Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
Ο Μάνος Χρυσοβέργης αναζητεί εμμονικά το αντικείμενου του πόθου του (NSFW)
Φωτογραφία

Ο Μάνος Χρυσοβέργης αναζητεί εμμονικά το αντικείμενου του πόθου του (NSFW)

Στο νέο φωτογραφικό project του «Kink diaries» μελετάει την σεξουαλικότητα χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις.

Τις πρώτες φωτογραφίες του Μάνου Χρυσοβέργη τις είχα δει να περνάνε από το timeline του facebook και ήταν σοκαριστικές. Σκληρές, «καμένες», ωμές, αληθινές, με μια άγρια ομορφιά και έναν έντονο ερωτισμό που έφτανε στα όρια του πορνό. Όταν ανταλλάξαμε μηνύματα και ήρθε στο γραφείο με υλικό από τη δουλειά του, μου είχε κάνει εντύπωση ότι το ερωτικό στοιχείο ήταν κυρίαρχο σε όλες τις εικόνες του, ακόμα και όταν φωτογράφιζε μια βρόμικη ηλεκτρική κουζίνα, ένα βάζο με λουλούδια ή κάποιες φθαρμένες πανκ μπότες σε άδειες νεανικές κρεβατοκάμαρες. Το «ημερολόγιο» με τις προσωπικές στιγμές των νέων παιδιών στα δωμάτιά τους έδωσε το απίθανο εξώφυλλο για το πρώτο τεύχος του ΓΚΡΕΚΑ και ένα εξαιρετικό photo story με προσωπικές στιγμές αγοριών και κοριτσιών, φωτογραφημένο με τέτοιον τρόπο που προσέγγιζε ποιητικά και με τρυφερότητα το ερωτικό σύμπαν τους, με μια αυθεντικότητα που γινόταν σήμα κατατεθέν του. Για μένα ήταν οι καλύτερες φωτογραφίες από όσες δημοσιεύτηκαν στα τεύχη που κυκλοφόρησαν. Ο Μάνος εξακολουθεί να φωτογραφίζει και να ξαφνιάζει. Το νέο του project που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη έχει τίτλο «Kink diaries» και είναι βιωματικό, η δική του εκδοχή για το bdsm μέσα από φωτογραφίες της σεξουαλικότητας ανθρώπων που δεν είναι ούτε τόσο ορατοί ούτε και συνηθισμένοι. Οι παρακάτω φωτογραφίες είναι όλες μέρος αυτού το Project.

 

Η κουβέντα μαζί του για να «υπερασπιστεί» τη δουλειά του είχε μεγάλο ενδιαφέρον.

 

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

 

Το πρώτο βιβλίο που είχα διαβάσει ήταν στο γυμνάσιο «Η φιλοσοφία στο Μπουντουάρ» του Μαρκήσιου ντε Σαντ, από εκεί ήρθα σε επαφή με το έργο των σουρεαλιστών, την φωτογραφία του Hans Bellmer και του Man Ray. Κι όταν πας σε οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο στον τομέα της φωτογραφίας ψάχνοντας για Man Ray, σίγουρα θα πέσεις πάνω στον πασίγνωστο και υπερεκτιμημένο -όσον αφορά το ύστερο έργο του- Araki. Απο τον Araki έμαθα τον δάσκαλό του Daido Moriyama. Εκεί έγινε το «κλικ».

 

Γιατί ενδιαφέρει τόσο το ερωτικό στοιχείο; Σε όλες οι φωτογραφίες σου έχεις εμμονή με τον ερωτισμό.  
Για μένα η φωτογραφία έχει να κάνει με την ζωή, η ζωή με την ύπαρξη επιθυμίας, και, όσον αφορά την επιθυμία, δρω εμμονικά. Ο ερωτισμός μου είναι δομημένος πάνω στην εμμονή, στην συνεχή και αδιάκοπη ενασχόληση με το αντικείμενο του πόθου -που λειτουργεί κι ως ένας τρόπος γνωριμίας και δεσίματος  μαζί του. Ουσιαστικά, με το να φωτογραφίζω ανακαλύπτω τον εαυτό μου ερχόμενος σε επαφή με τις εμμονές μου και τους άλλους ανθρώπους.

 

Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη φωτογραφία;
Το πρώτο βιβλίο που είχα διαβάσει ήταν στο γυμνάσιο «Η φιλοσοφία στο Μπουντουάρ» του Μαρκήσιου  ντε Σαντ, από εκεί ήρθα σε επαφή με το έργο των σουρεαλιστών, την φωτογραφία του Hans Bellmer και του Man Ray. Κι όταν πας σε οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο στον τομέα της φωτογραφίας ψάχνοντας για Man Ray, σίγουρα θα πέσεις πάνω στον πασίγνωστο και υπερεκτιμημένο -όσον αφορά το ύστερο έργο του- Araki. Απο τον Araki έμαθα τον δάσκαλό του Daido Moriyama. Εκεί έγινε το «κλικ». Όταν πρωτοείδα τη δουλειά του Moriyama αισθάνθηκα ότι βρήκα κάποιον που λέει πράγματα με τον φακό του που υπάρχουν μέσα μου, αλλά δεν ξέρω πώς να τα εκφράσω. Ύστερα από αυτή την γνωριμία η σχέση μου με την φωτογραφία άλλαξε για πάντα. Το 2008 με βρίσκει να κάνω την πτυχιακή μου στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο στην φωτογραφία. Για έναν χρόνο έμενα σε διάφορα σπίτια φίλων και τους φωτογράφιζα, με αποτέλεσμα ένα γυμνό ημερολόγιο το οποίο έγινε έκθεση και photobook.

 

Οι φωτογραφίες σου έχουν μια άγρια ομορφιά που βγαίνει μέσα από ασχήμια. Τι είναι όμορφο για σένα;
Ναι, συμφωνώ με την ανάγνωσή σου. Για μένα η ομορφιά εμπεριέχει το παράξενο, το σαρκώδες, το εύθραυστο, την σκληρότητα, την ιδιαιτερότητα που κάποιες φορές παρεξηγείται ως ασχήμια, δεν είναι κάτι που έχει να κάνει με την τελειότητα και το αψεγάδιαστο. Η καθαρότητα είναι σημάδι ανυπαρξίας βιώματος. Έχει να κάνει με την ατέλεια, την ταυτόχρονη επίδειξη δύναμης και τρωτότητας, όπως και με την εγγύτητα, το πόσο κοντά μπορείς να έρθεις με κάποιον.

 

Με ποιον τρόπο προσεγγίζεις κάποιον άνθρωπο που δεν γνωρίζεις και καταφέρνεις να τον πείσεις να σε εμπιστευτεί;
Όταν είχα κάνει την πτυχιακή μου, για ενάμιση χρόνο φωτογράφιζα γυμνούς ανθρώπους. Πήγαινα και κοιμόμουν σε σπίτια φίλων και φωτογράφιζα αυτούς και κάποιους γνωστούς μου. Η πρώτη δουλειά ήταν γυμνό χωρίς κάποιον ερωτικό χαρακτήρα, θα έλεγα με μια φόρτιση περισσότερο απαισιόδοξη, ίσως επειδή δεν πέρναγα και την καλύτερη περίοδο. Με τα χρόνια ωριμάζεις ως φωτογράφος, εμβαθύνεις όλο και περισσότερο στο τι σε ενδιαφέρει και για την ώρα με απασχολεί αρκετά η ομορφιά -που για μένα είναι υπόσχεση ευτυχίας και ηδονής, για να παραφράσω των γνωστή ρήση του Στεντάλ, όπου εμπεριέχεται η καταγραφή του έντονου βιώματος και ο ερωτισμός. Όταν βρίσκομαι έξω και παρατηρώ κάποιο άτομο που μου τραβά το ενδιαφέρον του μιλάω και προτείνω ο ίδιος να το φωτογραφίσω. Για αυτό άλλωστε φροντίζω να έχω πάντα φωτογραφίες μου να δείξω. Ο περισσότερος κόσμος που τις βλέπει, δέχεται να φωτογραφηθεί. Περιττό να πω ότι με έχει βοηθήσει αρκετά το facebook. Όταν ανεβάζω εικόνες μου, υπάρχει κόσμος που τις βλέπει και μου ζητά να τον φωτογραφίσω. Υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις ατόμων που παρακολουθώ και τους το προτείνω ο ίδιος. Γενικά, όπως όταν είμαι έξω έχω ανοιχτά τα μάτια μου για υποψήφια μοντέλα, έτσι τσεκάρω και αρκετά προφίλ στο facebook. Πλέον φωτογραφίζω περισσότερο ανθρώπους να κάνουν σεξ, οπότε τα πράγματα έχουν δυσκολέψει ακόμη περισσότερο. Η ζωή μου και ο κοινωνικός μου περίγυρος διέπονται από μια «ανοιχτότητα» στα ζητήματα της σεξουαλικότητας, όποτε τα πρώτα άτομα που έχω βγάλει είναι φιλικά και γνωστά μου πρόσωπα. Πλέον, βγάζω περισσότερο ζευγάρια που τα γνωρίζω προκειμένου να τα φωτογραφίσω. Το ζήτημα με την προσέγγιση του σεξ στο έργο μου είναι να κάνεις ό, τι και ο Χενρι Μίλερ ή και ο Κάφκα, δηλαδή να ξεπεραστεί ο πορνογραφικός χαρακτήρας που εμπεριέχει μόνο εκτόνωση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαι πορνοφοβικός, και να αντικατασταθεί με μια ποιητική της έκστασης, της ατέλειας ή αν θες και της παρακμής που αντικατοπτρίζεται ως επακόλουθο της ζωηρότητας της ύπαρξης. Να εγκαινιάζει έναν ερωτικό κόσμο εκφραστικότητας.

 

Δεν σου δημιουργούν προβλήματα οι φωτογραφίες που ανεβάζεις στο facebook;
Μου είχαν ρίξει ένα προφίλ παλιά λόγω των γυμνών που ανέβαζα και είχα χάσει αρκετό κόσμο που δεν μπορώ να ξαναβρώ, αλλά πλέον είμαι περισσότερο προσεκτικός ώστε αυτά που ανεβάζω να μην μπορούν να καταγγελθούν. Είναι αρκετά άσχημο το να ζούμε σε μία κοινωνία όπου η οποιαδήποτε σεξουαλική αυτοέκφραση κρίνεται καχύποπτη.

 

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

 

Στο facebook σου γράφουν διάφορα σχόλια. Σβήνεις κανένα;
Ναι, μου γράφουν, όπως επίσης λαμβάνω και αρκετά μηνύματα στο inbox σχετικά με τις φωτογραφίες. Ανάλογα την διάθεση θα έλεγα, κάποιες φορές είμαι ελαστικός, κάποιες φορές όχι. Για παράδειγμα, ήταν ένας σεξιστής που έβριζε μια φίλη που είχα φωτογραφίσει με μια μπλούζα Slayer, λέγοντας χαρακτηριστικά «οι γκόμενες δεν ξέρουν από μουσική και φοράνε μπλούζες από μουσικές που μαθαίνουν από τα αγόρια τους». Επίσης, έχει τύχει και να τσακώνονται σε σχόλια κάτω από μια εικόνα. Οι τσακωμοί τέτοιου τύπου έχουν ενδιαφέρον, αποτελούν ένδειξη ζωής θα έλεγα, καθώς οι φωτογραφίες σου βάζουν σε σκέψεις κάποιους ανθρώπους. Εφόσον ασχολείσαι με ένα θέμα ταμπού -κακά τα ψέματα, ζούμε σε μια sex negative κοινωνία που θεωρεί το sex ως κάτι μεμπτό, δεν είναι τυχαίο που σε facebook και σε instagram απαγορεύεται ακόμη και το γυμνό- λογικό είναι να υπάρχουν αντιδράσεις.

 

Τι ακριβώς φωτογραφίζεις στο νέο project σου;
Η τρίτη μου δουλειά έχει να κάνει με το bdsm, από την προσωπική μου, βιωματική πλευρά, όπως επίσης και με άλλα ζευγάρια. Επίσης με εμπνέει να φωτογραφίζω σεξουαλικότητες που δεν είναι αρκετά ορατές, όπως gay, λεσβίες ή τρανς, όπως και σώματα που δεν είναι τόσο συνηθισμένα. Α! και ψάχνω δίδυμα για γυμνό.

 

Η οικογένειά σου γνωρίζει για το έργο σου;
Εν μέρει, ναι. Βέβαια, δεν έχουν δει την τελευταία μου δουλειά που έχει αρκετό ερωτισμό μέσα και κάτι μου λέει ότι θα σοκαριστούν λίγο. Κυρίως για την επικέντρωση στο bdsm. Ξέρεις, είναι και ελαφρώς δύσκολο να το δεχτεί κάποιος το έργο μου, συνήθως οι αντιδράσεις είναι έντονες είτε σε περίπτωση αποδοχής είτε όχι.

 

Τους δίδυμους γιατί τους θέλεις;
Το γεγονός ότι δύο άνθρωποι μοιάζουν τόσο πολύ εμφανισιακά είναι κάτι που μου προκαλεί τρόμο και θαυμασμό. Είναι μια από τις τρείς εμμονές που με «ταλαιπωρούν» τα τελευταία χρόνια, όπως οι κοπέλες που έχουν σεξουαλικότητα που παραπέμπει στην Λολίτα, και τα ερωτικά ζευγάρια. Με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι που έχουν στενές σχέσεις μεταξύ τους. Η εγγύτητα και η σάρκα είναι οι πρώτες ύλες για μένα. Επίσης σιγά-σιγά προσπαθώ να βγάλω και ζώα, προκειμένου να ξεπεράσω τον φόβο που έχω για αυτά. Ξέρεις, για μένα ο παράγοντας ψυχολογία είναι άμεσα συνδεδεμένος με την φωτογραφία. Με έχουν δαγκώσει σκυλιά στο παρελθόν και τα φοβάμαι, ένας τρόπος να το ξεπεράσω αυτό είναι φωτογραφίζοντας τα. Με αυτή την λογική θα με ενδιάφερε να φωτογραφίσω γυμνούς ανθρώπους παρέα με τα ζώα τους.

 

Σου έχει συμβεί στις φωτογραφίσεις κάτι που αξίζει να αναφέρεις; Κάτι αστείο ή κάτι άσχημο;
Ήταν να βγάλω μια μάνα με το παιδί της, αλλά μιλάγαμε για ώρα και στο τέλος η μάνα κοιμήθηκε την καρέκλα του σαλονιού μου. Τελικά έβγαλα μόνο την κόρη. Παρόλα αυτά, το πορτραίτο της ήταν εξαίσιο. Μου αρέσει αρκετά πάντως το γεγονός ότι συνήθως τα άτομα που θέλω να φωτογραφίσω μου ανοίγονται, μου λένε τις ιστορίες τους, τα ερωτικά τους, τα ψυχολογικά τους. Συνήθως πάω σε ένα σπίτι το απόγευμα και τελειώνουμε την άλλη μέρα το πρωί. Η φωτογραφία για μένα είναι κάτι σαν εισιτήριο στην ζωή, την δική μου και των άλλων. Με αρκετά από τα άτομα που έχω φωτογραφίσει έχουν προκύψει ποικίλων ειδών σχέσεις. Αυτό που δεν αντέχω είναι όταν φωτογραφίζω ζευγάρια και μετά χωρίζουν και μου λένε να καταστρέψω τις φωτογραφίες, ή να μην τις χρησιμοποιήσω καθόλου. Για αυτό τους λέω πλέον από την αρχή ότι «κοιτάξτε, δεν με ενδιαφέρει αν παντρευτείτε ή αν σκοτωθείτε, εγώ τις θέλω τις φωτογραφίες σας». Άραγε θα έλεγε  κανείς ποτέ σε έναν ζωγράφο «α, τότε ήμουν πολύ χαρούμενος ενώ τώρα όχι, δεν θέλω να δει κανείς το πορτραίτο μου;». Μια φορά είχα πάει στο σπίτι ενός ζευγαριού να το φωτογραφήσω και ήταν τόσο μίζερο και αδιάφορο που θύμωσα κι έφυγα. Μου έχει τύχει επίσης κάποιες φορές ζευγάρια να αλλάξουν γνώμη μετά, επειδή ντρέπονται, και να έχει πάει χαμένη η φωτογράφηση.

 

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

 

Θα μου πεις τις επιρροές σου; Όχι μόνο φωτογράφους.
Η αγία τριάδα της φωτογραφίας κατ εμέ είναι ο Anders Pettersen, ο Jacob Sobol και ο Daido Moriyama. Επίσης λατρεύω το χρώμα του Jh Engstrom, την νυχτερινή απεικόνιση του θανάτου του Weegee και την βαθύτατα ανθρώπινη προσέγγιση στο περιθώριο της Diane Arbus. Από ζωγράφους ο Schiele, ο Freud και ο Bacon. O Schiele κυρίως λόγω του πώς παρουσιάζει έναν παραμορφωμένο, «σπασμένο» σωματικό ερωτισμό, ο Freud για το πώς υποστηρίζει την παρακμή του σώματος ως ομορφιά και το σαδιστικό σκοτάδι σ την ποιητική της ωμότητας που υπάρχει  στο έργο του Bacon. Επίσης, η Marlene Dumas, o Munch, ο Κokoschka, ο Balthus, o Toulouse-Lautrec. Από λογοτεχνία Miller, Εμπειρίκος, Bataile,Nabokov, Burroughs, Αρανίτσης, Wilde. Από πιο θεωρητικά Baudelaire,Breton, Debord, Καστοριάδης, Vaneigem -αν και τελευταία με ενδιαφέρει περισσότερο η σεξουαλικότητα και το έχω ρίξει σε Bruckner, Kaufmann,Dossie Easton και ψάχνομαι κάπως με πολιτικές ταυτοτήτων. Από ποίηση Joyce Mansour, Sylvia Plath, Anne Sexton, Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ και Arthur Rimbaud, Arthur Kravan.

 

Είσαι και ρομαντικός…
Το σαρκώδες και το «χυδαίο» το θεωρώ στοιχείο του ρομαντισμού.

 

Το υλικό που μαζεύεις, τι θα ήθελες να γίνει;
Η πρώτη μου δουλειά υπάρχει έντυπη σε αυτοέκδοση, καθώς έχει παρουσιαστεί σε δυο ατομικές και σε κάμποσες ατομικές εντός κι εκτός Ελλάδας. Τώρα το δεύτερο μου έργο «A terrible beauty», παρόλο που είναι ολοκληρωμένο, δεν έχω ξεκινήσει ακόμη να το στέλνω για εκθέσεις ή σε εκδότες, κάτι που πρέπει να γίνει σύντομα. Τέσσερα χρόνια μου πήρε η προετοιμασία του. Η τρίτη δουλειά, το «Kink diaries» είναι στο δρόμο της. Οτιδήποτε σε έντυπο και σε έκθεση είναι επιθυμητό.

 

https://www.facebook.com/mchrisov/

www.mchrisov.gr

[email protected]

 

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO
Φωτογραφία: Μάνος Χρυσοβέργης / LIFO

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

National Geographic: Οι καλύτερες φωτογραφίες του 2018

Φωτογραφία National Geographic: Οι καλύτερες φωτογραφίες του 2018

Ανακοινώθηκαν οι νικητές του παγκόσμιου διαγωνισμού
7.12.2018
Ο Prince προτού κατακτήσει τον κόσμο

Φωτογραφία Ο Prince προτού κατακτήσει τον κόσμο

Δυόμιση χρόνια μετά τον θάνατό του, ένα φωτογραφικό λεύκωμα θυμίζει τα πρώτα του βήματα πριν ακόμα κυριαρχήσει θεαματικά στο ποπ στερέωμα
7.12.2018
Τα πορτρέτα του δρόμου της Katy Grannan

Φωτογραφία Τα πορτρέτα του δρόμου της Katy Grannan

Mια ποιητική και ωμή ματιά σε μια Αμερική που οι περισσότεροι θα ήθελαν να αγνοούν.
1.12.2018
Πλάσματα της νύχτας

Φωτογραφία Πλάσματα της νύχτας

Στα θρυλικά High Fantasy πάρτι του Σαν Φρανσίσκο η νεαρή φωτογράφος Marissa Patrice Leitman άφησε στην άκρη τις ντροπές και πήρε στα χέρια της τη φωτογραφική μηχανή
28.11.2018
William Melvin Kelley: Ένας Αφροαμερικανός συγγραφέας στην Τζαμάικα του ’70

Φωτογραφία William Melvin Kelley: Ένας Αφροαμερικανός συγγραφέας στην Τζαμάικα του ’70

Οι χαμένες φωτογραφίες που είχε τραβήξει ένας «γίγαντας της αμερικανικής λογοτεχνίας» και φίλος του Ανρί Καρτιέ-Μπρεσόν
27.11.2018
Οι άστεγοι του Λος Άντζελες: χαμένοι άγγελοι στην Αμερική

Φωτογραφία Οι άστεγοι του Λος Άντζελες: χαμένοι άγγελοι στην Αμερική

Ο Suitcase Joe, που φωτογραφίζει τους άστεγους του Skid Row, στην καρδιά τoυ Λος Άντζελες, μιλά στο LIFO.gr για την άλλη όψη του αμερικανικού ονείρου.
26.11.2018
Η Σαντορίνη όπως δεν την έχεις ξαναδεί

Φωτογραφία Η Σαντορίνη όπως δεν την έχεις ξαναδεί

Μυθικές εικόνες του Κυκλαδίτικου νησιού έτσι όπως το είδαν οι αρχαιολόγοι της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
23.11.2018
Ταξιτζής φωτογραφίζει τους επιβάτες του εδώ και 30 χρόνια. Να οι καλύτερες φωτογραφίες του

Φωτογραφία Ταξιτζής φωτογραφίζει τους επιβάτες του εδώ και 30 χρόνια. Να οι καλύτερες φωτογραφίες του

Άνθρωποι που απλά ήθελαν να πάνε κάπου, έγιναν μοντέλα ενός τέλειου εικαστικού πρότζεκτ
22.11.2018
Εικόνες του Robert McCabe από το καστρομονάστηρο των Στροφάδων πριν καταρρεύσει στον σεισμό της Ζακύνθου

Φωτογραφία Εικόνες του Robert McCabe από το καστρομονάστηρο των Στροφάδων πριν καταρρεύσει στον σεισμό της Ζακύνθου

Μία έκδοση - ιστορικό τεκμήριο από τον Αμερικανό φωτογράφο που αποτύπωσε το μνημείο πριν καταστεί μη επισκέψιμο από τον σεισμό της 26ης Οκτωβρίου 2018
22.11.2018
Οι έγχρωμες εικόνες της Βίβιαν Μάιερ

Φωτογραφία Οι έγχρωμες εικόνες της Βίβιαν Μάιερ

Η ιδιοφυής φωτογράφος, που σε όλη της ζωή «κρυβόταν» κάτω από τη στολή της γκουβερνάντας, τράβηξε και πολλές αριστουργηματικές έγχρωμες φωτογραφίες δρόμου οι οποίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά
20.11.2018
Aisle Seat. Φωτογραφίες του Ηλία Λόη.

Φωτογραφία Aisle Seat. Φωτογραφίες του Ηλία Λόη.

Για την αδυναμία οπτικής επαφής του ορίζοντα από τους κατοίκους των μεγάλων σύγχρονων πόλεων.
20.11.2018
Λουλούδια στο τέλος της μέρας: Οι φθινοπωρινές πολαρόιντ του Βίγκο Μόρτενσεν

Φωτογραφία Λουλούδια στο τέλος της μέρας: Οι φθινοπωρινές πολαρόιντ του Βίγκο Μόρτενσεν

Νέα Υόρκη, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ζυρίχη: φωτογραφίες από τις περιπλανήσεις του 60χρονου ηθοποιού
20.11.2018
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt (NSFW)

Φωτογραφία Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt (NSFW)

Στο φωτογραφικό του βιβλίο «Another Excess» ο Έλληνας φωτογράφος που ζει και εργάζεται στο Βερολίνο αποτυπώνει τη σκηνή του Βερολίνου με μια ματιά που βλέπει πέρα από τις ηδονικές, εκστατικές στιγμές.
18.11.2018
Νύχτες στη Φαντασία

Φωτογραφία Νύχτες στη Φαντασία

Με τον Λευτέρη Μυτιληναίο και τον ... Νίκο Τριανταφυλλίδη (Αθήνα, 2012)
17.11.2018
Το ζήτημα του ερωτισμού στη φωτογραφία

Φωτογραφία Το ζήτημα του ερωτισμού στη φωτογραφία

Η επιμελήτρια Martha Kirszenbaum του νέου θεματικού τμήματος Curiosa, στο φετινό Paris Photo, μιλά για την απεικόνιση της σάρκας στη φωτογραφία
13.11.2018

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ