Ο κόσμος ζει τον εφιάλτη της πανδημίας και οι διασημότητες αναγκάζονται να κλειστούν επίσης μέσα και να μας ενημερώσουν μέσω βίντεο και selfies από το σπίτι τους ότι «είμαστε όλοι μαζί» σ' αυτό που συμβαίνει, καλώντας μας συγχρόνως να «παραμείνουμε θετικοί». Η αντίδραση του κοινού όμως δεν ήταν και τόσο θετική αυτή τη φορά. Όταν η Τζένιφερ Λόπεζ ανέβασε ένα βίντεο της οικογένειάς της να έχει βρει καταφύγιο στην απέραντη έπαυλη του συντρόφου της Άλεξ Ροντρίγκεζ στο Μαϊάμι, ένα από τα αντιπροσωπευτικά σχόλια ήταν και το εξής: «Σας μισούμε όλοι» ("We all hate you").

 

 

 

Όπως γίνεται ήδη φανερό, ανάμεσα στις κοινωνικές / πολιτισμικές επιπτώσεις της εξάπλωσης του κορωνοϊού είναι και η κατεδάφιση της αίρεσης της διασημότητας. Όπως γράφει η αρθρογράφος των New York Times, Amanda Hess, «το όνειρο της ταξικής αναρρίχησης με το οποίο συνδέουμε συχνά τους διάσημους εξατμίζεται όταν η κοινωνία τίθεται σε lockdown, η οικονομία παραλύει, η λίστα θανάτου μεγαλώνει και το μέλλον όλων μας παγώνει στο εσωτερικό ενός διαμερίσματος. Δεν είναι τυχαία η ραγδαία διάδοση του hashtag #guillotine2020 αυτές τις μέρες και η προτροπή κάποιων να 'φάμε τους πλούσιους' αντί να μαλώνουμε μεταξύ μας στα άδεια ράφια του σούπερ μάρκετ...».

 

 

 

«Η ειρωνεία είναι», συνεχίζει το άρθρο, «ότι υπό άλλες συνθήκες, ενδεχομένως να τους επικροτούσαμε που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες τους' στην υπηρεσία ενός κοινού σκοπού. Οι celebrities έχουν αυτές τις μέρες στη διάθεσή τους ένα τεράστιο ακροατήριο τραυματισμένων ψυχολογικά ανθρώπων κολλημένων στο ίντερνετ, αντί όμως να τους προσφέρεται μια οδός διαχείρισης αυτής της φριχτής κατάστασης, μένουν να παρακολουθούν την Madonna στην καραντίνα να κάνει μπάνιο με ροδοπέταλα».

 

«Κόλπα όπως η διασκευή του "Imagine" από την Gal Gadot και την διάσημη παρέα της ακούγονται εντελώς παράφωνα και όχι μόνο επειδή οι συμμετέχοντες δεν μπορούν να τραγουδήσουν. Η συνεισφορά τους φαίνεται να δηλώνει ότι και μόνο η παρουσία τους αρκεί, ότι η πανδημία μπορεί να υπερνικηθεί με την λάμψη των σταρ και μόνο».

 

 

 

 

«Η Madonna ήταν πάντως αυτή που ανέδειξε μια τέτοια ψευδαίσθηση σε performance art. Σε μια σειρά από περιέργως επαγγελματικά βίντεο που υποδηλώνουν έναν επικίνδυνο συνωστισμό ατόμων στο σπίτι της, μπορεί κανείς να την δει στον λογαριασμό της στο Instagram να κάνει κούρα στην προσωπική της κλινική ή να σκύβει στοχαστικά πάνω από μια vintage γραφομηχανή φορώντας κιμονό. Αργότερα, μέσα από την μπανιέρα της, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο Covid-19 είναι 'ο μεγάλος ισοσταθμιστής' (της ταξικής ανισότητας, εννοεί μάλλον)».

 

View this post on Instagram

Quarantine diaries #4 #covid_19 #quarantine #staysafe #becreative #leemorgan

A post shared by Madonna (@madonna) on

 

 

Υπάρχουν σαφώς όμως, σύμφωνα με το άρθρο, και οι πάσης φύσεως άξιες, χαριτωμένες και χρήσιμες συνεισφορές των celebrities στην κρίση. Όπως ο Άντονι Χόπκινς που παίζει πιάνο στην γάτα του ή ακόμα και η Μπρίτνι Σπίερς που χλευάστηκε από πολλούς για την 'μαρξιστική' στροφή της και την πρόσκληση που απεύθυνε για ριζικές κοινωνικές αλλαγές, αλλά και αναδιανομή πλούτου.

 

 
View this post on Instagram

Niblo is making sure I stay healthy and demands I entertain him in exchange... cats 🤷🏼‍♂️

A post shared by Anthony Hopkins (@anthonyhopkins) on

 

 

Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα πρόσωπο το οποίο έχει τεθεί υπό επιτήρηση και υπό αυστηρή κηδεμονία εδώ και 12 χρόνια, καθώς όλες οι κινήσεις της και οποιαδήποτε οικονομική της δραστηριότητα ελέγχεται αυστηρά από τον πατέρα της λόγω «ασταθούς συμπεριφοράς». Συνεπώς, όταν κάνει λόγο στις αναρτήσεις της για την «αναζήτηση κοινότητας μέσα στον κοινωνική αιχμαλωσία», ξέρει για τι πράγμα μιλάει.

 

 

 

 

Με στοιχεία από τους New York Times