Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter

Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη

0

Η Φραντσέσκα Γούντμαν είναι διάσημη για τα εξαιρετικά ασπρόμαυρα πορτρέτα της που μοιάζαν στοιχειωμένα. Φωτογράφιζε συχνά τον εαυτό της γυμνό, κάποιες φορές με ένα αντικείμενο, έναν καθρέφτη ή ένα έπιπλο που έκρυβε το σώμα ή το πρόσωπό της. Η τεχνική που χρησιμοποιούσε άφηνε εκτεθειμένο το φιλμ αρκετά ώστε να αποτυπωθούν κάποιες φανταστικές φιγούρες. Πολλές από τις λήψεις της έχουν μια αίσθηση μελαγχολίας, αν κι αυτός ο μύθος βασίστηκε μόνο στο γεγονός ότι το 1981, στα 22 της χρόνια, μετά από κατάθλιψη, η Γούντμαν αυτοκτόνησε πηδώντας από το παράθυρο του σπιτιού της στη Νέα Υόρκη.

Πέντε χρόνια νωρίτερα, το 1976, ο πλέον καταξιωμένος φωτογράφος Τζορτζ Λανγκ σπούδαζε στο Rhode Island School of Design (RISD)  όπου γνώρισε την Γούντμαν. Οι δύο τους έγιναν φίλοι και, ως εκκολαπτόμενοι καλλιτέχνες, έβγαζαν φωτογραφίες ο ένας τον άλλον. Οι φωτογραφίες που τραβούσε ο Λανγκ τη Γούντμαν έχουν μια έντονη αντίθεση σε σύγκριση με αυτές που έβγαζε η ίδια. Μπροστά στον φακό του Λανγκ η Γούντμαν ήταν χαλαρή και ευχάριστη. 

«Η Φραντσέσκα έγινε γνωστή στον κόσμο κάτω από τις σκοτεινές συνθήκες του θανάτου της», λέει ο Λανγκ. «Η σχέση μου μαζί της ήταν ξέγνοιαστη- κάναμε όλα αυτά τα ξέγνοιαστα πράγματα. Είχε αυτήν την πολύ ψηλή φωνή και αυτό το αστείο γέλιο. Αυτή ήταν η σχέση μου μαζί της. Δεν ήταν αυτή η βασανισμένη ψυχή - δεν γνώρισα αυτό το άτομο.»

Το 1981, η Γούντμαν πέθανε και η φιγούρα που το κοινό γνώρισε μέσω της τεράστιας μεταθανάτιας επιτυχίας της ήταν αυτή του βασανισμένου καλλιτέχνη.

Η ανάμνηση του Λανγκ από τη νεαρή Γούντμαν ήταν ότι ήταν «εύθραυστη» και «από αυτούς τους φίλους που δεν θα μπορούσες να έχεις πολλούς», και ότι ήταν καταπληκτική ως καλλιτέχνης.

Οι γονείς της Γούντμαν, Τζορτζ και Μπέτι, ήταν και οι δύο καλλιτέχνες, ο πατέρας της ζωγράφος και φωτογράφος και η μητέρα της κεραμίστρια και γλύπτρια. Μεγάλωσε σε ένα σπίτι όπου καλλιτέχνες όπως ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ έρχονταν και έμεναν και πέρασε πολλά από τα καλοκαίρια της στο εξοχικό των γονιών της στη Φλωρεντία της Ιταλίας, δημιουργώντας μεγάλο μέρος της δουλειάς της εκεί.

Όταν σπούδαζε στο RISD, η Γούντμαν έμενε δύο τετράγωνα μακριά από τον Λανγκ και τη φίλη του και συχνά περνούσε από το σπίτι τους για να χρησιμοποιήσει το μπάνιο τους, να φάει και να κάτσει παρέα τους. Όταν έφυγε από το RISD για τη Νέα Υόρκη, άφησε πίσω της σωρούς από εικόνες και αρνητικά και είπε στους φίλους της να πάνε και να πάρουν ό, τι ήθελαν από το διαμέρισμά της. Ο Λανγκ πήρε τη φωτογραφική μηχανή μαζί του και τράβηξε μερικές φωτογραφίες του χώρου, που έμοιαζε σα να τον έχει χτυπήσει ανεμοστρόβιλος. Μετά από αυτό, ο Λανγκ λέει ότι συνέχισαν να έχουν επαφή για λίγο και βρέθηκαν μερικές φορές στη Νέα Υόρκη.

Το 1981, η Γούντμαν πέθανε και η φιγούρα που το κοινό γνώρισε μέσω της τεράστιας μεταθανάτιας επιτυχίας της ήταν αυτή του βασανισμένου καλλιτέχνη.

Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη Facebook Twitter
Courtesy of George Lange
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ