Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πλέον την ικανότητα να αναμετρηθεί ακόμα και με τους κορυφαίους πρωταθλητές του "Texas hold'em", ενός από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια πόκερ σε παρτίδες με έξι παίκτες. Το πρόγραμμα ονομάζεται "Pluribus" και πρόκειται για μια συν-δημιουργία ερευνητών του Αμερικανικού πανεπιστημίου Carnegie Mellon και του Facebook. Μάλιστα, το ίδιο πανεπιστήμιο είναι υπεύθυνο και για την κυκλοφορία του "Libratus", ενός άλλου προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης με έμφαση στο πόκερ, το οποίο κυκλοφόρησε το 2017, αλλά αφορούσε παρτίδες ένας έναντι ενός. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα "Pluribus" αποτελεί σημαντικό βήμα προόδου, δεδομένου ότι είναι σε θέση να κερδίζει απέναντι σε πολλούς πρωταθλητές ταυτόχρονα, ενώ παράλληλα διαχειρίζεται με ευκολία και απρόβλεπτες πτυχές μιας παρτίδας, όπως η μπλόφα. 

 

Όπως πολλά ακόμη προγράμματα, που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη, έτσι και το "Pluribus" στηρίζεται στη μηχανική μάθηση, δηλαδή σε εκείνη την τεχνολογία που τού επιτρέπει να μαθαίνει και να βελτιώνεται με αυτόνομο τρόπο. Επομένως, προκειμένου να σταθεί επάξια απέναντι στους πρωταθλητές του πόκερ, η τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύεται παίζοντας παρτίδες με τον ίδιο της τον εαυτό. 

 

Υπερβολικά πολλοί υπολογισμοί - ακόμη και για ένα μηχάνημα!

Όταν, όμως, έρχεται αντιμέτωπο με έξι παίκτες, είναι αδύνατο να υπολογίσει όλες τις πιθανότητες στην εξέλιξη μιας παρτίδας στο "Texas hold'em". Έτσι, θέλοντας να απλοποιήσει τη δουλειά του κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού, το  "Pluribus" θέτει στο περιθώριο ορισμένες λεπτομέρειες, που αφορούν την εξέλιξή του. Η τεχνητή νοημοσύνη, για παράδειγμα, θα μπορεί να διακρίνει ότι είτε κάποιος ποντάρει 70 είτε 120 δολάρια, θα οδηγηθεί και πάλι στο ίδιο αποτέλεσμα. Οι ερευνητές του πρότζεκτ εξηγούν ότι αυτό το είδος αποφάσεων δεν έχει πρακτικά κανέναν αντίκτυπο στην πορεία μιας παρτίδας και μ'αυτόν τον τρόπο το "Pluribus" λειτουργεί χωρίς να χρειάζεται να κάνει υπερβολικά πολλούς υπολογισμούς. 

 

Το πρόγραμμα γνωρίζει, επίσης, τον τρόπο για να είναι αόρατο στους υπόλοιπους παίκτες μιας παρτίδας. Στην πραγματικότητα χάρη στις παρτίδες που έχουν παιχτεί από πλευράς της τεχνητής νοημοσύνης, είναι επόμενο πως το "Pluribus" έχει διαμορφώσει ένα σύνολο στρατηγικών για την αντιμετώπιση της εκάστοτε κατάστασης. Και έτσι, το πρόγραμμα δύναται να περάσει από τη μία στρατηγική στην άλλη, κάθε φορά που το ίδιο θεωρεί απαραίτητο. Αυτή η καινοτομία, που εμποδίζει τους αντιπάλους της τεχνητής νοημοσύνης να ανακαλύψουν ενδεχόμενα λάθη στο παιχνίδι τους, χαιρετίστηκε και από τον Darren Elias. ο οποίος είναι ένας από τους πρωταθλητές πόκερ που ηττήθηκαν λόγω της εξέλιξης της τεχνητής νοημοσύνης. 

 

Πηγή: Le Figaro