Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
 

Ανίτα Έκμπεργκ: Η θεά της «Dolce Vita», η αιώνια μούσα του Φελίνι

Η διάσημη ηθοποιός που απεβίωσε σαν σήμερα θα μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο ερωτικές και όμορφες γυναίκες στην ιστορία
Η Ανίτα Έκμπεργκ χορεύει ξυπόλητη στην ταράτσα του ξενοδοχείου Parador στο Μαρόκο. Φωτο: Keystone/Getty Images

Dolce Vita: ο ρόλος που την καθόρισε

Σκηνή πρώτη: Αεροδρόμιο Τσιαμπίνο της Ρώμης: Δημοσιογράφοι και φωτορεπόρτερ συνωστίζονται για να υποδεχθούν την Αμερικανίδα σταρ Σύλβια Ρανκ η οποία με το που κάνει την εμφάνιση στην έξοδο του αεροπλάνου οι πάντες παραληρούν.

 

Σκηνή δεύτερη: Στη σουίτα της στο ξενοδοχείο δίνει πρες κόνφερανς. Απαντάει σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων όταν καταφθάνει καθυστερημένος ο μνηστήρας της Ρόμπερτ μεθυσμένος. Ο Μαρτσέλο, ο δημοσιογράφος που υποδύεται ο Μαστρογιάνι, προτείνει στον παραγωγό της να την πάνε για ξενάγηση στον Άγιο Πέτρο.

 

Σκηνή τρίτη: Η Σύλβια ανεβαίνει τρέχοντας σαν αγριόγατα τις αναρίθμητες σκάλες του τρούλου του ναού αφήνοντας πίσω έναν φωτογράφο που την ακολουθεί. Ο Μαρτσέλο αρπάζει την ευκαιρία να μείνει μόνος μαζί της στην εξέδρα της οροφής που βλέπει πανοραμικά το Βατικανό. Ο αέρας παίρνει το μαύρο της καπέλο κι εκείνο χάνεται στον ουρανό της Ρώμης.

 

Στην ανυπέρβλητη αυτή ταινία του 1960 η πληθωρική και επιβλητική καλλονή Ανίτα Έκμπεργκ δεν είναι απλώς ένα σύμβολο του σεξ αλλά η απόλυτη γυναίκα, «Εύα, μάνα, άγγελος, διάβολος», όπως χαρακτηριστικά της λέει ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. 

 

Σκηνή τέταρτη: Πάρτι στις Θέρμες του Καρακάλα. Μερικά ζευγάρια χορεύουν βαριεστημένα. Ο Μαρτσέλο χορεύει μαζί της και της λέει κοιτάζοντας την μέσα στα μάτια: «Ποια είσαι Σύλβια; Είσαι τα πάντα, η Εύα, η πρώτη γυναίκα στη γη, άγγελος, διάβολος, μάνα, αδελφή, ο ωκεανός, σπίτι, ναι σπίτι!».

 

Εκείνη ακούει χωρίς να καταλαβαίνει. Φοράει μία μαύρη στράπλες τουαλέτα (χάρη στην οποία ο Πιέρο Γκεράρντι κέρδισε το Όσκαρ ενδυματολογίας) μέσα στην οποία ασφυκτιούν δύο τεράστια στήθη. Στους ώμους της χύνονται τα κατάξανθα πλατινένια της μαλλιά.

 

Καταφθάνει ένας φωνακλάς Αμερικανός φίλος της που την ξεσηκώνει σε έναν ξέφρενο δυνατό χορό που ακολουθείται από μία πομπή την οποία οδηγεί ο Αντριάνο Τσελεντάνο τραγουδώντας. Λίγο αργότερα στο τραπέζι οι προσβολές του μνηστήρα της την εξοργίζουν και αποχωρεί από το πάρτι. Ο Μαρτσέλο την ακολουθεί μαζί με έναν παπαράτσο.

 

Πάρτι στις Θέρμες του Καρακάλα. Μερικά ζευγάρια χορεύουν βαριεστημένα. Ο Μαρτσέλο χορεύει μαζί της και της λέει κοιτάζοντάς την μέσα στα μάτια: «Ποια είσαι Σύλβια; Είσαι τα πάντα, η Εύα, η πρώτη γυναίκα στη γη, άγγελος, διάβολος, μάνα, αδελφή, ο ωκεανός, σπίτι, ναι σπίτι!».
Πάρτι στις Θέρμες του Καρακάλα. Μερικά ζευγάρια χορεύουν βαριεστημένα. Ο Μαρτσέλο χορεύει μαζί της και της λέει κοιτάζοντάς την μέσα στα μάτια: «Ποια είσαι Σύλβια; Είσαι τα πάντα, η Εύα, η πρώτη γυναίκα στη γη, άγγελος, διάβολος, μάνα, αδελφή, ο ωκεανός, σπίτι, ναι σπίτι!».

 

Σκηνή πέμπτη: Χάνονται στα αρχαία δρομάκια γύρω από το σιντριβάνι της Φοντάνα ντι Τρέβι. Ο Μαρτσέλο πάει να βρει γάλα για ένα γατάκι που βρήκε η Σύλβια και με το οποίο περιφέρεται στο κεφάλι της. Επιστρέφει με ένα ποτήρι γάλα και τη βρίσκει να διασχίζει τα νερά της στέρνας (παγωμένα καθώς η σκηνή γυρίστηκε Ιανουάριο). Δίνει γάλα στο γατί και μπαίνει και ο ίδιος στα νερά ακολουθώντας το κάλεσμα της «Come here Marcello, hurry up». Εκείνη σαν να θωπεύει τα νερά που τρέχουν από ψηλά, εκείνος σαν να θωπεύει το αλαβάστρινο πρόσωπο της.

 

Ξαφνικά, ως δια μαγείας, τα νερά σταματούν, η νύχτα φεύγει, ξημερώνει. Ένας νεαρός εργάτης με ποδήλατο τους κοιτάζει αποσβολωμένος.

 

Σκηνή έκτη: Επιστρέφουν πίσω στο ξενοδοχείο με το κάμπριο Alfa Romeo του Μαρτσέλο. Τους περιμένει ο Ρόμπερτ ο οποίος χαστουκίζει τη Σύλβια, τη διατάζει να πάει αμέσως στο δωμάτιο της και καυγαδίζει με τον Μαρτσέλο.   

 

Έξι αλησμόνητες σεκάνς από την ταινία του Φεντερίκο Φελίνι Dolce Vita που ανήκει πια στην μυθολογία του 20ού αιώνα. Εκεί, όταν βλέπεις πρώτη φορά τις σκηνές που εμφανίζεται η Σύλβια –δηλαδή η Ανίτα Έκμπεργκ– νομίζεις ότι το πανί, η οθόνη, είναι σαν να είναι φτιαγμένη από σάρκα.

 

Σε πολύ λίγες περιπτώσεις μπορεί να το νιώσει κανείς αυτό, σπανιότατα – κυρίως σε ασπρόμαυρα φιλμ όπως με την Άβα Γκάρντνερ, τη Ρίτα Χέιγουορθ, τη Μέριλιν Μονρό. Γιατί στην ανυπέρβλητη αυτή ταινία του 1960 η πληθωρική και επιβλητική καλλονή Ανίτα Έκμπεργκ δεν είναι απλώς ένα σύμβολο του σεξ αλλά η απόλυτη γυναίκα, «Εύα, μάνα, άγγελος, διάβολος», όπως χαρακτηριστικά της λέει ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.

 

Διακατέχεται από έναν αχαλίνωτο ερωτισμό που μόνο ο Φελίνι –λάτρης των γιγαντόσωμων γυναικών με τις καμπύλες και τα τεράστια στήθια– κατάφερε να αναδείξει, όσο κανείς πριν από αυτόν. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν υπάρχει βιβλίο, αφίσα, φωτογραφία αφιερωμένα στο έργο του που να μην κυριαρχεί η εικόνα της Έκμπεργκ. Ίσως λοιπόν να μην έχει τόσο άδικο όταν ισχυρίζεται ότι «δεν με έκανε ο Φελίνι διάσημη αλλά εγώ εκείνον». Όπως συνήθιζε να λέει συχνά στις συνεντεύξεις της.

 

O Φεντερίκο Φελίνι με την Ανίτα Έκμπεργκ και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι στην πρεμιέρα της ταινίας «Dolce vita» στη Ρώμη τον Φεβρουάριο του 1960. Φωτο: Keystone/Hulton Archive/Getty Images
O Φεντερίκο Φελίνι με την Ανίτα Έκμπεργκ και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι στην πρεμιέρα της ταινίας «Dolce vita» στη Ρώμη τον Φεβρουάριο του 1960. Φωτο: Keystone/Hulton Archive/Getty Images

 

Ποια ήταν η Ανίτα Έκμπεργκ;

Η αλήθεια είναι ότι πριν φτάσει στο πλατό του Φελίνι η Έκμπεργκ είχε ήδη διανύσει μια δεκαετία αμερικανικής καριέρας. Γεννημένη στο Μάλο της Σουηδίας το 1931, το έκτο από οκτώ παιδιά μιας προτεσταντικής οικογένειας, ξεκίνησε από πολύ νωρίς το μόντελινγκ μέχρι που το 1950 στην ηλικία των 19 στέφθηκε Μις Σουηδία.

 

Αμέσως μετά ταξίδευσε στην Αμερική για να συμμετάσχει στο διαγωνισμό Μις Υφήλιος, τίτλο που δεν κέρδισε αλλά στη θέση του κέρδισε το διαβατήριο για το Χόλιγουντ. Έτσι, παράλληλα με φωτογραφίσεις μόδας άρχισε να κάνει ταινίες σε ρόλους που η μόνη απαίτηση ήταν να δείχνει όμορφη. Σύντομα όμως απέδειξε ότι είχε ταλέντο ηθοποιού και όλο και συχνότερα συμμετείχε σε ταινίες με σημαντικούς πρωταγωνιστές: Τζον Γουέιν, Λορίν Μπακόλ, Ντιν Μάρτιν, Τζέρι Λιούις, Μπομπ Χόουπ, Όντρεϊ Χέπμπορν, Χένρι Φόντα, Φρανκ Σινάτρα.

 

Ο τελευταίος σχετίστηκε και μαζί της όπως και ο Τάιρον Πάουερ, ο Γιουλ Μπρίνερ, ο Έρολ Φλιν και ο Γκάρι Κούπερ. Επίσης ο δισεκατομμυριούχος και ιδιοκτήτης της RKO Χάουαρντ Χιουζ που ήθελε να την παντρευτεί. Στον πρώτο που είπε το ναι το 1956 ήταν ο Βρετανός ηθοποιός Άντονι Στιλ με τον οποίο χώρισε τρία χρόνια μετά. Ξαναπαντρεύτηκε το 1963 με τον επίσης ηθοποιό Ρικ βαν Νάτερ, με τον οποίο ο γάμος κράτησε δώδεκα χρόνια. Και για τις δύο περιπτώσεις έλεγε ότι ήταν οι λάθος άνθρωποι.

 

Mε τον πρώτο της σύζυγο, Άντονι Στιλ στο αεροδρόμιο του Λονδίνου το 1956. Φωτο: A. W. Cox/Hulton Archive/Getty Images
Mε τον πρώτο της σύζυγο, Άντονι Στιλ στο αεροδρόμιο του Λονδίνου το 1956. Φωτο: A. W. Cox/Hulton Archive/Getty Images
Με τον δεύτερο σύζυγό της Ρικ βαν Νάτερ στις Κάννες το 1968. Φωτο: Keystone/Hulton Archive/Getty Images
Με τον δεύτερο σύζυγό της Ρικ βαν Νάτερ στις Κάννες το 1968. Φωτο: Keystone/Hulton Archive/Getty Images

 

Πώς την ανακάλυψε ο Φελίνι

Αλλά έτσι κι αλλιώς μάλλον δεν ήταν για γάμο η καλλονή Σουηδή που η Paramount προσπαθούσε να επιβάλλει ως ίνδαλμα αντίστοιχο της Μέριλιν Μονρό. Το 1956 κέρδισε μια Χρυσή Σφαίρα ως η πιο ελπιδοφόρα νέα ηθοποιός, φωτογραφιζόταν ως pin-up girl και ταξίδευε σε αποστολές προς ψυχαγωγία του αμερικανικού στρατού μαζί με τον κωμικό και φίλο της Μπομπ Χόουπ. Χάρη σε μια ολόσωμη φωτογράφιση της σε ένα αμερικάνικο περιοδικό έγινε η εμμονή – εφιάλτης του δαιμόνιου Ιταλού σκηνοθέτη που θα άλλαζε τη ζωή της.

 

Για εκείνη την πρώτη εικόνα που τόσο τον τάραξε, ο Φεντερίκο Φελίνι έλεγε: «Αυτός ο δυναμικός θηλυκός πάνθηρας ήταν καθισμένος καβάλα στο κιγκλίδωμα μιας σκάλας κι έπαιζε το μικρό κοριτσάκι. «"Θεέ μου", σκέφτηκα τότε, "βοήθησέ με να μην πέσω ποτέ στα νύχια της"».

 

Και φυσικά έκανε τα πάντα να πέσει στα νύχια της. Κατά την εκδοχή της ίδιας, πρώτη φορά ο Φελίνι την είδε ενώ οδηγούσε την γκρι κάμπριο Μερσεντές της -από τις πρώτες που κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη-, στους δρόμους της Ρώμης. Όποια κι αν είναι η σωστή εκδοχή εκείνος την ερωτεύτηκε παράφορα εγείροντας τη μήνιν της γυναίκας του, Τζουλιέτα Μασίνα, η οποία ήταν πεπεισμένη ότι διατηρούσαν ερωτικό δεσμό. Κάτι που η Έκμπεργκ δεν έπαψε να το διαψεύδει όλη της τη ζωή. Μια υστερία, από την πλευρά της Μασίνα, που λίγο θυμίζει κι εκείνη της γυναίκας του δημοσιογράφου που υποδύεται ο Μαστρογιάνι στην Dolce Vita, για τη σταρ Σύλβια.

 

Έτσι κι αλλιώς οι ταινίες που έκανε μαζί με τον Φελίνι είναι ελάχιστες και καμία του ύψους και κυρίως της μυθικής διάστασης που πήρε η Dolce Vita. Στη σπονδυλωτή ταινία Boccaccio '70, το 1962, ως το μοντέλο μιας γιγαντοαφίσας που ζωντανεύει, στους Κλόουν του 1972 και στο συγκινητικό Intervista γυρισμένο μέσα στην έπαυλη της όπου επανασυνδέεται με τον Μαρτσέλο της και γίνεται μια γλυκιά αντιπαράθεση μεταξύ των θρυλικών εικόνων της Φοντάνα ντι Τρέβι με τους δύο γερασμένους ηθοποιούς.  

 

Oι ταινίες που έκανε μαζί με τον Φελίνι είναι ελάχιστες και καμία του ύψους και κυρίως της μυθικής διάστασης που πήρε η «Dolce vita».
Oι ταινίες που έκανε μαζί με τον Φελίνι είναι ελάχιστες και καμία του ύψους και κυρίως της μυθικής διάστασης που πήρε η «Dolce vita».

 

Επίλογος

Μετά την τεράστια επιτυχία της Dolce Vita δεν επέστρεψε ποτέ ούτε στην Αμερική ούτε βέβαια στη Σουηδία όπου έλεγε ότι μόνο για να θαφτεί θα επιστρέψει. Έκανε αρκετές ιταλικές κι άλλες διεθνείς ταινίες, κάποιες καλές αλλά οι περισσότερες μέτριες, ανακηρύχτηκε από το περιοδικό Empire μία από τις πιο σέξι γυναίκες στην ιστορία του κινηματογράφου, και μετά από 50 χρόνια αποχώρησε παίζοντας για τελευταία φορά μια ξεπεσμένη τραγουδίστρια της όπερας στον Κόκκινο Νάνο του Ιβάν λε Μουάρ. Αλλά τι σημασία έχει; Εμείς θα τη θυμόμαστε πάντα ως μια θεά της «Γλυκιάς Ζωής».

 

Απεβίωσε στη Ρόκα ντι Πάπα, στο Λάτσιο σε ηλικία 83 χρονών. «Δεν ξέρω αν υπάρχει παράδεισος ή κόλαση, αλλά σίγουρα η κόλαση θα είναι πιο ευχάριστη» είχε πει σε σουηδική ραδιοφωνική εκπομπή. 

 

Φωτογραφημένη το 2010.
Φωτογραφημένη το 2010.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φελίνι και Σορεντίνο, δύο σκηνοθέτες που λατρεύουν την Ρώμη

ΣινεφίλΦελίνι και Σορεντίνο, δύο σκηνοθέτες που λατρεύουν την Ρώμη

Πώς απεικονίζεται η «αιώνια πόλη» στις ταινίες των δύο μεγάλων σκηνοθετών
7.4.2018
Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος»

Σαν ΣήμεραΜαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος»

Σαν σήμερα το 1996 πεθαίνει ο μεγάλος ηθοποιός που συνάρπαζε το κοινό, ακόμα και με ένα κλασικό μαύρο κοστούμι κι ένα λευκό πουκάμισο
19.12.2017
10 ταινίες του Φεντερίκο Φελίνι που πρέπει να δεις

Σαν Σήμερα10 ταινίες του Φεντερίκο Φελίνι που πρέπει να δεις

Πεθαίνει στη Ρώμη σαν σήμερα το 1993 ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών
31.10.2018
Οι 10 αγαπημένες ταινίες  του Φεντερίκο Φελίνι

ΣινεμάΟι 10 αγαπημένες ταινίες του Φεντερίκο Φελίνι

Όπως δημοσιεύτηκαν στο Sight and Sound

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόζα Λούξεμπουργκ: πάθος για κοινωνική δικαιοσύνη

Σαν Σήμερα Ρόζα Λούξεμπουργκ: πάθος για κοινωνική δικαιοσύνη

Σαν σήμερα δολοφονείται η Πολωνοεβραία κομμουνίστρια, ηγετική μορφή του κινήματος «Σπάρτακος»
1 ΗΜΕΡΑ ΠΡΙΝ
Η Αλίκη και ο Λιούις Κάρολ: Σαν σήμερα πεθαίνει ο συγγραφέας του πιο διάσημου παραμυθιού του κόσμου

Σαν Σήμερα Η Αλίκη και ο Λιούις Κάρολ: Σαν σήμερα πεθαίνει ο συγγραφέας του πιο διάσημου παραμυθιού του κόσμου

«Η λογική μες στον καθρέφτη»: Ένα κείμενο του Κωστή Παπαγιώργη για την πυκνή ύφανση του πολυδιαβασμένου βιβλίου
2 ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ
Αγκάθα Κρίστι: Η «μαμά» του Ηρακλή Πουαρό και της αστυνομικής λογοτεχνίας

Σαν Σήμερα Αγκάθα Κρίστι: Η «μαμά» του Ηρακλή Πουαρό και της αστυνομικής λογοτεχνίας

Σαν σήμερα πεθαίνει η πιο γνωστή συγγραφέας μυστηρίου που βρέθηκε στο Βιβλίο Γκίνες επειδή πούλησε τα περισσότερα αντίτυπα στην ιστορία του μυθιστορήματος, κερδίζοντας πάντα τα στοιχήματα της εφηβείας μας
12.1.2019
Coco Chanel: η γυναίκα που άλλαξε την ιστορία του ενδύματος τον 20ο αιώνα

Σαν Σήμερα Coco Chanel: η γυναίκα που άλλαξε την ιστορία του ενδύματος τον 20ο αιώνα

Σαν σήμερα πεθαίνει ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα στην ιστορία της μόδας
10.1.2019
Ντέιβιντ Μπόουι: Ο Λευκός Δούκας των Αέναων Μεταμορφώσεων

Σαν Σήμερα Ντέιβιντ Μπόουι: Ο Λευκός Δούκας των Αέναων Μεταμορφώσεων

Η ζωή ενός θρύλου που καθόρισε την ποπ κουλτούρα
8.1.2019
Γιάννης Χρήστου: ο Έλληνας συνθέτης της πρωτοπορίας που γεννήθηκε και πέθανε σαν σήμερα

Σαν Σήμερα Γιάννης Χρήστου: ο Έλληνας συνθέτης της πρωτοπορίας που γεννήθηκε και πέθανε σαν σήμερα

Το πιο πλήρες δισκογραφημένο έργο του είχε κυκλοφορήσει από τον Σείριο, σε μια μνημειώδη έκδοση τεσσάρων CD, το 2001.
8.1.2019
Η Συνοδινού δεν συζητείται. Επιβάλλεται.

Σαν Σήμερα Η Συνοδινού δεν συζητείται. Επιβάλλεται.

Η καλλιτεχνική πορεία της μεγάλης Ελληνίδας ηθοποιού που απεβίωσε σαν σήμερα
7.1.2019
 France Gall: Ποια ήταν η τραγουδίστρια του «Γλειφιτζούρια» που πέθανε σαν σήμερα.

Σαν Σήμερα France Gall: Ποια ήταν η τραγουδίστρια του «Γλειφιτζούρια» που πέθανε σαν σήμερα.

Οι συνεργασίες της με τον Serge Gainsbourg, το πασίγνωστο «Ella, elle l' a» που διασκευάστηκε από την Μπέσσυ Αργυράκη, η νίκη της στη Eurovision, η ζωή και η ακτιβιστική της δράση
7.1.2019
Ποιος ήταν τελικά ο δαιμόνιος καλόγερος Ρασπούτιν;

Σαν Σήμερα Ποιος ήταν τελικά ο δαιμόνιος καλόγερος Ρασπούτιν;

Σαν σήμερα δολοφονείται στην Αγία Πετρούπολη ο καλόγερος που καθόρισε μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους της ρωσικής ιστορίας.
30.12.2018
Η επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι

Σαν Σήμερα Η επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι

O ρώσος σκηνοθέτης που πέθανε σαν σήμερα κατάφερε να εισάγει το είδος της επιστημονικής φαντασίας σε μοντέρνους όρους αναζήτησης, με το Σολάρις και το Στάλκερ.
29.12.2018
Lemmy: ένας άντρας που αγάπησε πολύ τις γυναίκες. Και το ροκ εν ρολ.

Σαν Σήμερα Lemmy: ένας άντρας που αγάπησε πολύ τις γυναίκες. Και το ροκ εν ρολ.

Σαν σήμερα πεθαίνει ένας θρύλος της μουσικής
28.12.2018
Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν Σήμερα Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα, το 2001, κάνει πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού
19.12.2018
Σαν σήμερα το 1995 πεθαίνει ο  Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ). Ένα εικονογραφημένο αφιέρωμα από τον Σπύρο Στάβερη

Σαν Σήμερα Σαν σήμερα το 1995 πεθαίνει ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ). Ένα εικονογραφημένο αφιέρωμα από τον Σπύρο Στάβερη

"Είμεθα πανί με πανί".
13.12.2018
O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών!

Σαν Σήμερα O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών!

O εύφλεκτος, ακάματος, διψασμένος για ζωή Κερκ Ντάγκλας κλείνει τα 102 του χρόνια και δεν παραλείπει να κατακεραυνώνει τον Τραμπ για τις ρατσιστικές προεκλογικές του υποσχέσεις αλλά και να εμφανίζεται, με μια slow motion ακμαιότητα, ως ζωηρός θρύλος της διπλανής πόρτας και υπόδειγμα αισιοδοξίας.
9.12.2018
«Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Σαν Σήμερα «Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Όσα συνέβησαν τις δύο εβδομάδες που θα μείνουν στη νεότερη πολιτική ιστορία της Ελλάδας ως τα «σύγχρονα Δεκεμβριανά»
6.12.2018