Απεργία της ΓΣΕΕ

Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται

Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται Facebook Twitter
Ο Άμλετ του είναι μια «αυτοπροσωπογραφία» που ο Κορσουνόβας σκόπιμα άφησε ημιτελή. Φωτό: D.Matvejev
0

«Το να πει κανείς πόσο επίκαιρος είναι ο Άμλετ σήμερα μοιάζει κοινότοπο και απλοϊκό, από τη στιγμή που αυτό το έργο μπορεί και μιλάει για τα ζητήματα που απασχολούν κάθε εποχή. Όμως υπάρχει μια θεμελιακή συγγένεια ανάμεσα στον Άμλετ και στους νέους του 21ου αι. Όλες οι απαντήσεις για το τι συμβαίνει στη ζωή τους βρίσκονται στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν. Η κατανόηση της σημερινής πραγματικότητας είναι απολύτως εξαρτημένη από τα γεγονότα και τη σκέψη του 20ού αι. Μοιάζει σαν ο 21ος αιώνας να αρνείται να αρχίσει» έχει πει σε παλαιότερη συνέντευξή του ο Λιθουανός σκηνοθέτης Οσκάρας Κορσουνόβας (γεν. 1969) για τον Άμλετ που πρωτοπαρουσίασε το 2008.


Έκτοτε, έχει παρουσιαστεί στα πιο σημαντικά φεστιβάλ ως μια εξαιρετική ερμηνεία του σαιξπηρικού αριστουργήματος. Ο Άμλετ του Κορσουνόβας είναι μια καταβύθιση στις σκοτεινές πτυχές του εαυτού, εκεί όπου τίποτα δεν είναι σαφές και σίγουρο. Ο ήρωας εδώ δεν είναι απλώς ένα δραματικό πρόσωπο αλλά ένα πρόσωπο πολύ κοντινό στον σκηνοθέτη, που μιλάει για τον ίδιο και τη γενιά του, χωρίς να φτάνει επί της ουσίας στο «να ζει κανείς ή να μη ζει;», γιατί πρώτα πρέπει να απαντήσει αν πραγματικά ζει, αν είναι, και τι μπορεί αυτό να σημαίνει. Ο Άμλετ του είναι μια «αυτοπροσωπογραφία» που ο Κορσουνόβας σκόπιμα άφησε ημιτελή.


Έτυχε να δω μικρό μέρος της παράστασης, ως work in progress, στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο του 2008, ενταγμένο στο πρόγραμμα του 12th Europe Theatre Prize, και η εντύπωση που μου άφησε ήταν ότι όταν θα ολοκληρωνόταν θα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Ανυπομονώ να τη δω.

Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται Facebook Twitter
Φωτό: D.Matvejev
Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται Facebook Twitter
Φωτό: D.Matvejev

Ιnfo:

Οσκάρας Κορσουνόβας - Άμλετ

Πειραιώς 260, Κτίριο Δ
25-26 Ιουνίου 21:00

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της LIFO.

0

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT