Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ

Ο φωτογράφος Mark Parascandola καταγράφει εδώ και δέκα χρόνια την «Άγρια Δύση της Ισπανίας» στην περιφέρεια της Αλμερίας

Πριν από πενήντα χρόνια περίπου η περιφέρεια της Αλμερίας στη νοτιοανατολική Ισπανία έγινε για λίγο γνωστή ως το σπίτι του Χόλιγουντ στην Ευρώπη.

 

Φιλοξένησε μερικές από τις πιο εικονικές παραγωγές του κινηματογράφου όπως τον Λώρενς της Αραβίας (1962), την Κλεοπάτρα (1963), το How I Won the War (1966) και την Τριλογία των Δολαρίων του Σέρτζιο Λεόνε, με τον Κλιντ Ίστγουντ.

 

Η ευνοημένη από την ιδιαίτερη γεωγραφία της περιοχή -που αποτελούσε το ιδανικό υποκατάστατο της αμερικανικής Άγριας Δύσης, της Βόρειας Αφρικής και σε ορισμένες περιπτώσεις άγνωστων μακρινών πλανητών- γνώρισε κατά τη δεκαετία του '60 και στις αρχές του '70, μια πρωτόγνωρη αλλά βραχύβια δόξα καθώς τα αμερικανικά στούντιο συνέρρεαν για να εκμεταλλευτούν το φτηνό εργατικό δυναμικό της εποχής του Φράνκο και τα άγονα τοπία της. 

 

Για τον Mark Parascandola, αυτή η χαμένη κληρονομιά υπήρξε πάντα πηγή έμπνευσης. Αν και γεννήθηκε στις ΗΠΑ μεγάλωσε ακούγοντας τις ιστορίες της γιαγιάς του και επισκεπτόταν συχνά στα οικογενειακά τους ταξίδια, τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά και τις πόλεις φαντάσματα που άφησαν πίσω τους τα κινηματογραφικά στούντιο.

 

Για τον Mark Parascandola, αυτή η χαμένη κληρονομιά υπήρξε πάντα πηγή έμπνευσης. Αν και γεννήθηκε στις ΗΠΑ, μεγάλωσε ακούγοντας τις ιστορίες της γιαγιάς του και επισκεπτόταν συχνά στα οικογενειακά τους ταξίδια τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά και τις πόλεις φαντάσματα που άφησαν πίσω τους τα κινηματογραφικά στούντιο.

 

Γι' αυτό και τα τελευταία δέκα χρόνια ταξιδεύει ξανά και ξανά στην καρδιά της νοτιοανατολικής Ισπανίας, καταγράφοντάς τα.

 

«Ξεκίνησα ενθουσιασμένος να φωτογραφίζω αυτές τις τοποθεσίες πριν από δέκα χρόνια. Είναι ένα καταπληκτικό μέρος, επειδή υπάρχουν όλα αυτά τα φοβερά τοπία και αποτελεί μια περίεργη αντίθεση το να βλέπεις μια πόλη της Άγριας Δύσης στη μέση ενός ερημικού τοπίου στη νότια Ισπανία».

 

Συνεργάστηκε με τους τοπικούς ιστορικούς και σχεδίασε την πορεία του στην Αλμερία ώστε να καταγράψει όλα τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά στις συνθήκες που επικρατούν σήμερα.

 

Ενώ κάποια απ' αυτά χρησιμοποιούνται πλέον ως θεματικά πάρκα και ζωντανά τουριστικά σημεία, άλλα υπάρχουν ως παλιά κειμήλια, που στέκονται μόνα σε ένα άγνωστο έδαφος δημιουργώντας μια μαγική αντίθεση.

 

Οι φωτογραφίες του Mark Parascandola δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο Once Upon a Time in Almería: The Legacy of Hollywood in Spain από τις εκδόσεις Daylight Books.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτο: Mark Parascandola.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα ψεύτικα χωριά του Ποτέμκιν
Ο Gregor Sailer φωτογραφίζει τις τεχνητές γειτονιές που βρίσκονται διάσπαρτες σε όλο τον κόσμο
Εγκαταλελειμμένα παλάτια στην Ιταλία
Η Eleonora Costi φωτογραφίζει την παρηκμασμένη ομορφιά κτηρίων που ξεχάστηκαν στον χρόνο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»
Μια από τις πρώτες συνεργάτιδες φωτογράφους της LiFO μάς λέει δυο λόγια για την τέχνη της.
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό
Την τελευταία δεκαετία, ο Άγγλος φωτογράφος Daffydd Jones, γνωστός για τις φωτογραφίες εκδηλώσεων και πάρτι της high society, έστρεφε όλο και πιο συχνά τον φακό του στους ανθρώπους που έμοιαζαν μονίμως απορροφημένοι από το κινητό τους
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»
Ο εκλεκτός συνεργάτης της LiFO μάς λέει δυο πράγματα που έχει κρατήσει από τις φωτογραφίσεις της στήλης «Οι Αθηναίοι»
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας
Ο φινλανδός φωτογράφος Pentti Sammallahti στον δρόμο που οδηγεί στην εποποιία της Kalevala
Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO
«Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί πρέπει σε πολύ μικρό διάστημα να δημιουργήσεις μια σχέση με τον φωτογραφιζόμενο και μέσα από αυτήν να αποδώσεις σε μια στιγμή αυτό που βλέπεις μέσα από αυτήν τη σχέση».
Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»
Ο σταθερός φωτογράφος της LiFO που συμμετέχει με πλήθος πορτρέτων στην έκθεση «Οι Αθηναίοι της LiFO στο Μουσείο Μπενάκη» μιλά για την τέχνη του και πώς αυτή συνδυάζεται με τις απαιτήσεις των media.
Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»
Ο ταλαντούχος φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO εξηγεί πώς η τέχνη του «αγαπάει τους δύσκολους “λεκέδες”, που τόσο πολλοί φοβούνται»
Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»
Ο εξαιρετικός φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO θυμάται ιστορίες πίσω από μερικά χαρακτηριστικά πορτρέτα της στήλης «Οι Αθηναίοι», που φέρουν την υπογραφή του.
New York, New Wave: Σπάνιες φωτογραφίες από την θρυλική εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης στα ‘80s
Με κεντρικές φιγούρες τον Keith Haring και τον Jean-Michel Βasquiat, τους πρόωρα χαμένους σούπερ σταρ της νεοϋορκέζικης εικαστικής σκηνής στη δεκαετία του ’80, μια μεγάλη έκθεση συγκεντρώνει φωτογραφίες από εκείνες τις έντονες μέρες και τις ακόμα πιο έντονες νύχτες
Αναστασία Βουτυροπούλου: όχι styling, όχι επαγγελματικό μακιγιάζ, όχι photoshop
«Όταν φωτογραφίζεις πορτρέτα, είσαι ελεύθερος να κάνεις λάθη που μπορούν να σε πάνε κάπου όπου δεν έχεις φανταστεί»
Κάποτε στο Παλέρμο: Η σικελική μαφία μέσα από τις εικόνες της σπουδαίας φωτογράφου Λατίτσια Μπατάλια
Σπύρος Στάβερης: Ο σπουδαίος Έλληνας φωτογράφος σε μια σπάνια εξομολόγηση για την τέχνη του
«Με το είδος αυτό του θράσους που αποκτάς στον δρόμο συντελείται μια μετάλλαξη, αποκτάς άλλη αυτοπεποίθηση, μαθαίνεις να ελίσσεσαι σε οποιεσδήποτε συνθήκες και να ξεπερνάς τις αναστολές σου».
Οι Αθηναίοι  της LIFO: 70 φωτογραφίες από τα λαμπρά μας εγκαίνια στο Μουσείο Μπενάκη
Η μεγάλη βραδιά της LIFO ήταν λαμπερή, επιτυχημένη και συγκινητική -πέρα από κάθε προσδοκία.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck
Η Σκωτσέζα γεωγράφος και αρχαιολόγος ταξίδεψε στην Αλβανία του μεσοπολέμου πραγματοποιώντας ανθρωπολογική έρευνα
Αντί για νέο άλμπουμ, η Rihanna μόλις έβγαλε ένα βιβλίο για τη ζωή της
Το πολυτελές λεύκωμα έχει τίτλο απλώς “Rihanna” και εκτός από πλήθος εντυπωσιακών φωτογραφιών περιλαμβάνει και κάποια στοιχεία και στιγμιότυπα από την παιδική της ηλικία στα Μπαρμπάντος.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή