα αντάλλαζες ούτε «καλημέρα».

 

Ό,τι και να πεις, θα έχει επιχείρημα -«δικός μου είναι ο χρόνος, ό,τι θέλω τον κάνω και ό,τι θέλω “ανεβάζω”, εγώ επικοινωνώ (!), έχω άποψη, ζω (!!!)»-, δεν θέλει προστασία, βρε αδερφέ, οπότε δεν λες τίποτα.

 

Άλλωστε, (πολύ μεταξύ μας), στην όλη ιστορία, το πρόβλημα το έχεις εσύ, το μυαλό και τα δάχτυλα σου, που ακόμη κερνάνε καφέδες σε κανονικά μαγαζιά, χαϊδεύουν κανονικούς ανθρώπους και είναι τόσο δυσκίνητα, που δεν μπορούν να φέρουν βόλτα 40 tweets μέσα σε 15’. Άντε.

 

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Έχει καταντήσει βαρετό. Stalking και αγώνας για τα like. Κάποιοι μπορεί να είναι σπίτι και να κάνουν checkin έξω σε κοσμικά για να μη φανεί ότι κάθονται σπίτι.Είναι και πολλοί όμως που το έχουν διαγράψει