Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο Facebook Twitter

Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο

2

Το 1966, ριπές χαράς άρχισαν να πέφτουν στο κεφάλι μας, σα μπόρες. Πήραμε ηλεκτρικό ψυγείο, πολυέλαιο (ένα κρυστάλλινο «φυλλόδεντρο» που απο μέσα του φύτρωναν σαν καυλοί τέσσερα ποντερά λαμπιόνια), ένα σαλόνι με δόσεις που ήταν πάντα κλειστό και άνοιγε μόνο όταν κάποιος μάς έκανε επίσκεψη. 

 

Αν με ρώταγες ποια είναι η πιο χαρούμενη στιγμή της παιδικής μου ηλικίας, θα σου έλεγα τότε,  εκείνο το πάρτυ που το σπίτι μας έγινε θερινό. Όμως αυτή η φωτογραφία, με κάνει και κωλώνω. 

  

Ένα βράδυ, γιορτή του πατέρα μου, Ιανουάριος, ήρθε ο μεγάλος μου ξάδερφός, που έπαιζε σαξόφωνο με τους φίλους του. Έφεραν κιθάρα, ντραμς, πλάκωσε όλη η γειτονιά, καλεσμένοι κι ακάλεστοι. 

 

Για να χωρέσουν στα λίγα τετραγωνικά ξεστήσαμε τα κρεβάτια, βγάλαμε τα έπιπλα στο χωματόδρομο. Η μάνα μου χόρευε με μια λευκή καμέλια καρφιτσωμένη, στο αμάνικο βαθυπράσινο μαροκέν της. Οι γυναίκες πέταξαν τα παπούτσια τους, για να κάνουν  επιμελέστερα τις φιγούρες του τουίστ- βασικά, πέρα-δώθε σα ψαρόβαρκες. 

   

'Ημουν σε έκσταση. Υπήρχαν πάστες στο ψυγείο, γέλια, ανοιχτά παράθυρα κι η υπόσχεση μιας απροσδιόριστης ευτυχίας (#fail).

Βασικά μου άρεσε πώς φλέρταραν οι μεγάλοι. Λίγο αδιάντροπα, έξω στην υγρασία, με θεωρούσαν αθώο παιδάκι αγνοώντας με, αλλά εγώ έβλεπα τα χέρια τους να γραπώνουν, το τρέμουλο στη φλέβα του λαιμού, πώς ηθελαν να εξαφανιστούν ο ένας μέσα στον άλλο, έκανα ότι πέφτω τυχαία πάνω στα γεννητικά τους όργανα -γέλαγαν, έκαναν «ωχ!», σα να 'ταν η προσκρουση αγνή, από ένα τόσο αθώο παιδάκι με ξανθές μπούκλες, που ήταν όμως ένας πλήρης, ολοκληρωμένος Κυανοπώγων και κανείς δεν το ήξερε, μόνον εγώ, στη σπηλιά της διαστροφής μου.

 

Βασικά μού άρεσε πώς φλέρταραν οι μεγάλοι. Λίγο αδιάντροπα, έξω στην υγρασία, με θεωρούσαν αθώο παιδάκι αγνοώντας με, αλλά εγώ έβλεπα τα χέρια τους να γραπώνουν, το τρέμουλο στη φλέβα του λαιμού, πώς ηθελαν να εξαφανιστούν ο ένας μέσα στον άλλο, έκανα ότι πέφτω τυχαία πάνω στα γεννητικά τους όργανα -γέλαγαν, έκαναν «ωχ!», σα να 'ταν η προσκρουση αγνή, από ένα τόσο αθώο μωρό με ξανθές μπούκλες, που ήταν όμως ένας πλήρης, ολοκληρωμένος Κυανοπώγων και κανείς δεν το ήξερε, μόνον εγώ, στη σπηλιά της διαστροφής μου.

 

Κυρίως μού άρεσε που το σπίτι επιτέλους γινόταν ρημαδιό. Με είχε φάει, μια ζωή, η τόση τάξη, η τόση έγνοια να κλίνουν με τη σωστή γωνία τα πλαστικά τριαντάφυλλα στο ανθογυάλι, ώστε αυτή ήταν η πρώτη, απελευθερωτική «αλητεία» μου. 

 

Θα ακολουθούσαν πολλές. Ποτέ όμως καμμιά, δεν θα τερμάτιζε. Πάντα μια ουράνια θείτσα (με μουστάκι) θα μου πάταγε το φρένο. Θα μου έλεγε, άιντε, τέλειωνε, αφού είσαι καλό παιδί, όλοι το ξέρουν, οι φλώροι δεν έχουν ριζικό, ούτε το Τζέλλα Δέλτα φουγάρα, οι φλώροι είναι τα ορφανά των μπήτνικς, νόθα του Έκνομου, νομίζουν ότι με ζοριλίκια εκτείνουν τα όρια της εμπειρίας, αλλά στην ουσία παίζουν έναν κακομαθημένο ρόλο (άλματα δεν γίνονται με δίχτυ ασφαλείας)―  και συχνά στουκάρουν, από μια στραβή, έτσι όπως είναι απρόσεκτοι και χαϊδεμένοι. Άιντε, κουκλάκι μου, φάε τη πάστα σου κι άκου τους δίσκους σου της Βίκυ Λέανδρος. Γεννήθηκες φτωχός, σεναριακά μιλώντας. 

 

Αυτή η έκσταση, θα έμενε ανεξίτηλη και λόγω μουσικής. Πρώτη φορά άκουγα σαξόφωνο. Λίγο μοντ φάση, συγκροτήματα με κουστούμια, Εσένα που ξέρω τόσο λίγο, Εκείνο το πρωί στην Κηφισσιά. 

 

Ο ήχος του ήταν σαν φύσημα στο αυτί από μια λέαινα του σοφτ πορνό (τη Ρίτα Μπενσουσάν, κατά προτίμηση), λαγνεία γενετικά τροποποιημένη που την τρώς και σε τρώει, βελούδο διάστικτο με κρυσταλλικά βακτήρια― Διαμάντια στο γυμνό σου σώμα. Εξέφρασε το προτηγανισμένο πάθος εκείνης της δεκαετίας και της επόμενης, δεν είναι τυχαίο που εξαφανίστηκε μαζί με τις καμπάνες και τη βαζελίνη στο φακό. 

 

Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο Facebook Twitter
If you're so very entertaining/ Then why are you on your own tonight ?

 

Ναι, ήμουν χαρούμενος. Αλλά αυτή η φωτογραφία (που την είδα  τυχαία σε ένα weekend στο νησί, ανάμεσα σε άλλες που μου προκάλεσαν αυτά εδώ τα μονόχορδα άρθρα) μου δείχνει άλλα.

 

Είναι από εκείνο το πάρτυ. Είμαι το παιδί πάνω αριστερά, μπροστά στο χριστουγεννιάτικο δέντρο.

 

Δεν φαίνομαι εκστατικός, όπως νόμιζα. Ούτε χαρούμενος. Αντιθέτως, όλοι γελάνε, πλην εμού. Έχω μια έκφραση μεταξύ φόβου και αηδίας. Ίσως επειδή δεν έχουν έρθει ακόμη τα σαξόφωνα, δεν έχει ανάψει το κέφι. Ίσως επειδή, τελικά, οι αναμνήσεις μας είναι μια κατασκευή. Τις κόβουμε και τις ράβουμε όπως αντέχουμε και μάς βολεύει. 

 

Άνθρωποι που με ξέρουν, καμμιά φορά με διορθώνουν: «Δεν ήταν ακριβώς έτσι όπως το έγραψες.» 'Εχουν δίκιο- και δεν έχουν.

 

Για εμάς τους μεγάλους, ο χρόνος είναι μια κουρελού, απλωμένη στο κενό― κεντάς τα ράκη της περίπου όπως κάτσει. Ρώτησες κάτι το 1966 και η απάντηση ήρθε το 2011. Έχεις δικαίωμα να τα συγχρονίσεις. Αν είσαι μάγκας, μάλιστα, απ΄τον συγχρονισμό αυτό βγάζεις μουσική.

 

Τις περισσότερες φορές, δεν χρειάζεται να ανασυνδυάσεις εσύ τα επεισόδια. Είναι από μόνα τους ζωγραφισμένα το ένα πάνω απ’ το άλλο (φάση παλλίμψηστον)·  κάτω από μια χειρονομία φέγγει το παλιό της αίτιο.

 

Τα ανακατεύεις από καιρού εις καιρόν για να καταλαβεις τι πράμμα ήσουν. Τι ρόλο (ή ρολάκι) έπαιξες. 

 

Παζλ στον αέρα. Κάτι επικίνδυνα κομμάτια χάος. Όμως εσύ.

  

 
Στήλες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Στάθη. Να σε λέω έτσι γιατί έχω το θάρρος μέσα απ τη μνήμη που κρατάει στο συρτάρι, κομμένα άρθρα απ το οπισθόφυλλο της πάλαι ποτέ Ελευθεροτυπίας. ''Μονόχορδα άρθρα''. Με κάλυψες πλήρως. Θα σ ακολουθώ όπως κι όπου κι άν πάς. Όχι γιατί υποκλίνομαι με δέος. Αλλά γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Ο καθρέφτης ύπουλος σύμβουλος. Συνέχισε ακάματος. Ξέρω νομίζω που προσδοκάς να φτάσεις...