Απεργία της ΓΣΕΕ

Συγνώμη για ρατσιστικό σχόλιο αναγκάστηκε να ζητήσει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Συγνώμη για ρατσιστικό σχόλιο αναγκάστηκε να ζητήσει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς Facebook Twitter
4
Συγνώμη για ρατσιστικό σχόλιο αναγκάστηκε να ζητήσει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς Facebook Twitter
Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε στα social media και τους υπαινιγμούς ότι η Αμπράμοβιτς εκφέρεται ρατσιστικά, η καλλιτέχνις απάντησε, δηλώνοντας ειλικρινώς μεταμελημένη και ζητώντας συγνώμη

Πέρα από τις πολυσυζητημένες performances της, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς συνηθίζει να ιντριγκάρει με τις δηλώσεις της και να ανοίγει θέματα και αντιπαραθέσεις, ωστόσο, είναι γεγονός ότι είναι προσεκτική στις διατυπώσεις της. Εδώ και λίγες μέρες, όμως, μία παλαιότερη διατύπωση της για τους ιθαγενείς της Αυστραλίας έχει δημιουργήσει θόρυβο στα social media, με παλαιότερες απόψεις της Αμπράμοβιτς, διατυπωμένες σε ένα παλιό ταξιδιωτικό ημερολόγιο, οι σημειώσεις του οποίου θα συμπεριλαμβάνονταν στο πολυαναμενόμενο αυτοβιογραφικό βιβλίο της "Walk Through Walls". 

 

Το επίμαχο απόσπασμα - το οποίο και αφαιρέθηκε, απ' ό,τι έγινε γνωστό από την έκδοση - εστίαζε στις εντυπώσεις της Αμπράμοβιτς, όταν για πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με τους Αβορίγινες, γύρω στα 1979.  "Μοιάζουν με δεινόσαυρους. Όταν τους πρωτοσυναντάς, πρέπει να προσπαθήσεις πολύ. Στα μάτια των δυτικών φαίνονται τραγικοί. Τα πρόσωπα τους δεν μοιάζουν με κανένα άλλο πρόσωπο στη γη. Έχουν μεγάλους κορμούς κι αυτά τα σαν ξυλάκια πόδια".

 

Όπως ήταν φυσικό, το απόσπασμα προκάλεσε σφοδρότατες αντιδράσεις στα social media και αφαιρέθηκε από το βιβλίο. Πολλοί κατηγόρησαν ανοιχτά την Αμπράμοβιτς για ρατσισμό και μάλιστα μπήκαν στη διαδικασία να δημιουργήσουν το hashtag #TheRacistIsPresent (ένα λογοπαίγνιο για την performance της Αμπράμοβιτς το 2012 με τίτλο "The Artist Is Present" - "Ο καλλιτέχνης είναι παρών").

 

"Η καρδιά μου πονάει ασταμάτητα από τη στιγμή που αυτό το απόσπασμα ήρθε στο φως", σημειώνει στην ανακοίνωση της η καλλιτέχνις

 

Το θέμα πήρε έκταση και από εκεί που η Αμπράμοβιτς αρχικά δεν είχε δώσει σημασία, στη συνέχεια μπήκε στη διαδικασία να γράψει μία ολόψυχη συγνώμη για τους ιθαγενείς της Αυστραλίας, αναφέροντας μάλιστα και τον παλιό μεγάλο της έρωτα, τον Ulay, με τον οποίο είχε βιώσει μαζί αυτή την εμπειρία με τους "τρομακτικούς", όπως τους χαρακτήρισε, ιθαγενείς. 

 Σύμφωνα με την ανακοίνωση που διανεμήθηκε στα Μέσα, η Αμπράμοβιτς μετανιώνει πικρά για τα όσα τότε είχε διατυπώσει στο ταξιδιωτικό ημερολόγιο της και για τον τρόπο που το απόσπασμα διέρρευσε στο διαδίκτυο. 

 

"Προσπάθησα να ζήσω τη ζωή μου με θάρρος και μετανιώνω για ελάχιστα πράγματα. Ωστόσο, τα γεγονότα της προηγούμενης εβδομάδας ήταν ταπεινωτικά. Η επιλογή μου να συμπεριλάβω στην ημιτελή ακόμη αυτοβιογραφία μου ένα χειρόγραφο για το πέρασμα μου το 1979 από τη Δυτική Αυστραλία, χρησιμοποιώντας τόσο απαράδεκτη γλώσσα για να περιγράψω τις πρώτες μου εντυπώσεις από τους Αβορίγινες, είναι από εκείνα τα λίγα για τα οποία μετανιώνω. Η καρδιά μου πονάει ασταμάτητα από τη στιγμή που αυτό το απόσπασμα ήρθε στο φως", σημειώνει στην ανακοίνωση της και συνεχίζει ακόμη πιο λυρικά:

 

"Το πιο οδυνηρό σημείο απ' όλο αυτό είναι ότι κατάφερα να πληγώσω τους Αβορίγινες που με εμπιστεύθηκαν, αλλά και ότι προώθησα στερεότυπα μίσους εναντίον ανθρώπων, στους οποίους οφείλω τόσα πολλά και σέβομαι ειλικρινώς. Ξέρω ότι οι λέξεις που χρησιμοποίησα ισοδυναμούν με προδοσία και λυπάμαι αλήθεια. Υποτιμώντας την ακεραιότητα, την ομορφιά και τους αγώνες των ιθαγενών Αυστραλών, με τους οποίους ζήσαμε μαζί με τον Ulay από το 1980 έως το 1081, μοιάζει με προσβολή σε ανθρώπους που αγάπησα ιδιαίτερα και με ενέπνευσαν". 

 

Με στοιχεία από το Dazed

Πρόσωπα
4

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ιωάννινα - 45 Πρόσωπα

Faces of Ioannina / 45 πρόσωπα και δημιουργικές ομάδες που κάνουν τα Ιωάννινα ξεχωριστά

Γιαννιώτες, Γιαννιώτισσες και κάτοικοι των Ιωαννίνων κάθε ιδιότητας και ηλικίας φωτογραφίζονται στη LiFO, μιλούν για τις ασχολίες τους και για όσα κάνουν την πόλη τους ξεχωριστή.
M. HULOT, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ & ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

Πρόσωπα / Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

«Βασιλιάς» στην Αγγλία, που του δίνει μια αγάπη άρρωστη, συγκρινόμενη μόνο με αυτήν προς τον Τζορτζ Μπεστ, και «θεός» στη Γαλλία, ζωντανό σύμβολο του ασυμβίβαστου και ρέμπελου Γαλάτη που δεν θα χωρέσει ποτέ των ποτών στα τυποποιημένα κουτάκια της νεωτερικότητας- ένα πορτρέτο του ηθοποιού/ σκηνοθέτη/ παραγωγού/ πρώην ποδοσφαιριστή Ερίκ Καντονά.
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Ιδέες / Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Η καθηγήτρια Φιλοσοφίας και συγγραφέας Ολίβια Γκαζαλέ μιλά στο LIFO.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην 8η Νύχτα Ιδεών του Γαλλικού Ινστιτούτου, που θα παρακολουθήσουμε διαδικτυακά την Πέμπτη 28/1.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μια εξοργιστική απάντηση

Χριστίνα Γαλανοπούλου / Μια εξοργιστική απάντηση

Η ψυχρότητα στη διατύπωση, η μηδενική ενσυναίσθηση, η ελαφρά αμφιβολία που διατρέχει την αντίδραση της Ομοσπονδίας στην καταγγελία της Ολυμπιονίκη περί βιασμού είναι κάτι που στο μέλλον θα πρέπει να διδάσκεται σε Σχολές Επικοινωνίας και σεμινάρια διαχείρισης κρίσεων.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Τηλεόραση / Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Γράφει, σκηνοθετεί, μοντάρει, ζει μέσα στο νέο της πρότζεκτ, τη σειρά «Σχεδόν Ενήλικες», που μόλις ξεκίνησε να προβάλλεται στο Mega: Η Μυρτώ Κοντοβά επέστρεψε στην τηλεόραση μιλώντας για την Αθήνα που γνωρίζει καλά, αυτήν τη φορά μέσα από μια ιστορία γεμάτη σασπένς.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

3 σχόλια
Λυπάμαι αλλά το μπούλινγκ της πολιτικής ορθρότητας καθώς και οι social justice warriors του ίντερνετ πέτυχαν μια ακόμα θλιβερή νίκη. Και όχι δεν ασπάζομαι τις τότε απόψεις της για τους Αβορίγινες αλλά υπερασπίζομαι το δικαίωμα της να έχει μια άποψη (έστω άσχημη) σε ένα ταξιδιωτικό ημερολόγιο που γράφτηκε πρίν τριαντα έπτα χρόνια και αν θέλει τώρα μπορεί να συμπληρώσει ότι με τον καιρό άλλαξε η άποψη της, αναθεώρησε κ.α. Έλεος δηλαδή αν αναθεωρούμε ότι γράφτηκε δεκαετίες πρίν προκειμένου να συνδράμει με την ηθική του σήμερα...τόσο ψείρες έχουμε γίνει;