Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

«Αmerica in a Trance»: Ένας Έλληνας φωτογραφίζει την άλλη πλευρά της Αμερικής

Ο ελληνικής καταγωγής φωτογράφος, Νίκος Γ. Καλλιανιώτης , μιλά στο LiFO.gr για το νέο του φωτογραφικό πρότζεκτ, το οποίο έχει ήδη γίνει αφιέρωμα σε μεγάλα αμερικανικά μέσα όπως η «Washington Post» και το «Esquire»

Ο Νίκος Γ. Καλλιανιώτης γεννήθηκε στην Κοζάνη αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα. Στα 23 του πήρε την απόφαση να φύγει μόνιμα για τις ΗΠΑ προκειμένου να σπουδάσει. Ο πατέρας του ζούσε ήδη εκεί. Είχε πάει κι αυτός για μεταπτυχιακό και έμεινε λόγω δουλειάς.

 

Εκεί έμελλε να αρχίσει να ασχολείται με τη φωτογραφία και να ολοκληρώσει το πρώτο του φωτογραφικό λεύκωμα, με τίτλο ''Αmerica in a Trance", γύρω από τη ζωή στην πρώην μεγάλη βιομηχανική επαρχία της Πενσυλβάνια, για το οποίο ήδη έχει γίνει αφιέρωμα σε διεθνή ειδησεογραφικά μέσα όπως η «Washington Post». 

 

Με τη φωτογραφία δεν είχε καμία επαφή όσο ζούσε στην Ελλάδα. Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας του όμως στις ΗΠΑ, είδε τις φωτογραφίες του να δημοσιεύονται σε μεγάλα έντυπα.

 

«Εκείνος που ζει στο Μανχάταν και ποτέ δεν έχει επισκεφτεί τις συγκεκριμένες περιοχές, μιας και κατά τη σεβαστή του άποψη βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου, δεν είναι σε θέση να κατανοήσει την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής και σκέψης της άλλης πλευράς της Αμερικής»

 

Παρόλο που μένει μακριά, του αρέσει να φωτογραφίζει την Ελλάδα. Τα τελευταία, μάλιστα, δύο χρόνια έχει ξεκινήσει ένα φωτογραφικό project γύρω από τη ζωή στην Ελλάδα, με το όνομα «Motherland'». Στα ελληνικά, ''Πατρίδα''.

 

Σκοπός του, όποτε βρίσκει χρόνο και έρχεται στη χώρα καταγωγής του, να συνεχίζει να τραβά φωτογραφίες. «Είναι διαφορετικό να επισκέπτεσαι τα ίδια σοκάκια, τους δρόμους, τα χωριά και τις πόλεις που κάποτε μεγάλωσες κρατώντας μία κάμερα» λέει.

 

Η πρώτη του επαφή με την Αμερική ήταν στην Νέα Υόρκη. Μια πόλη, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι και δεν είναι αμερικανική πόλη.

 

Με τη δουλειά του ταξίδεψε σε αρκετές περιοχές της αμερικάνικης επαρχίας. Η σχέση του με την Πενσιλβανία, όπου και τελικά έκανε το φωτογραφικό project, ήταν από τότε αρκετά στενή, καθώς εκεί ζούσε η οικογένειά του. Ο ίδιος πλέον μένει επίσης σε μια μικρή πόλη της περιοχής, στο Σκράντον, όπου η ζωή είναι «ευτυχώς πιο απλή».

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

«Εκείνος που ζει στο Μανχάταν και δεν έχει επισκεφτεί ποτέ τις συγκεκριμένες περιοχές, μιας και κατά τη σεβαστή του άποψη βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου, δεν είναι σε θέση να κατανοήσει την κουλτούρα, αλλά και τον τρόπο ζωής και σκέψης της άλλης πλευράς της Αμερικής» εξηγεί ο Νίκος Γ. Καλλιανιώτης.

 

Αυτός ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους πήρε την απόφαση τελικά να ξεκινήσει με το αυτοκίνητό του και να διανύσει όλα αυτά τα χιλιόμετρα στην ύπαιθρο της Πενσιλβανία, μιας περιοχής η οποία πια δε θυμίζει σε τίποτα την άλλοτε βιομηχανική κοιτίδα της Αμερικής.

 

Ταξίδεψε για τρία ολόκληρα χρόνια έχοντας μόνο μία κάμερα και ένα φακό στο χέρι, προσπαθώντας να καταλάβει τι είναι τελικά η Αμερική. Μια χώρα που κατά τα λεγόμενά του δεν έχει καμία σχέση με το Χόλιγουντ και τον τρόπο ζωής που προσπαθεί να προβάλλει προς τα έξω ο λαμπερός του κόσμος. 

 

Ο ίδιος χαρακτηρίζει το περιβόητο αμερικανικό όνειρο ως μια «ξεθωριασμένη εικόνα». «Αναμφισβήτητα υπάρχει κρίση στην Ελλάδα, αλλά αν θες να δεις μια άλλου είδους κρίση, αξίζει να νοικιάσεις ένα αυτοκίνητο και να κάνεις ένα ταξίδι στο «Rust Belt», μια περιοχή τριάντα φορές μεγαλύτερη από τη χώρα μας», λέει.

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

Η Πενσιλβανία κάποτε αποτελούσε σημείο αναφοράς της βιομηχανικής «έκρηξης» στις ΗΠΑ. Η μετεγκατάσταση όμως πολλών επιχειρήσεων και εργοστασίων στην ανατολική Ασία, έβαλε stop στις παραγωγικές μονάδες της περιοχής, με αποτέλεσμα οι εικόνες με τα ερειπωμένα εργοστάσια πλέον να αποτελούν πλέον φυσικό μέρος του τοπίου.

 

«Ακούγεται νοσταλγικό και ίσως καταθλιπτικό αλλά η εποχή που οι άνθρωποι αυτής της γης κατάφερναν να στέλνουν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο, είτε ως εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής ατσαλιού, είτε ως ιδιοκτήτες και υπάλληλοι στα μικρά μαγαζάκια της γειτονιάς, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί» τονίζει.

 

Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες του project «Αmerica in a Trance» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani αποτυπώνουν με έντονο τρόπο το στοιχείο της μοναξιάς.

 

Ένας άνδρας να λιάζεται μόνος του στην αυλή, μια γυναίκα να τρέχει με το σκύλο της ενώ όλοι οι δρόμοι είναι άδειοι, δυο άνθρωποι περιμένουν στη στάση το λεωφορείο, απέναντι από ένα άδειο εργοστάσιο. Η αίσθηση αυτή πηγάζει από τον ίδιο, είναι, όμως, και αυτό ένα μέσο για να φανεί, όπως λέει, ο τρόπος με τον οποίο εγκαταλείφθηκε ένα κομμάτι της Αμερικής που έχτισε και ανέθρεψε όλη την υπόλοιπη.

 

Τι είναι αυτό, όμως, που κρατά από το φωτογραφικό ταξίδι των τριών ετών; «Μπορώ να πω πως η εμπειρία αυτή ήταν σαν ένα πτυχίο κοινωνικοπολιτών επιστημών που με βοήθησε να μάθω κάποια πράγματα καλύτερα, να ωριμάσω και να γίνω καλύτερος άνθρωπος». 

 

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

Το λεύκωμα «America in a trance» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani
Το λεύκωμα «America in a trance» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani

 

 

Info:

Μπορείτε να παραγγείλετε το φωτογραφικό λεύκωμα «Αmerica in a Trance» του Νίκου Γ. Καλλιανιώτης εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για τον φωτογράφο στην ιστοσελίδα του http://www.nikokallianiotis.com/

 

Σπουδάζει Επικοινωνία και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ και του αρέσει να γράφει για την Αθήνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μικρή Αμερική του Stephen Shore
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση του φωτογράφου που ανέδειξε την μεγαλοπρέπεια των μικρών τετριμμένων πραγμάτων
Ένας Έλληνας φωτογράφος στην ινδουιστική γιορτή των χρωμάτων της Τζαϊπούρ
Ο Κωνσταντίνος Σοφικίτης ταξίδεψε στην Ινδία και έζησε από κοντά το εντυπωσιακό τριήμερο φεστιβάλ Holi

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αποκλειστικό φωτορεπορτάζ από τις διαμαρτυρίες στο Λος Άντζελες για τον θάνατο του Φλόιντ
Ο Έλληνας φωτογράφος Πέτρος Τουφεξής ήταν εκεί και δημοσιεύει στη LIFO 30 φωτογραφίες που αποτυπώνουν την εκρηκτική ατμόσφαιρα.
Μια σπάνια φωτογράφιση από τη Βικτωριανή εποχή
Αυτό το ζευγάρι αποδεικνύει πως οι άνθρωποι τότε δεν ήταν τόσο σοβαροί όσο νομίζαμε.
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
H άγρια ομορφιά της Ισλανδίας μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα ταξιδιώτη
Ο VFX artist Στάθης Ναυπλιώτης έζησε για μία εβδομάδα στην πανέμορφη νησιωτική χώρα της Βόρειας Ευρώπης και φωτογράφισε τα ανεπανάληπτα τοπία της
Πώς θα γινόταν ο κόσμος αν δεν τελείωνε ποτέ η καραντίνα - σε εικόνες
Ο σχεδιαστής Giovanni Garrone απαντά, μέσα από το έργο του, στην ερώτηση που όλοι έχουμε σκεφτεί το τελευταίο διάστημα
Φωτογραφίζοντας τη μουσική: Η εμπειρία του διάσημου Ελληνοαμερικανού φωτογράφου Κωνσταντίνου Μάνου
Πριν αποτυπώσει με τον φακό του την αγροτική Ελλάδα του '60 στο πολυβραβευμένο «Greek portfolio», ο Κωνσταντίνος Μάνος απαθανάτισε μοναδικά, επί μια διετία, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης.
Η εξέλιξη των οικιακών υπολογιστών μέσα από φωτογραφίες
«Home Computers»: Ένα βιβλίο που μας πηγαίνει στις πρώτες μέρες των οικιακών υπολογιστών, από τη δεκαετία του ’70 έως τα 90s.
Ο Τσαρούχης στην εποχή του Instagram: Το #MuseumChallenge της φωτογράφου Δανάης Ίσαρη
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο Δανάη Ίσαρη, με αφορμή το εξαιρετικό museum challenge που δημιούργησε αποκλειστικά για τη LiFO, συμμετέχοντας στο μεγαλύτερο διαδραστικό viral της καραντίνας.
Μαζεύοντας ήλιο στο Λονδίνο του lockdown
Το Λονδίνο έχει εξαιρετική ηλιοφάνεια εν μέσω lockdown και οι κάτοικοί του το εκμεταλλεύονται όπως μπορούν. Mια φωτογράφος το εκμεταλλεύτηκε επίσης.
Σπάνιες φωτογραφίες της Λένι Ρίφενσταλ στην Αρχαία Ολυμπία
Όταν κατασκεύαζε το ναζιστικό της έπος Olympia, το οποίο δεκαετίες μετά εξακολουθεί να προκαλεί συζητήσεις.
Τουρίστες στην Ακρόπολη τα καλοκαίρια των '80s
Καλοκαιρινές φωτογραφίες από τις αρχές της δεκαετίας του '80 του Tod Papageorge.
 Οι Beastie Boys στα ένδοξα ‘90s με τον φακό του κολλητού τους Spike Jonze
The chain. Διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας (11 – 18 Μαΐου)
Κανένας Μόνος / Καμία Μόνη: 32 φωτογράφοι "για να νικήσει η ζωή"
Νικ Μπραντ. «Αυτός ο άδειος κόσμος»
Και η όλο και πιο μόνη ανθρωπότητα
Αντώνης Λαγκαδάς. 'Ενας Σαντορινιός κοσμοπολίτης φωτογράφος.
Tοπία, μορφές και δρώμενα 1890-1916
4 σχόλια
Ταξινόμηση:
Απ τους πιο ταλαντουχους και φωτομορφωμενους φωτογραφους που εχουμε εδω στην Αμερικη. Η 10η φωτογραφια πρεπει να χει τραβηχτει μεσα απο το αυτοκινητο του. Σκεφτεται παντα φωτογραφικα, ξερει να διαβαζει χρωμα και ειναι παντα ετοιμος για κατι καινουργιο. Να προσεχει μονο οταν οδηγαει...
Rust Belt: H ζώνη είναι η περιοχή της Αμερικής που είχε την πλειοψηφία των εργοστασίων, που έχει "σκουριάσει" επειδή τα εργοστάσια έχουν σκουριάσει.
avatar Βεβαιως 29.5.2018 | 12:57
Απο τις πιο ενδιαφαιρουσες δουλειες που εχω δει τα τελευταια χρονια!
NightSeducer NightSeducer 29.5.2018 | 15:54
Aπό τις πιο καλές και ολοκληρωμένες δουλειές. Το βιβλίο του American in a Trance είναι απαραίτητο για τη βιβλιοθήκη κάθε φωτογράφου και όχι μόνο. Από τις πιο αξιόλογες εκδόσεις. Συγχαρητήρια στη LiFO για την παρουσίαση.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή