Να 'τανε το '21 να μην ερχότανε ποτέ

Να 'τανε το '21 να μην ερχότανε ποτέ Facebook Twitter
Παρότι επάνω η αφίσα αναγράφει ευκρινώς «1821 – 2021», η αλληλουχία σημαντικών προσώπων και σταθμών αυτής της διαδρομής ξεκινά από τα βάθη των αιώνων.
0



ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ,
φέτος γιορτάζουμε τη διακοσιετηρίδα από την επίσημη έναρξη του αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία. Ήταν αναμενόμενο το ξεζούμισμα, με ποικίλους τρόπους, της στρογγυλής επετείου και προφανής η αφορμή για εθνικό rebranding που προσφέρει, επίσης προφανές είναι όμως ότι θα χαλαστούμε άσχημα μ' αυτόν τον πανηγυρικό –και αβάσταχτα επιφανειακό– αντιπερισπασμό σε όσα κρίσιμα και ουσιώδη συμβαίνουν γύρω μας.

Ήδη ξεκίνησαν οι παρεξηγήσεις, οι αντεγκλήσεις και οι θεωρίες συνωμοσίας με άξονα αυτή την αφίσα για τα 200 χρόνια του ελληνικού κράτους που κυκλοφόρησε προ μερικών ημερών και μοιάζει με συμβιβαστικό προϊόν χλιαρών συμβολισμών και εννοιακής / γραφιστικής αρπακόλλας.

Παρότι επάνω η αφίσα αναγράφει ευκρινώς «1821 – 2021», η αλληλουχία σημαντικών προσώπων και σταθμών αυτής της διαδρομής ξεκινά από τα βάθη των αιώνων, με τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας και τον Περικλή (που προφανώς δεν έχουν σχέση με το '21, ας δεχτούμε όμως ότι λειτουργούν ως αρχαιοελληνικό backup ή ως origin story) για να περάσουμε στη συνέχεια στο αμιγώς «επαναστατικό» τρίπτυχο: Κολοκοτρώνης – Παλαιών Πατρών Γερμανός Γ΄ – Μπουμπουλίνα.

Παρότι, όπως ήταν αναμενόμενο, σημειώθηκαν αντιδράσεις από διάφορες γραφικές εθνικιστικές παραφυάδες είτε με βάση την επιλογή των προσώπων (κυρίως του Γιάννη Αντετοκούνμπο) είτε για άλλους «τεχνικούς» λόγους, η επιλογή προδίδει μια φροντίδα να λείψουν οι «αμφιλεγόμενοι» κάθε είδους: Ο Μέγας Αλέξανδρος, το Βυζάντιο, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, οποιοσδήποτε πολιτικός ηγέτης μετά τον Περικλή και ως τις μέρες μας.

Και η συνοπτική εθνική αφήγηση της αφίσας καταλήγει με ένα άλλο, πιο νεωτερικό και συγχρόνως υπερ-εθνικό τρίπτυχο (η Ελλάδα στα πέρατα του κόσμου): Γεώργιος Παπανικολάου – Μαρία Κάλλας – Γιάννης Αντετοκούνμπο.

Εκτός του ότι τα τρία τελευταία ονόματα μοιάζουν σα να καλύπτουν τις κατηγορίες επιστήμη – τέχνη – αθλητικά σε τηλεπαιχνίδι, είναι, όπως επισημάνθηκε κι από άλλους, σα να σου λένε: μην ακούς αυτά περί «αφαίμαξης εγκεφάλων» (από το εξωτερικό), κοπάνα την όσο είναι καιρός άμα στοχεύεις στο πιο υψηλό επίπεδο και δεν θες να θυσιαστείς στον βωμό της αναξιοκρατίας, της μιζέριας, της πατριδοκαπηλίας και ενδεχομένως κάποιου ρατσιστικού πογκρόμ.

Παρότι, όπως ήταν αναμενόμενο, σημειώθηκαν αντιδράσεις από διάφορες γραφικές εθνικιστικές παραφυάδες είτε με βάση την επιλογή των προσώπων (κυρίως του Γιάννη Αντετοκούνμπο, που ενώ δικαιωματικά τοποθετήθηκε σ' αυτό το πάνθεον ο αυτόματος διορθωτής κειμένου ακόμα υπογραμμίζει με κόκκινο το επίθετό του στα ελληνικά) είτε για άλλους «τεχνικούς» λόγους (γιατί είναι ασπρόμαυρη και όχι γαλανόλευκη η κορδέλα; πένθος έχουμε;), η επιλογή προδίδει μια φροντίδα να λείψουν οι «αμφιλεγόμενοι» κάθε είδους: Ο Μέγας Αλέξανδρος, το Βυζάντιο, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, οποιοσδήποτε πολιτικός ηγέτης μετά τον Περικλή και ως τις μέρες μας.

Στο πλαίσιο της προθέρμανσης για τις φετινές εορταστικές εκδηλώσεις, είχαν πριν από λίγες μέρες συνάντηση ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδας και η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, με αντικείμενο τις δράσεις και τις εκδηλώσεις για την επέτειο των 200 χρόνων μετά την Επανάσταση.

Κατά την συνάντηση αποφασίστηκε, όπως διαβάζουμε στη σχετική ανακοίνωση, ότι «η Εκκλησία της Ελλάδος θα συμμετάσχει ενεργά σε μια από τις εμβληματικές δράσεις της Επιτροπής, το διεθνές Forum "Η Ελλάδα το 2040" με αντικείμενο τη χαρτογράφηση της πορείας της χώρας στο μέλλον».

Τώρα μάλιστα, καθησυχαστήκαμε απολύτως αφού θα πετάξουμε προς το μέλλον με αιχμή τη δράση της υπερθυρεοειδικής Εκκλησίας της Ελλάδος, με την αντικοινωνική της διαγωγή και την αχαρακτήριστη στάση που τη διακρίνει σε οποιοδήποτε σχεδόν σοβαρό ζήτημα, ακόμα και όταν πρόκειται για τη δημόσια υγεία.

Στήλες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ