Aκούστε σε πρώτη μετάδοση το νέο τραγούδι της Τάνιας Τσανακλίδου σε μουσική Λένας Πλάτωνος και σε στίχους Ελένης Φωτάκη

3

Το τραγούδι ''Την λένε Εύα'', για την ομώνυμη θεατρική παράσταση, ηχογραφήθηκε στις 20 Ιανουαρίου 2016 στο home studio της Λένας Πλάτωνος, παρουσία της Εύας Κουμαριανού, του ''τιμώμενου'' προσώπου, της συνδημιουργού - στιχουργού Ελένης Φωτάκη, της Βικτώριας Μπόζικ, του παραγωγού - συμπρωταγωνιστή της Εύας, Απόλλωνα Μπόλλα, και εμού, του ''κουμπάρου'' της δουλειάς αυτής. Ήρθε η Τάνια Τσανακλίδου και θυμάμαι την Εύα να σκύβει να της κάνει υπόκλιση. Το 1979, άλλωστε, όταν η Τάνια τραγουδούσε στη ''Μέδουσα'', σε κάποιο σημείο του προγράμματος, όποτε έλεγε τους ''Δρόμους του Βερολίνου'', παρατηρούσε να έχουν καταλάβει τη μία σκάλα του μαγαζιού κάτι κορίτσια με πολύχρωμα μαλλιά. Και σαν τελείωνε το συγκεκριμένο τραγούδι, η σκάλα άδειαζε. Μια - δυο, πιάνει η Τάνια τον ιδιοκτήτη: ''Τι συμβαίνει, γιατί φεύγουν; Δεν τους αρέσει το πρόγραμμα;'' Η απάντηση υπήρξε, αν μη τι άλλο, συγκινητική: ''Δεν κατάλαβες! Πρόκειται για τραβεστί που γνωρίζουν την ώρα που θα πεις τους Δρόμους του Βερολίνου και πετάγονται από την πιάτσα στη Συγγρού μόνο και μόνο για να σ' ακούσουν να το λες''! Μεταξύ εκείνων των κοριτσιών, λοιπόν, ήταν και η Εύα Κουμαριανού!


Στο τραγούδι πιάνο έπαιξε η ίδια η Λένα και αργότερα ο βοηθός της, ο Στέργιος Τσιρλιάγκος, ανάλαβε τη διακριτική ενορχήστρωση του. Μου έκανε εντύπωση ο σεβασμός συνθέτριας και ερμηνεύτριας στη στιχουργό. Η Φωτάκη μπήκε στο δωματιάκι του στούντιο, φόρεσε τα ακουστικά και έλαβε μέρος στην όλη διαδικασία. Όταν η φωνή της Τάνιας έσπασε στο τρίτο κουπλέ, στη φράση ''Τη λένε Εύα'', μας πήραν όλους τα ζουμιά. Τό'χει, άλλωστε, αυτό η Τάνια! Υπάρχει πιο συναισθηματική τραγουδίστρια; Δεν υπάρχει!
Καμαρώνω γι' αυτή τη μοναδική πρώτη συνεύρεση Πλάτωνος - Τσανακλίδου με αφορμή μία θεατρική παράσταση και μία γνωστή τρανς περφόρμερ. Σύμφωνα με τη Λένα, είχε πολλά χρόνια να γράψει τραγούδι που να συνδέεται σαν κλίμα με τον θρυλικό ''Καρυωτάκη'' της.

 

―Αντώνης Μποσκοϊτης

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT