Η Ελένη Φιλίνη αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Πιστεύω ότι δεν είμαι καθόλου δήθεν ως άνθρωπος, γι' αυτό και έχω την αγάπη του κόσμου. Από κει και πέρα, και σε μοναστήρι να κλειστώ, πάντα ο κακοήθης θα βρει κάτι να πει. Άσε που από μικρό παιδάκι κοίταζα πάντα ψηλά, μπροστά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Η Ελένη Φιλίνη αφηγείται τη ζωή της στη LIFO

0

Από πέντε ετών που ήρθα στην Αθήνα είμαι Πατησιώτισσα. Οι γονείς μου, αν και δεν είχαν καμία σχέση με τα καλλιτεχνικά, χόρευαν πολύ ωραία. Ο μπαμπάς μου, μάλιστα, είχε πάρει και βραβεία, όταν εγώ ήμουν πολύ μικρή, σε διαγωνισμούς χορού ροκ εν ρολ! Χόρευε, επίσης, το ωραιότερο ζεϊμπέκικο! Η μαμά μου, πάλι, όταν χόρευε, έμοιαζε σαν να πετούσε, να μην πατάει στη γη! Ήμουν μοναχοπαίδι.

• Εμφανισιακά είμαι ένα κράμα και των δύο. Τους έχω χάσει, τον μπαμπά μου πριν από πολλά χρόνια, τη μαμά πριν από τέσσερα. Όταν ήμουν στο δημοτικό, ο μπαμπάς έπαθε μια μεγάλη οικονομική καταστροφή. Έφυγε και πήγε στον αδερφό του, στον Παναμά, και συντηρούσε την οικογένεια στέλνοντας χρήματα. Κάθε δύο χρόνια μας επισκεπτόταν –δεν ήταν εύκολες τότε οι μετακινήσεις– κι εμένα μου έλειπε απίστευτα η παρουσία του. Η μητέρα μου ήταν η καλύτερή μου φίλη. Ο θάνατός της μου κόστισε όσο δεν φαντάζεται κανείς που έχει χάσει τόσο δικό του άνθρωπο.

• Από πολύ μικρή εκδήλωσα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, όπως κάνουν συνήθως τα κοριτσάκια. Μου άρεσαν η Σίρλεϊ ΜακΛέιν, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, η Λίζα Μινέλι. Είχα, δηλαδή, πιο δυτικά πρότυπα, αφού σπούδαζα χορό από εννιά ετών. Ασχολήθηκα με την υποκριτική όταν κατάλαβα ότι ο χορός θα είχε κάποτε ημερομηνία λήξης.

Για το θέμα της βιντεοκασέτας έχω να πω ότι έγιναν κάποιες δουλειές πολύ καλύτερες από αυτές της μετέπειτα ιδιωτικής τηλεόρασης. Δούλεψα με πολλούς, αξιόλογους σκηνοθέτες και συμπρωταγωνιστές, τον Τσιβιλίκα, τον Ευαγγελόπουλο, με πάρα πολύ κόσμο! Έγιναν σίγουρα και προχειρότητες, απλώς εκείνοι που μεταπήδησαν στην ιδιωτική τηλεόραση συνήθιζαν να θάβουν εκείνες τις δουλειές. Γιατί, στην τηλεόραση δεν έγιναν προχειρότητες; Στον κινηματογράφο, στο θέατρο;

• Tο ξεκίνημα έγινε όταν με είδαν σε κάποιες επιδείξεις. Ήθελαν κορίτσια για πασαρέλα, με πήραν, κάναμε πρόβες και αμέσως μπήκα και στην τηλεόραση. Πρέπει να πω ότι έκανα τηλεόραση πριν ακόμα τελειώσω το σχολείο.

• Δούλευα από τα 15 μου. Το πρωί πήγαινα σχολείο και το βράδυ χόρευα επαγγελματικά. Παρότι δεν ήμασταν φτωχή αλλά μια μέση οικογένεια, ήθελα την οικονομική ανεξαρτησία μου. Κανείς ποτέ δε μου είπε να πάω να δουλέψω.

Η Ελένη Φιλίνη αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Tο ξεκίνημα έγινε όταν με είδαν σε κάποιες επιδείξεις. Ήθελαν κορίτσια για πασαρέλα, με πήραν, κάναμε πρόβες και αμέσως μπήκα και στην τηλεόραση. Πρέπει να πω ότι έκανα τηλεόραση πριν ακόμα τελειώσω το σχολείο. Φωτο: Πάρης Ταβιτιάν / LIFO

• Δεν έπαιξα σε τόσα σίριαλ, όσα αναγράφονται στη Wikipedia στο λήμμα με το όνομά μου – άσε που είναι όλο ανακρίβειες. Έγραφαν ότι γεννήθηκα 7 Μαΐου και ότι είμαι 60 ετών. Έχω γεννηθεί στις 14 Μαΐου και σίγουρα δεν είμαι ακόμα 60! Επίσης, γράφτηκε ότι έπαιζα σε σίριαλ το 1974 – αν είναι δυνατόν! Το συγκεκριμένο σίριαλ ξεκίνησε το '74, τερματίστηκε το '80 κι εγώ εμφανίστηκα στο τελευταίο εξάμηνο των επεισοδίων του. Ο καθένας μπορεί τελικά να γράφει αβασάνιστα ό,τι του κατεβαίνει στο Ίντερνετ. Πάντως, την πρώτη φορά που με ρώτησε δημοσιογράφος «Πώς τα καταφέρνετε και διατηρείστε έτσι;» ήμουν ακριβώς τριάντα ετών (γέλια).

• Παρατηρώ αλλαγές στη νύχτα από το 2000 και μετά, εκεί που παλιότερα γέμιζαν τα μαγαζιά από ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας. Τώρα βλέπω πολλή νεολαία, παιδιά κάτω των 25-30 ετών. Δεν μπορώ να ξέρω πού οφείλεται αυτό. Η νεολαία το '80 θα πήγαινε σε μία ντίσκο ή σε ένα κουτουκάκι, όχι όμως στα μπουζούκια. Το ξέρω γιατί εμφανιζόμουν τότε σε μεγάλα μαγαζιά, όπως η Νεράιδα. Παράλληλα, παιδί ήμουν και ζούσα την εδραίωση της τηλεόρασης με σίριαλ όπως οι «Ιερόσυλοι» ή το «Ορκιστείτε παρακαλώ» με τον Γιάννη Μιχαλόπουλο. Αργότερα, το 1990-91 έκανα και τηλεπαιχνίδι με τον Ευαγγελόπουλο. Συγκριτικά με τη σημερινή εποχή που τα έχουμε ισοπεδώσει όλα, η δεκαετία του '80 ήταν πιο ρομαντική και γι' αυτό έρχονται στιγμές που τη νοσταλγώ.

• Στον κινηματογράφο μεγάλη στιγμή ήταν η συμμετοχή μου στη Μέδουσα του Γιώργου Λαζόπουλου το '97, που έναν χρόνο μετά πήρε το 3ο βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου στο Χιούστον. Στο ίδιο φεστιβάλ τώρα, πριν από 20 μέρες, πήρε το 2ο βραβείο η Αποπληρωμή, η ταινία που κάναμε με τον Αλέξανδρο Λεονταρίτη. Πρέπει να είμαι η μοναδική Ελληνίδα ηθοποιός με δύο παρουσίες σε αυτό το φεστιβάλ.

• Για το θέμα της βιντεοκασέτας έχω να πω ότι έγιναν κάποιες δουλειές πολύ καλύτερες από αυτές της μετέπειτα ιδιωτικής τηλεόρασης. Δούλεψα με πολλούς, αξιόλογους σκηνοθέτες και συμπρωταγωνιστές, τον Τσιβιλίκα, τον Ευαγγελόπουλο, με πάρα πολύ κόσμο! Έγιναν σίγουρα και προχειρότητες, απλώς εκείνοι που μεταπήδησαν στην ιδιωτική τηλεόραση συνήθιζαν να θάβουν εκείνες τις δουλειές. Γιατί, στην τηλεόραση δεν έγιναν προχειρότητες; Στον κινηματογράφο, στο θέατρο; Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Η υποκρισία αυτή δεν αντέχεται! Θα μπορούσα να έχω κάνει 80 βιντεοταινίες, όπως έκαναν άλλοι συνάδελφοι, γιατί τα χρήματα ήταν πολλά τότε, και επιλεκτικά έκανα 22-23 περίπου.

• Πιστεύω ότι δεν είμαι καθόλου δήθεν ως άνθρωπος, γι' αυτό και έχω την αγάπη του κόσμου. Από κει και πέρα, και σε μοναστήρι να κλειστώ, πάντα ο κακοήθης θα βρει κάτι να πει. Άσε που από μικρό παιδάκι κοίταζα πάντα ψηλά, μπροστά. Μου 'λεγε η μάνα μου «κοίτα, παιδάκι μου, τον δρόμο», όμως εγώ μόνο ψηλά κοίταζα. Θεωρώ, όμως, εξίσου «επικίνδυνο» το να σε αγαπούν οι πάντες.

Η Ελένη Φιλίνη αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Δούλευα από τα 15 μου. Το πρωί πήγαινα σχολείο και το βράδυ χόρευα επαγγελματικά. Παρότι δεν ήμασταν φτωχή αλλά μια μέση οικογένεια, ήθελα την οικονομική ανεξαρτησία μου. Κανείς ποτέ δε μου είπε να πάω να δουλέψω. Φωτο: Πάρης Ταβιτιάν / LIFO

• Θυμάμαι ένα αστείο περιστατικό: γυρίζαμε με τον Κώστα Καραγιάννη μια ταινία, την Μπλόφα, που βασιζόταν στο Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη. Σε μια ερωτική σκηνή που έπρεπε ο Παύλος Ευαγγελόπουλος να με πετάξει στο κρεβάτι, όπως το έκανε, έσπασε το κρεβάτι κι εγώ βρέθηκα στο πάτωμα με τα παπλώματα και τα σανίδια στο κεφάλι μου. Για μισή ώρα δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε από τα γέλια. Πήγε στο βρόντο όλη η ερωτική σκηνή.

• Υπήρξαν καταστάσεις που ζημίωσαν αυτήν τη γενιά των ηθοποιών του '80. Από τη Ρένα Παγκράτη που αυτοκτόνησε –αυτή, βέβαια, ανήκε στη δεκαετία του '70– μέχρι την Καιτούλα τη Φίνου που δουλέψαμε την ίδια περίοδο, δεν μπορώ ειλικρινά να γνωρίζω τους λόγους που η ζωή των ανθρώπων παίρνει μια συγκεκριμένη πορεία. Και από την άλλη, υπάρχουν περιπτώσεις όπως η Βίνα Ασίκη, η οποία ήταν ήδη όνομα όταν δουλεύαμε μαζί και σήμερα ζει κάπου στο Πόρτο Ράφτη με τον χορευτή-χορογράφο σύζυγό της, Ορέστη Δημητρίου.

• Δεν έχω παντρευτεί ποτέ, ούτε παιδιά έκανα. Όχι από στάση ζωής, έτυχε. Δηλαδή, όταν πλησίαζε να γίνει κάτι τέτοιο, δεν ήμουν εγώ ώριμη, έτοιμη. Ήθελα να εξιδανικεύω αυτό το κομμάτι στη ζωή μου. Έχω αγαπήσει κι ερωτευθεί πολύ. Στη ζωή μου θυμάμαι πάντα τις καλές στιγμές, αλλά όταν βιώνω τις άσχημες, τότε είμαι απόλυτα βυθισμένη σ' αυτές. Μπορεί να στενοχωριέμαι, αλλά το ξεπερνάω γρήγορα. Μια γλυκιά μελαγχολία μπορεί να την έχω ως άνθρωπος, όπως και όλοι οι καλλιτέχνες φαντάζομαι. Δεν το βάζω κάτω παρ' όλα αυτά, έχω μάθει να παλεύω.

• Στίχους γράφω από τα 12 μου. Με θυμάμαι παιδί να γράφω ποιήματα. Μαζεύτηκε έτσι πολύ υλικό, το οποίο κατά καιρούς μού ερχόταν να το εκδώσω, αλλά το άφηνα. Έλεγα «Για ποιον λόγο; Αυτά είναι προσωπικά μου πράγματα, η ζωή μου, η ψυχή μου». Μια μέρα ο ξάδερφός μου, ο Παύλος Καρποδίνης, που γράφει τραγούδια, μου ζήτησε ποιήματά μου. Τα μελοποίησε όλα! Γράφω έντεχνους στίχους εγώ, μπαλάντες κυρίως. Σκοπεύω να βγάλω CD μαζί με την έκδοση σε βιβλίο των ποιημάτων μου. Υπάρχουν συνθέτες με τους οποίους έχω μιλήσει και φτιάχνουμε μαζί τραγούδια. Μέχρι το τέλος του χρόνου ελπίζω να κυκλοφορήσει ένα πολυσυλλεκτικό CD με μένα στο τραγούδι και στους στίχους. Όποτε τραγουδάω είμαι η Ελένη, ενώ στην τηλεόραση και στο θέατρο είμαι ο εκάστοτε ρόλος.

 
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT