07:00
07:05
10:00
14:40
16:00
17:00
17:30
18:00
18:30
18:45
19:00
19:25
20:00
20:10
20:15
20:20
20:30
21:00
23:30
23:30
23:30
23:30
23:30
23:45
00:00
&
 
 
Το 24ωρο
του Nik
Στα 17 μου εχω συνεντευξη στη LiFO

Στα 17 μου έχω συνέντευξη στη LiFO, ενώ οι μισοί μου συμμαθητές δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν με τη ζωή τους.

Από τον M.Hulot

Όταν άκουσα το «Tank» του Nik δεν ήξερα ότι είναι δεκαεφτά χρονών. Ούτε ότι ο παραγωγός του –που έχει κάνει τα beat για το κομμάτι‒ είναι δεκαέξι(!). Ο Nik είναι ένα παιδί που ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει στη ζωή του και είναι αποφασισμένος να πετύχει, όσο σκληρή δουλειά και αγώνας και αν χρειαστούν. Το «Tank» δεν είναι το πρώτο του κομμάτι ‒μέσα στο 2022 έβγαλε ένα EP και άλλα τέσσερα κομμάτια‒, αλλά είναι η πιο επαγγελματική δουλειά του μέχρι τώρα. Αυτή η γενιά, που σχεδόν κανείς δεν την παίρνει στα σοβαρά, φτιάχνει το μέλλον μόνη της και είναι η πρώτη φορά που το κάνει χωρίς καμία βοήθεια, με προσωπικό κόστος κάθε είδους. Ο Nik ζει και δημιουργεί στην Ανάληψη Θεσσαλονίκης και το μέλλον τού ανήκει. Αυτό είναι ένα 24ωρό του.

07:00

Με λένε Νικόλα, από κει έχει βγει το Nik, έτσι με φώναζε η παρέα. Είμαι δεκαεφτά και πηγαίνω στη Γ’ Λυκείου. Δεν είμαι μαθητής που διαβάζει, από την Γ’ Γυμνασίου το παράτησα το άθλημα, επειδή μου έκανε κλικ η μουσική. Ξυπνάω στις εφτά το πρωί γιατί το σχολείο είναι είκοσι λεπτά με τα πόδια από το σπίτι μου. Μόλις ξυπνήσω, πριν μιλήσω στον οποιονδήποτε, θέλω οπωσδήποτε να κάνω ένα τσιγάρο και να πιω κάνα δυο γουλιές κόκα κόλα, γιατί δεν μπορώ να λειτουργήσω αλλιώς. Στη φωτό με ξυπνάει ο Μίχα, ο αδελφός μου.

07:05

Μετά το τσιγάρο ξυρίζομαι, πλένομαι με κρύο νερό, για να ξυπνήσω εντελώς, και πάω στο σχολείο. Κάθομαι πίσω και δεν ενοχλώ κανέναν, κάποιες φορές δεν παίρνω καν τσάντα. Οι καθηγητές μου ξέρουν ότι δεν θα δώσω Πανελλήνιες και δεν περιμένουν κάτι ιδιαίτερο από μένα. Θέλω ίσα-ίσα να περάσω τις εξετάσεις για να πάρω το απολυτήριο. Ευτυχώς, είναι αρκετά ανοιχτόμυαλοι οι καθηγητές μου.

10:00

Έχω ιδρύσει δικό μου σποτ καπνίσματος στο σχολείο επειδή μπορώ! Εδώ είμαι με τον Kότζα. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, ανατολικά και παραλιακά, Ανάληψη. Οι γονείς μου χώρισαν το 2017 και από τότε μένω με τη μάνα μου, αλλά επειδή ο πατέρας μου μένει πολύ κοντά, τους βλέπω και τους δύο συνέχεια. Έχω τέλεια σχέση και με τους δύο. Με στηρίζουν πάρα πολύ, όπως και τα αδέλφια μου, θεωρώ ότι είναι οι καλύτεροι υποστηρικτές μου, μαζί με την παρέα μου. Η μάνα μου από την πρώτη μέρα που πήγα και της είπα ότι θέλω να ασχοληθώ με τη μουσική, ότι θέλω να γίνω ράπερ και θέλω να πετύχω αυτό το πράγμα στη ζωή μου, με στήριξε.

14:40

Χρειάστηκε πολύς καιρός για να αρχίσω να ραπάρω στη μάνα μου, να χώνω, να της δείξω κομμάτια μου, στίχους μου, πόσο μάλλον να της βάλω να ακούσει τραγούδι ολοκληρωμένο. Με ακούει όταν ραπάρω –ακόμα και στο μπάνιο‒ και έχει πολλά αγαπημένα κομμάτια. Αυτό που μου λέει πάντα είναι ότι της αρέσει που δεν πολυβρίζω στα κομμάτια. Της βάζω συχνά να ακούει καλλιτέχνες από τη δική μου γενιά και θεωρεί πολύ αντιαισθητικό το να βρίζεις. Της αρέσει ο τρόπος που παίζω με τους στίχους. Στη φωτό περπατάω με τον Napo 610. Περπατάω συνέχεια γιατί δεν μου αρέσει καθόλου να κάθομαι στο σπίτι, είμαι άνθρωπος που θέλω να βγαίνω όλη την ώρα έξω.  

16:00

Με τον πατέρα μου, στο μόνο μαγαζί της γειτονιάς που ξέρει να φτιάχνει φραπέ, μόνο από εκεί πίνω καφέ. Συνήθως τον πετυχαίνω όταν κάνει διάλειμμα από τη δουλειά. Στο σχολείο δεν έχω και πολλούς υποστηρικτές, έχω την παρέα μου κι έναν φιλόλογο, τον μόνο που μπορεί να με καταλάβει. Είναι πολύ μεγάλο λάθος που οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας δεν δίνουν μια ευκαιρία σε αυτήν τη μουσική και αρνούνται να την προσεγγίσουν.

17:00

Ο αγαπημένος Napo 610 έχει έρθει από την Κέρκυρα, οπότε κατεβαίνουμε στο κέντρο να δει την πόλη. Ξεκίνησα να φτιάχνω κομμάτια στη Β’ Γυμνασίου, με πολύ ακραίο τρόπο. Γενικά, ήμουν, είμαι και θα είμαι μέχρι να πεθάνω θερμός υποστηρικτής των Above The Hood. Τους λατρεύω, είναι το καλύτερο συγκρότημα και το 2018, όταν βγήκε το «Όραμα» και έγινε η πρώτη παρουσίαση του δίσκου στη Θεσσαλονίκη, πήγα στο live τους. Ήταν το πρώτο live που πήγα και είδα την ενέργεια που έβγαλαν, το vibe, την αγάπη που δώσανε στον κόσμο, και η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι θέλω κι εγώ μια μέρα να είμαι εκεί πάνω. Ήταν φανταστικοί. Ήταν 2 Νοέμβρη και την επόμενη μέρα, 3/11/18, ξεκίνησα να γράφω. Για έναν χρόνο ψαχνόμουν από δω και από κει, μαζεύαμε λεφτά με κάποιους συμμαθητές μου για να πάρουμε μια κάρτα ήχου, ένα μικρόφωνο. Όλοι άσχετοι, δεν ξέραμε τίποτα, σκέψου ότι ηχογραφήσαμε τα πρώτα μας κομμάτια από Audacity!

17:30

Στα γυρίσματα του «Tank», τη στιγμή που μόλις έχει έρθει ο SSKiN, οπότε πέσαμε όλοι πάνω του να του εξηγήσουμε τι και πώς όσον αφορά το concept. Είναι ο Mayjay, ο Μίχα, ο Μάριος (ο Αλβανός κολλητός μου), ο Ftma Designs και ο Johzs. Το πρώτο κομμάτι που ηχογράφησα το 2019, δεκατεσσάρων χρονών, ήταν το «Κάπου χαμένοι», boom bap τελείως ‒ στην αρχή έγραφα πιο old school-ιές. Το κομμάτι αυτό έχει μια πολύ πονεμένη ιστορία, γιατί την ίδια μέρα που βγήκε έσπασα το σαγόνι μου. Λιποθύμησα στο σχολείο και έπεσα με τα μούτρα κάτω στο τσιμέντο. Δεν το χάρηκα καθόλου, γιατί μπήκα στο νοσοκομείο, έκανα χειρουργεία, για έναν μήνα δεν μπορούσα να ανοίξω το στόμα μου και δεν έτρωγα. Εξαιτίας αυτού του συμβάντος, όμως, πήρα πολύ μεγάλη υποστήριξη. Στα σχόλια κάτω από το βίντεο όλοι έγραφαν «περαστικά», γιατί είχε βγει η «βρόμα» ότι μπήκα στο νοσοκομείο.

18:00

Όταν αράζω σπίτι πολλές φορές με πιάνω να ακούω τον εαυτό μου, όποτε εδώ απλώς απολαμβάνω την απίστευτη δουλειά του Πάνου Βλασσά. Αξία έχει να κάνεις αυτό που θες, αυτό πιστεύω, και όχι οι σπουδές. Ο πρώτος μου στόχος μόλις τελειώσω το σχολείο είναι να φύγω σεζόν το καλοκαίρι για να δουλέψω. Και φέτος δούλεψα στη Χαλκιδική σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο στο τρίτο πόδι και έβγαλα κάποια λεφτά για να τα ρίξω στη μουσική. Απ’ τα λεφτά της σεζόν έκανα και το βιντεοκλίπ μου. Και φέτος θα φύγω για σεζόν και θα γυρίσω τον Σεπτέμβρη για να γραφτώ σε μια σχολή Μουσικής Τεχνολογίας και Ηχοληψίας, στα ΙΕΚ. Θέλω να έχω κάποιες παραπάνω γνώσεις όσον αφορά την ακουστική, να μάθω πώς μπορεί να λειτουργήσει ένα στούντιο ηχητικά, με τα μηχανήματα, θέλω να έχω γνώσεις engineer για να μπορώ να δουλέψω τον εαυτό μου μόνος μου. Γιατί πάσχουμε στον ήχο, θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ λίγα τα «ψημένα» αυτιά στην Ελλάδα.

18:30

Πήγαμε με τον Napo 610 να πάρουμε τον SSKiN μόλις τελείωσε από τη σχολή για καμιά βόλτα στη γειτονιά. Δεν έχω όρεξη να γυρνάω νωρίς σπίτι. Μετά το σχολείο γυρίζω στο σπίτι, τρώω και μετά πηγαίνω στο σπίτι του πατέρα μου. Επειδή δουλεύει, τις περισσότερες φορές λείπει, οπότε μπορεί να γράψω κανένα κομμάτι ή πέσω λίγο για ύπνο. Το απόγευμα θα βγω, γιατί θέλω να παίρνω αέρα, να περπατάω, χωρίς να κάνω κάτι ιδιαίτερο. Συνήθως βγαίνω με τον κολλητό μου τις καθημερινές, γιατί όλοι οι υπόλοιποι έχουν πήξει με τα φροντιστήρια και είναι αγχωμένοι επειδή ετοιμάζονται για Πανελλαδικές. Βγαίνουν μόνο Παρασκευή ή Σάββατο.

18:45

Τα Σαββατοκύριακα είμαι όλη μέρα έξω, είναι λες και έχουμε διακοπές. Πολλές φορές, επειδή η μάνα μου τυχαίνει να φύγει για Λάρισα τα Σαββατοκύριακα, μπορεί να μαζευτούμε στο σπίτι μου και να κάτσουμε μέχρι αργά, να βγούμε στη Θεσσαλονίκη για φαγητό. Γενικά δεν λογαριάζουμε το ωράριο καθόλου τα Σαββατοκύριακα.

19:00

Καθ’ οδόν να αφήσουμε τον Napo 610 και τον SSKiN στον ΟΠΑΠ, πού και πού λίγο παιχνιδάκι δεν βλάπτει. Εδώ ο SSKiN φιλοσοφεί με τον Napo την τέχνη του Virtual.

19:25

Απολαμβάνω και γουστάρω παρά πολύ τα cook up sessions γενικά. Έχει τύχει να είμαι πολλές ώρες στο THC Studio με τον Mayjay να κάνουμε μόνο beats. Μου αρέσει πάρα πολύ να δουλεύω με τον παραγωγό μου. Μπορεί να μην ηχογραφώ, να μην έχω τον πρωταγωνιστικό ρόλο, απλώς μου αρέσει να κάθομαι να τον χαζεύω. Όλη μου η ζωή είναι η μουσική, οπότε, ό,τι μου αρέσει, συνδέεται άμεσα με τη μουσική. Ο Mayjay είναι δεκάξι χρονών, δεν το πιστεύει κανείς ότι είναι τόσο μικρός.

19:45

Το πρώτο session μαζί Mayjay, Cheat, Napo 610, SSKiN. Ο Napo και ο Cheat ήρθαν σκαστοί από τη Κέρκυρα και «καήκαμε» τελείως.

20:00

Μαζί με τον Stolou ξυπνάμε Wake and Bake, απλώς δεν ήξερα ότι με βγάζουν φωτό την ώρα που ουρλιάζω στο «Cherry». Δεν είμαι πολύ ήρεμος άνθρωπος, εκνευρίζομαι πάρα πολύ εύκολα. Με εκνευρίζει πάρα πολύ π.χ. όταν κάποιος αργεί στα ραντεβού του, δεν μπορώ, διαολίζομαι, δίνω πέντε-δέκα λεπτά περιθώριο. Με εκνευρίζει όταν ένα release καθυστερεί ή όταν ένα session ακυρώνεται, όταν αλλάζουν τα σχέδια σε οτιδήποτε έχει να κάνει με το στούντιο. Θέλω όταν είναι για δουλειά όλα να πηγαίνουν ρολόι. Με εκνευρίζει η αναποφασιστικότητα γενικά, θέλω αυτός με τον οποίο συνεργάζομαι να είναι επίσης αποφασισμένος, να έχει συγκεκριμένους στόχους, όπως εγώ. Το βλέπω πολύ επαγγελματικά και no hate, respect σε αυτούς που απλώς κάνουν ραπ επειδή είναι η φάση, αλλά έχω όραμα και θέλω όσοι δουλεύουν μαζί μου να έχουν κι εκείνοι όραμα.

20.10

Εδώ έχω στηθεί για ένα πλάνο με απότομο ζουμ στο «Tank». Απ’ τις αγαπημένες μου φωτό. Γενικά, είμαι ένας άνθρωπος πάρα πολύ μπεσάτος και πάρα πολύ χύμα, αν έχω να σου πω κάτι, θα σου το πω μες στα μούτρα, γιατί πιστεύω ότι η αλήθεια πονάει, αλλά είναι το καλύτερο και για σένα. Έχω ζήσει τόσο πολλά που δεν με αγγίζει η κριτική, για μένα είναι big flex το ότι θα πάω σχολείο και θα έχω συνέντευξη στη LiFO, ενώ οι μισοί μου συμμαθητές δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν με τη ζωή τους. Είναι win, γιατί κάποιοι εδώ και χρόνια με βλέπουν από τη hate οπτική. Έχω φάει πάρα πολύ μπούλινγκ και πάρα πολλή κριτική για τη μουσική μου στο σχολείο. Δεν φαντάζεσαι. Με κορόιδευαν, μου έλεγαν «παράτα το, δεν θα τα καταφέρεις ποτέ γιατί είσαι άχρηστος, δεν το 'χεις, για ποιον λόγο κάνεις ραπ;». Κορόιδευαν τα τραγούδια μου, τραγούδαγαν τους στίχους μου και με χλεύαζαν.

20:15

Γενικά, όταν βγάζουμε, ένα track έχουμε μια τάση, ως ομάδα, να το ακούμε συνέχεια τις επόμενες μέρες, οπότε εδώ, με τον Mayjay, ακούμε κάποιο για τεχνικά λάθη και διορθώσεις. Οφείλω πολλά στον Βήτα Ω και στο THC Studio γιατί μου έμαθε πολλά και με βοήθησε να εξελιχθώ σε αυτό που είμαι σήμερα, μαζί με τον Mayjay. Όταν έβγαλα το «Tank» άρχισαν να μου δίνουν σπέκια στο σχολείο. Είναι τόσο καλοδουλεμένο, που δεν δίνω περιθώρια να πει κάποιος κάτι, το πρόσεξα πάρα πολύ το συγκεκριμένο πρότζεκτ. Και με τον Stolou, που κάναμε το session και με ηχογράφησε, και με τον Johzs, που κάναμε το mix και master, και με τον Mayjay, που κάναμε το beat, αλλά και με Πάνο Βλασσά, που μου έκανε το βίντεο. Ειδικά στο κλιπ προσέξαμε να μην έχει ούτε ένα αδύναμο σημείο.

20:20

Μετά το σχολείο, ή όποτε δουλεύει ο SSKiN, συνηθίζω να πηγαίνω από το μαγαζί του για κάνα τσιγάρο με τα παιδιά ή και μόνος πολλές φορές. Εδώ, με Napo 610 και Alox. Το «Tank» είναι ένα win track για μένα, απ’ όλες τις πλευρές. Ξεκινάει και λέει «με παρακολουθούν συνεχώς έχω eyes on me / δεν με πείθουν ούτε λίγο δε φαίνονται εχθροί»· στην ουσία λέω ότι στην τελική, παρόλο που έφυγαν από δίπλα μου και είναι εχθροί μου, απέναντί μου, συνεχίζουν να με παρακολουθούν, έχω eyes on me. Παρακάτω λέω «ποιος να μου κάνει κακό / ξέρω να ζητάω συγγνώμη μα ποτέ παρακαλώ», πολλές φορές άτομα που είναι απέναντί μου με έχουν απειλήσει ότι θα μου κάνουν κακό, επειδή αντιπαθούν απλώς τη μουσική μου. Ξέρω να ζητάω συγγνώμη, αλλά δεν παρακάλεσα κανέναν να με φτιάξει, το ξεκίνησα όλο μόνος μου ‒ μόνοι μας. Όταν γνώρισα τον Mayjay δεν τον ήξερε κανείς, μαζί ξεκινήσαμε. Μαγκιά του Mayjay, στα δεκαέξι του έχει καταφέρει να κάνει συνεργασία με Capital και μαζί χτίζουμε αυτό που κάνουμε.

20:30

Δυστυχώς, είμαι ακόμη σε μια ηλικία που αναγκάζομαι πολλές φορές να χρησιμοποιώ τον ΟΑΣΘ. Εδώ, μετά από μισή ώρα που περιμένουμε το 10, με Napo 610 και SSKiN. Πλέον είμαι κατά του diss, δεν αξίζει. Το κατάλαβα επειδή έχω ζήσει ακραία σκηνικά και έχω περάσει πολλά στη ζωή μου μετά τον χωρισμό των γονιών μου, με παρέες, σίγουρα με κοπέλες...

21:00

CCA whole family. Όλη η παρέα είμαστε «καμένοι» με το Μουντιάλ, οπότε θεωρήσαμε υπέροχη ιδέα να μαζευτούμε σπίτι μου είκοσι άτομα να δούμε τον αγώνα Αγγλία - Γαλλία. Μου αρέσει πάρα πολύ το ποδόσφαιρο, να παίζω και να βλέπω, δεν έχω χάσει ματς. Είμαστε φανατικοί υποστηρικτές της Αργεντινής, κάνει τη διαφορά.

23:30

Μετά την απογοήτευση της Αγγλίας ακούω με τα παιδιά ένα beat που μας έστειλε ο Cheat. Με Βούδα και Napo 610.  

23:30

Εν τέλει, το μπιτ μου άρεσε, οπότε έχω πάρει το ηχείο και κάνω διορθώσεις στο κουπλέ που έχω γράψει και σκέφτομαι τι κολλάει τι όχι, και πώς να το συνεχίσω. Μέχρι τη Β’ Γυμνασίου έβγαινα στη γειτονιά μου, στην Ανάληψη, και είχα την παρέα μου εκεί, αλλά με αυτούς «σπάσαμε». Μετά ήμουν σε μια φάση της ζωής μου που δεν μπορούσα να ταιριάξω εύκολα με ανθρώπους, γιατί είμαι πολύ περίεργος χαρακτήρας, οπότε πέρασα από διάφορα μέχρι να καταλήξω στη σημερινή μου παρέα. Τα οκτώ-εννιά άτομα που συναναστρέφομαι τώρα είναι σαν δεύτερή μου οικογένεια, τους έχω επιλέξει και με έχουν στηρίξει από την αρχή, απ’ όταν με γνώρισαν. Από τα άτομα της παλιάς παρέας μου δεν μιλάω με κανέναν πλέον.

23:30

Backstage του «Tank». Εδώ ο Βλασσάς, μετά από πολλή ώρα, ψάχνοντας τον κατάλληλο φωτισμό, με έχει βάλει να κάνω σκηνές μπροστά στον υπολογιστή. Τις περισσότερες φορές γράφω στίχο γιατί τα κομμάτια μου τα θέλω δομημένα και καλομελετημένα, για να μπορώ να πάω στο στούντιο και να βλέπω το track μπροστά μου χτισμένο. Με το freestyle πολλές φορές μπορεί να βγάλεις κάτι πολύ ακραίο, αλλά να είναι κακό. Όταν το κομμάτι σε «ψήνει» και μετά από δύο εβδομάδες, κάτι λέει αυτό. Καταλαβαίνω ότι ένα κομμάτι «λέει» όταν θέλω να το λέω ξανά και ξανά, έχει τύχει να «φτύνω» το ίδιο κομμάτι για δύο ώρες.

23:30

Πολλές φορές τα βραδιά έρχεται σπίτι μου ο Μάριος, ο Αλβανός κολλητός μου, και καθόμαστε έξω συζητώντας το οτιδήποτε, πίνοντας καμιά μπίρα για να περάσει η ώρα.

23:45

Προσπαθώ να τον πάρω στα σοβαρά όταν μου λέει τις ερωτικές του απογοητεύσεις. Δυστυχώς, την έχω κι εγώ την εμπειρία μου, έχω ξεκινήσει το κάπνισμα από ερωτική απογοήτευση. Ντρέπομαι πάρα πολύ που το αναφέρω, αλλά είμαι ένας άνθρωπος πάρα πολύ δοτικός όσον αφορά τα συναισθήματα και γι’ αυτό την έχω φάει πολλές φορές. Την πρώτη μου μεγάλη ερωτική απογοήτευση την είχα πριν από δύο χρόνια.

00:00

Εδώ είμαι μετά από δέκα προσπάθειες να βρω τη σωστή νότα σε έναν στίχο που τελικά απλώς άλλαξα γιατί με κούρασε. Στα άμεσα σχέδιά μου είναι ένα πολύ σπέσιαλ EP που θα έχει από boom bap μέχρι ATL, είμαι στο στούντιο και το δουλεύω. Ακούω όλη μέρα μουσική. Πριν από λίγο άκουγα Metro Boomin, έχω εθιστεί, νομίζω ότι ο τυπάς έχει βγάλει τον δίσκο της χρονιάς. Τα αγγλικά μου τα είχα αφήσει και τα ξεκίνησα ξανά τα τελευταία δύο χρόνια, έτσι χώθηκα πιο πολύ στην ελληνική φάση και τα κύρια ακούσματά μου είναι ελληνικό ραπ. Μου αρέσει πολύ ο Saske, δεν μπορώ να βάλω κανέναν πάνω απ’ τον Saske, είναι πολυμηχάνημα. Όλη η OffBeat μου αρέσει, είναι με διαφορά η πιο ποιοτική δισκογραφική στην Ελλάδα, με τον καλύτερο ήχο. Tώρα τελευταία ο Mayjay και ο SSKiN άρχισαν να με χώνουν στις αμερικανιές. Μου αρέσει πολύ το «Kingpin» του Mente Fuerte, το θεωρώ πολύ υποτιμημένο άλμπουμ, το «Νεαρός» του Yolte, το ακούω πάρα πολύ, φουλ, και το άλμπουμ του Twelvee σάρωσε, δισκάρα…

 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ