Νύχτες Πρεμιέρας: Τα highlights της φετινής διοργάνωσης

Titane Facebook Twitter
0

Με το δυνατότερο πρόγραμμα των τελευταίων ετών, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας ανοίγει τις πύλες του από 22 Σεπτεμβρίου έως 3 Οκτωβρίου και μας περιμένει στις αίθουσες Ιντεάλ, Δαναός, Τριανόν, Αίγλη Ζαππείου, Ριβιέρα, Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Στέλλα και Σινέ Φλερύ αλλά και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. 

Για να βοηθήσουμε λίγο να βρείτε τον δρόμο σας ανάμεσα στους δεκάδες τίτλους που θα προβληθούν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, ετοιμάσαμε αυτό τον οδηγό επιβίωσης, με επιλογές από το πρόγραμμα που έστησαν οι άνθρωποι του φεστιβάλ.

Φυσικά, μερικές από τις καλύτερες ταινίες που είδαμε κατά καιρούς στις Νύχτες Πρεμιέρας ήρθαν από το πουθενά, σε μια αίθουσα που μπήκαμε τυχαία, σε μια προβολή για την οποία είχαμε διαβάσει ελάχιστα. Και δεν τις ξεχάσαμε ποτέ, λίγο για την χαρά της ανακάλυψης και λίγο περισσότερο γιατί τις είδαμε στην αίθουσα, ο ένας πλάι στον άλλο. Όπως θα θέλαμε να βλέπουμε όλες τις ταινίες, αν μπορούσαμε.

Ταινίες Έναρξης και Λήξης

A Hero Facebook Twitter
A Hero

Φέτος το φεστιβάλ ανοίγει με μία ταινία που ξεχώρισε στις Κάννες, το A Hero του Ιρανού Ασγκάρ Φαραντί. Ακόμα ένα σενάριο-σταυροβελονιά, που θα λέγαμε με όρους παλαιοκριτικής, μαζί με το χαρακτηριστικό, ιδιότυπο σασπένς του Ιρανού σε ένα φιλμ που επικυρώνει τη θέση του ανάμεσα στους κορυφαίους δημιουργούς που εργάζονται σήμερα.

Η φετινή ταινία λήξης είναι το Dune, το μεγαλόπνοο sci-fi έπος του Ντενί Βιλνέβ που οι φαν του είδους περιμένουν πώς και πώς. Η ταυτόχρονη προβολή σε Ιντεάλ και Δαναό εξασφαλίζει περισσότερες θέσεις, υποψιαζόμαστε, όμως, πως δεν θα είναι αρκετές για να καλύψουν τη ζήτηση, γι’ αυτό κινηθείτε εγκαίρως.

Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ

The French Dispatch Facebook Twitter
The French Dispatch

Η φετινή επιλογή των Νυχτών ανάμεσα σε ταινίες που προκάλεσαν αίσθηση σε φεστιβάλ του εξωτερικού περιλαμβάνει μερικές από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, όπως η νέα οπτικοακουστική πανδαισία του Γουές Άντερσον The French Dispatch, ο αμφιλεγόμενος, προκλητικός Χρυσός Φοίνικας της Ζουλιά Ντικουρνό Titane και το Last Duel του Ρίντλεϊ Σκοτ με τους Ματ Ντέιμον, Μπεν Άφλεκ, Τζόντι Κόμερ και Άνταμ Ντράιβερ.

Πλάι σε αυτές ξεχωρίζουμε αρκετές ακόμα από το φετινό πρόγραμμα. Τη γλυκύτατη Μικρή Μαμά της Σελίν Σιαμά, που μοιάζει με στροφή 180 μοιρών μετά το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται. Το Νinjababy, ένα Juno όπου οι διαλογικές εξυπνάδες αντικαθίστανται από οπτικά ευρήματα. Το Sublet, μια gay, light εκδοχή της Σύντομης Συνάντησης. Το Χειρότερο Κορίτσι στον Κόσμο του Γιοακίμ Τρίερ, ο οποίος, με τη φόρα του Thelma, δίνει τη γυναικεία εκδοχή της κρίσης των 30. Το ιδιοσυγκρασιακό Memoria του Απιτσατπόνγκ Γουερασεθακούλ με την Τίλντα Σουίντον κι έναν, όπως λέγεται, καταπληκτικό ηχητικό σχεδιασμό. Την πιο ερεθιστική κι ερεθισμένη ταινία του φεστιβάλ, το Η Νύχτα Ανήκει στους Εραστές. Το Earwig της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς, ένα φιλμικό αξιοπερίεργο, γοητευτικό για εκείνους που θα συγχρονιστούν με το μήκος κύματος που εκπέμπει. Και πολλές ακόμα, για τις οποίες διαβάσαμε τόσα και τόσα μέσα στη χρονιά σε έντυπα και sites του εξωτερικού.

Διεθνές Διαγωνιστικό

Μπρούνο Ρεϊντάλ: Eξομολόγηση ενός Δολοφόνου Facebook Twitter
Μπρούνο Ρεϊντάλ: Eξομολόγηση ενός Δολοφόνου

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα ξεκινούμε από το Azor του Αντρές Φοντάνα, που για τον υπογράφοντα είναι από τις ταινίες της χρονιάς. Σινεμά ανένταχτο, κάπου ανάμεσα στην ταινία τρόμου, τη μαύρη κωμωδία και τη σάτιρα, καμωμένο με weird συντακτικό και arthouse γραμματική, με μια διαρκή αίσθηση αδιόρατης απειλής, ανάλογη με εκείνη του πρόσφατου The Nest του Σον Ντέρκιν, με το οποίο έχει και θεματικές συγγένειες. 

Από εκεί και πέρα επισημαίνουμε το Human Factors, εκπρόσωπο ενός σινεμά τύπου Χάνεκε, που μέσα από την εξέταση ενός γεγονότος από διαφορετικές οπτικές γωνίες επιχειρεί την ανατομία της σύγχρονης πυρηνικής οικογένειας, το Cryptozoo, ένα ψυχεδελικό animation που παντρεύει τον μαγικό ρεαλισμό με το πολιτικό σχόλιο και έχει και την Αγγελική Παπούλια στο φωνητικό καστ του, και το Μπρούνο Ρεϊντάλ: Eξομολόγηση ενός Δολοφόνου, ένα έργο αρκετά βαρύ, μα oπλισμένο με ένα λεπτοδουλεμένο voice-over που σκιαγραφεί ένα ανατριχιαστικό πορτρέτο. Και ποιος ξέρει, άραγε, ποιο άλλο διαμαντάκι θα προκύψει μέσα από τις ταινίες που διεκδικούν τη φετινή Χρυσή Αθηνά;

Διεθνές Διαγωνιστικό Ντοκιμαντέρ

Ναύτης των Βουνών Facebook Twitter
Ναύτης των Βουνών

Από το διαγωνιστικό τμήμα του ντοκιμαντέρ ξεχωρίζει σίγουρα το Cow της Άντρεα Άρνολντ, ένα ντοκιμαντέρ που σε βάζει κυριολεκτικά στη θέση μιας αγελάδας, ακολουθώντας την από απόσταση αναπνοής. Σε σημεία βρίσκεσαι να αναρωτιέσαι πώς το γύρισε, όσοι το είδαν στις Κάννες μιλούν για μια πραγματική φιλμική εμπειρία.

Πλάι σε επιλογές από το εξωτερικό, όπως το υπαρξιακό ταξίδι του Ναύτης των Βουνών ή τον οικολογικό εφιάλτη των Αόρατων Δαιμόνων, βρίσκουμε και εγχώριες καταθέσεις στο σινεμά τεκμηρίωσης, όπως η Οφειλή του Σταύρου Ψυλλάκη και το Χτίστες, Νοικοκυρές και η Οικοδόμηση της Σύγχρονης Αθήνας των Τάσου Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη.

Μουσική & Φιλμ

A-ha: Η Ταινία Facebook Twitter
A-ha: Η Ταινία

Αγαπημένο τμήμα για διόλου ευκαταφρόνητη μερίδα θαμώνων του φεστιβάλ, το Μουσική & Φιλμ έχει στο φετινό του ρόστερ δύο από τους πιο ηχηρούς τίτλους της φετινής χρονιάς. Ο ένας είναι το A-ha: Η Ταινία, που ακολουθεί τη διάσημη μπάντα από τη γέννησή της μέχρι την καθιέρωσή της στην εμπροσθοφυλακή της synth-pop σκηνής και αναδεικνύει τα προβλήματα που δημιούργησε η διασημότητα στις σχέσεις μεταξύ τους.

Ο άλλος είναι το Velvet Underground, η νέα προσθήκη στο μουσικό παρακλάδι τη φιλμογραφίας του Τοντ Χέινς –έχει κάνει τα Velvet Goldmine και I’m Not There– αυτήν τη φορά υπό τη μορφή μιας ταινίας τεκμηρίωσης. Μέσα από ακυκλοφόρητο οπτικοακουστικό υλικό, ανέκδοτες ηχογραφήσεις, μαρτυρίες προσώπων της εποχής, ο Χέινς μελετά τι κρύβεται πίσω από την πολιτιστική επίδραση της μπάντας.

Σημειώστε επίσης το Καλοκαίρι της Σόουλ, ταινία που θα προλογίσει ο μουσικός παραγωγός και παρουσιαστής G-Poly (Γιώργος Πολυχρονίου).

Αφιέρωμα «Ζωές σε Μετάβαση: Trans Cinema Matters»

Paris is Burning Facebook Twitter
Paris is Burning

To trans αφιέρωμα του φεστιβάλ έρχεται για να αφηγηθεί «ιστορίες trans χαρακτήρων, πολυφωνικές, παθιασμένες, αλέγκρες, κάποιες φορές μελαγχολικές, αλλά πάντα αγαπησιάρικες», που φιλοδοξούν να αλλάξουν τον τρόπο που βλέπουμε και κατανοούμε τα άτομα της κοινότητας.

Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε κάποιες, θα σταθούμε σίγουρα στο απολαυστικό Tangerine του Σον Μπέικερ, το οποίο είχε γυρίσει εξ’ ολοκλήρου με κινητό, το εμβληματικό ντοκιμαντέρ Paris is Burning, μια κινηματογραφική «φούσκα» που σε μεταφέρει στη νεοϋορκέζικη drag σκηνή των τελών των ‘80s και, βέβαια, την Στρέλλα του Πάνου Κούτρα, μια προβολή μετά το τέλος της οποίας θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα «Η trans ορατότητα στον κινηματογράφο και τα mainstream αφηγήματα vs αληθινής ζωής».

Αφιέρωμα «This is Orson Welles: Η Αποκατάσταση μιας Ιδιοφυΐας»

F for Fake Facebook Twitter
F for Fake

Ο κινηματογραφικός κανόνας ανανεώνεται διαρκώς κι από μια πλευρά αυτό είναι καλό, συνεπάγεται εξέλιξη. Κάπως έτσι, το 2012 ο Πολίτης Κέιν έχασε την πρώτη θέση στην ψηφοφορία του Sight and Sound για την καλύτερη ταινία όλων των εποχών από το Vertigo.

Καθώς νεότεροι θεατές και επαγγελματίες αποστρέφονται το σινεμά που έγινε από κάποια χρονολογία και πίσω, είναι εύλογο η ταινία που θα καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε σχετικές έρευνες να είναι χρονικά μεταγενέστερη από την προκάτοχό της. Όπως εύλογο είναι και κάποιοι δημιουργοί να ξεχνιούνται, αν σταματήσουμε να μιλάμε γι’ αυτούς, αν αντιμετωπίζουμε τις ταινίες τους σαν τοτέμ, αντί να τις συζητούμε σαν να βγήκαν σήμερα και, φυσικά, αν δεν τις προβάλλουμε στον κόσμο.

Από αυτή την άποψη, το αφιέρωμα του φεστιβάλ στον Όρσον Γουέλς τελεί θεάρεστο έργο, φέρνει ξανά σε επαφή το κοινό με το έργο ενός υπερταλαντούχου, αυθάδη δημιουργού που από την αφάνεια πέρασε στη μυθολόγηση κι από εκεί κινδυνεύει να περάσει και πάλι στην αφάνεια, αν το έργο του έρχεται σε επικοινωνία με το κοινό μόνο μέσω της ακαδημαϊκής οδού, αντί του φυσικού του χώρου: της μεγάλης οθόνης.

Ο Πολίτης Κέιν, οι Υπέροχοι Άμπερσονς, το Άγγιγμα του Κακού, ο Κύριος Αρκάντιν σε αποκατεστημένη, σχεδόν ολοκληρωμένη κόπια, το F for Fake και οι περισσότερες δημιουργίες του Γουέλς θα παιχτούν σε μια αίθουσα του φεστιβάλ, σε προβολές που θα προλογίσουν εκλεκτοί ομιλητές, όπως ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, οι δικοί μας Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Τίνα Μανδηλαρά, και ο Τάσος Μελεμενίδης του Cinobo.

Μετά τα Μεσάνυχτα

Last Night in Soho Facebook Twitter
Last Night in Soho

Οριακές δημιουργίες, ανατριχίλες, καφρίλα, αίμα και σπέρμα σε ένα τμήμα του φεστιβάλ μέσα από το οποίο έχουμε δει μέσα στα χρόνια εξωφρενικά φιλμ που απέκτησαν cult status, αλλά και διαμαντάκια είδους, όπως τα Tale of Two Sisters και It Follows. Στο φετινό Μετά τα Μεσάνυχτα ο Νίκολας Κέιτζ αφήνεται να οργιάσει στο Αιχμάλωτος στη Γη των Φαντασμάτων του Σίον Σόνο, ο Μπεν Γουίτλι επανακάμπτει μετά την αστοχία του Rebecca με το In This Earth, το βρετανικό Censor λέγεται πως θυμίζει Berberian Sound Studio και ότι έχει φανταστικό φινάλε, η Θλίψη απευθύνεται σε ΠΑΡΑ πολύ γερά στομάχια –προειδοποιούμε–, την παράσταση, όμως, κλέβει ο Έντγκαρ Ράιτ με το πολυαναμενόμενο Last Night in Soho του, το οποίο από το φεστιβάλ Βενετίας προσγειώνεται στις Νύχτες Πρεμιέρας για να μας ταξιδέψει στο Λονδίνο των ‘60s μέσα από έναν λαβυρινθώδη φιλμικό εφιάλτη.

Επίσης φέτος θα δούμε και το Possession του Αντρέι Ζουλάφσκι σε μια ειδική προβολή, αφιερωμένη στη μνήμη του κριτικού Τάσου Θεοδωρόπουλου, που αγαπούσε πολύ τον Ζουλάφσκι γενικά και αυτή την ταινία ειδικότερα, μα δυστυχώς δεν θα είναι μαζί μας για να την παρακολουθήσουμε παρέα – κάπου ευχόμαστε να εισβάλει ξαφνικά στην αίθουσα στα μισά της προβολής υπό τους ήχους του Alejandro της Lady Gaga. Αν θα μπορούσε να το κάνει κάποιος, αυτός θα ήταν ο Τάσος.

Δείτε ακόμα:

Λουίς Μπουνιουέλ: Ένας Μεγάλος Σουρεαλιστής Facebook Twitter
Λουίς Μπουνιουέλ: Ένας Μεγάλος Σουρεαλιστής

Όπως κάθε χρόνο, μερικές από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους της σεζόν συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα του τμήματος Ελληνικές Μικρές Ιστορίες – μην το σνομπάρετε, ο επόμενος Λάνθιμος μπορεί να κρύβεται εκεί και θα μπορείτε να λέτε ότι τον ανακαλύψατε πρώτοι. 

Επίσης, στο πλαίσιο του τμήματος Icons προβάλλονται ταινίες αφιερωμένες σε μεγάλες προσωπικότητες. Από τις φετινές επιλογές θα συνιστούσαμε να μην χάσετε το Λουίς Μπουνιουέλ: Ένας Μεγάλος Σουρεαλιστής, ένα πληρέστατο και χορταστικό πορτρέτο του μεγάλου δημιουργού. 

Να σημειωθεί, τέλος, πως το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει κάποιες από τις ταινίες του φεστιβάλ και ψηφιακά, μέσω της ειδικής πλατφόρμας του φεστιβάλ. 

Περισσότερες πληροφορίες στο aiff.gr

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Titane

Οθόνες / Mία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς και μια έκπληξη του Φεστιβάλ Καννών στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας

Σε μια δύσκολη συγκυρία για τον φεστιβαλικό προγραμματισμό αλλά και για το σινεμά γενικότερα, οι άνθρωποι του φεστιβάλ κατάφεραν να συγκεντρώσουν και φέτος μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες της χρονιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ